וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמריקה להמונים: אמריקן איגל בישראל

לירוי שופן

31.1.2012 / 14:26

הנחיתה של אמריקן איגל בארץ מבהירה שבסרט הזה כבר היינו ולמרות העיצוב המיושן, סביר להניח שתעוטו על החנות החדשה שתיפתח בשישי הקרוב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אווירה של חופש אמריקאי. אמריקן איגל לקיץ 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

רגע לפני תחילתה של מסיבת העיתונאים שהתקיימה הבוקר (שלישי) בקניון רמת אביב, לקראת הפתיחה הקרובה של הסניף הראשון ברשת 'אמריקן איגל אאוטפיטרס' בישראל, התרחש אירוע קטן שלא היה אמור ליפול על אזנו של איש מהאורחים במקום. אחד האחראים עמד בתוך החנות, בסמוך לכניסה, ותדרך את אחת העובדות לגבי הדרך בה היא צריכה לברך את הבאים. "את צריכה להגיד להם ש-ל-ו-ם", הוא הדגיש את המילה האחרונה בהתלהבות יתרה, שדמתה במידה מסוימת לדרך בה גננות מקבלות זאטוטים ביום הראשון. העובדת, מצידה, הגיבה בצחקוק קל של מבוכה. "אני רציני", הוא הוסיף והדגים בפעם נוספת עד כמה מלא אוויר וכוונה צריך להיות "הש-ל-ו-ם". אז פנה להסביר לעובדת, שעדיין לא הייתה בטוחה עד כמה הוא רציני, שצורת ההגשה הספציפית הזו היא המסר שעל העובדים לשדר. השאלה הבאה שלו כבר הייתה – "רגע, את יודעת אנגלית?".

כפי שכבר ניתן להבין בזכות ההצגה החיה, באמריקן איגל, שמיוצגים בארץ על ידי אותם הבעלים המחזיקים ברשת 'פוקס' ויפתחו בחודשיים הקרובים 10 חנויות בישראל, עושים הכול כדי שהחוויה תהיה אמריקאית, עם כל העליצות, הדביקות וטמפרמנט. הסניפים המקומיים יהיו זהים לאלף הסניפים הנמצאים מעבר לאטלנטי, הקולקציות יכנסו בסנכרון מלא עם הנעשה ברשת כולה והפרסומות יהיו אותן הפרסומות. אפילו לרקע דאגו שם, כאשר החליטו להציף את תל אביב החל מהיום ולמשך שבועיים במוניות צהובות, זהות לחלוטין לאלו המקשטות את הכבישים הבלתי אפשריים של מנהטן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמלה אביבית. מתוך האתר של אמריקן איגל/מערכת וואלה!, צילום מסך

השאלה המתבקשת לאור המפגן המופק היטב היא האם יש כיסוי לאופנה, למוצר עצמו, מעבר לתפאורה מפוארת האמורה לתת לקהל יעד צעיר (גילאי 15-25) תחושה של התרחשות בחוץ לארץ. התשובה היא, באופן מוחלט, לא. זוהי אופנה יומיומית המתבססת על השילוש 'חולצת טי גראפית, ג'ינס שטוף או מכנסיים קצרים ומשובצים וכפכפים'. גם כאשר לוקחים בחשבון את המחיר הנגיש, הכולל מכנסי ג'ינס ב-199 שקלים למשל, עדיין אין באמריקן איגל יותר מאשר הילה של סגנון חיים פרוע-כביכול, ילדותי וסטודנטיאלי.

באופן אירוני, הבעיה בכך שהגעתה של אמריקן איגל מסתכמת בעוד מאותו הדבר, ללא שום בשורה ממשית מלבד עוד זרד למדורת התחרות בשוק האופנה בישראל, נעוצה בפוקס. לפני מספר שנים, כאשר צילמו את הקטלוגים העונתיים העבים עם פרזנטורים כמו יעל בר זוהר, נעשה ברשת הישראלי מאמץ אדיר להתחקות אחר הסגנון הכל אמריקאי. הקטלוגים, כמו גם הבגדים עצמם, היו דומים דמיון ניכר לאלה שהפיק המותג אברקרומבי אנד פיץ' (רשת אופנה בעלת גישה ומראה כמעט זהה לאמריקן איגל, אם כי ברמת מחיר יקרה יותר). התוצאה הייתה, שהשוק הישראלי הוצף על ידי פוקס באותו מראה מסויים, שהגיע לפני כשנתיים לנקודת מיצוי אשר גרמה לפוקס לשנות גישה ולהתמקד באופנה בסיסית. אמריקן איגל, שכאמור מתבססים על הסגנון המדובר במדוייק וממחזרים אותו עונה אחר עונה, פשוט מביאים לצרכן המקומי משהו שהוא כבר הכיר היטב בעבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כפכפים, ג'ינס וחולצת טי. אמריקן איגל/מערכת וואלה!, צילום מסך

על אף שכאמור השינויים העונתיים כמעט בלתי מורגשים ברמת הקולקציה, הם עדיין קיימים. במבט כולל על הקולקציה ניכר דגש על שימוש בצבעים. בקו הנשים אלו סריגי כותנה בטקסטורת פסים (ולמעשה כל עליונית אפשרית בטקסטורת פסים), מכנסי סקיני בגוונים רוויים של אדום, ירוק או ורוד, או שמלות קיץ קלילות מעוטרות בפרחים, עם פזילה ניכרת לכיוון המכונה בוהו-שיק, הגוזר מיני פיתוחי תחרה וצללית רפויה ונשית. בקו הגברים, שזכו למתחם רחב למדי בסניף קניון רמת אביב, מסתמנת לעומת זאת שמרנות יתרה. חולצות מכופתרות בטקסטורת פסי אורך, שנועדו להילבש ברישול מעל למכנסי חאקי קצרים או משובצים, מעילי פרקה קלים וחסרי ייחוד העשויים כותנה מכובסת, מכנסי ג'ינס בשטיפות מוצלחות למדי אך בצללית מיושנת קמעה, או מגוון רחב של חולצות טי החוזרות על עצמן שוב ושוב.

לא שדבר מכל זה ישנה להצלחה הצפויה של הרשת בישראל. חולצות הטי הפשוטות, המכוסות בכיתובים רקומים וחסרי חן של שם המותג יקטפו במהרה מהקולבים. הרי הצרכן הממוצע – ובמיוחד זה אליו פונה אמריקן איגל - אינו מתעסק בזוטות של עיצוב, אופנה או אמירה, אלא מעדיף להימצא תחת מטריית האסוציאציות שהמותג מזמן לו מידי שנה. הקיץ למשל, אלו אימג'ים של בריכה, דשא, ובגדים שנדבקים לעור מרוב רטיבות. או כמובן, מוכרים שאומרים שלום בדרך האמריקאית או מכוניות מחופשות למוניות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חם וצבעוני. הקיץ של אמריקן איגל/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמריקן איגל הוקמו במישגן בשנת 1977. כיום למותג כאלף סניפים בארצות הברית וקנדה ועוד כעשרים באזור המזרח התיכון והמזרח הרחוק. על פי הודעת החברה המחזור השנתי עומד על כ-3 מליארד דולרים.

מחירים לדוגמא: מכנסי ג'ינס: 199 שקלים; חולצות טי: 109 שקלים; שמלות ועליוניות: 99 שקלים ומעלה.

חנות אמריקן איגל תיפתח בבוקר יום שישי 3 בפברואר בקניון אביב, רמת אביב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נדבק לגוף. אמריקן איגל/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך קולקצייתה נשים של אמריקן איגל לקיץ 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי רוצה חולצה עם לוגו?/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'ינס בגזרה רחבה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סנדלי נשים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פוטבול על חולצת בטן/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכנסונים משובצים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חלק מקו האקססוריז/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פולו פסים. המראה הכל אמריקאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully