וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוגמנית השבוע: בת 42, אם ל-4 ומבוקשת מתמיד

28.8.2012 / 14:30

סטלה טננט, קצוצת שיער עם מראה טבעי וללא כל התערבות פלסטית, היא אחת הדוגמניות הבריטיות המצליחות אי פעם ואחת הוותיקות בתעשייה היום. איך זה קרה?

FTV

שם: סטלה טננט; מוצא: בריטי-סקוטי; גיל: 42; גובה: 1.80 מ'; עיניים: ירוקות; שיער: חום-שחור; סוכנות: DNA ניו יורק, סלקט מודל מנג'מנט לונדון

בטקס נעילת האולימפיאדה נערכה כזכור מיני תצוגת אופנה בהשתתפות כמה מהדוגמניות הבריטיות המצליחות היום, אשר הציגו את מיטב האופנה המקומית. לצד קייט מוס והאחרות צעדה גם סטלה טננט, דוגמנית ממוצא סקוטי ואחת הוותיקות היום בתעשייה. בת ה-42, הידועה בתעשייה פשוט כ'סטלה', החלה את דרכה כדוגמנית לפני כעשרים שנה, ומאז היא עדיין מבוקשת. לכל הדעות זוהי תופעה יוצאת דופן. איך זה קרה? ייתכן שהתשובה פשוטה למדי: לסטלה, אשר גובהה 1.80 מ', מראה על זמני שאינו תלוי טרנדים חולפים. היא תמיד נשארה דקיקה וחטובה והיא נטולת מראה מלאכותי-פלסטי עשוי מדי.

סטלה טננט בגאלת המטרופוליטן השנתית, ניו יורק, 26 אפריל 2004. Evan Agostini, GettyImages
סטלה טננט בגאלת המטרופוליטן השנתית, ניו יורק, 26 אפריל 2004/GettyImages, Evan Agostini
סטלה טננט מגיע לפרזנטציית סטלה מקארני, לונדון, 18 פברואר 2012. Samir Hussein, GettyImages
סטלה טננט בפרזנטציית סטלה מקארני, לונדון, 18 פברואר 2012/GettyImages, Samir Hussein

טננט בעצם 'גילתה' את עצמה, אם להשתמש במונח שגור בעולם הדוגמנות. ב-1993, בהיותה סטודנטית לאמנות, שלחה למגזין אופנה תמונות שלה עם פירסינג באף - מראה יוצא דופן לדוגמניות אז. ההעזה והמקוריות שלה יצרו אימפקט ותוך זמן לא רב היא משכה את תשומת ליבם של הצלמים הנחשבים סטיבן מייזל וברוס וובר. ההצלחה לא אחריה לבוא והיא זומנה לצילומים עבור ווג על גרסאותיו השונות, כמו גם עבור הרפרז בזאר ונומרו.

הפקת אופנה שהייתה לנקודת מפתח בקריירה שלה היא "גישות אנגלו-סקסיות" (Anglo-Saxon Attitudes) אשר נודעה גם כ'לונדון בייבס'. ההפקה צולמה על ידי סטיבן מייזל עבור גיליון דצמבר 1993 של הווג הבריטי. קונספט ההפקה היוקרתית (אשר הגתה גורו האופנה איזבלה בלו) היה בריטיות אריסטוקרטיות אשר גם מהוות השראה למייזל. וסטלה הייתה גם וגם.

תצוגה בטקס נעילת האולימפיאדה - לילי קול, סטלה טננט, קארן אלסון, קייט מוס, לוסי דוידסון, נעמי קמפבל, ג'ורג'יה מיי ג'אגר, ג'ורדן דון, דיויד גנדי, 12 אוגוסט 2012. Jamie Squire, GettyImages
סטלה טננט/GettyImages, Jamie Squire
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סטלה טננט בתחילת הדרך עם פירסינג האף בהפקת "גישות אנגלו-סקסיות" של הווג הבריטי/מערכת וואלה!, צילום מסך

שורשיה של סטלה הם מיוחסים במיוחד. סבה של סטלה מצד אימה, הוא אנדרו קבנדיש, דוכס דבונשייר ה-11, אשר שימש כשר בתחילת שנות השישים בממשלת הרולד מקמילן (אשר היה דודו). מנגד, סבתה של סטלה מצד אימה, הדוכסית דבורה מיטפורד, היא צאצאית למשפחת מיטפורד האצילית ששורשיה נעוצים עוד במאה ה-11 ואחת מ"האחיות מיטפורד" - שש אחיות אשר בתרבות הבריטית בשנות השלושים והארבעים של המאה הקודמת נודעו כנשות חברה בולטות בזכות קשרים אישיים ופוליטיים.

אימה של סטלה, אמה קבנדיש, היא בתם של דוכס ודוכסית דבונשייר ואביה, טוביאס וויליאם טננט, הוא בנו של ברון גלנקונור השני מסקוטלנד. בנוסף, דודה מצד אימה, פרגרין קבנדיש, ירש את תוארו ונכסיו של סבה של סטלה והוא היום דוכס דבונשייר ה-12.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סטלה טננט עם שתי בנותיה ג'סמין וסיסלי בקמפיין החגים של H&M, חורף 2010/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בקמפיין שאנל, אביב/קיץ 2011/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשיאי הקריירה שלה אפשר למנות את צילומה של הדוגמנית הבריטית לשער ווג איטליה על ידי מייזל, או את ליהוקה על ידי קרל לגרפלד לפנים החדשות של שאנל עם שכר, על פי השמועות, שנע בסביבות מיליון ליש"ט (סכום המלמד על מקומה בעולם האופנה בשלב מוקדם בקריירה שלה).

גם בגזרת צילומי הפרסום סטלה ידעה הצלחה רבה. למרות שיערה הקצר והמראה האנדרוגיני שלה - מה שלא בהכרח נחשב למסחרי במיוחד - היא זכתה בקמפיינים נחשקים כמו אלה של ברברי, וירה וונג, מקס מארה, ארמני, ורסצ'ה, וכאמור, שאנל.

סטלה פגשה את בעלה הצלם הצרפתי דיויד לסנט בזמן שסייע לצלם האופנה הנודע מריו טסטינו על סט צילומים ב-1995. הם נישאו ב-22 יוני 1999. באותו הזמן היא גם הודיעה על פרישתה מדוגמנות. אבל, לברברי זה לא שינה דבר. קברניטיו המשיכו להעסיק אותה כפני המותג. ב-2001 אף הושק ליין הילדים, "טננט אנד סאן", שת"פ שלה ושל ברברי.

בהמשך, מסתבר, לא רק בית אופנת העל הבריטי לא הצליח לוותר על שירותיה. היא המשיכה להיראות שוב שוב במגזיני אופנה ועל מסלולי שבועות האופנה. רק לאחרונה היא לוהקה לקמפייני סתיו 2012 של שאנל וז'יבנשי.

היום היא ודיויד הם הורים לארבעה ילדים: מרסל (13), סיסלי (11), ג'סמין (9) ואייריס (7).

ב-2009 היא עבדה במשותף עם "גלובאל קול" - ארגון לייף סטייל ירוק - לקידום שימוש מופחת באנרגיה בבית והצטלמה בהתנדבות לקמפיין עבורם.

ממש כמו בתחילת דרכה, סטלה עדיין ידועה בייחודיות ובאותנטיות שלה. עורכת ווג אנה ווינטור כתבה עליה ב-2005: "מהות חייה - שלמות ויצירתיות - מוכיחה שלפעמים תדמית מתקיימת במציאות". אכן רק לפעמים, וסטלה היא אחת הדוגמאות הבודדות לכך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בקמפיין סתיו 2012 של שאנל/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בקמפיין סתיו 2012 של ז'יבנשי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על שער מגזין וול סטריט ז'ורנל, 28 אפריל 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על שער מגזין i-D, קיץ 2011/מערכת וואלה!, צילום מסך
סטלה טננט בטקס פרסי ה- CFDA בספריית ניו יורק, 2 יוני 2003. CFDA, GettyImages
בטקס פרסי ה- CFDA בספריית ניו יורק, 2 יוני 2003/GettyImages, CFDA
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בקמפיין וירה וונג סתיו/חורף 2009/2010/מערכת וואלה!, צילום מסך
סטלה טננט בתצוגת סתיו/חורף 2003-2004 של ורסצ'ה, 4 מרץ 2003. Giuseppe Cacace, GettyImages
בתצוגת סתיו/חורף 2003-2004 של ורסצ'ה, 4 מרץ 2003/GettyImages, Giuseppe Cacace
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בקטלוג זארה, אביב/קיץ 2011/מערכת וואלה!, צילום מסך
סטלה טננט בתצוגת סתיו/חורף 2003/2004 של ג'יאנפרמקו פרה, 2 מרץ 2003, מילאנו. Giuseppe Cacace, GettyImages
בתצוגת סתיו/חורף 2003/2004 של ג'יאנפרמקו פרה, 2 מרץ 2003, מילאנו/GettyImages, Giuseppe Cacace
סטלה טננט בתצוגת סתיו/חורף 2003/2004 של דולצ'ה וגבאנה, 2 מרץ 2003, מילאנו. Giuseppe Cacace, GettyImages
בתצוגת סתיו/חורף 2003/2004 של דולצ'ה וגבאנה, 2 מרץ 2003, מילאנו/GettyImages, Giuseppe Cacace
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במגזין ווג ארצות הברית, מאי 2011/מערכת וואלה!, צילום מסך
סטלה טננט עם כריסטופר ביילי בטקס פרסי האופנה הבריטית במוזיאון אלברט וויקטוריה, 10 נובמבר 2005, לונדון. MJ Kim, GettyImages
עם כריסטופר ביילי, המנהל הקריאטיבי בברברי, בטקס פרסי האופנה הבריטית במוזיאון אלברט וויקטוריה, 10 נובמבר 2005, לונדון/GettyImages, MJ Kim
  • עוד באותו נושא:
  • סטלה טננט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully