וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה קינג

לירוי שופן

18.10.2010 / 19:07

קולקציית הביכורים של הסטייליסט גדי אלימלך היא מופת של רומנטיקה וגותיקה, וגם אומרת לא ללייקרה. אבל מצד שני גם לא תמיד חדשנית

לאחר עבודה של כשנה וחצי משיק גדי אלימלך (40), אחד הסטייליסטים המוכרים בישראל, את קולקציית הנשים הראשונה בעיצובו. "עכשיו אני אומר לעצמי, איך זה שלא התחלתי קודם?" הוא מציין כשהוא מביט על חדר התופרות והדגמים הפזורים ברחבי הסטודיו רחב הידיים שלו, שממוקם מרחק פסיעה משכונת נווה צדק בתל אביב. השאלה, מסתבר, מתבקשת ולא רק בגלל תחושת הסיפוק, אלא משום שאת השכלתו בתחום עיצוב האופנה הוא רכש לפני כ-18 שנים בקורס תדמיתנות. "זה היה בבית ספר באלנבי, והייתה שם מורה בשם רוחמה שאני עד היום זוכר", הוא מספר על פרק ההשכלה, כאשר היה בן 22, רגע לאחר שהשתחרר מהצבא. "הייתי בן יחיד בכיתה מבין 14 בנות, והיינו חותכים גזרות ממפות שולחן חד פעמיות".

בתחילה, לאחר הקורס, עוד ניסה את כוחו בעיצוב אופנה. הוא עבד למשך תקופה כאסיסטנט אצל מעצב מקומי בשם ג'רי מליץ ועבר לסטודיו לעיצוב של אריסטו-שמט. "אבל לא יכולתי להמשיך יותר. לא התאים לי עניין המסחריות. ואז נכנסתי לסטיילינג, גם בסדרות וגם בסרטים. בשלב מסוים חייתי באולפני הרצליה. אחר כך הגיעו הקטלוגים, הפקות, והזמנה ללמד סטיילינג בשנקר. עד שהגיע הזמן להגשים את החלום הישן".

קל לראות בקולקציית הביכורים הזו, פנטזיה חולמנית ארוגה במשי. בנקודות מסוימות, אפשר לאתר בה מימד של היסחפות, בעיקר כשהיא מפזזת בין שמלות עתירות בד, שיפון חלבי ושקוף, ועיטורי תחרה המעניקים חושניות נשית תקיפה. אלימלך כאילו והחליט במודע להתרכז ברגעי השיא של אופנת הנשים במאה העשרים, ולנכס אותם לעצמו, מתוך התמסרות כנה לכוחם. הקולקציה, בעלת ערך נוסטלגי מובהק, מורכבת משברירי שנות העשרים והשלושים, ועד לגיאומטריה קצבית הלקוחה משנות השבעים והשמונים, כפי שמדגימה שמלת מקסי מרווחת העשויה בד בהדפס קלידוסקופי צפוף.

כאדם האחראי על שינוי הסגנון הבולט שעברה נינט טייב בשלוש השנים האחרונות, והעניק לה אפיל רוקרי אפל, או?ב??ר-רומנטי וגותי, קל לזהות את אותם המוטיבים ב-12 העיצובים שמרכיבים את הקולקציה. פלטת הגוונים מתמקדת בטווח המצומצם שבין פודרה חיוורת, שנהב ושחור והצלליות מטשטשות ומערפלות את קווי הגוף הטבעיים, כמו במקרה של חולצה שקופה, בעלת סרט קשירה ארוך בצווארון, הגזורה כבלון נינוח ונוסטלגי. מושכת את העין גם טוניקה ארוכה, שרקמה שחורה מעטרת את מפתח הכפתורים העמוק שלה, הנאספת בחגורה המעצימה את תכונתו הנוזלית של הבד המבריק. הדרמה, מאפיין בלתי נפרד מכל אחד מהבגדים, אינה מגולמת רק ברמזים הוויקטוריאניים, כמו וולאנים במסגרת הצווארון או כתפיים תפוחות המלוות שרוול צר, אלא גם בידיעה כי זוהי קולקציה הרחוקה מלבוש יומיומי פשוט, התובעת מהלובשת אותה לסגל לעצמה סגנון מהודק.

כשבוחנים את העיצובים של אלימלך, מעניין לבדוק עד כמה השפיע ניסיונו מרובה השנים כאיש סטיילינג על התוצר הסופי. הדבר הראשון בו אפשר להבחין, בקלות, הוא רמת גימור מעוררת התפעלות, רחוקה מרחק רב מרמת הגימור המאפיינת קולקציות מקומיות של מעצבים בתחילת דרכם והרבה אחריה. שמלה שחורה, קטנה ומרובת פרטים, זכתה למחוך עשוי בדקדקנות, המפסל את פלג הגוף העליון, אולם תוך כדי מציאת נקודת האמצע בין רוך לקושי. כמוה גם שמלת שכבות הבנויה שכבה של בד מחורר ואפרסקי ושכבה של בד בהיר יותר, המחוברים זה אל זה בעדינות, מבלי שהתפרים משסעים את הבד. מאותן הסיבות אלימלך דחה את השימוש בבדים סינתטיים, וסירב ליצור בעזרת בדים נמתחים וסיבי לייקרה, המהווים פעמים רבות מפלט לגזרות גרועות. האתגר אולי גדול יותר, אם לשפוט על פי חצאית מקסי גבעולית והדוקה המסתיימת באבנט רחב מאוד, אבל משתלמת בזכות עבודת תדמיתנות מחושבת.

מהצד השני, עובדת הניסיון הרב של אלימלך גם מייצרת ציפיות עצומות לאמירה פומפוזית. זוהי יצירה בשלה, מגובשת ומלוכדת תחת חזון אופנתי מוצק, אולם אינה חדשנית או פורצת דרך. היא חסרה רוח מרד, תוצר בלתי נפרד של נעורים רעבים, לעיתים גם זונחת את המקוריות בעבור נוסטלגיה או חיבור אל מורשת האופנה האירופאית. ז'קט מחויט בעל פרופורציות מאורכות, וצללית כתף מחודדת ודגושה, מצטטת מקרוב מידי את חזונו של כריסטוף דקרנין לבית בלמיין, כאשר פריטים אחרים נטועים בהלך סגנונו של ריקרדו טישי לז'יבנשי. שניהם, מעצבים בעלי טעם וסגנון הקרובים מאוד לזה של אלימלך, וסביר כי הוא מבקש לעקוב אחריהם. לנוכח הכישרון והיופי, יש סיכוי שדווקא כאשר יתרחק מהם, תיחשף הגדו?לה האמיתית פי כמה.

טווח מחירים: 700 – 3,000 שקלים
הקולקציה נמכרת בבתיאום מראש בסטודיו המעצב, נחלת בנימין 85, תל אביב. טלפון: 03-5664375

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גותי, רומנטי או דומה מידי לבלמיין? גדי אלימלך חורף 2011/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully