וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא יושבים רגע על התחת

לירוי שופן

19.2.2011 / 11:42

היום יותר מתמיד עולם האופנה מפנטז על שיחרור מיני, וגורם לעמודי המגזינים השונים להתמלא בחריצים מכל הסוגים. ואנחנו תוהים האם יכול להיות עירום במשמעות שאינה מינית?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ליידי גאגא מעורטלת למגזין פרפל פאשן/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הגיליון הזה שוב עלול להיראות כמגזין עירום שיקי. אבל 'פרפל פאשן' הוא לא מגזין סקס שמתחבא מאחורי חזות של אופנה. אנחנו מעדיפים לראות עירום בדרך שבה רולאן בארת ראה אותו – נקודת המוצא הבסיסית של סגנון. עירום, מטביע את חותמו על הזמן, יחד עם ארכיטקטורה, אופנה, מוזיקה ואמנות". המניפסט הזה, שכתב אולבייה זהאם עורך מגזין האופנה-אנטי-אופנה הצרפתי פרפל פאשן, פותח את גיליון קיץ 2011 האולטרה-מיני של המגזין, ומבהיר דבר אחד בסיסי שמתרחש בימים אלה. עולם האופנה מבקש לחוות מחדש תחושה של שחרור מיני, משמעותי מספיק כדי שייחשב רגע בהיסטוריה, וזה מתבטא במגזינים השונים ובקולקציות העונתיות עצמן. אתגר לא קטן כאשר לוקחים בחשבון שממילא עולם האופנה כיום, על שלל הקולקציות, הפקות האופנה והקמפיינים שלו, פרוץ לגוף החשוף יותר מאי פעם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ככה מציגים את קולקציות הקיץ. פרפל מגזין/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז איך יוצרים תחושה של שחרור, כאשר הכל נדמה כמשוחרר ממילא? בהקדמה להפקת אופנה שצילם טרי ריצ'רדסון, מסביר זהאם ש"כדי לחגוג את הוויברציות האנרגטיות של קיץ 2011 יצרנו מחדש את האווירה של אחוזת פלייבוי, פארק שעשועים אוטופי בו נערות בבגדים סקסיים וצבעוניים טיילו בחופשיות מסביב לבריכות... כמה חבל שמקום כזה נמצא רק בראש שלנו, או בתוך קירות לבנים של סטודיו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אה-לה ברוק שילדס. מתוך פרפל מגזין, קיץ 2011/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתיאור הזה נעוצה הסקרנות המחודשת של יוצרי המגזין מנושא המין. לא במקרה מתארים זהאם וריצ'רדסון את הלוקיישן והקונספט כאחוזה דמיונית, משוחררת ודקדנטית. בעידן שבו כל עירום הוא פוליטי, הם רוצים לפנטז התרחשות מינית שכביכול מנותקת מהעולם החיצון, שהיא לא סקסיסטית ולא חשופה לכוחות מבחוץ. לכונן זווית שמאפשרת חופש מוחלט, נטול הקשרים חברתיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אהבה חופשית היא קודם כל סקס חופשי". פרפל מגזין/מערכת וואלה!, צילום מסך

אנדרוגיני. בלי שמץ של ספק

משכנע או לא, המהלך הזה, שמשתקף לאורך המגזין, מזכיר חלק מהרבולוציות שהתרחשו בשנות ה-70. התוכן של הגיליון מפגין נוודות (אחד הערכים של ילדי דור הפרחים), וחלק מההפקות צולמו במקומות נידחים בעולם (בין היתר גם בצומת סדום, בסמוך לים המלח). הגיליון גם מצטט את הערך הגלום בסיסמאות 'האהבה החופשית', שהיא מעל לכל סקס חופשי, דרך הצגה מקסימלית של גופות מעורטלים. המעניין הוא, שהגיליון אינו מנסה ליצוק תוכן מיני לקולקציות שהוא מציג, אלא מיישר איתן קו. מותגי העל חוזרים בקיץ הקרוב לסבנטיז ולצבעים נועזים, מתוך כוונה לגרום לאופנה להיות בוטה שוב. מכאן, שפרפל פאשן בסך הכל קורא נכון את מפת הטרנדים שקוראת לכולנו לקום ולהתפרץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפקת אופנה מתוך LOVE, גליון קיץ 2011/מערכת וואלה!, צילום מסך

אפשר להניח שהקולקציות הפרועות שהציגו רוב בתי האופנה לעונה הקרובה, דחפו גם את המגזין הדו-שנתי הבריטי LOVE, להקדיש את הגיליון החדש שלו (שהתפרסם בשבוע שעבר) לאנדרוגיניות. כך, על הדרך הוא מספק עמודים על עמודים של הפקות אופנה שיש בהן לא רק איברים שפונים אל השמש, אלא גם רצף מעורר השתאות של אינסוף מגדרים על הסקאלה. כפי שקטי גראנד, עורכת המגזין, ציינה בעצמה כי "יש פה נשים שנראות כמו גברים, גברים שנראים כמו נשים, וגברים שנראים כמו נשים שנראות כמו גברים". ויש אפילו נשיקה מתוקשרת בין ליה טי, הדוגמנית הטרנסקסואלית של ז'יבנשי, וקייט מוס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"רצף מעורר השתאות של מגדרים על הסקאלה". LOVE/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדרך שבה LOVE הפשיט את הדוגמנים והדוגמניות שלו, הוא יוצר רגע של כנות, ששורשיה נעוצים באותה כוונה להביט בעיניים קרועות על מציאות, ובכך לספק חופש אולטימטיבי. האג'נדה שיצרו מעצבי האופנה לקיץ 2011, בעצם העמדתן של קולקציות עוכרות שלווה ותובעניות, סללה את הדרך לרצות ולשבור עוד ועוד ועוד טאבו וגבולות שמורים היטב. אפילו ברברי השמרניים העלו למסלול טייץ עור כסוף וניטים ולואי ויטון שיחקו עם הדפסים מנומרים בצבעים ניאוניים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"גברים שנראים כמו נשים שנראות כמו גברים". LOVE/מערכת וואלה!, צילום מסך

העדות המוחצת לכך שאנו עדים לתופעה מתרחבת של גישה מיוחדת לעירום, נראית בעובדה שהיא נוכחת גם מחוץ לשני המגזינים הללו, שהם פרובוקטיביים בלאו הכי. עלעול זריז בגיליון מרץ 2011 של הווג הבריטי, מגזין שמרני למדי ושפונה לקהל רחב פי כמה, יגלה כמה וכמה חזות חשופים וסיטואציות עירום ספק תמימות, ספק פורקות עול, שהיו נעדרים ממנו בעבר. ואם המהפכה הגיעה עד לאחד מקובעי הטעם החשובים בעולם – עוד רגע והיא כבר דופקת על כל הדלתות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הווג הבריטי הופך לילד רע. מתוך גיליון מרץ 2011/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully