וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסקיני לא הולך לשום מקום": התחייה המחודשת של בגדי הג'ינס

לירוי שופן

25.12.2012 / 12:30

אחרי שנתיים שבהן עולם האופנה התרחק מג'ינסים, מסתמנת כעת תנועה מחודשת לכיוונם. המעצב הראשי של Lee באירופה מסביר מה הולך להשתנות, גם אם הסקיני מנצח את הכל. ראיון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חצאית ג'ינס בקמפיין מיו מיו. הסנונית המבשרת על החזרה של הג'ינס לחזית/מערכת וואלה!, צילום מסך

בקמפיין קולקציית קיץ 2013 של מותג האופנה האיטלקי מיו מיו, מופיעה באחת התמונות חצאית ג'ינס צרה, מהסוג המלווה בשסע עמוק בחלק האחורי. זוהי בחירה מרעננת ביחס לשנתיים האחרונות. למעט מותגים המתמחים בדנים, הבד הכחול והקלאסי כמעט ונפקד לחלוטין עד כה ממודעות האופנה הגבוהה, שהעדיפה לקדם חליפות מכנסיים מחוייטות, טרנד סטים או קריצה עשירה לעבר הרוקוקו. הכל, מלבד ג'ינס.

האמת היא, שהג'ינס נותר מעט מאחור. לאחר שהתקבעה הצללית הצרה במחצית השנייה של העשור הקודם, כמעט ולא נרשמו שינויים מהותיים בגזרתו, תרתי משמע. למעשה, כאשר בוחנים את שנת 2012, אפשר להצביע על שלל שיטות שנועדו לעמעם את זהות הג'ינס של הג'ינס. הוצגו שלל גזרות סקיני שנצבעו בצבעים בוהקים, כשמנגד הומצאו מגוון שיטות לציפוי הבד האיקוני כך שיתעתע ויראה מרחוק כעור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסקיני ישאר גם אם יצוצו גזרות אחרות. חורף 2012-13 של Lee/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל כעת אנו ניצבים שוב בפתח של שינוי. מלבד אותו קמפיין של מיו מיו, ששם לפחות פריט אחד עשוי ג'ינס בחזית, אפשר להצביע על התעניינות חוזרת בו. שורה של קולקציות עילית לאביב ולקיץ הקרובים עשו שימוש בבד הפניקס. מקולקציית הריזורט של שאנל, שהלבישה מוזות של מרי אנטואנט בדנים משופשף, ועד קולקציית הגברים של קלווין קליין קולקשיין. מעצב בגדי הגברים כריס ואן אש, האחראי לקו הגברים של כריסטיאן דיור ולמותג הבלגי הנושא את שמו, אף חבר בשנה שעברה למותג הג'ינסים Lee, כדי להעניק אינטרפטציות חדשות לדגמים איקוניים. האם הגיע הזמן להכריז על תקומה נוספת של פריט האופנה החשוב של המאה ה-20 מתוך החול?

"אנחנו רוצים להמשיך להתמקד בדיטיילים ובעיבודי הבדים", מספר בראיון בהתכתבות אלקטרונית ג'ראלד בולטו, ראש חטיבת העיצוב של Lee באירופה, על השינויים שעוברים מותגי הג'ינס ועל הדרכים להמציא את המוצר הוותיק מחדש. "דגם הג'ינס סטרץ' שלנו לנשים, לדוגמא, הוא דוגמא להמצאה מתוך אותה תשומת לב לפרטים. שכללנו את הגזרה".

נראה שהשוק סבל מסטטיות מסויימת בכל הקשור לגזרת המכנסיים. הסקיני ממשיך להיות גזרה מובילה במכירות. למה בעצם נוצרה פיקסציה לגזרה הזו?
"זה נכון שהסקיני ג'ינס ממשיך להיות דגם מוביל מבחינת מכירות. אני בטוח שזה ימשיך כך עוד מספר עונות, גם אם גזרות חדשות יצוצו, כמו גזרת הבויפרינד [גזרה רחבה ומרושלת בכוונה – ל.ש.]. המשיכה לסקיני ג'ינס קשורה לכך שהם מאוד ורסטיליים, ולכן מקלים במקצת על הנשים. לבחור נעליים, עליוניות מתאימות ואביזרים זה אף פעם לא קל, אבל הסקיני הופך את ההחלטות האלה לקצת יותר פשוטות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולקציית כריס ואן אש בשיתוף Lee לקיץ 2013. לפרש מחדש פריטים איקוניים/מערכת וואלה!, צילום מסך

השאלה המתבקשת אם כך, היא מתי לדעתך נשתחרר מהסקיני ג'ינס?
"באופן אישי, אני חושב שהסקיני כבר נעשה לגזרה בסיסית, אז כנראה שתצטרך לחיות עם זה. אם מסתכלים על הגזרות הרגילות [עם רגל ישרה – ל.ש.] היום, לעומת שנים עברו, קל להבחין שגם הם נעשו צרות יותר כתגובה. היום למשל, סקיני עם קו מתניים גבוה הוא עדכני יותר. אנחנו נמשיך לשנות ולעדכן כתמיד, אבל הסקיני לא הולך לשום מקום".

אלא, שגם אם הסקיני מסרב להיעלם, יש מקום להרחיב את אוצר המילים של הג'ינס, גם ב-2013. "אני חושב שווריאציות של בדים בטקסטורות ישארו הטרנד המובהק שמשפיע עלינו", מרמז בולטו על העתיד לבוא. "כמו תמיד, אנחנו מנסים לתת לעיצובים שלנו קצת יותר אישיות על ידי משבצות אבסטרקטיות שמשורטטות ביד, דוגמאות או קמופלאז' של פרחים (קמופלאוור)".

אומרים ששנות ה-90 עושות קמבק. מותגי ג'ינס היו חלק בלתי נפרד מהתקופה הזו. איך זה ישפיע, אם בכלל, על הקולקציות העתידיות?
"עבורי, אופנת שנות ה-90 הייתה לקבץ השראות ממספר עשורים בעבר, ולהציג אותן ביחד. ב-2014, אנחנו נחגוג 125 שנים. מה שמניע אותי ואת הצוות שלי היא המורשת העשירה של ידע ותשוקה, וזה מה שיישאר לעד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסקיני לא הולך לשום מקום. מתוך קמפיין Lee לחורף 2012-13/מערכת וואלה!, צילום מסך
דיאן קרוגר בתצוגה של שאנל. GettyImages
דיאן קרוגר בשמלת ג'ינס של שאנל מקולקציית ריזורט 2013/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully