וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחור סלקטיבי: הקו החדש והיוקרתי של קסטרו

לירוי שופן

25.1.2012 / 19:57

קסטרו משיקים קו חדש ויוקרתי העונה לשם Black. המטרה: הקהל המתוחכם. קבלו חשיפה וסקירה בלעדיות של דגמים מתוכו וראיון וידאו עם המעצבים ועם גל גדות

דייב שחר

צילום וידאו: דיייב שחר
עריכה: רן צימט

התשובה לשאלה מדוע הצטרפה בשבוע שעבר הדוגמנית לירז דרור אל צמד הפרנזטורים הקיים של קסטרו, גל גדות ויונתן ווגמן, מתבררת כעת. המותג הישראלי הוותיק מכריז על אסטרטגיה חדשה ומשיק את Black, קו חדש ונרחב לשני המינים המתמקד באופנה מחוייטת ואלגנטית, שעל פי החברה הושקעה בו מעל לשנה של עבודה בסטודיו לעיצוב. לפי מספר הערכות בקסטרו, גדות עשויה להוביל את Black ואילו דרור תתמקד בקידום קולקציית הקז'ואל, כאשר ישנו סיכוי כי יתווסף לשלישיה דוגמן נוסף.

"היינו צריכים לעשות עבודה בתוך החברה כדי לראות כיצד מייצרים יתרונות", מסביר גבי רוטר על המהלך, שנועד לחזק את מעמדה של קסטרו מול התחרות ההולכת וגדלה כנגד הרשתות הזרות הנכנסות ללא הרף לישראל. "עלו כמה רעיונות, כמו אופנת ילדים או מבוגרים, אבל אז החלטנו להרחיב את היריעה ולחפש מה אפשר לעשות עם קסטרו עצמה. הכוונה היא לא לשנות, אלא להוסיף".

"גילינו שישנו סוג של מחסור בטווח גילאי 24-35, וניסינו לזהות סגמנט בקהל המטרה הזה. גילינו שאשה צעירה צריכה קוד לבוש אחר", מציין רוטר. במהלך השיחה אתו המילה 'יוקרתי' או 'פרימיום', חוזרות על עצמן מספר פעמים וגם השם הנבחר אמור לרפרר לאירועים או מוצרים אקסקלוסיביים כמו 'בלאק טאי' (אירועים בהם נדרש טוקסידו) או 'בלאק לייבל'. עם זאת – על אף סתירה אפשרית –הוא מדגיש כי הכוונה היא לא קטגוריית מחיר גבוהה יותר בהכרח. "אנחנו לא מחפשים להביא את הפשתן הכי טוב. זו לא המטרה שלנו. אבל לשימוש במשי - המחיר מאוד סביר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמלת משי קצרצרה. מתוך הפקת האופנה של טינו וקה עבור קסטרו Balck/מערכת וואלה!, צילום מסך

חשיפה בלעדית של דגמים מתוך הקולקציה, אשר תוצג במלואה בסמוך לתצוגת האופנה של קסטרו בחודש הבא, וראיונות עם המעצבים האמונים על Black (דגנית הולינגר, שגיב גלעם ואסף ביטון), מגלים את הכיוון הסגנוני של הקו החדש. זה, אמור להיות מתוחכם, מעט מינימליסטי ובעל רוח מודרנית קרירה. כאמור, על אף הכוונה לדבוק בטווח מחירים נגיש (99-699 שקלים), למעצבים התאפשר לגעת במגוון רחב יותר של חומרים טבעיים ביחס לקולקציה העונתית המוכרת היום, כמו משי, עור וכותנות באיכויות טובות יותר, אם כי לא נפקדים ממנה גם סיבים סינתטיים.

פריטים ראשונים מתוך Black, שצפוי לכלול החל מהלבשה תחתונה ועד אביזרים משלימים, ייכנסו לחנויות בכל רחבי הארץ בתחילת חודש פברואר. מתוקף הניסיון לשוות ל-Black אופי סלקטיבי, אלה יוצגו במתחם מוגדר בתוך הסניפים אשר עתיד להתפרס על כשליש משטח החנות. אותו מתחם יעוצב בקווים נקיים, מודרניים, שאמור להעניק לקהל תחושה של גלריה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכיוון - מודרני ומתוחכם. מתוך הפקת האופנה של טינו וקה עבור קסטרו Black/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הרעיון הוא קולקציה שהיא סמארט, שהיא לבושה יותר, שאשה תוכל ללבוש למשרד או לערב", אומרת הולינגר. מתוקף כך קולקציית הנשים של Black כוללת מצד אחד חליפות, לרוב בז'קטים הדוקים ומכנסיים בקווים נשפכים, ומנגד – חצאיות מיני הדוקות עשויות עור בגוון קרמל, גופיות משי דקיקות המעוטרות תפרים גיאומטריים, מכנסונים מחוייטים בגזרה רפויה למדי או חולצה מכופתרת שקופה המעוטרת הדפס נוצות עדין. לקראת הקיץ, אמורה הקולקציה לקבל תפנית ולנקז לתוכה גם השראות אתניות, כעולה מתוך המגמות העונתיות הצפויות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במרכז הקולקציה - הבגדים המחוייטים. מתוך הפקת האופנה של טינו וקה ולקסטרו Black/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זה מאוד 'פאשן'", מציין גלעם על קו ה- Black לגברים, ומסלק את החשש שמא מחוייט מעיד על שמרני. מסתמן שהדגש הוא על שילוב בין חומרים טכנולוגיים, כמו בלייזר בטקסטורת מיקרו-משבצות מניילון או מעיל פרקה לבן העשוי כותנה מצופה בסיליקון, לבין אפיל אוריינטלי הכולל חולצות מכופתרות בגזרת טוניקה או מכנסי קשירה. גם כאן, החליפה הגברית מהווה בסיס משמעותי לקולקציה ומוצגת בקווים צרים והדוקים למדי ואת מגע הלאקשרי המתבקש אמורים להוסיף אקססוריז כדוגמת צעיפי משי מודפסים וצרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעיל טרנץ' מצופה סיליקון. מתוך קו הגברים של Black/מערכת וואלה!, צילום מסך

כניסתו של Black להיצע של קסטרו מארגנת מחדש את חלוקת הקולקציה. מתוקף כך, קו אופנת היומיום יכונה Red, ואילו הקולקציה הסובבת סביב דנים וג'ינס תקבל את השם Blue. על אף ההשוואה המתבקשת ל-COS, מותג האופנה האלגנטי והמינימליסטי של H&M, האמור לפנות אל קהל יעד דומה, ניכר שהצעד של הרשת הישראלי משמעותי, אך רדיקלי פחות. זו אינה רשת חדשה (אם כי לא פוסלים שם בעתיד חנויות יעודיות), אלא צורה מחושבת וברורה לארגון ההיצע והצבתן של שלוש קטגוריות מובחנות, שלכל אחת מאפיינים משלה.

מהלך הרחבת הקולקציה מתרחש כעשור וחצי לאחר שבצעו בקסטרו מהפך תדמיתי שעיקרו גישה ישירה לטרנדים עונתיים. "אנחנו הולכים לכיוון של עשור אחר, האופנה זזה ומשתנה", אומר רוטר. כעת, נותר להמתין ולראות כמה יחסי היתרון שהרשת הישראלית מבקשת לחולל בשוק השבע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התמקדות בחליפות לנשים. קסטרו Black/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרזנטורית הקו החדש? גל גדות בחצאית עור ועליונית מקושטת/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully