וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליסי בטיפאני: כוכבת משחקי הכס לארוחת בוקר בטיפאני

16.12.2012 / 14:30

אמיליה קלארק, שנודעה בתפקיד קליסי בסדרה משחקי הכס, תככב בהפקת ברודווי חדשה לארוחת בוקר בטיפאני - האם היא תיכנס בהצלחה לנעליה של אייקון האופנה אודרי הפבורן?

אמיליה קלארק במסיבת התה לקראת טקס פרסי ה- BAFTA, מערב הוליווד, 22 ספטמבר 2012. Frederick M. Brown, GettyImages
תיכנס בהצלחה לנעלי העקב המחודדות של הפבורן? אמיליה קלארק/GettyImages, Frederick M. Brown
אודרי הפבורן מתוך ארוחת בוקר בטיפאני. imdb
מאיקוני האופנה של כל הזמנים. אודרי הפבורן ב'ארוחת בוקר בטיפאני'/imdb

סדרת הטלוויזיה 'משחקי הכס' תשוב עם עונה שלישית במרץ הקרוב, ומעריציה הרבים של הסדרה ישמחו לדעת שיוכלו לראות את אמילי קלארק (25) - השחקנית המגלמת את קליסי, או בשמה המקורי 'דאינריז הנצר האחרון לשושלת טארגאריין' – גם על במת התיאטרון.

קלארק תופיע בהפקה חדשה ל'ארוחת בוקר בטיפאני' בברודוויי בתפקיד הולי גולייטלי, גיבורת הנובלה שכתב טרומן קפוטה. כזכור, בשנת 1961 הופק סרט עם אודרי הפבורן בתפקיד המפתח, שביסס את מעמדה כאייקון אופנה נצחי.

אמיליה קלארק תשאיר את שמלות הפשתן, המשי, הכותנה והעור המלכותיות של 'אם הדרקונים' מאחוריה, ותעבור לביגוד פתייני מסוגנן נוסח ניו יורק של סוף שנות הארבעים (זמן התרחשות העלילה במקור הספרותי). אבל עד עליית ההפקה החדשה, אין לדעת האם קלארק תצליח לשדר את אותו טון רומנטי-אייקוני שממשיך להוות השראה שנים לאחר הסרט הקלאסי.

ללא ספק, נעלי העקב המחודדות של אודרי הפבורן ב'ארוחת בוקר בטיפאני' הן גדולות במיוחד והסיבה המרכזית לכך היא כמובן הסטייל. הפבורן בשמלת סאטן שחורה, חושפת כתפיים ובאורך הרצפה בעיצוב ז'יבנשי הייתה ונשארה התגלמות של פשטות ותחכום כאחד. ראייה ניצחת, אגב, לנחיצותה של שמלה שחורה קטנה בכל מלתחה. לאותה הופעה הוקדשו תערוכות, הפקות אופנה וסרטים תיעודיים שבחנו את השפעתה בפריזמה אופנתית. מקומה בהיסטוריה של אופנת הקולנוע ההוליוודי נצחי ובטוח, לצד הכובע של אינדיאנה ג’ונס, הנעליים האדומות של דורות’י, שמלת הסטרפלס של ג’סיקה רביט, שמלת הווילון של סקרלט אוהרה או העניבה הגברית של אנני הול.

אותה הופעה בסרט משפיעה עד היום, באופן מודע או לא, על עבודתם של מעצבי אופנה. מלבד השמלה, המלתחה גדושת פריטי המפתח של הולי גולייטלי, היא מדריך מושלם לאופנה עם תחכום: כפפות אופרה, משקפי אוברסייז כהים בנוסח ג’קי קנדי ומחרוזת פנינים של 3 שורות, מחזיק סיגריה ארוך, כובע רחב שוליים אלגנטי, שפתון כתום וכמובן מעיל צמר כתום. קשה שלא לתהות איך הסגנון האלמותי ייראה על אמיליה קלארק, פחות גבוהה ופחות דקיקה מהפבורן. עם זאת, לאור מי שאמונה על תלבושות ההפקה הבימתית החדשה, המלבישה הקולנועית קולין אטווד - אשר זכתה בלא פחות משלושה פרסי אוסקר ('שיקגו', 2002, 'זכרונותיה של גיישה', 2005, ו'אליס בארץ הפלאות', 2010) - נראה שיש בהחלט למה לצפות.

משחקי הכס, עונה 2 (2012). imdb
תיפרד מהשמלות המלכותיות של חליסי. אמיליה קלארק ב'משחקי הכס'/imdb
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמיליה קלארק בכרזת הפקת ברודווי החדשה ל'ארוחת בוקר בטיפאני'/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הולי גולייטלי של אמיליה קלארק/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully