וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטנה ומטורפת

שירה פור

5.1.2011 / 8:30

המצפן האופנתי לוקח פסנתרנית אופנתית לחנות יד שנייה זמנית בשם "פטיט", שמציעה בגדים במחיר זערורי ואז משמידה את עצמה סופית

המצפן האופנתי מארח את שירה לגמן. דנה מאירזון
שירה לגמן מתארחת/דנה מאירזון

הפעם עמנו שירה לגמן, בת 29 מיבנה, פסנתרנית חלודת שיער וארוכת צוואר שמתגוררת ביפו עם בן זוגה, דן הצ'לן, בדירה שמהווה מחנה אימונים, שדה קרב עם השכן ונקודת שיגור לרסיטלים ברחבי העולם, בהם היא לרוב מנגנת סולו. לפעמים, בלילות החורף הקרים, היא גם מנגנת לדן על הצ'לו (ומי שזה נשמע לו קצת סוטה צריך לעשות חושבים רציניים עם עצמו).

אתרע מזלו של המצפן והוא נידון להאחז בחיים עם כפות ידיים מהן תלויות עשר נקניקיות צ'וריסו שמנמנות. שירה, לעומתו, נוצקה מהחומר שממנו עשויים מוסיקאים אל התבנית שממנה מחולצות פסנתרניות. עדינה וחרישית, מנומסת ואצילית, נחושה ויסודית. חוץ מדן היא גם בעניין של פול קליי, ג'ון קייג', סטפן אודראן ופילם נואר אמריקאי, ובאך בשבילה הוא כמו חלב לריבת חלב – אלמנטרי. חדי העין מביניכם ישימו לב שמחצית המצפן והיא נושאים בשם זהה, בעלי אינסינקטים של גדר חשמלית יבינו מייד שאין לעובדה הזו שום משמעות.

המצפן האופנתי מארח את שירה לגמן. דנה מאירזון
כפפות עור מפריז - 80 שקלים/דנה מאירזון

שירה הגיעה על אופניים הולנדיים שחורים, אלגנטיים כמעט כמוה. נפגשנו ברחוב גאולה, בחנות יד שנייה חדשה שהופיעה בו במסתוריות לפני כמעט חודשיים וסירבה בעקשנות לפתוח את שעריה במשך שבועות מספר. דקות ארוכות בילה המצפן כשפרצופו מרוח על החלון, בניסיון לצוד בכוח המחשבה ז'קט טוויד של טד לפידוס שממנו השתלשל תו מחיר זעום של 100 שקלים, אבל תמיד עזב את המקום בתחושת אכזבה, משאיר על השמשה שובל של ריר ודמעות מרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
המצפן האופנתי מארח את שירה לגמן. דנה מאירזון
חולצת משי - 55 שקלים/דנה מאירזון

ערב אחד, לפני כחודש בערך, הביט המצפן כלא מאמין על הדלת הפעורה לרווחה, ניגש לרחרח והתבשר כי מדובר ב"פטיט", החנות החדשה של אלישר כדורי, הסטייליסט המוכשר, ושותפתו רוני ודנאי, סטייליסטית, זמרת וסטודנטית לעיתונות. השניים שכרו חלל קטנטן ומילאו אותו פריטים מעולים שנותרו מהפקות אופנה שעבדו בהן ונזנחו במחסנים. האג'נדה – פריטים במחירים מרוסנים ונגישים "שגם מי שמרוויח 4,000 שקל בחודש יוכל להרשות לעצמו מבלי להתבלבל", לדברי כדורי.

מאז הפתיחה עברה החנות שינויים רבים ולמרבה הצער, נכון להיום היא פתוחה במתכונת של חנות פופ-אפ, שתעמוד על רגליה בשני סופי השבוע הקרובים בלבד במהלכם יימכרו כל הפריטים בתעריפים שייעצרו לפני ה-80 שקלים, ולאחר מכן תשמיד את עצמה. אם תגיעו בחמישי בין 22:00-16:00 או בשישי בין 16:00-11:0, אולי תצליחו לשכנע אותם שלא לנתק אותה מהמכשירים.

המצפן האופנתי מארח את שירה לגמן. דנה מאירזון
ז'קט -60 שקלים/דנה מאירזון

מתוך הקולבים העמוסים שלפנו לשירה תלבושות שיכולות להתאים ליום התרוצצוית אורבני, אבל גם ספוגות שיק קריר ומאופק שיכול להלום ערב יותר משמעותי. את הראשונה הרכבנו מחולצת בז' מכופתרת מבד משי עם טקסטורת עיגולים וקפלים בחזית (55 שקלים), עליה הנחנו ז'קט שחור עם חצים בצבע בז' בכיסים וקשירת שרוך במותן (60).

המצפן האופנתי מארח את שירה לגמן. דנה מאירזון
תיק עור - 70 שקלים/דנה מאירזון

השלמנו את הלוק עם תיק עור חום כהה בעל אבזם זהב (70) ושרשרת חצים מזהב (250) שמצאנו ב"תאודורה", חנות תכשיטי ואביזרי הווינטג' הצמודה, שנפתחה ממש בסמיכות לפטיט על ידי יערה לבני, שעסקה לפני כן במכירות פומביות של עתיקות. האגנ'דה של תאודורה שונה למדי משל שכנתה, וגם הפרזנטציה – אם בפטיט החנות דחוסה ועולה על גדותיה, ומותגי על מקבלים יחס כמעט שווה לפריטים אנונימיים, כאן כל הפריטים, ביניהם כאלה של שאנל ואיב סן לורן, מסודרים בוויטרינות, מתוארכים לפי שנים ומתומחרים בהתאם. מעל הכל עטינו מעיל בז' אפרפר קסום עם גימורים בכחול כהה ושרוולים מכווצים (100) וכפפות רשת בשילוב עור שיובאו מפריז (80). שיהיה, ליום סגריר.

המצפן האופנתי מארח את שירה לגמן. דנה מאירזון
שמלה - 150 שקלים/דנה מאירזון

את התלבושת השנייה גילמה שמלה חומה עם קשירה במותן וקפל כפול בגב (150), שיובאה אף היא מעיר האורות וטרם נפטרה מהמבטא. הסתובבנו בעיר עם האופניים העתיקות ודקיקת הגו, הצטלמנו-הצטלמנו-הצטלמנו ובסוף, כמו כולם, זרמנו לים. לרגע כמעט שכחנו שלכל דבר יש סוף, והוא בדרך כלל נטול גזים.

מה, כמה, איפה

חולצת בז' מכופתרת - 55 שקלים
ז'קט שחור עם חצים בצבע בז' - 60 שקלים
תיק עור - 70 שקלים
מעיל בז'-אפרפר עם שרוולים מכווצים - 100 שקלים
כפפות רשת בשילוב עור - 80 שקלים
שמלה חומה עם קשירה במותן – 150 שקלים
פטיט. גאולה 53, תל אביב

שרשרת חצים מזהב – 250 שקלים
תאודורה. גאולה 51, תל אביב

המצפן האופנתי מארח את שירה לגמן. דנה מאירזון
מעיל - 100 שקלים/דנה מאירזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully