וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחזית: נוצץ לפרקים

רוויטל מדר

6.1.2011 / 12:41

מה יגרום לכם להימשך לצבע הוורוד דווקא בקיץ הבא ולמה הישראליות נמנעות מליפסטיק אדום? ראיון עם חוזת הטרנדים אוריאה לייט

לפי העבודות שהוצגו בביאנלת האמנות של בלוויל בפריז בספטמבר האחרון, היה ברור שהמלט והבטון חזרו להעסיק את עולם האמנות והעיצוב. ואמנם, למרות שלא נראה שיש לעובדה הזו קשר לרוח הדיסקו שנשבה מקולקציית קיץ 2011 של מרק ג'ייקובס, הוא קיים. ככלות הכל הטרנדים של היום, הגסים והאלגנטיים כאחד, נשענים על רשת מסועפת של הקשרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קיץ 2012. בהשראת סגנון המנגה היפני/מערכת וואלה!, צילום מסך

בראיון עם אוריאה לייט, הטרנדולוגית של מותג האיפור מייבלין, היא מדגימה את הקשרים המסועפים הללו בטרנד נוסף. "הסיפור הגדול שסביבו כולם עובדים עכשיו זה המבט האקו-סביבתי. אנשים משתמשים בחומרים עמידים, במקורות אנרגיה חלופיים, ומעוניינים בסביבה נקייה", מספרת לייט. "בתגובה לכך אנשים מעוניינים במרחב מחייה קטן יותר, כי זה יותר מודע סביבתי, ובהתאמה גם במכוניות קטנות יותר. ביחס לאופנה ניתן לראות הרבה מאוד עניין בווינטג'. גם כי זה טוב יותר לסביבה, וגם כי המבוגר נתפס כאיכותי יותר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הטרנד של קיץ 2011. שילובים של גווני בז' ואפור הם המשך של טרנד ה"nude"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לייט (40), טרנדולוגית ניו יורקית וחוקרת תרבויות, למדה קוסמטיקה, בישום וניהול ב-FIT, ולאחר שהקימה חברת קוסמטיקה משלה, הפכה למפתחת מוצר של מייבלין. לייט מסבירה שכשהיא שואלת את עצמה איך כל המודעות האקולוגית הזו תשפיע על בחירת המייק אפ של נשים ברחבי העולם, היא מבינה שבפועל זה אומר ש"נשים יימשכו יותר לטונים של צבע כמו ורוד טרה קוטה, שמגיע מתוך החלל הביתי, או לגוונים של עץ. לגוונים האלה אני אוסיף קצת ירוק, שיהיה גוון ירוק בריא כמו של דשא".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הטרנד של קיץ 2012. מראה האקווריום נראה בגווני תכלת ,ירוק וטורקיז. באיפור הוא מתבטא בעיקר באיפור מסביב לעיניים, בסגנון שנות ה-80. החזרה למים ולקלילות מעניקה מראה מודרני ובוהמי גם יחד. הכחול שכיכב בעונות האחרונות, מקבל גוון תכלת-טורקיזי ורומנטי הרבה יותר. יש נטייה למים ופחות אמא אדמה. גם מוצרי הקוסמטיקה יושפעו ורבים מהם יבלטו במרקמי ג'ל או תחליב קליל/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכאן עולה השאלה מה מקשר בין אותה צללית בגוון ירוק-אפור, לבין המוח של הלקוחה, שמניע את ידה לעברה. "בהנחה שהערכים שציינתי באמת מעניינים אותך, אז כן, את תימשכי לצבעים האלה, כי את יודעת יותר טוב ממני איך את ממתגת את עצמך", מסבירה לייט את מה שנשמע כמעט מיסטי, ומציג את העולם על כל מדינותיו ותרבויותיו באור אחד. האמנם? אני שואלת את לייט, שמגיעה לישראל אחרי ביקור בסין ובאירופה. "תמיד יש את עלילות המשנה של הטרנד הגדול, כי לכל תרבות ואזור יש את האישיות שלהם, אז יש לנו מבט גלובלי על העולם, אך לצידו אנו אוחזים בנקודת מבט יותר מקומית וסוציולוגית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קיץ 2012. הטרנד המטאלי. השנה האחרונה התאפיינה בזוהר ובנוצץ: פאייטים, זרקונים וניטים משנות ה-80 הופכים ממשהו פומפוזי לדבר מקובל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"באסיה יש הרבה מאוד שימוש בדוגמניות שהן אייקוניות מקומיות, שלא יאמרו דבר לאדם מהמערב. כך למשל, לפני 12 שנה, כששרה ג'סיקה פרקר וסקס והעיר הגדולה היו הסיפור הגדול ביותר של ארצות הברית ואירופה, היא לא אמרה דבר לקהל האסיאתי. ואילו היום, כשסקס והעיר הגדולה כבר לא רלוונטיים למערב, פרקר היא כוכבת באסיה". ביחס לחלוקות הללו קשה שלא לתהות היכן עומדת ישראל. לייט מפתיעה ומציינת ש"אחרי מחקר גילינו שהישראליות משתמשות באיפור בעיקר כדי להדגיש את מה שיש להן, ולא כדי להפוך למישהי אחרת". זו הסיבה, מבחינתה של לייט, שאנחנו לא רואים ברחוב הרבה מאוד שפתיים שמרוחות באדום בוהק. "הדגש פה הוא על המראה הטבעי, והדוגמה הפוכה לכך היא הנשיות של מזרח אירופה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קיץ 2012. אינטרפרטציה של גוונים קלילים ל"רציניים". הצבע הוורוד כבר לא מתקתק והאפור כבר איננו קודר. שילובים של צבעים באווירה מודרנית ומלאת תעוזה, יוצרים תמהיל של גוונים וצורות. הפנטזיה נכנסת לחיים והכל אפשרי . כל הצבעים הללו מעניקים מראה רציני אך רענן. באיפור הלחיים סגולות-ורודות מראה פירות יער עם דגש על הסגול/מערכת וואלה!, צילום מסך

מגמה בולטת אחרת, שככל הנראה לא חדרה עדין לרוב רובו של השוק הישראלי, היא מה שלייט מכנה, "האליטיזם הבא". המגמה הזו, שעניינה הוא הקטנת הלוגו לממדים בלתי נראים, הופכת את הידע שלי על המוצר לבלעדי לי ולקבוצת מקורביי, כשלרוב מדובר בשכבה הסוציו-אקונומית שקרובה לי. " היום אנחנו מעוניינים לא לראות את המותג. זה טרנד חשוב שאומר שזה כל כך פיין שאתה לא יודע מה המותג. אנחנו רוצים להתאהב היום בקווים של הרכב עוד לפני שראינו את הסמל שלו. זה הולך להשפיע על כולם, למרות שגם היום יש עדיין שווקים שרוצים לראות את הלוגו של הרמס או של שאנל. אבל, תנועת הנגד היא לא לדעת מה המותג. לזהות אותו בגלל שמדובר באובייקט יפהפה, לא כי הוא נושא את הקווים המוכרים של אותו שם עולמי. זה הכי קרוב לאספני האמנות שמחפשים, לדוגמא, את הג'ף קונץ שאף אחד לא יודע שהוא ג'ף קונץ".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קיץ 2012. בהשראת סגנון המנגה היפני, המאופיין בצבעים חזקים ומרוכזים, צבעי יסוד, פלורוסנטים: טורקיז, צהוב וירוק פלפל. התוצאה הסופית מלאכותית ומצועצעת. טכניקות האיפור משיגות חדות, דיכוטומיות בקווים משורטטים ונקיים. המראה הוא פלסטיק וצבעי הסוכריה מתערבבים. כל ציפורן בגוון אחר ואריזות של המצרים הופכות צבעוניות ובוהקות יותר/מערכת וואלה!, צילום מסך

האמת החדשה הזו הולכת להשפיע בעיקר על האריזות, שאם נחבר ביניהן לבין המגמה הראשונה שלייט ציינה, הרי שאלה הולכות להיות קטנות יותר, מינימליסטיות, ובעלות אותו גוון צבעים שצויין לעיל. הכל כדי שכולנו נרגיש שאנחנו מתחברים לכל הסיפורים הללו, כאילו הם היו שלנו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוריאה לייט/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully