וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק קומפלט

9.8.2012 / 8:32

אחרי שנה אצל המעצב יגאל עזרואל בניו יורק, סיון מושקוביץ חזרה ארצה והחליטה להתחיל דווקא מהסוף, עם מותג תיקים ארטיסטי, שבעתיד יצטרפו אליו בגדים ונעליים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך קולקציית התיקים של קומפלט/מערכת וואלה!, צילום מסך

נהוג להניח כי מעצבי אופנה חדשים על המדף, שרק סיימו את לימודיהם, ימשיכו באופן טבעי לעסוק בתחום הספציפי אותו הם למדו. למשל, נראה אך הגיוני כי בוגרי חוג צורפות ישתלבו בעיצוב תכשיטים, בוגרי עיצוב טקסטיל ימשיכו במגמה הזו ובוגרי מחלקות עיצוב אופנה ישתייכו אוטומטית לעיצוב בגדים. המעצבת הצעירה סיון מושקוביץ, לעומת זאת, אינה נופלת למשוואה הזו. למרות הרזומה שלה כבוגרת אופנה, היא החליטה לעשות את צעדיה הראשונים בתעשייה דווקא בעיצוב תיקים, תחת שם המותג 'קומפלט'.

מושקוביץ (29) סיימה את לימודיה במחלקת האופנה של שנקר לפני כשלוש שנים. מתברר, שאחד הקורסים שמושקוביץ אהבה מכל הוא דווקא הקורס לעיצוב תיקים. האהבה הזו הייתה הדדית ככל הנראה, היות שהסטודנטית הצעירה דאז קטפה את המקום הראשון בתחרות השנתית של תערוכת 'ליינאפל' היוקרתית, הנערכת במילאנו ומוקדשת לעור על רבדיו - החל מנעליים וכלה בתיקים.

"באותו זמן רציתי להתחיל בקטן, לא רציתי לקפוץ מעל לראש ומיד לעשות קולקציה", מסבירה מושקוביץ את ההתפתחות האינטואיטיבית שלה "זה (התערוכה במילאנו - ר.ו) היה אחד הפרויקטים שהכי נהניתי לעשות ונורא אהבתי את כל התהליך, אז אמרתי שבזה אני אתחיל. זה היה תהליך של שנה, עשיתי דגם אחד, ואז עוד אחד, ועוד הדפסים ובאמת אחרי שנה יצאה לי קולקציה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כתוב בעור/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתום הלימודים הרחיקה מושקוביץ לניו-יורק, שם התמחתה במשך שלושה חודשים בבית האופנה של המעצב הישראלי-בינלאומי יגאל עזרואל. עם סיום ההתמחות נשארה מושקוביץ לעבוד שנה נוספת בבית האופנה, אך אז החלו לכרסם בה הגעגועים ארצה, אשרת הוויזה עמדה להתפוגג וגם הכיס החל לאותת. אך יותר מהכול חשה המעצבת שחיקה. "זה היה מאוד אינטנסיבי לאחר ארבע שנות לימוד בשנקר. הרגשתי שלא היה לי זמן לנשום".

עם שובה ארצה, התמקמה מושקוביץ ביפו והחלה למלצר בקפה שכונתי. לאחר מכן החלה לעבוד בחנות הקהילתית 'מעשיה', חנות אשר הוקמה תחת אג'נדה אקולוגית וחברתית. כל הבגדים הנמכרים בה למשל עשויים מחומרי גלם אורגניים, ובין היתר היא דוגלת בדו-קיום ומעסיקה יהודים וערבים, ואף משתפת פעולה עם בתי אבות ועם עמותות למען ילדים עם מוגבלויות. מושקוביץ ניהלה את הסטודיו של מעשיה וכיהנה כמעצבת הראשית, ובמהרה הבינה שהיא רוצה להתחיל לצאת לדרך עצמאית.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"השווי של ההדפסים הוא כמו של העור עצמו". סיון מושקוביץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

את הדגמים הראשונים שיצרה שלחה מושקוביץ למעצבת שרון ברונשר. "אחרי כמה ימים התקשר אליי טל ברונשר (בעלה של שרון - ר.ו) ואמר לי שהם ממש אהבו את התיקים שלי. זה מאוד שימח אותי כי אני מאוד אוהבת את הסגנון שלהם". תוך זמן קצר החלה מושקוביץ למכור את עיצוביה גם בחנות המותג LAYOU של המעצבת הילה שרון, ובקרוב מאוד התיקים יימכרו גם ברשת חנויות הבוטיק STORY.

המלאכה עצמה מתבצעת ב'ברנד שואורום', קולקטיב מעצבים ביוזמתה של המעצבת שריל רז. זהו למעשה בניין רחב ידיים בשכונת גן החשמל בתל אביב, המאכלס חדרי סטודיו וסדנאות מלאכה של מעצבים שונים.

התיקים של מושקוביץ עשויים כולם עור ובד, ומתאפיינים בשילובים מתוחכמים של הדפסים אבסטרקטיים. ההדפסים משולבים באופן גלוי או סמוי לסירוגין, והם מהווים חלק ארי מהקומפוזיציה של התיק ולא רק אלמנט של קישוט. באמצעות רוכסנים ניתן לקבוע את רמת החשיפה של ההדפסים, וכך למעשה נוצרות מספר אופציות סגנוניות. את ההדפסים יוצרת המעצבת בעצמה, ואלה נעשים על גבי בדים מיוחדים מותאמים להדפסה דיגיטלית. "הייתה לי את האפשרות להדפיס על גבי העור, אבל הבעיה היא שהצבע מאוד נבלע עליו ואז הקונטרסט הולך לאיבוד, לכן החלטתי להישאר דווקא בבדים. אלו בדים מאוד עבים וחזקים באלסטיות שלהם כמו עור. התהליך מאוד יקר. השווי של ההדפסים הוא כמו של העור עצמו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בקרוב גם קו נעליים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכל תיק, אגב, יש שלושה עותקים בלבד מוסיפה מושקוביץ ומדגישה כי התפירה עצמה נעשית אף היא בארץ בידי מומחה לעורות. בימים אלה מתחילה לעבוד מושקוביץ על קו נעליים בעיצובה בשיתוף עם מעצבת תעשייתית בוגרת בצלאל שחזרה מהתמחות בעיצוב נעליים בהולנד.

"הכוונה הגדולה שלי היא בעצם לעשות הכל. לכן גם השם 'קומפלט'", מסכמת מושקוביץ. "התחלתי בתיקים אבל גם התחלתי לעבוד על נעליים, ואחרי זה יהיו גם בגדים אם הכול יסתדר. יש לי נטייה לעבוד מהסוף להתחלה, אבל אני מאמינה שבשנה הקרובה הכול יתחיל לזוז".

לגבי החששות שאופפים מעצבים צעירים בתחילת דרכם מפגינה מושקוביץ אופטימיות זהירה. "זה תהליך מאוד קשה של המון השקעה כלכלית וגם של זמן. יש הרבה תחרות וזה לא פשוט, אבל אני מרגישה שזה הייעוד שלי. ההנאה הכי גדולה היא שמישהו נהנה מהדברים אתה עושה, ובשורה התחתונה זה לגרום לאנשים לבוא ולהוציא כסף על משהו שהוא אוהב ועושה אותו מבסוט. זה נותן את הדרייב להמשיך להשקיע ולא להישבר, למרות שבכמה חודשים שאני כאן כבר אמרו לי כל כך הרבה אנשים 'את לא תצליחי', 'כל כך הרבה נופלים'. לא חסרות נשמות טובות. פשוט צריך להאמין בעצמך ולאהוב את מה שאתה עושה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלושה עותקים לכל דגם/מערכת וואלה!, צילום מסך

טווח מחירים: 650-1,400 שקלים.

Complete. להשיג בחנויות שרון ברונשר ו-"LAYOU", או בסטודיו המעצבת סיון מושקוביץ - לבונטין 2 תל אביב, בתיאום מראש: 050-7664356.

עוד אקססוריז בוואלה! אופנה:
קולקציית הקיץ של מותג התכשיטים אגס ותמר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • תיקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully