וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחוט השני: שפתון אדום מאז ולתמיד

14.1.2012 / 13:00

לאיזה נשים הוא לא מתאים, מה עושים כדי שהוא לא ימרח על השיניים ומי הן הסלבס שנראות איתו הכי טוב - מדריך לאיפור בשפתון אדום

שפתון אדום הוא קלאסיקה אוניברסלית, שממשיכה גם החורף להיות טרנדית. מגמות שונות במהלך ההיסטוריה של האופנה צצו, נעלמו ושבו, או שלא שלא שבו כלל, אבל השפתון האדום מעולם לא הלך לשום מקום. הוא החמיא ליפיפיות בעבודות אמנות, לאורך ההיסטוריה, החל מאמנות העולם העתיק, דרך הרנסנס ועד הפופ ארט, ונראה דרך קבע של שפתי דוגמניות וכוכבות בקמפיינים מסחריים, הפקות אופנה ואירועי שטיח אדום. טיילור סוויפט היום, ממש כמו מרילין מונרו לפניה וקליאופטרה, הרבה לפני שתיהן, חיבבו את הלוק.

בעוד שבקיץ האחרון נראו למכביר בתצוגות בירות האופנה גווני ורוד וכתום העונה, סתיו/חורף 2011/2012, כיכב האדום. קשה היה שלא להיתקל באדום אש הזה שעם שילוב נכון עם שאר איפור הפנים, וכמובן גם הביגוד והאבזור הנכון, יוצר גלאם גלאם הוליוודי קלאסי או דרמה צרפתית משובחת, תלוי מה אתם מעדיפים.

שבעה מאפרים מנוסים ענו לנו על שאלות בוערות בסוגיית השפתון האדום.

מדוע השפתון האדום שומר על נצחיותו?

מיקי בוגנים: "כל דבר שהוא ישן וקלאסי אנחנו אוהבים, וכוכבות עבר כמו מרילין מונרו או מרלנה דיטריך אנחנו אוהבים לחקות".

עדה לזורגן: "שפתון אדום נותן מראה והרגשה חושנית, תשוקתית, אריסטוקרטית, מסתורית וסקסית".

ורד ספיבק: "אודם אדום מסמל קלאסיות, כוכבות. עוד משנות ה-4 ועד היום בטקסי האוסקר, כוכבות הקולנוע הגדולות נראו בו".

נטאשה דנונה: "אודם אדום התחיל לפני כמה שנים בתור טרנד. אך מעונה לעונה הבנו שמדובר במראה תקופתי של זמננו. היום אני יכולה להגדיר אותו כאיפור קלאסי שהיה כאן תמיד, יצא לתקופות קצרות מהאופנה, ושוב חזר ונשאר וכנראה גם יישאר, לפחות לעוד הרבה זמן. הוא מתאים להמון צבעים של בגדים: מתאים נהדר לבגדים בצבע אפור, כחול, סגול, ירוק בקבוק, חום, נחושת, שחור, לבן וכמובן אדום. אבל הגוון של האודם חייב להיות זהה לגוון האדום של הבגד".

בועז שטיין: "האיפור מלווה את האנושות כבר אלפי שנים. עוד במצרים העתיקה נמצאו ציורים על פפירוסים של נשים אשר השפתיים שלהן צבועות בגוון אדום. אדום מזוהה עם צבע נשי חושני ומעורר תשוקה דווקא אצל בני המין השני. מאז ומתמיד בכל התרבויות השפתון היווה כמוצר האיפור הפופולארי ביותר ועל כן נצחיותו נשמרה".

שלי גפני: "השפתון האדום מזכיר לנו את הקסם ההוליוודי הישן, שחקניות עבר כמו מרילין מונרו וגרטה גרבו נהגו להתהדר בו מה שכמובן עזר לחבר את השפתון האדום עם סקס אפיל נשי. מאז ועד היום השפתון האדום מסמל סקסיות לצד נשיות פורצת גבולות".

גלית ורטהיים: "השפתון האדום לא מושפע מאופנות ומעונתיות. זהו צבע נשי עם אמירה המתחבר חזק עם איפור ערב ומגוון הגוונים גדול מאוד".

למי הוא מתאים?

מיקי בוגנים: "לבעלות עור בהיר עם נטייה לגוון חיוור מאוד, או עור לטיני. לדוגמא, סנדי בר. בעלות נטייה לשיזוף רציני רצוי שיימנעו. לא חייבים לאמץ הכל".

עדה לזורגן: "אם מניחים אותו בצורה נכונה ומדויקת, הוא מתאים לכל אחת. טיפ - אם השיניים לא ממש לבנות ואפילו צהובות יש להימנע מגוון אדום או כל מה שקשור למשפחת האדומים והבורד, כי זה מקצין את הצבע הדלוח של השיניים".

ורד ספיבק: "יש שני סוגי איפור עם אודם אדום. האחד, לבהירות עור של ממש, כמו שלגיה, עם שיער כהה היוצר קונטרס בין העור הבהיר לשיער הכהה ומעניק מראה זוהר. השני, לכהות עור כמו אווה לונגוריה, או קים קרדשיאן. איפור עיניים מעושן רך והברקות ברונזר לצד שפתיים אדומות מעניקות מראה סקסי".

נטאשה דנונה: "אודם אדום לא מתאים לכל אחת. הוא לא מומלץ לנשים עם שפתיים מאוד קטנות, או צרות וגם לא מומלץ לנשים בעלות שפתיים עבות מאוד, בשרניות, או בעלות פה גדול במיוחד. כמובן גם לא מומלץ כשהשיניים לא ישרות או צהובות. חשוב לא לשכוח שאודם אדום מושך את הפוקוס לשפתיים. הוא כן מתאים לשאר הנשים בעלות שפתיים בגודל רגיל, בינוני ופרופורציונלי לפנים, וכמובן בעלות שיניים אסתטיות. ביחס לגוון העור, לבעלות עור שזוף או כהה, אני ממליצה לבחור באדומים פחות בהירים, כמו למשל אדום דובדבן ולא אדום כתמתם. הגוונים המעט יותר כהים משתלבים יותר יפה עם עור שיזוף או כהה. לבעלות עור בהיר יתרון: הן יכולות לבחור כל סוג של גוון אדום, כהה וגם בהיר, כיוון שהעור הבהיר לא משנה את הגוון של האודם, לעומת עור כהה שמשפיע ומשנה את הגוון המקורי של האודם."

שלי גפני: "שפתון אדום הוא בראש ובראשונה עניין של אופי ולכן הוא מתאים לכל מי שמרגישה מספיק בנוח כדי להתאפר בו. הוא מתאים לנשים דומיננטיות שלא מתביישות להראות את הנשיות שלהן, להתבלט. בנוסף, אך לא מחייב, רצוי שהשפתיים יהיו בשרניות מפני שעל שפתיים דקיקות השפתון האדום עלול ליצור מראה נוקשה".

גלית ורטהיים: "לכולם".

בועז שטיין: "בגדול, אין הגבלה לשימוש בצבע האדום כשפתון. אולם יש להקפיד על דרגות הכהות של השפתונים לצד הרכב הגוון שלו. כלומר, לבהירות עור עם תת גוון עור ורדרד - מומלץ להשתמש בפלטת גווני אדום בורדו עמוק . הניגודיות תיצור מראה נקי ומרשים במיוחד. לבעלות עור שזוף עם תת גוון צהב מומלץ לבחור גווני אדום חמים, כגון אדומים כתמתמים וקוראים".

איך הכי נכון לשלבו מבחינת שאר איפור הפנים?

מיקי בוגנים: "בעולם שלי אין דבר כזה עיניים חזקות אז שפתיים חלשות. אם יש מבנה פנים עדין עם פרופורציות נכונות – לא עיניים או שפתיים גדולות מדי. בנות חיוורות מקבלות מראה אריסטוקרטי כאשר העיניים עדינות. מראה לטיני מושג על ידי עור מבריק ושפתיים אדומות."

עדה לזורגן: "נשים תמיד חושבות שאם העיניים מודגשות, צריך שהשפתיים יהיו רגועות, אבל אני אומרת שהשמים הם הגבול. אם את נמצאת ביום שגם העיניים וגם השפתיים צריכות להיות מודגשות לכי על זה. רק ודאי שיש טשטושים כמו שצריך ושבתפר השפתיים לא יהיה עומס או תוחם כהה יותר. בקיצור, שיהיו טישטושים ומעברים רכים גם בעיניים ובשפתיים.

ורד ספיבק: "אפשר לעשן עיניים ועדיין להוסיף אודם אדום".

נטאשה דנונה: "תמיד אומרים שאם בוחרים באיפור שפתיים דומיננטי, אז יש לבחור באיפור עיניים עדין. באופן כללי זה נכון, אבל אפשר גם להבליט איפור עיניים וגם שפתיים יחד, אם מוותרים על הסומק. המראה של עיניים מעושנות עם שפתיים אדומות או כהות חזר בחורף של לפני שלוש שנים. הסגנון של האייטיז קצת חזר, בוורסיה עדינה יותר ופחות ססגונית. אני ממש לא ממליצה להוסיף גלוס על האודם האדום, כי הוא הופך את האודם ללא עמיד ולנמרח מהר מאוד. צבעי הצלליות המומלצים לשילוב עם אודם אדום הם: שחור, אפור, חום, כחול נייבי, ירוק בקבוק כהה, פנינה, נחושת, זהב וכסוף."

שלי גפני: "אודם אדום זה איפור בפני עצמו ולכן לא צריך להוסיף יותר מדי, חשוב כמובן להשתמש בבסיס איפור איכותי: מייק אפ טוב, קונסילר פודרה ואפשר אפילו מעט סומק. מעבר לזה ניתן לשלב עם אייליינר דק ולהדגיש את הריסים".

גלית ורטהיים: "אין חוקים. מומלץ לנסות אותו בלי איפור – אם נראה טוב, הצלחת".

בועז שטיין: "זהירות, שפתון אדום הוא כמעט הכל באיפור. יש להקפיד על יצירת מרקם אחיד לעור הפנים בעזרת מייק אפ ופודרה והדגשות קלות מאד של העיניים. מסקרה ותיחום עדין של העין בהחלט יספיקו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מי נוהגות לבקשו?

מיקי בוגנים: "כל אישה שיש בה תעזוה גם קלאסיות וגם סקסיות".

עדה לזורגן: "בעלות אומץ".

ורד ספיבק: "נשים עם תעוזה ושלא פוחדות מצבע".

נטאשה דנונה: "ישנן נשים שבלי אודם אדום הן לא יוצאות מהבית. אבל יש אצלי מקרים של כלות שרצו גם אודם אדום עם
אייליינר בגלל טרנד. אבל זה כבר מראה כלכך נדוש וכבר כל כך מובן מעליו, שאני יותר ממליצה להן על איפור עיניים טבעי יותר ועם הדבקות ריסים, אם הן מאוד רוצות את האודם האדום, כך שהאיפור נשאר דומה לזה שרצו, אבל גם נראה יותר מעודכן ומיוחד."

שלי גפני: "נשים שמוכנות להעיז, שאוהבות את הנשיות שלהן ושאין להן בעיה להיות קצת דומיננטיות. שוב, זה עניין של אופי, נשים שמרגישות בנוח להיות סקסיות" .

גלית ורטהיים: "גילאי 20 ומעלה".

בועז שטיין: "נשים מאד בטוחות בעצמן כאלה שאינן מעדיפות את המראה הטבעי והנקי נטול הצבע. לאחר עשרות שנים של עיסוק בתחום האיפור אני בהחלט יכול להבחן נשים בעלות תעוזה וביטחון עצמי נפלא שיבחרו בשפתון אדום דומיננטי ואפילו סקסי".

איך נמנעים ממריחה על השיניים?

מיקי בוגנים: "מריחה על השיניים נוצרת ממריחת יתר על מרכז השפה התחתונה, אז אני משאיר את המקום הזה ריק."

עדה לזורגן: "לאחר הנחת האודם או הגלוס הכניסי אצבע לפה, הצמידי שפתיים לאצבע ומשכי את האצבע החוצה כשהשפתיים עדיין צמודות לאצבע פעולה זו מנקה את פנים השפתיים ומונעות מריחה על השיניים".

ורד ספיבק: "לאחר מריחת השפתון יש להעביר בעדינות אצבע בפה ולהסיר את כל השאריות הפנימיות שיידבקו לאצבע. אפשר גם למרוח וזלין טהור על השיניים".

נטאשה דנונה: "לזה יש לי טריק די ישן ששחקניות ודוגמניות עושות בחדר איפור, לאחר הנחת האודם: יש לנגב את השיניים בטישו ומיד לאחר מכן צריך להכניס אצבע אחת לפה ולמשוך אותה החוצה, כדי לנקות את כל חלל הפנימי של השפתיים ולמנוע כך מהשיניים לא להתלכלך שוב".

שלי גפני: "לא מגזימים עם כמות האודם. לאחר הנחת האודם כדאי לטפוח קלות על השפתיים עם קלינקס כדי לספוח את השומן. מידי פעם כדאי להגניב מבט למראה ולראות שלא נמרח לך, וגם לבקש מחברה טובה שתעדכן אותך מיידית אם זה קורה".

גלית ורטהיים: "לא להגזים עם הכמויות".

בועז שטיין: "אני באופן אישי אוהב מאד להשתמש במוצר ייחודי המקבע את השפתונים על השפתיים בעיקר שמדובר בשפתון אדום. יחד עם זאת אני ממליץ להשתמש כשכבה ראשונה בעיפרון תוחם התואם לגוון השפתון ורק לאחר מכן למרוח את השפתון אבל לא קרוב מדי לחלק הפנימי של השפה. זה עובד מצויין".

אדומים שיעשו את העבודה בהצלחה:

שפתון "קולור ריש" מס. 383 של לוריאל: 96 שקלים

שפתון "קולור סנסואל", מס. 530 של מייביליין ניו יורק: 90 שקליים

שפתון "שיר ליפסטיק", מס. 103 של סופט טאץ': מחיר 99 שקלים

שפתון "רוז' פור קוטור" מס. 13 של איב סאן לורן: 180 שקלים

שפתון "סוויט קיס", מס. 56 של בורז'ואה: 109 שקלים

שפתון "פרפקט רוז'", מס. 415 של שיסיידו: 235 שקלים

שפתון "דיוואס רוז'", מס. 16 ומס. 17 של פופה: 120 שקלים

שפתון "קלאסיק קרם", מס. 319 של מאדינה מילאנו: 119 שקלים

שפתון "צ'ילי לוהט" של איל מקיאג': 97 שקלים

שפתון קולור קוד "ספייסי רד" מס. R22 של קרליין: 60 שקלים

שפתון "רוז אלור" מס. 14 של שאנל: 210 שקלים

שפתון "רוז' דיור", מס. 999 של דיור: 184 שקלים

שפתון Lim מס. 08 של המאפר יוסי ביטון: 110 שקלים

עם שפתון אדום על השטיח האדום העונה

רוני מארה בבכורת הסרט 'נערה עם קעקוע דרקון' בניו יורק, 14 דצמבר 2011. Larry Busacca, GettyImages
רוני מארה בבכורת הסרט 'נערה עם קעקוע דרקון' בניו יורק, 14 דצמבר 2011/GettyImages, Larry Busacca
ליידי גאגא מופיעה בערב השנה האזרחית החדשה בניו יורק, 31 דצמבר 2011. Jemal Countess, GettyImages
ליידי גאגא מופיעה בערב השנה האזרחית החדשה בניו יורק, 31 דצמבר 2011/GettyImages, Jemal Countess
מירנדה קאר בקבלת פנים פתיחת "מאזון לואי ויטון" בסידני, אוסטרליה, 2 דצמבר 2011. Ryan Pierce, GettyImages
מירנדה קאר בקבלת פנים פתיחת "מאזון לואי ויטון" בסידני, אוסטרליה, 2 דצמבר 2011/GettyImages, Ryan Pierce
הזמרת פרגי מגיעה לבכורת הסרט New Year's Eve בתיאטרון הסיני בהוליווד, 5 דצמבר 2011. Jason Merritt, GettyImages
הזמרת פרגי מגיעה לבכורת הסרט New Year's Eve בתיאטרון הסיני בהוליווד, 5 דצמבר 2011/GettyImages, Jason Merritt
הדוגמנית הבריטית קארה דלווין בפתיחת בוטיק ברברי פריז, 1 דצמבר 2011. Pascal Le Segretain, GettyImages
הדוגמנית הבריטית קארה דלווין בפתיחת בוטיק ברברי פריז, 1 דצמבר 2011/GettyImages, Pascal Le Segretain
אליזבת מוס באירוע 50 שנה לבית חולים לילדים סיינט ג'וד במלון הילטון בוורלי, קליפורניה, 7 ינואר 2011. David Livingston, GettyImages
אליזבת מוס באירוע 50 שנה לבית חולים לילדים סיינט ג'וד במלון הילטון בוורלי, קליפורניה, 7 ינואר 2011/GettyImages, David Livingston
השחקנית ליה סיידו בבכורת הסרט "משימה בלתי אפשרית: קוד הצללים" ('Mission: Impossible Ghost Protocol') בלונדון, 13 דצמבר 2011. Ian Gavan, GettyImages
השחקנית ליה סיידו בבכורת הסרט "משימה בלתי אפשרית: קוד הצללים"/GettyImages, Ian Gavan
אמילי בלאנט בתצוגת איב סן לורן בפריז, 3 אוקטובר 2011. Pascal Le Segretain, GettyImages
אמילי בלאנט בתצוגת איב סן לורן בפריז, 3 אוקטובר 2011/GettyImages, Pascal Le Segretain
אודרי טאטו בבבכורת הסרט "לה דליקטס" בפריז, 13 דצמבר 2011. Pascal Le Segretain, GettyImages
אודרי טאטו בבבכורת הסרט "לה דליקטס" בפריז, 13 דצמבר 2011/GettyImages, Pascal Le Segretain
מיה וואסיקובסקה בהקרנת הסרט "אלברט נובס" במוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק, 13 דצמבר 2011. Stephen Lovekin, GettyImages
מיה וואסיקובסקה בהקרנת הסרט "אלברט נובס" במוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק, 13 דצמבר 2011/GettyImages, Stephen Lovekin
דוגמנית העל הרוסייה נטליה וודיאבונה בהשקת תכשיטי A Russian Fairy Tale בבוטיק גרלאן בפריז, 14 דצמבר 2011. Marc Plasecki, GettyImages
דוגמנית העל הרוסייה נטליה וודיאבונה בהשקת תכשיטי A Russian Fairy Tale בבוטיק גרלאן בפריז, 14 דצמבר 2011/GettyImages, Marc Plasecki
ג'מה ארטרטון בתצוגת מיו מיו בפריז, 5 אוקטובר 2011. Pascal Le Segretain, GettyImages
ג'מה ארטרטון בתצוגת מיו מיו בפריז, 5 אוקטובר 2011/GettyImages, Pascal Le Segretain
ג'סי ג'יי בטקס פרסי MTV אירופה בבלפסט, אירלנד, 6 נובמבר 2011. Ian Gavan, GettyImages
ג'סי ג'יי בטקס פרסי MTV אירופה, 6 נובמבר 2011/GettyImages, Ian Gavan
קלואי קרדשיאן בפתיחת חנות Khaos של משפחת קרדשיאן במלון וקזינו מיראז' בלאס וגאס, 15 דצמבר 2011. Ethan Miller, GettyImages
קורטני קרדשיאן בפתיחת חנות "קאוס" במלון וקזינו מיראז' בלאס וגאס, 15 דצמבר 2011/GettyImages, Ethan Miller
טיילור סוויפט בטקס פרסי מוזיקת קאנטרי ה-5, נשוויל, טנסי, 19 ספטמבר 2011. Frederick Breedon, GettyImages
טיילור סוויפט בטקס פרסי מוזיקת הקאנטרי בנשוויל, טנסי, 19 ספטמבר 2011/GettyImages, Frederick Breedon
קארי וושינגטון בטקס פרסי האמי ה-63 בלוס אנג'לס, 18 ספטמבר 2011. Frederick Breedon, GettyImages
קארי וושינגטון בטקס פרסי האמי בלוס אנג'לס, ספטמבר 2011/GettyImages, Frederick Breedon
גיימי קינג בגאלת המוזיאון לאמנות מודרנית בלוס אנג'לס, 12 נובמבר. Frederick M. Brown, GettyImages
ג'יימי קינג בגאלת Artist's Life Manifesto בלוס אנג'לס, 12 נובמבר 2011/GettyImages, Frederick M. Brown
איימי רוסום בבכורת העונה השנייה של הסדרה Shameless ב"האוס לוס אנג'לס", 5 ינואר 2011. David Livingston, GettyImages
איימי רוסום בבכורת העונה השנייה של הסדרה Shameless ב"האוס לוס אנג'לס", 5 ינואר 2011/GettyImages, David Livingston
עמנואל צ'ריקווי באירוע "באום אנד מרסייה" בניו יורק, 1 דצמבר 2011. Mike Coddola, GettyImages
עמנואל צ'ריקווי באירוע "באום אנד מרסייה" בניו יורק, 1 דצמבר 2011/GettyImages, Mike Coddola
  • עוד באותו נושא:
  • איפור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully