וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחור, זהב ואום כולתום: התצוגות שתעשיית האופנה מחכה לראות

12.12.2012 / 12:48

ימים ספורים לפני שבוע האופנה גינדי תל אביב ואפשר כבר לסמן את התצוגות המסקרנות ביותר - מקולקציית הגברים הראשונה של יוסף ועד לשאלה האם דורית בר אור לא תחזור על עצמה

בשל ריבוי אירועי האופנה הנושאים את הטייטל "שבוע האופנה", הנושא כבר הפך לקוריוז. שבוע האופנה גינדי-תל אביב שיתרחש בשבוע הבא, עבר לא מעט תהפוכות. כזכור, האירוע נולד מתוך פרידה עסקית מתוקשרת בין יוזם ומפיק האירוע מוטי רייף לאופיר לב מפיק שבוע האופנה במתחם התחנה. לאחר שנדחה האירוע בשלושה שבועות בשל אילוצי לוח הזמנים של מיסוני, הודיע בית האופנה האיטלקי שהיה אמור לפתוח את סבב התצוגות בקול תרועה רמה, על ביטול ההשתתפות בשל המצב הביטחוני.

למרות זאת, ניכר כי כל אלו לא פגמו ברפרטואר העשיר של המציגים. כעשרים תצוגות עומדות להתרחש באירוע האופנה המדובר, מתוכן חמש תצוגות מסקרנות במיוחד.

יוסף

יוסף. נמרוד סונדרס
התצוגה של יוסף בשבוע האופנה 2011/נמרוד סונדרס

מי: יקיר הפאשניסטות המקומיות על אף שמעולם לא למד אופנה באופן מסודר, שגם ידוע בזכות מוצא פיו המושחז.
מה: הדפסים דיגיטליים, נוצות, אלמנטים מטאליים והרבה רוקנרול.
למה: עד היום יוסף עיצב רק לנשים. בשבוע האופנה הוא יחשוף במקביל לקולקציית נשים גם קו חדש לגברים הראשונה, מהלך שיכול להפוך את המעצב לשחקן חזק בשוק המצומצם.
דבר המעצב: "תצוגת גברים ראשונה אז זה מרגש בטירוף. זה אשכרה שתי קולקציות מלאות - גברים ונשים. אצל הנשים הלכנו לכיוון אחר לגמרי, יותר מחויט ומאוד אוונגרדי. ההשראה הייתה סייף ואבירים במעין מיקס של עתיד וספורט, ממש בנינו שפה שלמה כולל הסטיילינג שעשינו בעצמנו. הולך להיות טוטאל לוק מוטרף לחלוטין, משהו חזק".

דורית בר אור

דורית בר אור. נמרוד סונדרס
הקולקציה של דורית בר אור משנה שעברה/נמרוד סונדרס

מי: השחקנית והמעצבת השנויה במחלוקת שעשתה את הבלתי יאמן, ובזכות כתב יד אישי וסגנון מהודק, הפכה בין לילה ליקירת הברנז'ה האופנתית.
מה: גלביות מרשימות ושמלות מקסי דרמטיות על טהרת השחור והזהב. כש"משכית" פגשה את הגלאם רוק.
למה: מסקרן לדעת האם תצליח בר-אור להציג תהליך של התפתחות מאז הקולקציה שהציגה בשנה שעברה, או שמא יפה ככל שתהיה, ניאלץ להסתפק בשידור חוזר.
טיזר קטן מהמעצבת: "שחור, זהב ואום כולתום. זה באמת נהיה נורא מזוהה איתי. זה יהיה די דומה לפעם שעברה. אני חושבת שמעצב צריך להישאר עם הקו שלו. תמיד יהיה שחור וזהב אבל תהיה גם הפתעה"

רזיאלה גרשון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולקציית חורף 2011 של רזיאלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מי: המעצבת הוותיקה אמנם מעולם לא למדה אופנה באופן רשמי, ולמרות זאת נחשבת לאחת ממתי המעט שמייצרים אופנה עילית בארץ. היא תציין 30 שנות עשייה בתצוגת חגיגית בשבוע האופנה.
מה: בגדים יומיומיים ובגדי ערב לנשות קריירה בוגרות שיודעות להעריך עיצוב מוקפד וניזונות מסגנון מחויט.
למה: הפעם האחרונה בה חשפה המעצבת את הקולקציה שלה באופן רשמי לקהל הרחב הייתה לפני 15 שנה. מסקרן לראות מה תביא גרשון לשולחן ממקום שלושים שנותיה כמעצבת, ובעיקר האם תצליח לצלוח את מבחן הזמן.
טיזר קטן מהמעצבת: "מרגש מאוד לחגוג 30 שנות אופנה בעידן שלנו. בזמנו היינו מעט מעצבים והיום יש הרבה, ובין כל אלה זה לא פשוט לשרוד. הקונספט הוא סוג סוג של שחמט - ריבועים, פסים, סוג של קווים מקבילים, סרטים ומשבצות. חלק מהבדים יצרנו בעצמנו".

סמפל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך קולקציית חורף 2012-13 של סמפל/מערכת וואלה!, צילום מסך

מי: האחיות עינב זיני ונופר מכלוף הקימו את המותג המשותף כבר לפני ארבע שנים, אך למרות ההילה האיכותית סביבו, נראה כי רק כעת על המסלול בשבוע האופנה תגיע הפריצה הרשמית שלו.
מה: קולקציות עשירות בטקסטורות והדפסים, שנשענות על תמהיל מדויק של גזרות מתוחכמות ונשיות, אלמנטים גבריים ומינימליזם מאופק.
למה: תמיד מעניין לקחת חלק במסע של מותג שעודנו בתחילת דרכו. בין טייקוני האופנה הוותיקים, מסקרן לפעמים דווקא להתבדר ברוח חדשה ומרעננת.
טיזר קטן מהמעצבות: "מגלה טפח ומכסה טפחיים - זה הרעיון שעומד מאחורי הקולקציה שלנו. מצאנו שמשחקים של אטום ושקוף, סגור וחשוף - מעצימים אחד את השני. בין היתר יהיו הרבה חליפות, הרבה הדפסות ועורות לייקרה בייבוא שלנו".

חגית ויטמן ל"פישנדג"

קולקצייץ כלות 2012 של חגית ויטמן לפישנדג. גיא כושי ויריב פיין, יריב פיין
קולקצייץ כלות 2012 של חגית ויטמן לפישנדג/יריב פיין, גיא כושי ויריב פיין

מי: מעצבת מוערכת שהחלה את דרכה באופנה אורבנית מתוחכמת, ונכנסה בהדרגה לעולם שמלות הכלה והערב מזווית אדג'ית ויוצאת דופן בנוף המקומי.
מה: שמלות כלה בלתי-רשמיות ושמלות ערב אשר מחיות את השיח סביב המונח 'אוונגרד'.
למה: ויטמן מבטיחה כי היא אינה מתכוונת להציג שמלות כלה, אלא להפתיע עם משהו שעוד לא ראינו ממנה אף פעם.
טיזר קטן מהמעצבת: "עשיתי הפתעה. זה לא הולך להיות 'פישנדג' המסחרי הרגיל, אלא משהו שיראה את הקונספט ואת היצירה. יצרתי סיפור חיים שמתחיל ממשהו מאוד נאיבי ונגמר במשהו מאוד תיאטרלי. משהו מאוד אדג'י ובוגר. רואים שעברתי דרך, יש בזה משהו מאופק לצד גזרות מתוחכמות. אוונגרד זה פסה. האוונגרד החדש זה מינימליזם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully