וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתים עליה

שירה פור

29.8.2010 / 9:09

המצפן האופנתי יצא לעיר הציורית נתניה, בעקבות המלצה מקומית על חנות יד שנייה. יצאנו בזול ועם לוק יפה וצנוע במיוחד

הפעם עמנו דפנה הרשקוביץ, בת 24 מנתניה, עלמה צעירה וחובבת וינטג' שמחכה לפריצה הגדולה שלה בענף הנדסת החשמל. רבים וטובים ניסו לפניה, והם יודעים לספר שזה לא קל. דפנה היא קוראת נלהבת של המצפן שהחליטה לעשות מעשה ולבקש שנתלבש עליה, תוך כדי המלצה על חנות היד שנייה האהובה עליה בעיר ואולי בעולם כולו, "המלתחה" שמה. המצפן, שחרדל זורם בכפות ידיו, הצטייד בשוקר חשמלי ותרסיס פלפל ויצא להרפתקת חייו. בכל זאת, חשמל זה נושא שיש לו זיקה מיוחדת אליו; אם היה למצפן שקל על כל פעם שניסה לתחוב את הידיים לשטקר, היו לו לפחות חמישה שקלים. בקיצור, נתניה, הנה אנחנו באות. רק בלי ידיים בבקשה.

דפנה הרשקוביץ מתארחת במצפן האופנתי. דנה מאירזון
דפנה הרשקוביץ מתארחת/דנה מאירזון

העיר הציורית נתניה קיבלה את פנינו בסבר פנים קופח, בתנופת בנייה מפליאה ובכמות בלתי סבירה של מודעות אבל. טעות רווחת היא לחשוב אותה לעיר נידחת שכל מה שיש לה לתרום לעולם הוא פקקי תנועה בדרך לאיקאה וסטוקים גנובים של קליפסים לשיער, חשב המצפן לעצמו בקול רם מדי. אך כבר בכניסה לעיר הוא חש שמעמידים אותו במקומו - עם הגב לקיר, באיומים - כשניצב מול שלט מפואר שבישר לו כי לנתניה יש לא פחות מ-12 ערים תאומות שבחיים לא שמעתם עליהן. המצפן סבור שגם תושבי שיופוק, הונגריה, ונובי סנץ', פולין, מתנערים מהקרבה הגנטית.

חצאית שחורה עם הדפס זהב - 60 שקלים. דנה מאירזון
חצאית שחורה עם הדפס זהב - 60 שקלים/דנה מאירזון

"אתן באות לפה הרבה?", שאלה דפנה עם פגישתנו. "לא ממש. בעצם, ממש לא" ענינו. "אני יכולה להבין אתכן", היא ענתה בצער והובילה אותנו אל החנות, שממוקמת במרחק הליכה קצרה מהתחנה המרכזית. "המלתחה" היא מעין נטע זר בנתניה (כל מי ששאל את עצמו "מי זאת נטע זר?" מתבקש בנימוס לעזוב את הכתבה בצורה מסודרת. אתם יודעים מי אתם). החנות שייכת לאישה מקסימה ולבבית בשם אווה, שעלתה לארץ לפני כמעט 40 שנה ממרוקו ועדיין מתהדרת במבטא צרפוקאי מתוק.

חולצה שחורה בגזרה מתנפנפת של רנואר – 45 שקלים. דנה מאירזון
חולצה שחורה בגזרה מתנפנפת של רנואר – 45 שקלים/דנה מאירזון

תשעה קבין של שיק ירדו על נתניה, ואת כולם לקחה אווה. כל הפריטים בחנות מסודרים על גבי רהיטי עץ יפים שבנה בעלה, וגם השלט הוא מעשה ידיו. החנות הבוהמיינית שלה עובדת בשיטת הקונסיגנציה (כלומר, אווה מקבלת בגדים מלקוחות ומתחלקת איתם ברווחי המכירה), כך שניתן למצוא אצלה בגדים עכשוויים מרשתות האופנה הגדולות לצד מותגים צרפתיים ופריטי וינטג' ייחודיים ושמורים היטב, שלאו דווקא זוכים כאן לביקוש שיא. הכל מתומחר בשפיות ונתון למיקוח (אווה:"עוד לא נולד הלקוח שלא יבקש הנחה. בכל זאת, פה זה נתניה").

חנות המלתחה בנתניה. דנה מאירזון
אווה המהממת על רקע "המלתחה"/דנה מאירזון

דפנה מספרת שכל הארון שלה הוא "מייד אין אווה" ושלפעמים היא מגיעה לחנות רק כדי לקשקש על דא והא ולה לה לה. עוד היא חשפה שהיא מגיעה מבית ירא שמיים ועם האינפורמציה החשובה הזו פנינו לקולבים, לציד מציאות צנועות. ראשית, הרכבנו אאוטפיט מחצאית שחורה עם הדפס זהב, בגזרה גבוהה שעשתה לדפנה מותניים שאפשר למות בשבילם (דפנה: "זה האיבר היחיד שאני לא מסוכסכת איתו") ועלתה 60 שקלים בלבד. יש גם חולצה מכופתרת מאותו הבד. שידכנו את החצאית לחולצה שחורה בגזרה מתנפנפת של רנואר (45 שקלים) ולנעלי עקב שחורות מקטיפה (60 שקלים) ונעצנו בשערה של דפנה סיכת זהב בצורת פפיון (60 שקלים).

נעלי פפיון במידה 36 – 50 שקלים. דנה מאירזון
נעלי פפיון במידה 36 – 50 שקלים/דנה מאירזון

האאוטפיט השני הורכב מחולצת טריקו שחורה ומודפסת מבית היוצר של זארה (45 שקלים) ששילבנו עם חצאית עיפרון בצבע תכלת טורקיזי (55 שקלים) ונעלי פפיון שחורות ומתוקות להכאיב, במידה 36 ובמצב מצוין (50 שקלים). אחר כך איתרנו בשולחן התכשיטים שרשרת שעון בצבע זהב עם תחריט של סמל השלום (50 שקלים) והודענו לדפנה שאנחנו מוכנות להחזיר את נשמתנו לבורא, אז שתודיע לנו עם מי צריך לדבר.

חולצת טריקו שחורה של זארה - 45 שקלים; שרשרת שעון בצבע זהב עם תחריט של סמל השלום – 50 שקלים. דנה מאירזון
חולצת טריקו שחורה של זארה - 45 שקלים; שרשרת שעון בצבע זהב עם תחריט של סמל השלום – 50 שקלים/דנה מאירזון

מה, כמה, איפה

חצאית שחורה עם הדפס זהב - 60 שקלים
חולצה שחורה בגזרה מתנפנפת של רנואר – 45 שקלים
נעלי עקב שחורות מקטיפה במידה 37 – 60 שקלים
סיכת זהב בצורת פפיון – 60 שקלים
חולצת טריקו שחורה של זארה - 45 שקלים
חצאית עיפרון בצבע תכלת – 55 שקלים
נעלי פפיון במידה 36 – 50 שקלים
שרשרת שעון בצבע זהב עם תחריט של סמל השלום – 50 שקלים

המלתחה. אחד העם 18, נתניה. 050-3993661

טוטאל לוק. 200 שקלים. דנה מאירזון
טוטאל לוק. 200 שקלים/דנה מאירזון

רוצים שהמצפן יתלבש עליכם?

שלחו תמונה וכמה מילים על עצמכם לכאן: hamatzpen@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully