וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאוזן להפליא: קולקציית חורף 2012 של פקטורי 54

לירוי שופן

4.9.2011 / 17:00

רשת פקטורי 54 פותחת את החורף עם יבוא של פריטים מסעירים מתצוגות האופנה, וגם פותחת שלוש חנויות חדשות בישראל לארמני ג'ינס, פול אנד שארק ואמפוריו ארמני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמפוריו ארמני לפקטורי 54/מערכת וואלה!, צילום מסך

רוחות של שינוי גישה ושינוי בהגשה, מלוות את עונת החורף של פקטורי 54. רשת חנויות הייבוא שהתמקדה בשש השנים האחרונות בייבוא קווים משניים של מותגי על (הנחשבים צעירים וזולים יותר), זכתה בעבר לביקורת, עקב קניינות מסחרית מידי ועודף של חולצות לוגו, והיא פועלת בימים אלה כדי לשנות את תדמיתה ולהוכיח אופנה העולה בקנה אחד עם ליבת המגמות. מלבד שיפוץ של חלק מהסניפים, כמו גם פתיחת חנות דגל של אמפוריו ארמני בסוף החודש באילת, העתידה להכיל את מרבית הקולקציה, עובו מרבית הקווים וניתן בהם דגש גם לפריטים נשכניים יותר, שנצפו על מסלולי תצוגות האופנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקו הצעיר D&G - מתכתב עם שנות ה-90/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המטרה היא ליישר קו בין החנויות, ומצד שני להתאים כל אחת מהסניפים לאיזור בו הוא נמצא", מספרת יפעת אירני, מקבוצת אירני, על השינויים. מתוקף העניין, הסיבה לכך שסניף אמפוריו ארמני יוקם דווקא בעיר הדרומית החמה, נעוצה בתיירות הזרה, והרוסית בפרט, שמגיעה לעיר. לעומת זאת, סניף פקטורי 54 בנמל תל אביב, עתיד לשמור על חזות נגישה יותר על ידי התמקדות באופנת ג'ינס ובגדים המיועדים ללבישה יומיומית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צללית נוקבת של מעיל ארוך. אמפוריו ארמני/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות שהצהרת הכוונות מתייחסת אל כלל הרשת, בשורות האופנה המשמעותיות מורגשות בעיקר בסניף הממוקם בקניון רמת אביב, שנפתח לפני כשלושה חודשים ונחשב ליוקרתי ביחס לשאר. מבעד לאוסף החורף בולטת היטב האסטרטגיה החדשה, המתמקדת בבשורות העונתיות של המעצבים, על חשבונם של פריטים פשוטים יותר. באופן הזה, לראשונה בהיסטוריה של פקטורי 54 מתגלה קניינות מאוזנת להפליא, שאמנם מבוססת על מותגים נגישים באופן יחסי, אך מכילה בתוכה גם עיצובים המסוגלים להשביע רעב לאופנה החורגת מגדר הנדוש. בגדול, חוד החנית מורכב מהקולקציות של D&G, מרק ביי מרק ג'ייקובס, אמפוריו ארמני ו-Z Zegna, המתובל בקצוות על ידי פריטים של רד ולנטינו או M מיסוני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נאיבי למחצה - מרק ביי מרק ג'ייקובס/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברשימת הלהיטים לנשים ניתן למנות שמלות יום רפויות של מרק ביי מרק ג'ייקובס, מעוטרות בדפוס נאיבי למחצה של פנתרים או סריגי פסים מעורבים בחוטי לורקס מנצנצים. ב-D&G (שעונת הקיץ הבאה צפויה להיות הקולקציה האחרונה של המותג עקב התאחדותו עם הקו הראשי של דולצ'ה וגבאנה) סוחטים תשומת לב פריטים בעלי כיתובים גראפיים צבעוניים באופן אפילפטי, המתכתבים עם שנות התשעים, כפי שמדגים מעיל צמר מחוייט שבטנתו המציצה מקושטת וניאונית. אצל הגברים, צדים את תשומת הלב מכנסי שרוואל בלוניים עשויים צמר קר, בלייזר מחוייט בטקסטורה צמרירית וכבדה ועליונית פוטר המכוסה בכיתוב החצוף-מודע לעצמו 'קוקה קולה', שהייתה אחד הפריטים המרכזיים בתצוגת המסלול של צמד המעצבים האיטלקי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זניה לגברים/מערכת וואלה!, צילום מסך

גולת הכותרת היא הקולקציה של אמפוריו ארמני לשני המינים. העיצובים שהגיעו לסניפי פקטורי, משקפים את המהפך שחווה הקו בשנתיים האחרונות, שנפרד מהמורשת הקלאסיציסטית וחובבת חליפות הכוח משנות ה-80, לטובת פזילות אל תרבות בוהמיינית ואקסצנטרית יותר. קו הנשים מזגזג בין חובות אלגנטיות כמו מעיל צמר אפור בעל צווארון פרוות ארנב שחורה או בלייזרים קצרצרים המדגישים מותניים, לאנסמבל אתני של חולצה ומכנסיים קלים עשויים משי בצבע בורדו המכוסה הדפס פייזלי נוכח. בקולקציית הגברים הטון הכללי אפל פי כמה. מעיל צמר דקיק, שחור וארוך מאוד או ז'קטים עשויים עור בעלי רכיסה א-סימטרית מודגשת המזכירה את עבודתו של המעצב ריק אוונס, מכתיבים צללית נוקבת, המרוסנים על ידי פריטים מחויטים, כבלייזר בצבע קאמל ברכיסת כפתורים כפולה, כמתחייב מהשינויים הרדיקליים העוברים על החליפה הגברית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
D&G לפקטורי 54/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל לאסטרטגיית השינוי והגדילה של רשת פקטורי 54, מעצימה קבוצת אירני את אחיזתה במותגים זרים נוספים. בסוף השבוע האחרון פתחה הקבוצה שתי חנויות חדשות בקניון רמת אביב – קו הג'ינס של ארמני ומותג הקז'ואל-לקשרי 'פול אנד שארק', כשהאחרון יעבור להפצתה הבלעדית בישראל בעונה הבאה. שתי אלו מצטרפות אל ארבע חנויות נוספות של קבוצת אירני במקום – דיזל, ג'ינס בר, חנות הנעליים אוריג'ינלס וסניף של פקטורי 54.

בעוד שהשינויים בפקטורי 54 נועדו כדי לחזר אחר פשיוניסטות, הרי פתיחת החנויות לארמני ג'ינס ופול אנד שארק מבטאת כוונה לכסות ספקטרום קהל נרחב ככל האפשר. למרות השוני המהותי בין שני המותגים, שניהם מאופיינים בגישה שמרנית למדי, כשהראשון פונה אל קהל צעיר (16 ומעלה) ואילו האחר לאוכלוסיה בוגרת (35 ומעלה). בארמני ג'ינס ניכרים פרטי לוגו רבים, כמו עליונית ברדס המכוסה בכיתובים המוניים או מגוון מכנסיים שטופים, מרביתם על הציר שבין גזרת 5 כיסים קלאסית לצללית רגל צרה יותר. בפול אנד שארק, שהשראות הקולקציה ארוגות תמיד בעולם הספנות ומועדוני השייט, מציעים קו אופנה העולה בקנה אחד עם ריהוט העץ הכבד והמצוחצח המעטר את המקום. בלייזרים במראה אדמירל, בצבעי כחול-צי וכפתורי זהב, חולצות פולו מכוסות רקמות עם שם המותג ומכנסי צ'ינו בצבע אבן מהווים את ליבת ההיצע, המתפרש לקולקציות גברים, נשים וילדים.

מחירים לדוגמה:

פול אנד שארק: 890 – 13,990 שקלים
ארמני ג'ינס: 299 – 4,490 שקלים (ג'ינסים: 700 – 1,400 שקלים)
D&G: 690 – 8,490 שקלים
אמפוריו ארמני: 495 – 10,250 שקלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בוגר ושמרני. פול אנד שארק/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פול אנד שארק לפקטורי 54/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully