וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל נוסף של סגירת חנויות מעצבים: מנדינקה ואנה קיי

2.9.2012 / 15:45

שתי חנויות מעצבים נוספות נסגרות בתל אביב בשל קשיים כלכליים. "עם המיתון והשתלטות הרשתות והיבואניות נראה שלא נותר מקום בשוק האופנה הישראלי לחנויות בוטיק"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה לא כל כך נעים לראות בוטיק סגור. אנה קיי - קודם בדיזנגוף סנטר וכעת במסריק/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות שהיה נדמה כי החור השחור אליו נקלעה תעשיית האופנה המקומית לא יכול להתרחב עוד יותר, הבוקר התחוור כי אל שורת חללי מערכות הלבוש בישראל נוספו המותגים 'מנדינקה' ו'אנה קיי'.

"עם המיתון והשתלטות הרשתות והיבואניות נראה שלא נותר מקום בשוק האופנה הישראלי לחנות בוטיק כמו 'אנה קיי', ואין ביכולתנו להתחרות עם המחירים והכמויות שאלה מציעים", שטחה מעצבת המותג קרן זרקה בהודעה רשמית ששחררה בשמה ובשם צוות החנות, בהשלמה מהולה בצער. "מתוך הבנה וקבלה של מציאות זו החלטנו לסגור את הבוטיק ולהתחיל בדרך חדשה התואמת את האקלים הצרכני החדש. 'אנה קיי' גאה במקוריות של הבגדים שלה שאינה מנסה להתחרות באופנות חולפות, בטרנדים זמניים או בשיקולים מסחריים. אנחנו מאמינות באופנה שמעוצבת ומיוצרת בישראל. הקולקציות הבאות יימכרו בחנויות נבחרות, בסטודיו שייפתח בעתיד ובאינטרנט. לקהל לקוחותינו אנו מודות על האהבה שלכן ומבטיחות להמשיך להישאר נאמנות לייחודיות ולאיכות הבלתי מתפשרת עליה התעקשנו ושמרנו כל השנים".

כך מסתכמות להן עשר שנות פעילות של מותג אופנה עצמאי. זרקה, שמתאפיינת בסגנון צעיר וצבעוני, חוותה בעבר הלא רחוק פרידה מהי, כאשר סגרה את חנות האאוטלט שהקימה בדיזנגוף סנטר ואת השלוחה שהפעילה בברצלונה בספרד. ב-30 בספטמבר תיסגר חנות הדגל בכיכר מסריק בתל אביב.

ניכר שעד היום, מתחם המעצבים בכיכר מסריק נחשב דווקא למובלעת אופנה יציבה, לפחות ביחס למתחם גן החשמל המחרחר בגסיסה או לרחוב דיזנגוף שנשטף בחנויות ייבוא. כעת, המציאות טופחת גם על פניו.

בחודשים האחרונים הספיקו לעזוב את המתחם המעצבת אניה פליט שהחליטה לסגור את הבוטיק שלה ולהתמקד בפעילות בגבולות הסטודיו בלבד, ואלה אייזנברג בעלת מותג הגברים 'מייסון רוז'' שנאלצה אף היא לסגור את השאלטר וזאת בשל קשיים כלכליים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עוזבים את התחום". בני הזוג טלי טנא ושימי בר סוגרים את "מנדינקה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מותג נוסף אשר נקלע לבוץ הטובעני הוא 'מנדינקה', מותג האופנה המקומי של בני הזוג טלי טנא ושימי בר שדגל באסתטיקה מינימליסטית וגוונים מונוכרומטיים.

"זה רק נעשה גרוע יותר", מתוסכלת טנא מעצבת המותג שהחליטה ביחד עם בן זוגה שהגיעה העת להניף דגל לבן. "התחום הזה קשה ובלתי אפשרי בארץ. אנחנו אחרי שבע שנות פעילות, וזה לא נעשה יותר טוב. את מסתכלת קדימה ולא רואה שום דבר טוב באופק. זה היה הבייבי שלנו והתשוקה שלנו ועבדנו כמו מטורפים עשרים וארבע שעות ביממה-שבעה ימים בשבוע ועשינו הכל בעצמנו בשביל להצליח. ייצרנו הכל בארץ וניסינו לעשות את מה שאנחנו יכולים באיכות הכי גבוהה שאפשר ובמחירים הגיוניים".

המחשבה על סגירת העסק אותתה כבר לפני כחצי שנה בקרב בני הזוג, במיוחד לאור העובדה כי בקרוב יוולד להם ילד, אתגר כלכלי בפני עצמו. לפני חודשיים נפלה ההכרעה וככל הנראה ב-15 בספטמבר תיאלם החנות דום.

"שוק קשה. קשה מאוד להיות מעצב עצמאי במדינה הזאת, המדינה לא עוזרת למעצבים צעירים. לא מספיק להיות מוכשר ושתהיה לך אמביציה, ולנו הייתה אמביציה מטורפת. האמנו שיש עתיד וושאם אתה טוב אז אתה מצליח, אבל זה לא עובד ככה. המציאות הרבה יותר קשה ומורכבת. אני מרגישה שהיה לנו מה לתרום לאופנה הישראלית אבל כנראה שזה לא מספיק. אנחנו שלמים עם ההחלטה אבל אנחנו מאוד עצובים ומתוסכלים, ובזאת אנחנו עוזבים את התחום".

עוד על סגירת חנויות אופנה בתל אביב:
פישנדג סוגרים את סניף דיזנגוף
בוטיק המחתרת לאופנת יד שנייה נסגר
בוטיק הנעליים אימומה נסגר

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה רק נעשה יותר גרוע". מנדינקה בימים יפים יותר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully