וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף שבוע של אופנה: 4 מעצבים שהרשימו

לירוי שופן

15.9.2011 / 11:21

מתחם התחנה מארח בסופ"ש 20 מעצבים המציגים את קולקציות החורף החדשות. 4 מתוכם הותירו את הרושם הגדול ביותר

tel aviv fashion weekend. נמרוד סונדרס
חלל הגלריה של tel aviv fashion weekend/נמרוד סונדרס

20 מעצבי אופנה, חלקם בתחילת הדרך וחלקם בעלי רזומה מוכח, כונסו במתחם התחנה בתל אביב לטובת אירוע Tel Aviv fashion weekend, שיתקיים בסוף השבוע הקרוב. בדומה לשבועות אופנה, מטרת האירוע הצנוע היא לחשוף את קולקציות החורף של המעצבים, הן לתקשורת והן לקהל הרחב, ולתת הזדמנות לרכוש קולקציות חדשות בהנחה סמלית.

"המעצבים בארץ עניים" - ראיון עם ים טיראן, מפיק האירוע

tel aviv fashion weekend. נמרוד סונדרס
הדגמים של נירן אבישר, בוגר שנקר שזכה בפרס דיזל בתחרות it's/נמרוד סונדרס

התבוננות על הנעשה במקום, מגלה כיוון ברור אליו הולכת האופנה הישראלית, כאשר אצל המעצבים המנוסים יותר בתחום, כדוגמת יוסף, רוני בר או שרון ברונשר, הוא ניכר בצורה משמעותית יותר. למרות שעדיין אפשר למצוא עדויות לאותו טעם מעצבים תל אביבי, המגלה עניין מופרז בבדים דקיקים ומונוכרומטיים ואופציות לבוש פשוטות ופשטניות עד כאב, הרי מסתמנת מגמה חדשה - במקום לנסות ולתת מענה לבגדי יומיום (חזית בלתי מנוצחת מול רשתות האופנה הגדולות, שעושות זאת טוב יותר וזול יותר), מנסים המעצבים המקומיים לבסס סגנון וכתב יד, עם עיצובים מרובי שכבות ומרובי מחשבה, שיסמנו גבול חוצץ בין היצירה שלהם לבין שאר העולם. הם מנסים ליצור איזשהו מוטיב או סממן, שאי אפשר למצוא במקום אחר, מלבד על קולבי הבוטיק שלהם. אם האופנה הישראלית כולה הייתה נשפטת רק על פי האירוע הנוכחי, המציאות הייתה נראית עגמומית פחות מכפי שהיא נדמית בימים כתיקונם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

אניה פליט - מעצבת לאמזונות בנפשן

tel aviv fashion weekend. נמרוד סונדרס
פריט מקולציית החורף של אניה פליט. מידה ראויה של עושר וברק/נמרוד סונדרס

ארבעה מעצבים מתוך 20 המציגים העמידו קולקציות חורף משוכללות במיוחד, לעתים אפילו בעלות מידה של גרנדיוזיות ועושר, המבטיחות עתיד. אניה פליט, אשר פרצה אל תודעת תעשיית האופנה המקומית לפני כחמש שנים, נכללת בגאון באותה הקבוצה. מרחוק, נראה האוסף שיצרה לעונה הקרה כזהב מנצנץ וטהור. "החלטתי לתת טיפול בכל פריט, ללכת עם זה עד הסוף ולהחצין את הייחוד", היא אומרת ביחס לכמות המרשימה של עבודת היד והאלמנטים הפרטניים הכלולים בכל עיצוב. אפשר לכנות את הקולקציה כרומנטיקה ביזנטית, כשמצד אחד שמלת אמזונות סרוגה בצבע קינמון זהוב, שקולרה עשוי עור גזור , ומנגד – שכמיה קצרה וקוקטית מבד משובץ בעל חזות מבריקה להפליא. תחושת הפזרנות הנוכחת היא חלק בלתי נפרד מכוחה של הקולקציה.

פליט מנסה את כוחה גם פריטים נגישים יותר, כמו שמלה שחורה שחזיתה רבידה בוהקת היכולה להיקשר בלולאות מתכת המפוזרות על פני הבגד, או חולצת טי, כפי שהיא מכנה אותה, שאינה חולצת טי כלל בפועל, העשויה מעין בד שקוף המודפס בדוגמאות גיאומטריות קטנטנות.

טווח מחיר: 420 - 6,500 שקלים

tel aviv fashion weekend. נמרוד סונדרס
עיצובים של kerenvemichal. חלק מהמעצבים דבקים בבגדים דקיקים המיועדים ללבישה יומיומית/נמרוד סונדרס

יוסף - עידן של קטיפות מבריקות

tel aviv fashion weekend. נמרוד סונדרס
אחת משמלות החורף של יוסף. בפריסתה היא נראית כמו ציור או צילום/נמרוד סונדרס

יוסף הוא השחקן הוותיק במבין המעצבים ב- Tel Aviv Fashion Weekend, וניכר שקולקציית החורף, שיש בה רוח פרא מבורכת, מסמנת קפיצת מדרגה משמעותית. גם בעונה הזו הוא המשיך לפתח הדפסי 'אול-אובר' על פריטים כשמלות עצומות בד או מכנסי הרמון רפויים קמעה, הנדמים בעת פריסת הבגד כתמונה או כציור עתיר פרטים, המעלים בתודעה תקופות אמנות כמו הבארוק או הרוקוקו. אל בדי הסאטן, בהם השתמש בעונה הקודמת, הצטרפו הפעם קטיפות מבריקות.

מעבר למרקמן הרך, תנועת הבד השעיר מייצרת איזושהי אשליה כמעט תלת מימדית באיכותה, הופכת את הפריט למעין עולם התרחשות בפני עצמו המייצר רגע של רהב. לצד אלה, יוסף משלם את חובו לפאשיוניסטות של העיר, עם שורה של פריטים מונוכרומטיים המשלבים רוכסנים או ניטים. בולטים ביותר היו חצאית הדוקה המשוסעת כולה רוכסן פתלתל או בלייזר ארוך כשמלה קצרה בצבע שמנת, שסביב שפתי הכיס שלו נתפרו לוחיות מתכת, המזגזג בין קלאסיקה לעוקצנות עירונית.

טווח מחיר: 250 - 990 שקלים

רוני בר - מכנסי ניילון יפניים

tel aviv fashion weekend. נמרוד סונדרס
אפקט הצביעה האקולוגית של רוני בר/נמרוד סונדרס

רוני בר שוברת בקולקציית החורף מהאווירה העולצת של הקיץ האחרון, ומתמקדת בפלטת צבעי אדמה וחיבור איתן לטבע. לצד מכנסי ניילון יפניים דקיקים וחסרי משקל, המלווים בכיווצים לכל אורכם, המעניין בקולקציה הוא הדפסת בד שפיתחה יחד עם האמנית אירית דולמן. השיטה, המכונה eco dying (צביעה אקולוגית), מנצלת את תהליך הפירוק של הצמחים כדי לתת סימנים על הבד. התוצאה היא רב-גונית ורב מימדית, המעכלת גם את הבד ויוצרת בו חרירים, לצד רישומים חיוורים של עלים או עיטורים מופשטים.

טווח מחיר: 280 - 1,090 שקלים

tel aviv fashion weekend. נמרוד סונדרס
אפקט הצביעה האקולוגית של רוני בר/נמרוד סונדרס

שרון ויזר - תכשיטי אזיקונים

tel aviv fashion weekend. נמרוד סונדרס
קולקציית התכשיטים המסקרנת של שרון ויזר. טבעת הדומה לקיפוד-ים/נמרוד סונדרס

סקרנות גרף אוסף התכשיטים הבלתי רגיל של שרון ויזר העושה שימוש באמצעים פשוטים כמו אזיקונים, יחד עם קריסטלים. זוהי הקולקציה השניה וויזר, בוגרת שנקר ואחת הפיינליסטיות בתחרות IT'S, העושה שימוש בהלחמת חומרים ולא בהדבקתם. בקולקציה עיצובים פומפוזיים, כמו טבעת מנוצה כקיפוד ים, או מעין ספק-שרשרת, ספק צעיף, המכוסה כולו באלפים של אבני סברובסקי. הערך של היצירה, היא ביכולת של ויזר ליצור עודף מבלי לפגום באיכות המודרנית של הדברים. חלק מהרעיונות מתורגמים גם אל פריטים נגישים יותר, כטבעות או שאר תכשיטים שאפשר לענוד ועדיין לזוז.

טווח מחיר: 150 - 2,000 שקלים

tel aviv fashion weekend. נמרוד סונדרס
מתוך תערוכת בוגרי בתי הספר לעיצוב המתקיימת במקום/נמרוד סונדרס
tel aviv fashion weekend. נמרוד סונדרס
ז'קט עור מתוך קולקציית הביכורים של שימי צרפתי/נמרוד סונדרס
tel aviv fashion weekend. נמרוד סונדרס
אוסף התכשיטים של שרון ויזר/נמרוד סונדרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקולקציה של אישתר. מתוך הפקת אופנה של tel aviv fashion weekend/מערכת וואלה!, צילום מסך

Tel Aviv Fashion Weekend, מתחם התחנה תל אביב.
יום חמישי 15 בספטמבר: 17:00 - 23:00
יום שישי 16 בספטמבר: 10:00 - 19:00
יום שבת 17 בספטמבר: 10:00 - 22:00

הכניסה חופשית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully