וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכל נערה יש קעקוע דרקון: האבולוציה של רו?ני מארה

29.12.2011 / 8:50

הגבות המחומצנות, הדיאטה הרצחנית והפירסינג בפטמה - איך הפכה רו?ני מארה, שחקנית הוליוודית עם פני מלאך, להאקרית מוזרה עם סטייל גותי בסרט נערה עם קעקוע דרקון

רוני מארה בתמונת יח"צ מאתר IMDB ובתמונה מהסרט 'נערה עם קעקוע דרקון', 2011. imdb
מימין, רוני מארה בסרט 'נערה עם קעקוע דרקון/imdb

כשרו?ני מארה זכתה בתפקיד הראשי בסרט נערה עם קעקוע דרקון, בעיבוד ההוליוודי ובבימוי דיויד פינצ'ר, רוב התגובות היו: "רוני מה"? מארה, 26, שחקנית אלמונית למדי עם ניסיון מועט, ביישנית וחסרת כישורי יח"צ עצמי, גברה על מתחרות רציניות כמו נטלי פורטמן, סקרלט ג'והנסון, קריסטן סטיוארט, אן הת'ווי, קארי מאליגן, ואחרות.

בסרט שעולה היום (חמישי) לאקרנים ברחבי הארץ, לא קשה להבין מה היטה את הכף לטובתה. מארה מציגה משחק מהוקצע, מלא הבנה ורגישות לדמותה רבת הניגודים של הגיבורה ליסבת' סלנדר. טרנספורמציה עיצובית מוצלחת סייעה לה, ללא ספק, בגילום התפקיד עבורו זכתה במועמדות לגלובוס הזהב. כמה מאנשי המקצוע המוכשרים בתעשיית האופנה והבידור היום, סייעו לרוני מארה, ביישנית ומתוקת פנים, להפוך לליסבת' סלנדר, האקרית עם אישיות גבולית ומראה "שונה" - כמו שנאמר בסרט, באופן מושלם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוהוק ועיניים מעושנות עם אדום-ורוד. רוני מארה בתפקיד ליסבת' סלנדר ב'נערה עם קעקוע דרקון'/מערכת וואלה!, צילום מסך

פירסינג פטמה אמיתי וגבות מחומצנות

לא צריך להבין לעומק בתחומי האיפור, ביגוד או עיצוב שיער, כדי לדעת שהשקעה באלה מסוגלים לחולל מהפכה במראה. אבל זה כמובן, תלוי במיומנות בעלי המקצוע. דיויד פינצ'ר, במאי מנוסה ופרקפציוניסט ידוע, בחר כאמור בטוב ביותר. הוא שכר את שירותיהם של ספר הסלבס ההוליוודי דנילו דה קרלי הידוע בסגנון אדג'י (מבין יצירותיו, תסרוקת פחיות הפפסי של ליידי גאגא, והקוקיות של גוון סטפני). את טריש סומרוויל, סטייליסטית וידאו קליפים ופרסומות, מנוסה בהלבשת סלבס שרוצים להיראות מגניבים וקוליים (כמו פינק, כריסטינה אגילרה, אדם למברט ובראד פיט), ואת מאפרת האופנה פאט מקגראת' הידועה בתעשייה בכינוי "ציירת הפנים" ובעבודותיה הוורסטיליות הנעות בין מינימליזם לסוריאליזם (והצלם סטיבן מייזל עובד היום רק באופן נדיר בלעדיה). לשלושה מקום של כבוד בטרנספורמציה המרשימה שעברה מארה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"ברגע ששמעתי שרוני קיבלתי את התפקיד, חשבתי שצריך לקצר לה את השיער ולהבהיר לה את הגבות", אמרה מקגראת' לסטייל.קום. "וכשראיתי את מבנה עצמות ועור הפנים שלה, ידעתי שאוכל לקחת את המראה שלה לכיוונים שונים. זה כלל עיניים מעושנות, ומעט מאוד בכל השאר. אבל עיניים מעושנות לא רק בשחור ובחום, אלא גם מעט אדום-ורוד שתרם פגיעות". כהות העיניים הייתה הנגדה מכוונת לפניה הבהירות של רוני: "לא השתמשתי בבסיס. רציתי שעורה ייראה שקוף למחצה ויגיב לקור". בתום יומיים של הסתגרות בסטודיו קטנטן עם פינצ'ר ומארה, מקגראת' יצרה כ-26 מראות שונים של ליסבת', כולל כמה לשני הסרטים הבאים, שאמורים לצאת במסגרת הטרילוגיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא פונינט. רוני מארה והפוני ב'נערה עם קעקוע דרקון'/מערכת וואלה!, צילום מסך

שיערה החום-בהיר הארוך של מארה נצבע לשחור-פחם, קוצר לתספורת מדורגת אלכסונית עם גילוח בצדדים ועוצב במספר סגנונות, כולל המוהוק האיקוני. פוני קצרצר ומקומר חשף מצח גבוה והקנה לפניה אורך וסגלגלות, אך כיוון שלא מדובר בדיוק בפונינט חמוד, הוא היטה את הלוק לשוליים. הצוות הצליח לעצב פירסינג אוזניים (בארבעה מקומות) ובשפה התחתונה שנראה אותנטי. לעומת זאת, פירסינג הפטמה, בהתאם להחלטתה של מארה שגילתה כל זמן ההסרטה מחויבות מוחלטת לתפקיד, היה אמיתי. על הבהרת הגבות של מארה אחראי דנילו דה קרלו, כשהמטרה הייתה מראה מפחיד וטוויסט עכשווי לפאנק המוכר-ישן. "הגבות היו ההלם הגדול ביותר כי הן שינו את פני לחלוטין ולא זיהיתי את עצמי", אמרה מארה לווג. "אבל הייתי בסדר כי ידעתי שזה יעזור בכניסה לתפקיד". קעקוע הדרקון הענק על גבה וקעקועים אחרים בסרט, מלאכותיים כמובן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוהוק, קפושונים ועור. רוני מארה בתפקיד ליסבת' סלנדר ב'נערה עם קעקוע דרקון'/מערכת וואלה!, צילום מסך

"Fuck You, You Fucking Fuck"

היא לבשה פריטי ביגוד שניתן למצוא בארונו של נער מתבגר עם בעיות משמעת, אבל עם הרבה פוטנציאל. הרבה עור (ז'קט, מכנסיים, אקססוריז), מכנסי סקיני שסועים, מכנסי חיתול מהוהים, קפושונים נעריים-כמו משומשים וחולצות טי עם הצהרות פרובוקטיביות (למשל, Fuck You,You Fucking Fuck, על חולצת הבית-שינה שלה). מגפונים צבאיים השלימו מראה קשוח המשדר: "אל תתעסקו אתי". תזכורת לסטייל הגותי של פאנק שנות ה-70 המאוחרות ותחילת שנות ה-80, אבל עם אלמנט אותנטי יומיומי דומיננטי. "לא רצינו אותה רועשת מדי וגם לא שתיראה כחברת בלהקת פאנק או רוק, אלא קולית ואמיתית. ראינו את ליסבת' כמישהי שיכולה להיטמע בקהל, אם היא רק רוצה", אמרה טריש סאמרוויל למגזין 'ניילון'.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיוורון מסוגנן. רוני מארה בתפקיד ליסבת' סלנדר ב'נערה עם קעקוע דרקון'/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא אכלה חצי שנה

בספר, ליזבת' מתוארת כמוזרה ונערית. "צעירה חיוורת ואנורקטית עם שיער פיוזים קצר". ממש כשם שעיצוב הביגוד, האיפור והשיער נעשו במלוא תשומת הלב, כך גם סעיף הגזרה לא הוזנח, מה שאומר שמארה לא ממש אכלה בזמן הצילומים. בראיון שער לגיליון נובמבר של הווג האמריקאי (שעל שערו, צולמה מארה בשמלת רלף לורן עם אפליקציית דרקון על הגב) היא חשפה משטר דיאטה קפדני. בזמן שישבה בבית קפה בשטוקהולם עם פינצ'ר וכתב המגזין, היא הציצה מעבר לתפריט בפינצ'ר מבלי לומר דבר, והוא בתגובה אמר לה, כפי שהוא מצוטט בכתבה: "את יכולה לאכול, חסה או עינב. צימוק, אם את מוכרחה". היא גלגלה את עיניה ופינצ'ר צחק - תקרית שמעידה על סוגיות גזרה שככל הנראה ליוו את הצילומים שלצערה של מארה נמשכו כשישה חודשים, פי שניים ממשך ממוצע של צילומי סרט הוליוודי. בסופו של דבר, היא הזמינה דג, אבל בקושי נגעה בו. אם אכן יצולמו שני החלקים האחרים בטרילוגיה, מארה לא רק שתצטרך להישאר עוד שנתיים-שלוש עם תספורת ליסבת' מוזרה, אלא גם לא ממש לאכול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פינצקר מצא שליסבת' היא בילבי עדכנית. רוני מארה במראה בילבי-ליסבת'/מערכת וואלה!, צילום מסך

ליסבת' לא-כלום

מעניין לציין שדיויד פינצ'ר מצא כי אחת ההשראות למראה הבלתי רגיל של ליסבת' טמון בגיבורה שבדית-איקונית מוקדמת יותר. מבחינתו, כך הוא אמר למגזין W בפברואר השנה, "ליסבת' היא בילבי עדכנית. בילבי גותית". לילדה בת התשע, גיבורת ספרי הילדים, כזכור, הופעה חיצונית יוצאת דופן -שתי צמות הבולטות משני צדי ראשה, שמלה מטולאת, גרביים השונים זה מזה ונעליים גדולות בהרבה מכפי מידתה היא. עבור פינצ'ר ובאופן מבוסס למדי, בילבי לא-כלום היא ליסבת' מוקדמת. בהתאם לקונספט המעניין הזה, צלם האופנה הצרפתי ז'אן בפטיסט מונדינו צילם את מארה באופן העורך מחווה ברורה לילדה הג'ינג'ית. ליסבת', גרסת הילדים המוזרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טריש סאמרוויל/מערכת וואלה!, צילום מסך

ליסבת' לכל נערה

מכורי הטרילוגיה, מעריצי דיויד פינצ'ר וכל המאוהבים החדשים ברוני-ליסבת' יכלו לאמץ את פריטי הביגוד בהשראתה עוד לפני יציאת הסרט. טריש סאמרוויל עיצבה מיני קולקציה בת 30 פריטים בהשראת הסרט, בשיתוף עם H&M.

בראיון ל'הוליווד ריפורטר', הסבירה טריש סאמרוויל כי "בספר השני בטרילוגיה, ברגע שליסבת' מרוויחה כסף, היא הולכת למסע קניות ב-H&M, ולכן שיתוף הפעולה מתיישב יפה. בנוסף, בסרט הראשון עשינו שימוש בביגוד מהרשת. זה בדיוק מה שהדמות לבשה. לא רצינו ללכת לכיוון שמלות ערב, או משהו כזה". סאמרוויל עוד הוסיפה שרוני מארה, כמו דיויד פינצ'ר, אהבה את הקולקציה וקיבלה כמה מפריטיה. היא אף גילתה שהיא מתכננת להשיק בשיתוף עם H&M גם ליין לגברים בהשראת הסרט, וליתר דיוק בהשראת דמות העיתונאי החוקר מיכאל בלומקוויסט (בגילום דניאל קרייג). טווח מחירי הקולקציה נע מ-19.90 שקלים לאקססוריז ועד 899 שקלים למעיל עור, והיא נמכרת בארץ בסניף קניון עזריאלי.

מה חושב אבנר שביט על 'נערה עם קעקוע דרקון'?

'נערה עם קעקוע דרקון' (2011) - מתי ואיפה רואים את הסרט?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולקציית 'נערה עם קעקוע דרקון' בעיצוב טריש סאמרוויל ל-H&M/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולקציית 'נערה עם קעקוע דרקון' בעיצוב טריש סאמרוויל ל-H&M/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עגילים ומגפוני קולקציית 'נערה עם קעקוע דרקון' בעיצוב טריש סאמרוויל ל-H&M/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully