וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לקנות שמלת כלה ב-eBay

אודליה כהן

4.6.2011 / 10:05

עונת החתונות החלה, אך אין שום סיבה להוציא אלפי שקלים על שמלה לערב אחד. כך תקנו שמלת כלה ב-eBay בזיל-הזול

עונת החתונות הגיעה, ואיתה ההתלבטות החשובה ביותר של הכלה הישראלית: איזה שמלה ללבוש ביום הטקס ואיפה לקנות אותה? עובדה ידועה היא שעל תגיות המחיר על שמלות כלה בארץ מתנוססים סכומים מופרכים. זה מתחיל בכמה אלפי שקלים עבור שמלה במחיר 'מציאה' ומגיע עד לסכומים הזויים לחלוטין בני 5 ספרות – כל זאת עבור קניה או השכרה של בגד שיילבש במשך מספר שעות בלבד.

אבל לא חייבים ללכת בדרך הסטנדרטית של חנויות שמלות באיזור צפון דיזנגוף בתל-אביב או חנויות של מעצבי בגדים (אפילו אצל אלו שמוכרים שמלות 'רגילות' - ברגע שהצבע הוא לבן - מחיר השמלה מאמיר). כמו עם לא מעט מוצרים - גם שמלות כלה אפשר למצוא באיביי, אתר המכירות הפומביות הגדול בעולם. בדיקה שם תגלה היצע מדהים: מבחר רחב ומחירים שכלל לא מזכירים את תגי המחיר השמנים של החנויות.

חלק מהכלות בוחרות להשקיע בשתי שמלות לערב המרגש בחייהן: אחת לקבלת הפנים ולטקס, והשנייה לשלב הריקודים. כאשר באיביי ניתן למצוא שמלות כלה ראויות בסכומים זעומים של אפילו רק כמה עשרות דולרים לשמלה - זה הופך את השאיפה הזאת לאפשרית ביותר מבחינה תקציבית.

רוצות ללכת בדרך הזאת, אבל חוששות ולא יודעות איך בדיוק? תנו לי לעזור לכן.

לא רק "Wedding Dress"

למי מכן שתוהה אם "באיביי יש בעיקר פריטים יד שניה, לא?" - ובכן, לא. ניתן למצוא באתר שמלות חדשות בשפע. נשים במידות קלאסיות, כאלו שבגדים בחנויות תמיד מתאימים להן, יוכלו למצוא באתר בקלות שמלה מוכנה שתעלה עליהן. עם זאת, אפשר בהחלט להזמין שמלה תפורה בהזמנה ומותאמת אישית בהתאם לחיטובייך.

תהליך הקניה של שמלה באיביי זהה לתהליך הקניה של כל פריט אחר: אחרי שנרשמתן לאיביי ולשירות התשלומים של האתר, פייפאל, אפשר להתחיל בחיפוש אחר השמלה. החיפוש המתבקש הוא, כמובן, Wedding dress, אבל לא חייבים להסתפק בו. למי שמתחשק לגוון, בהחלט אפשר להתחיל מחיפוש שמלות לבנות ואפילו בצבע קרם או שנהב. צירופים מומלצים לחיפוש הם: "prom dress", "cocktail dress", "evening dress" - בצירוף הצבע הרצוי. אפשר גם לחפש שמלות של מותגים ומעצבים המוכרים לכן על ידי הקלדת שם המעצב או המותג.

המערכת מאפשרת לסדר את התוצאות לפי מגוון פרמטרים ולצמצם את אין ספור האפשרויות, על ידי בחירה של קטגוריה בתפריט הצדדי.

מומלץ לבחור באפשרות sort by price+shipping . בחלונית שתיפתח ותשאל על המדינה אליה תישלח החבילה יש לבחור "ישראל" – עניין קריטי, משום שחלק מהמכירות מיועדות לארצות הברית בלבד או ליבשות אחרות. לעתים, אם המוכר מוכן לשלוח לישראל, עלות המשלוח תעלה מאוד את המחיר הכולל ותהפוך את הרכישה לבלתי כדאית - אז כדאי לשים לב לשורה התחתונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מומלץ לסנן לפי Price + Shipping/מערכת וואלה!, צילום מסך

שימו לב! גם אם המוכר ציין שהוא מוציא משלוחים לכל רחבי העולם, ובסידור האוטומטי במסך החיפוש תקבלו תוצאה עם מחיר משלוח עבורכן, לא תמיד הוא אכן שולח לישראל. בתיאור המוצר מופיעה לעתים רשימת מדינות "יוצאות דופן", שעם תושביהן החליט המוכר לא לעשות עסקים. הרשימה עשויה להופיע בתיאור המוצר "Description" או בלשונית "Shipping & Payments". ודאו שישראל אינה מופיעה ברשימה הזו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שימו לב שישראל לא ברשימת יוצאי הדופן/מערכת וואלה!, צילום מסך

עניין של מידה

כל סוחר יציין, בצורה זו או אחרת, את מידות השמלה שהוא מוכר, בדרך כלל מדובר במידות סטנדרטיות (XS, S, M, L, XL ,XXL וכו'). ברוב המקרים יופיע פירוט מדויק של ההיקפים והמידות, כשכמעט תמיד המידות מתייחסות לבגד ולא למידות הגוף. הוסיפו למידות הגוף שלכן ס"מ או שניים, ובחרו מידה בהתאם לכך. המידות יופיעו בסנטימטרים או באינצ'ים (1 אינץ' שווה ל2.54 ס"מ). מומלץ בהחלט להשתמש בממיר מידות אונליין ולבדוק את המספרים שוב לפני שממשיכים בתהליך הקניה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברוב המקרים יופיע פירוט מדויק של ההיקפים והמידות/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשקונים שמלה מותאמת אישית ותפורה בדיוק למידותיך, המוכר יצרף טבלה שעליך למלא. אם יש שאלות, תהיות או התלבטויות - פני ישירות אל המוכר דרך האופציה "Ask a question" בתחתית תיאור השמלה או במייל ישיר למוכר, אם הוא ציין מייל שכזה בתיאור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפעמים צריך למלא טבלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

באופן כללי, את המגוון העצום של שמלות הכלה הפוטנציאליות אפשר לחלק לשלוש:

האופציה הזולה: כמה עשרות דולרים לשמלה

קיים מגוון רחב של שמלות כלה זולות מאוד - המיוצרות בדרך כלל בסין. אלו קיימות במגוון גזרות, כולל הקלאסיות (גזרת סטרפלס באורך מידי עם חצאית מלאה ושכבות של אורגנזה, למשל).

מומלץ לבדוק את אחד המותגים הבולטים בטווח המחירים הזה: Dessy/After Six. ניתן גם למצוא באיביי שמלות קולר סיניות יפות במחירים מגוחכים בסביבות העשרה דולר.

האופציה הבינונית: כ-200 דולר לשמלה

בתקציב כזה, השיטוט באיביי יביא אתכן אל שמלות במגוון עצום של גזרות, מנקיות ופשוטות ועד שמלות קצפת אימתניות. למי שמחפשת משהו יותר רשמי ו"חתונתי", וגם מי שצריכה שמלה בהתאמה אישית, אפשר להזמין שמלת כלה בסגנון מוכר יותר, שתיתפר בהתאם למידותיכן. לחלק מהמוכרים, בעיקר בסין, יש מתפרות המתמחות בשמלות חתונה. כולם מושפעים מאוד, שלא לומר מעתיקים בלי בושה, מהשמלות הנראות על מסלולי תצוגות האופנה ובקטלוגים מסביב לעולם.

המוכר ידריך אתכן כיצד למדוד את עצמכן ולשלוח לו את תוצאות המדידה. השקיעו בסרט מידה טוב או קפצו לתופרת מקומית שתמדוד אתכן.

בנות יקרות, זה הזמן להיות כנות עם עצמכן. גם אם אתן מתכננות להשיל עוד כמה קילוגרמים עד החתונה, עדיף שהשמלה תהיה קצת יותר גדולה מאשר ההיפך ולכן, כאמור, הוסיפו למספרים אחרי המדידות ס"מ או שניים.

כאשר מזמינים שמלה מותאמת אישית אפשר לבקש מהמוכר שינויים בגזרה. שימו לב שחלק גדול מהשמלות מוצעות עם שובל כנסייתי מפואר. כיוון שלרובנו לא קוראים קייט מידלטון, אפשר לבקש מהמוכר לותר על השובל.

חלק גדול מאותם מוכרים עם מתפרות ישמחו לתפור לכן את שמלת חלומותיכן גם אם לא מצאתן אותה אצלם בחנות המקוונת. אם יש לכן תמונות, ציור או שרטוט של שמלה כזאת - צרו קשר עם כמה מוכרים, שלחו להם את התמונות ובקשו הצעת מחיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפשר גם ממש לפי הזמנה. שמלת Custom Made/מערכת וואלה!, צילום מסך

האופציה היקרה: כמה מאות דולרים ומעלה

כלות רבות שקנו שמלה (ולא רק שכרו אותה לכמה שעות) נוהגות למכור אותה ב-eBay לאחר היום הגדול. אפשר למצוא שמלות יד שניה וגם שמלות וינטג' של מעצבים בינלאומיים כמו ורה ואנג ו-ויויאן וסטווד. פשוט חפשו את המעצבים המועדפים עליכן. המחירים אינם זולים, אך עדיין יעלו לכן (ברוב המקרים) פחות משמלות באיכות מקבילה אצל מעצבים מקומיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עולה 1,700 דולר - אבל מה-זה-איכותית. שמלת ורה ואנג באיביי/מערכת וואלה!, צילום מסך

חשוב לזכור:

* כמו בכל דבר בחיים, גם כאן you get what you pay for. ככל שעולים המחירים, כך בדרך כלל משתפרת גם האיכות. עם זאת, בואו לא נשכח שבשימוש חד פעמי של מספר שעות בלבד, הפרמטרים הרגילים של איכות בגדים, כמו עמידות לאורך זמן ו"איך זה מחזיק בכביסה" – אינם רלוונטיים.

* חשוב להדגיש שוב ושוב: תמיד קראו את כל האותיות הקטנות בתיאור המוצר. כן, זה עשוי להיות מתיש, אבל מבטיח שלא יהיו הפתעות. חלק מהמוכרים יפתו אתכן עם מחיר זול מאוד לשמלה מפוארת, אבל עלות המשלוח או הבדים תהיה בתמורה לתוספת נכבדה.

* חבילות שסה"כ מחירן (מחיר+משלוח) נמוך מ-50$ פטורות ממכס. אם תקנו שמלה יקרה יותר, ככל הנראה תצטרכו לשלם מס ולשחרר אותה מהמכס. אם הזמנתן מספר שמלות זולות ממספר ספקים שונים – אין בעיה, שכן גג ה-50 דולר תקף לכל חבילה בנפרד, ולא לכלל ההזמנות, שמבחינת המכס אינן קשורות אחת לשניה.

* בגדים במידה סטנדרטית שמגיעים מסין ומהמזרח נוטים להיות, ברוב המקרים, קטנים מבגדים באותה המידה שמיוצרים במערב. כאמור - עדיפה שמלה קצת גדולה מדי מאשר קטנה מדי.

* תמיד טוב לקנות ממוכר שהדירוג שלו גבוה והביקורות עליו טובות. מוכרים עלומים עשויים להפתיע לטובה, אבל גם לאכזב.

* שלמו בעזרת פייפאל. אם חס וחלילה משהו ישתבש – יש לכן גב שמבטיח החזר כספי.

* ככל שתקדימו להתכונן ולהזמין את השמלה מראש, כך תבטיחו שהיא תגיע בזמן. אם אתן חוששות במיוחד - חשבו על אופציית גיבוי מקומית.


ומה עושים עם השמלה אחרי החתונה? מאיביי באנו ולאיביי נשוב: אפשר לחזור לאתר ולמכור אותה הלאה, כשמלה משומשת קלות במצב טוב. אפשר גם לשמור אותה למזכרת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכותבת, אודליה כהן, לבושה בשמלת Dessy שקנתה באיביי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בונוס אופנתי: דגשי וואלה! אופנה לנושא

שמלות כלה, מעצם טבען, שייכות לקטגוריה של שמלות שאמורות להיות מותאמות באופן פרטני ללובשת. זו לא שמלה רגילה, אפילו לא שמלת ערב, אלא לרוב מערך שלם וסבוך של בד, במיוחד כשמתלוות אליה חצאיות קצפת ואין ספור תחתיות שמטרתן ליצור נפח. לכן, בקנייה מרחוק יש לקחת בשקלול המחיר את העובדה שהשמלה תיאלץ לעבור מקצה שיפורים אצל תופרת מיומנת בארץ. מכאן, שתמיד עדיף לדבוק במידה הגדולה ולא במידה הקטנה.

מכאן נגזר החוק השני - להימנע מגזרות מסובכות. הרצון לחסוך מחייב גם התפשרות. מחוכים? אאוט. גם מיני חזיות ושאר פריטים שמחייבים התאמה מושלמת. עדיף לבחור בגזרות קולעות, כמו אמפייר או A, שקל באופן יחסי לתפור מחדש.

אחרי שתי ההנחיות האלו, אפשר להתפנות לשמלות עצמן. הערך המוסף הגדול ביותר של הזמנת שמלות באיביי, הוא ביכולת להשיג שמלות של מעצבי-על - לרוב יד שנייה אבל לא רק - במחירים דומים לשמלות השכרה של מעצבים מקומיים. בטווח מחיר של 1,000-2,000 דולרים אפשר לזכות בשמלה תפורה כהלכה, מבדים טבעיים ונושמים (בניגוד לבדים סינתטיים המבשרים ברק זול, וגם פחות נעימים על הגוף), ולרוב בעיצוב יוצא דופן.

שתי הראשונות שכדאי לצוד (וכל מי שראה את הסרט הראשון של "סקס והעיר הגדולה" יודע) הן ורה וונג ו-ויויאן ווסטווד. הראשונה ידועה בסגנון רומנטי, רך נשי, התגלמות הפנטזיה, השנייה דווקא ביכולת שלה לתרגם את אסתטיקת הרוק הבריטי לתוך שמלות השמורות לאחד האירועים השמרניים בהיסטוריה. איביי, מניב אופציות רבות לוונג, ובעיקר לשמלות הקלאסיות (בצבע שנהב וחצאית תפוחה ואסופה), אבל מעט מאוד לווסטווד. האחרונה מצריכה חיפוש מתמיד ונחשבת נדירה, אבל מי שתמצא עיצוב שלה לא תהיה רק בת מזל, אלא גם תוכיח שיש לה טעם אקספציונלי.

אופציה נוספת, הוליוודית פי כמה, שכדאי לצוד היא שמלה של בית האופנה מרקזה. המותג הניו יורקי שהפך לחביב השטיח האדום מציע שמלות שהערך העיקרי שלו הוא היכולת שלהן לנצנץ - מאפיין שבוודאי ימצא חן בעיני אין ספור כלות ישראליות. כאן המחירים עשויים להיות גבוהים יותר, פועל יוצא מהעובדה שהן לרוב נתפרות עם מאות אבנים נוצצות ושאר עבודות יד.

כמובן שהאינטרנט הוא תמיד חזית פרוצה, ומכאן שיש אין ספור חיקויים. חלק מהספקים מודיעים על כך באופן ברור. עשרות שמלות זוכות לתואר המפוקפק 'בסגנון של...', והן זולות משמעותית מהמקור, כפי שידגים קו שמלות בסגנון כתב ידו של המעצב אלי סאאב, אחד מבכירי אופנת הקוטור, שמוכר שמלות דומות למעצב האיקוני בכ-1,500 דולרים, מחיר נמוך במאות אחוזים משמלה מקורית. יש שעשויות להסתפק בזה, אבל צריך לקחת בחשבון כי התוצאה עלולה להיות רחוקה מהמציאות.

(לירוי שופן)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully