וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכת הפלייליסט

שירה פור

1.12.2010 / 0:47

המצפן האופנתי פוגש את העורכת המוזיקלית של גלגל"צ ולוקח אותה לסיבוב מציאות וינטג' בחנות "מלכת הכיתה והמקובלים"

מזה שנים רבות שהמצפן מנהל יחסי "שנאה-שנאה תהומית" עם גלגל"צ, הפסקול הרשמי של כבישי ופיצוציות ישראל, והאשמה העיקרית בעובדה שכולנו יודעים את הליריקס של שרית חדד. עקב פיתוח תסמינים פיזיים שמעוררים חשד להפרעה נוירולוגית, כגון עוויתות ושט ופרכוסים בלתי רצוניים למשמע סטינג ואירוסמית', הסלים העניין לכדי חרם אדוק של ממש, שכולל הצטלבויות אינסטינקטיביות למשמע השם המפורש. שכן גלגל"צ (הצטלבות), כשמה כן היא; גלגל שיניים מאסיבי שתקוע באותו הלופ כבר שנים, כמו טחנת קמח של שירים בעלת מזימה אחת: להפוך את המוח של כולנו לבצק עוגיות צמיגי ודביק שמזמזם שירים של קרן פלס (הצטלבות+בליעת שן שום שלמה).

המצפן האופנתי. דנה מאירזון
מלכת הפלייליסט. יסמין ישבי/דנה מאירזון

השבוע הזדמנה למצפן האפשרות להכיר את הפנים שעשרות מוזיקאים על ציפרלקס היו רוצים לצייר עליהן זיפים, עת נקרתה בדרכו מלכת הפלייליסט יסמין ישבי, עורכת מוזיקלית בכירה בגלגל"צ (הצטלבות). יסמין, כך התגלה, אוהבת באמת ובתמים את שלמה ארצי, אבל מצד שני, מתמצאת גם בדיסקוגרפיה של בלונד רדהד. היא קיבוצניקית בת 22 שגרה בתל אביב, מתוקה ופיקחית כמו סוכריה חריפה, רוצה שיציעו לה נישואין לצלילי "מיי לאב" של ג'סטין טימברלייק, לצאת מהחופה על רקע "פנטזי" של "אדמה, רוח ואש" ולהתגרש כשמיתרי קולו של שמוליק קראוס נצבטים ב"אחרי 20 שנה". המצפן דוחס עוד שיר אחד לפני החדשות: לפתוח פרק ב' עם ראפר רוסי בועט בשם ואלרי לצלילי השלאגר "חצי שקל" של להקת סדאייל.

המצפן האופנתי. דנה מאירזון
איטס ג'אסט, אה ליטל קראש. נעלי עקב של מנלי, מידה 38.5, 160 שקלים/דנה מאירזון

המצפן נורא רצה להשמיע ליסמין את מניספט תחלואי הפלייליסט הנוקב שלו ולשטוח בפניה את טעמו המוזיקלי האנין, אך כשבמקום קרואלה דה ויל מטונפת עם הגופה המדממת של האינדי בין השיניים ודיסק של משה פרץ ביד נכנסה אל החנות נערה יפת מראה וחמודה מנשוא, הוא פרק את נשקו ועבר לנוח. כשחושבים על זה רגע בלופים, חנויות יד שנייה די דומות בקונספט שלהן לגלגל"צ (הצטלבות): סוג של פנתיאון להיטי כל הזמנים, שמנציח תקופות על פי הכוכבים שלהן והופך פיסים נשכחים לקלאסיקות ששורדות את מבחן הזמן, ובסך הכל משקף את טעם הקהל. מצד שני, משה פרץ. סיי נו מור.

המצפן האופנתי. דנה מאירזון
מדרגות לגן עדן? שמלה של לואי פרו, 180 שקלים/דנה מאירזון

ובכן. אם אתה לא יכול לנצח אותם, הלבש אותם ביד שנייה. פגשנו אותה בחנות שנקראת "מלכת הכיתה והמקובלים" - שם כאפות לכל הדעות – שממוקמת בבניין תמר היפה והמשופץ בנחלת בנימין בתל אביב, בחלק שקרוב לאלנבי. את פני הנכנסים מקדמת מרפסת עם פינת ישיבה ובה סטנד של פריטים ב-39 שקלים (יש שם מציאות, בעיקר למלאות), ברז בירה ומוכר שקט וחביב שלפעמים גם מציע קפה. בפנים יש שני חללים עמוסי פריטים, שביניהם עובר בר משקאות עם תצוגת אקססוריז. על הסטנדים: פריטי מעצבים חדשים, משונים מאד ויקרים ביותר, ובגדי יד שנייה לנשים וגברים. רובם במחירים סבירים, חלקם בתמחור מופרך ונטול הצדקה (חולצות כותנה מכופתרות ונטולות שרוולים ב-280 שקלים, למשל). ההסבר שקיבלנו, "זה מיובא מאמסטרדם", לא תופס בעינינו מאחר שלא מדובר בפריטים נדירים. על מה להתעכב: אוסף החגורות הענק והמגוון, שמתומחר בתעריפים שבין 20 ל-60 שקלים.

על הפלייליסט בחנות חלשו ביונסה, שהרגישה משוגעת באותו הבוקר בגלל איזה בחור, להיטים נבחרים מ"בת הים הקטנה" וקלאסיקות נוספות של דיסני פינת גלי. גם פריסיליה מלכת המדבר הפגינה נוכחות. נתנו לזה לצמוח עלינו.

אחרי סינון של מציאות רבות מן הרגיל, יצאו לנו שלוש מערכות לבוש מעולות שמתומחרות יחסית בזול. הלוק הראשון הורכב משמלה מחוייטת בצבע אפרסק עם דוגמה גיאומטרית שעוצבה על ידי לואי פרו - צייר, סופר ומעצב אופנה שהלך לעולמו לפני יותר מעשור. השמלה מתומחרת ב-180 שקלים, זיל הזול ביחס לשווייה האמיתי. לפני שאתן רצות: יש עליה שני כתמים קטנים שדורשים טיפול.

המצפן האופנתי. דנה מאירזון
לנגב לך את הדמעות. מטפחת משי, 45 שקלים/דנה מאירזון
המצפן האופנתי. דנה מאירזון
כמו מכה אפורה על העיר. שמלה מחוייטת, 145 שקלים/דנה מאירזון

בלוק של מלכת המשרד, שהפך את יסמין לתואמת כריסטינה הנדריקס מפונצ'רת, שילבנו שמלה מחוייטת אפורה בעלת צווארון א-סימטרי (145 שקלים) עם חגורת עור אדומה (20), מטפחת משי בצבעי אדום, לבן וזהב (45), תיק עגול, שמיועד בכלל לכובע (150), ומשקפי שמש גדולים (60).

המצפן האופנתי. דנה מאירזון
אם אתה הולך, אז קח טרופית. תיק צדפות, 300 שקלים; חגורה, 20 שקלים/דנה מאירזון

האאוטפיט האחרון הורכב משמלה משולבת קרושה ותחרה (85), עם שרוכי קשירה בכתפיים ובמחשוף וכפתורים כסופים נאים לאורך תפר הכתפיים, חגורת מותן לבנה דקיקה (20) ותיק צדפים שנשזר בעבודת יד ואמנם עולה 300 שקלים, אבל פשוט לא יכולנו להתעלם ממנו. עוד בפינת ה"לא יכול להוריד ממך את העיניים": נעלי עקב שחורות עם חרטום משובץ, מתוצרת מנלי, ב-160 שקלים (מידה 38 וחצי).

המצפן האופנתי. דנה מאירזון
אתה שומע, זאת חגית. שמלת קרושה ותחרה, 85 שקלים/דנה מאירזון

יצאנו ממלכת הכיתה אחרי שעות מספר, משאירות מאחור את קולה המהדהד של ביונסה, שכבר ממש נטרפה מהבחור בפעם הרביעית לאותו היום. שמישהו יחליף לה דיסק, למסכנה.

מה, כמה, איפה

שמלה של לואי פרו - 180 שקלים
נעליים של מנלי - 160 שקלים

שמלה מחוייטת בצבע אפור - 145 שקלים
מטפחת משי - 45 שקלים
חגורה אדומה - 20 שקלים
תיק אדום - 150 שקלים
משקפי שמש - 60 שקלים

שמלת קרושה ותחרה - 85 שקלים
חגורה לבנה - 20 שקלים
תיק צדפות - 300 שקלים

מלכת הכיתה והמקובלים. נחלת בנימין 8, תל אביב. 03-5106340

סטיילינג: שירה פור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully