וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפור טבעי

ירין שחף

9.6.2011 / 8:25

ירין שחף מצדיע לחוק הפוטושופ שעבר בקריאה ראשונה ומציע מראות איפור וטיפים מרעננים וקלילים לקיץ בלי טיפה של ריטוש, שטיקים ואפקטים

פנים רזות בעלות עור צח וצעיר, עיניים מוארות בשפע צלליות, שפתיים מנצנצות מוקפות שיניים בוהקות... כל אלה הפכו בשנים האחרונות לתמונות הנשקפות אלינו מכל תצלום של פרסומת. אלה כמובן תוצאה של פעולת ריטוש פשוטה שמאפשרת תוכנת הפוטושופ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בלי טיפת פוטושופ/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצעת החוק שהתקבלה לאחרונה הינה ניסיון יחיד מסוגו למתן את תעשיית האופנה שהתמחתה בשנים האחרונות בתרבות השטיק. כולם כבר התרגלו לעובדת הריטוש ואף אחד לא מנסה להסתיר את העובדה שתוכנת הפוטושופ היא השולטת הבלתי מעורערת במדיה התקשורתית האלקטרונית והמודפסת.

אני חייב בגילוי נאות, גם אני הייתי ביניכם ונהניתי מהקדמה שאפשרה להעלים קמט או פצעון בהינף יד. אבל בואו נודה - הגזמנו. היו גם כאלה שלקחו את זה עוד כמה צעדים ובכלל התפרעו לחלוטין, עד שהתרגלנו לדוגמניות כל כך מושלמות. ממש מלאכיות מגן עדן.

האמת היא, שטוקבקים של גולשים שזעקו אחרי כל הפקת אופנה הם העדות המונצחת למיאוס באיוולת שפשטה עלינו. הריטוש האובססיבי בלחיצת כפתור הפך ביזארי, יצר מראה שאינו מציית ליכולת האנושית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכל טבעי/מערכת וואלה!, צילום מסך

העוסקים במלאכת היופי (מאפרים, מעצבי אופנה, שיער וסטייליסטים) אימצו לעצמם מקצוע נוסף: "רטש"! אלה זנחו את המלאכה הידנית, האמיתית והחלו לרטש עצמם לדעת. למה? כי זה מהיר, זה ממכר, ובעיקר – כי זה מוכר.

אני תומך ב'חוק הדוגמניות' שעבר בקריאה ראשונה, בו עריכה גרפית בפוטושופ להצרת הגוף תצוין בכתובית. חוק זה עשוי גם להגן על בריאות נערות על ידי סינון המסרים הפוגעניים של תעשיית הדוגמנות ומניעת העסקה של דוגמניות בתת משקל. לאחר שהתרחש בצרפת, בארה"ב ובאנגליה, הגיע המאבק בתכתיבי תעשיית האופנה גם אלינו – וטוב מאוד שכך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
" קיץ נטול פוטושופ": צללית בגוון אחד, מסקרה ושפתון - סה טו/מערכת וואלה!, צילום מסך

קיץ 2011 - לס איז מור

עזבו אתכם מערבוב צלליות, ותרו על שילובי גוונים ו"טכניקות". לכו על הפשוט - המראה הנקי. צלליות בגוון אחד מבטיחות נוכחות חד משמעית ומלאת עוצמה. לאיפור קייצי בייסיק השתמשו במייק אפ דק, צללית, מסקרה ושפתון –זה הכל. ככה גם תחסכו זמן מיותר מול המראה. בקיץ ובמזג האויר הישראלי בפרט, זה גם לא נכון להעמיס, כי לפעמים הפשטות מנצחת. כשהולכים על "המראה הנקי", חשוב לקחת בחשבון את שני הכללים שיעשו את ההבדל: בחירת נכונה של גוונים ואיזון במרקמים. העדיפו גוונים קרובים, אך לא מאותה משפחה (כדי ליצור תמהיל דרמטי). באשר למרקם: כאשר הצלליות בוהקות, אז השפתיים חייבות להיות רגועות, ולהיפך, כשהשפתיים בורקות הצלליות מפנות להם את הבמה. ואל תשכחו להסיר את האיפור לפני השינה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully