וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוהר צפוני

9.10.2010 / 11:15

אחרי 60 תצוגות ולפני שהיא מסירה את האיפור לקראת שנת לילה, פרידה גוסטפסון השבדית בת ה-17 היא אחת הדוגמניות העסוקות בתעשייה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ב"ווג" ניפון/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב-1993 קיבלנו לא רק את הסכם אוסלו ופארק היורה, אלא גם את פרידה גוסטפסון, שנולדה בשבדיה והתגלתה 15 שנה מאוחר יותר בזמן שערכה קניות בשטוקהולם, עיר מגוריה. למרות שמעולם לא חשבה על דוגמנות, היא חתמה על חוזה בסוכנות "שטוקהולמסגרופן" והחלה לדגמן בתעשייה המקומית עם גיחות קצרות ליפן. ב-2009, עם החתמתה בסוכנות IMG, חל מפנה לטובה בקריירה שלה והיא החלה בכיבוש הגזרה המערבית של הדוגמנות הבינלאומית, כיבוש שהולך ומתרחב מאז.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על שער "אל" שבדיה, ספטמבר 2010/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ב"ווג" גרמניה, מרץ 2010/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעונת אביב 2010 היא כבר נראתה בכל מקום. לאחר שנבחרה לפתוח את תצוגת ולנטינו, היא לוהקה לתצוגות כל השמות הגדולים בעולם האופנה, בין היתר, ללואי ויטון, שאנל, לנווין, דיור, ויויאן ווסטווד, מרק ג'ייקובס, מייקל קורס, קלווין קליין, גוטייה, הרמס, סלין, דולצ'ה וגבאנה וורסאצ'ה. בסך הכל דיגמנה באותה עונה עבור לא פחות מ-60 מותגים ובתי אופנה, מה שהציב אותה במקום הרביעי ברשימת הדוגמניות העסוקות באביב 2010. עם גובה של 177 סנטימטרים גמישים ועיני כחול ים, הצלחתה לא מפתיעה ויש לצפות שעוד ניתקל בה לא מעט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במודעת אנה סוי, סתיו/חורף 2010/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרידה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך להצלחה שרשמה בעונת אביב 2010, היא הופיעה על שער ווג גרמניה, שער ווג הראשון שלה, במרץ 2010. כמו כן, השתתפה בהפקות עבור W, נומרו, אל, L'Officiel ובקמפיינים פרסומיים למרק ג'ייקובס, אטרו, אנה סוי, פול אנד ג'ו, מיסטיק, ועוד. היום היא היא מרגישה ברת מזל לדגמן למותגי על במקביל ללימודים והיא שמחה על ההיכרות עם אנשים יצירתיים ועל ההזדמנות לנסוע בעולם. בשבוע האופנה של פריז היא פגשה בדוגמניות לרה סטון ופרהה-בהה אריקסון ונדהמה מיופיין. התצוגה האהובה עליה עד כה הייתה של האחיות רודרטה בגלל העיצובים המערבים שיק ופוטוריזם וניגודיות החומרים והטקסטורות, כמו גם הבמה עם העשן הירוק, המוזיקה ומסלול המבוך שפוזר עליו חול.

בזמן האיפור לפני תצוגות שיכול להגיע לשעה שלמה פרידה מגלה סבלנות מקצועית, אבל בחייה הפרטיים אין לה ממש סגנון איפור כי היא פשוט כמעט ולא מתאפרת מלבד קצת פודרה שקופה לפעמים, קונסילר וליפסטיק אדום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במגזין L'Officiel, אוקטובר 2009/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ב"ווג" האמריקאי, יולי 2010/מערכת וואלה!, צילום מסך

היא חושבת שהרבה יותר קל לה לעמוד לפני המצלמה ופחות לצלם בעצמה. מדי פעם היא קונה מצלמות קודאק חד פעמיות ומצלמת אנשים משונים, אמנות רחוב או בניינים מעניינים, אבל היא חושבת שהיא לא צלמת טובה במיוחד. הצלם האהוב עליה הוא סטיבן מייזל, בגלל חוש ההומור שלו, אבל גם בגלל הפרספקטיבה והחזון. המעצבים החביבים עליה באופן אישי הם אלכסנדר מקווין, רודרטה, אקנה וויקטור אנד וולף. על מנת לשמור על עורה היא שותה הרבה מים ומנסה לאכול מזון בריא. היא אף פעם לא תלך לישון עם איפור ומותג הקוסמטיקה האהוב עליה הוא דרמלוג'יקה, עקב היעדרם של אלכוהול, צבעים וריחות מלאכותיים. לאחר כל האון והאוף של איפור בעבודה, עיניה סובלות מרגישות ויובש, אבל היא מצליחה להקל על כך עם קרם עיניים טוב. על כושר היא שומרת באמצעות פילאטיס וריצה ביער או בסנטרל פארק כשהיא בניו יורק. לארוחת בוקר היא אוכלת יוגורט וניל עם גרנולה ושותה תה ירוק וגם קפה. באייפוד יש לה את מובי, וולווט אנדגראונד, ג'וי דיוויז'ן, בוב מארלי, בוב דילן ולו ריד. חברתה הטובה ביותר בענף היא הדוגמנית הפולנייה מוניקה "ג'ק" יגצ'יאק ולשמחת שתיהן קורה לא מעט שהן מלוהקות לאותן תצוגות. כשיש להן זמן פנוי, הן נהנות לטייל ברחובות פריז, לדבר ולקנות וינטג'. לפעמים הם יושבות בבית קפה ומדברות שעות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במגזין Another גליון אביב/קיץ 2010/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במגזין Another גליון אביב/קיץ 2010/מערכת וואלה!, צילום מסך

יש לה עמוד טוויטר שהיא מעדכנת בקביעות באמצעות מכשיר הבלקברי שלה, אבל סקירה חטופה של הפוסטים שפירסמה לאחרונה מעוררים חשש שבת ה-17 מועסקת יותר מדי וזקוקה למנוחה או חופשה. ב-20 בספטמבר, למשל, כתבה: "זוחלת למיטה לאחר יום אמוציונלי אבל גם יפה, מתרגשת לקראת 10 שעות שינה וגם מתצוגות מילאן הקרובות". ב-30 בספטמבר העלתה פוסט משונה למדי, אחד מרבים שאפשר למצוא בטוויטר שלה: "אני רוצה לחיות בעומק היערות ועל ההרים הגבוהים ביותר, אני רוצה לחצות אוקיינוסים לרכב במדברית". ב-3 באוקטובר התוודתה באמצעות פרפרזה לוולווט אנדרגראונד: "אני רעבה, אני עייפה. אני יכולה לישון אלף שנים". אבל, למרבה ההקלה, יום למחרת כנראה שמצב רוחה השתפר: "דצמבר יהיה היום הכי טוב של השנה, נחשו למה?! יש לזה 9 אותיות וזה מתחיל ב-C". ככל הנראה הכוונה לחג המולד, מה שאומר חופשה ומנוחה, משהו שגם דוגמניות צעירות מצליחות המנהלות חיי זוהר, לכאורה, זקוקות לו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בחודש שעבר עם הדוגמן בן ארצה צ'רלי וסטרברג ב"אל" השבדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully