וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבן על לבן

רוויטל מדר, לונדון

9.9.2010 / 11:30

ביקור בחנות החדשה של אקנה בלונדון הוא הזדמנות לבחון מחדש את המותג השבדי, המחירים המוזרים שלו והאקססוריז המשונים לא פחות

פתיחת חנות בדובר סטריט מרקט בלונדון, היא סוג של הצהרה שצריך לדעת לעמוד מאחוריה. מדובר ברחוב ההיי-פאשן של העיר, שמאכלס מותגי יוקרה ופרימיום כמו איב סן לורן ולנווין, למרות שרוח בריטית מעניקה לו קלילות בלתי אופיינית לאזורים יוקרתיים כאלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חורף 2011 של אקנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההחלטה לפתוח בדובר חנות של המותג השבדי אקנה, היא צעד נוסף בהתבססות מתמשכת של אקנה תחת הגג של האופנה הגבוהה. אמנם אקנה מעולם לא היו ממש נגישים לקהל הרחב, לא בסקאלת המחירים שלהם ולא בסגנון, ובכל זאת אי אפשר לומר שמדובר במותג על במובן היוקרתי והברור של המילה. אקנה התפרסמו בתחילת דרכם בזכות הג'ינסים שלהם, והרוויחו בכבוד את הזכות לגבות עליהם מחירים שמתחילים ב-140 פאונד, אך האופנה עצמה כמו ליוותה את יתר התחומים שבהם עוסק קואופרטיב העיצוב אקנה. 'אקנה סטודיו' התחילו למעשה עם פרויקטים כמו עיצוב רהיטים ופרסומות, שבהם הם עוסקים עד היום והאופנה לא היתה הבשורה המרכזית. עיצוב האופנה נשען על המינימליזם המתוחכם ובשבועות האופנה הם תפסו את העין, והפכו לחביבי התעשייה, אך הם מעולם לא עמדו במרכז הסיקור. הם היו הגרסא המפותחת של הילד המוכשר והשקט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנגיעה הגברית של אקנה לחורף 2011/מערכת וואלה!, צילום מסך

מול כל האופי השבדי השקט הזה, עומדת החנות החדשה בדובר סטריט, שנפתחה לפני כחודש. ארבע קומות של חלל לבן וצר, הופכות לסוג של מקדש: בקומה הראשונה תלויים להם בנחת בגדי הגברים, בשתי שורות של קולבים הממוקמות צמוד לקיר, ועוד שורה באמצע החלל. אליהם מתלווה תצוגה אוורירית של אקססוריז והנעליים הגבריות. במצב הזה, כשהגברים תופסים את הקומה הראשונה, העלייה במדרגות מחייבת ובלתי נמנעת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על משקל הטורסו היווני אקנה בחרו בנשר, אבל בלי ראש. החנות בדובר סטריט/מערכת וואלה!, צילום מסך

בקומה השנייה נמצא הבסיס האופנתי שעליו קם המקדש - הג'ינסים של אקנה. מסדרון צר, שפתוח לחלל קטן שמארח את הקופה, ממשיך ומשתרך עד לפסל נשר עץ ענקי שעומד על פודיום עגול, מעץ גם כן. הכל מושלם בתנועה של הנשר, מלבד העובדה שראשו נעדר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקומה של הדנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בקומה השלישית תמצאו ספה מרווחת ואת קולקציית הסתיו-חורף לנשים. גם כאן הקולבים מרווחים, ומדגישים בעיקר את הלובן הגלריסטי שמלווה את כל הקומות. הקולקציה נוזלית בעיקרה, ומפנה פינות מעטות למגמות של העונה. בין אלה בלטה נוכחותה של העניבה הגברית נשית שמלווה פריטים רבים העונה. מדובר בפיסת בד בעלת תחושה של עודפות, שתפורה לבגד, אך נתלית על הצוואר כמו צעיף משי דקיק. בהרבה מובנים זה אחד המוטיבים המעניינים של העונה, אך על הקולבים של אקנה, היא כמו היתה נקודה של זרות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חורף 2011, אקנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אקנה מצליחים לדלג מעל שלוליות הטרנדים ששוטפות את אירופה בצורותיהן של השכמיות, לדוגמה. במקומן תמצאו באקנה את אחד הפריטים המוצלחים ביותר שלהם העונה – מעיל צמר בגזרת טי-שירט אובר סייז, עם צווארון כוכב, שנשרך עם רוכסן שפס הבד שלו נתפר מחוץ למעיל, והפך לקו האורך של הפריט הכבד ביותר בחנות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למתוח את המינימליזם - קומת האקססוריז/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקומה הרביעית מעוצבת באותו קו, והיא מגדירה מחדש מהם את תחושת הריק. קומת האקססוריז והנעליים, הכילה פריטים בודדים, שהוצגו ברובם על מעין רהיטים קטנים. הוסיפו לזה מוכרת מלאת מרץ, והתגובה שתתקבל לחלל מייצרת אי נוחות מסוימת. האקססוריז, ובעיקר הנעליים, נראים במובנים רבים כמו פריטים לא גמורים, כמו השראה שנותרה אוורירית ולא הצליחה לייצר לעצמה נוכחות מעבר לקווי המתאר. כך קורה למשל עם מגפון שהעקב שלו הוא עקב סיכה מוחלט. בשונה מהסטילטו הדקיק, שמתחבר לנעל דרך בסיס רחב, הסיכה של אקנה מתחברת לגוף הנעל רק בנקודה אחת. זה מעניין, וזה מושך את העניין, אך זה נותר בעיקר קונספט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעיל הצמר של אקנה - כבד ומושלם/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקונספטואליות של עקבי הסיכה, כמו ממשיכה לתוך המחירים של אקנה, ולעתים מתעוררת התחושה שכל פריט מתומחר באופן אינדיבידואלי לחלוטין, כאילו הוא לא מקיים כל קשר עם יתר הקולקציה. זאת למרות שהקולקציה בכללותה הומוגנית למדי, כך למשל, מחירה של טישירט הוא 100 יורו – לא קלים אך אפשריים ומובנים, זאת בעוד ז'קט הטייסים הצבאי מטפס בנחת למחיר של 700 יורו – הרבה יותר רחוק מהישג היד הפזרני אך האפשרי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולקציית גברים של אקנה חורף 2011/מערכת וואלה!, צילום מסך

בארץ ניתן להשיג פריטים של אקנה בהלגה עיצובים, ה' באייר 12(כיכר המדינה), תל אביב; מייסון רוז', פרישמן 75, תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully