וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצבע של קיץ 2013: כחול-מונקו

לירוי שופן

6.9.2012 / 12:40

עם פתיחת סבב שבועות האופנה לקיץ 2013 חברת פנטון מכריזה על הכחול-מונקו כצבע שיירש את הטנג'רין בקולציות הנשים והגברים. יש קשר בין הצבע הקלאסי למצב הכלכלה בעולם?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כחול מונקו, הצבע של קיץ 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם פתיחת סבב שבועות האופנה לקיץ 2013, שהחל אמש (רביעי בניו יורק) וינעל בתחילת אוקטובר בפריז, חברת פנטון, האמונה על סטנדרט הגוונים המשמשים בחברות אופנה ועיצוב, מכריזה על הצבע שישלוט בעונה הבאה בקולקציות הגברים והנשים – כחול מונקו. זהו שינוי מהותי מהצבע שהוביל את העונה הקודמת, קיץ 2012, המכונה כתום-טנג'רין.

על פי פרסום שהופיע ביומון האופנה WWD.COM, פנטון בוחרת את צבע העונה באמצעות סקר המכמת את מספר המעצבים שהשתמשו באותו גוון בקולקציה העונתית. כך למשל עולה מהנתונים כי 13.2% ממעצבי קולקציות הנשים ו-15.2% ממעצבי קולקציות הגברים השתמשו בכחול-מונקו, שהוא גוון מרוכך יותר ביחס לכחול צי. עוד ניתן לגלות כי בהמשך הרשימה ישנו מקום של כבוד לצבעים קרירים, עם דגש על תתי גוונים של כחול וירוק, כמו תכלת-שמיים או ירוק-אמרלד. עוד מסתמן, כי את הצבעים הבוהקים, שנעשו טרנדיים בשנתיים החולפות בעקבות מגמת בלוקי הצבע, עתידים להחליף גוונים מאובקים יותר כמו נקטרינה, סגול אפריקאי ולימון-זסט.

ניתן לקשור את התנודה בעוצמת הצבע והעדפתם של גוונים קיציים קלאסיים וטבעיים (ולא ניאונים למשל), למצב כלכלי עולמי לא ברור. כחול מונקו, כמו גם מרבים הצבעים האחרים ברשימת עשרת הגדולים של פנטון, הוא צבע בעל מסורת הנראה תדיר על חולצות מלחים מפוספסות או בחליפות אביב, ויש בו את מידת הרעננות המדוייקת שיכולה לבשר על עונה חדשה מבלי להיקלע להכרזות מרחיקות לכת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך המצעד של WWD.COM/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • פנטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully