וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקופת היובש: מתמודדים עם העור בחורף

באיזה סבון כדאי להשתמש, מה מרכיב את הקרם האולטימטיבי ואיך נעזרים בגרביונים להספגת לחות לעור - כל הטיפים שיסייעו להתגבר על היובש שמביא איתו החורף

אחוזי הלחות הנמוכים של עונת החורף, האוויר הקר בחוץ, חום המזגנים בפנים - כל אלה גורמים לאיבוד מים מהשכבות הפנימיות של העור ובכך יוצרים עור יבש, חסר גמישות וזוהר. אם מוסיפים לכל אלה גם מצב נפשי מתוח, זיהום סביבתי, שימוש בחומרי ניקוי ללא כפפות או שימוש מוגבר במים וסבון, יהפוך העור היבש גם לאדום ומכווץ, וכל זה בנוסף לתהליך הזדקנות העור, המתרחש באופן טבעי. כדי לספק לכפות הרגליים והידיים את הלחות הדרושה להן, מציעה שרון אנקווה משרומבה קוסמטיקה בתל אביב מספר טיפים.

קרם ידיים

כדאי תמיד להשתמש בקרם ידיים שהמרכיבים בו מוכרים לכם, כזה שתקראו את החומרים ממנו הוא עשוי וגם תבינו מה הם אומרים, ובמילים אחרות - מרכיבים טבעיים. קרם איכותי אינו חייב להיות יקר. המומלצים ביותר הם אלה העשויים על בסיס שמן זית או חמאת שיאה - אחת מחמאות הגוף הנפוצה ביותר, המופקת מפירות דמויי אגוז של עץ הנקרא Vitellaria paradoxa. כאשר מפצחים את האגוז מתגלה בתוכו נוזל עשיר בחומצות שומן וויטמינים והוא הבסיס לחמאה. כשמורחים אותה היא מהווה בידוד בין העור לאוויר ובכך מעכבת את התייבשות העור.

מומלץ להשתמש בקרם ידיים בבוקר ובערב ואפילו אחרי כל רחיצת ידיים (אפשר פשוט להניח אותו בסמוך לכיור ולמרוח אחרי ייבוש הידיים).

קרם גוף

למרות שלא תמיד יש סבלנות להתמרח בקרם גוף, כל מה שצריך לשם כך הוא שתי דקות במהלך היום, רצוי בבוקר אחרי המקלחת או לפני השינה. רצוי למרוח את הקרם בתנועות מעגליות של מסאז', עדין אשר יזרימו את הדם וגם יסייעו להחייאת מראה העור. חשוב שלא להזניח את המרפקים והברכיים - שני אזורים הנוטים לסבול מעור גס ומחוספס יותר מכל חלק אחר בגוף, משום שהם נמצאים בתנועה כל הזמן. רצוי להספיג את הקרם בתנועות עיסוי מעוגלות על גבי העור למשך 30 שניות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כאשר מפצחים את "האגוז" מתגלה בתוכו נוזל עשיר בחומצות שומן וויטמינים. חמאת שיאה של ל'אוקסיטן/מערכת וואלה!, צילום מסך

סבון

מכיוון ששטיפה מוגברת של הידיים והגוף בסבונים מוצקים, פוגעת בשומן הטבעי של העור, עדיף שלא להגזים בשימוש בהם, ולהשקיע בקרם רחצה עשיר בלחות, העשוי משמנים צמחיים הראויים בדרך כלל גם לאכילה.

שמן עיסוי

מומלץ לטפטף כמה טיפות של שמן עיסוי לאורך הזרועות והרגליים לפחות פעם ביום, מה שירווה את העור בלחות. כדאי להשתמש בשמן זרעי ענבים (המשמש גם למאכל). הוא עשיר בוויטמין E ובנוגדי חימצון אחרים, השומרים על הקרום החיצוני של העור ומאזנים את הלחות. חשוב להשתמש בשמן אחרי המקלחת ולפני ההתנגבות במגבת - לטפטף מהשמן ולהספיג אותו על העור באמצעות המגבת.

פדיקור בשרומבה קוסמטיקה. נמרוד סונדרס
טפטוף כמה טיפות של שמן עיסוי לאורך הזרועות והרגליים לפחות פעם ביום, ירווה את העור/נמרוד סונדרס

ניצול הגרביונים והגרביים להספגת לחות

מי שמתעצל או שוכח למרוח קרם רגליים בלילה לפני השינה, מוזמן לעשות זאת במשך היום. אחרי שהקרם נספג בעור, גורבים את הגרביים או הגרביונים ואלה ישמרו על הלחות לאורך כל היום ויזרזו את תהליך הליחוח של העור.

מי שבכל זאת מוכן להשקיע מספר דקות בערב, כדי לטפח את כפות הרגליים, מומלץ אחרי המקלחת, כשהנקבוביות פתוחות, למרוח שמן זית שחומם מעט במיקרו ולעסות איתו את כפות הרגליים. סופגים בעזרת מגבת או נייר סופג את השמן שלא נספג ועוטפים את כפות הרגליים בניילון נצמד למשך כחצי שעה.
.

שתיה מרובה

מכיוון שלא חם בחוץ יש נטיה לשכוח לשתות כמויות מים מספקות. חשוב מאוד לשתות כמות מרובה של מים, לפחות 10 כוסות ביום, שיספקו לעור גמישות ולחות. אפשר לגוון בתה ירוק או מיצים טבעיים.

ציפורניים חודרניות

למי שיש נטייה לציפורניים חודרניות, שצומחות לכיוון פנים העור, העובדה שכפות הרגליים לכודות ברוב שעות היום בנעליים סגורות עלולה רק להחמיר את המצב. מומלץ לגזור את הציפורניים בקו ישר ולא בצורת קשת, על מנת שהציפורן לא תצמח אל תוך העור. מי שלא מצליח לעשות זאת לבד מוטב שייעזר בפדיקוריסטית רפואית. בנוסף, על מנת לטפח את הציפורניים ולשמור עליהן, רצוי למרוח אותן ואת העור סביבן מידי יום בקרם לחות.

אמבט פראפין

פראפין, המורכב משמנים שונים, הוא חומר ידוע שבו נוהגות להשתמש קוסמטיקאיות לטיפולי לחות אינטנסיביים. הפראפין מרכך את העור, פותח נקבוביות ומסייע לעור להוציא את הלכלוך. מוטב לעבור את הטיפול אצל קוסמטיקאית מקצועית, אך אפשר גם להתנסות בכך לבד. ניתן לרכוש בלוק של שעוות פראפין בכל אחת מחנויות היופי המקצועיות, להמיס אותה במיקרוגל בשילוב שמן זית או קוקוס, למרוח אותה כחצי שעה על כפות הידיים והרגליים, לעטוף בשקית ולאחר שהיא מתקשה, לקלף אותה בעדינות.

טיפול בפראפין לידיים. ShutterStock
טיפול פראפין לידיים. אפשר להתנסות גם בבית/ShutterStock

טיפוח כפות הרגליים והידיים במכון מקצועי

למרות שבחורף יש נטייה לעבור פחות טיפולי פדיקור, משום שכפות הרגליים אינן חשופות, מומלץ אחת לשלושה שבועות לבקר במכון מקצועי, משום שלטיפול יש גם אפקטיביות הקשורה להתחדשותו ובריאותו הכללי של העור, ולא רק לצד האסתטי שלו.

הסרת עור מכף הרגל במכונה חשמלית. ShutterStock
אחת לשלושה שבועות רצוי לבקר במכון מקצועי/ShutterStock

צבעי הלק של חורף 2013

לאחר שכפות הרגליים נקיות ומטופחות זה הזמן להכניס קצת צבע לאצבעות. המגמה החורף היא צבעים עמוקים, כהים וקודרים הירוקים והכחולים הם מאוד חזקים העונה ואליהם מצטרפים לקים עם אפקט כרום.

אחד הצבעים הבולטים לעונה זו הוא אפור כרום, מתאים למזג אוויר מעונן ומשתלב עם גרביונים בצבעים קודרים. בנוסף זהב כרום שנכנס מאוד חזק לסתיו ולחורף, מתאים מאוד לציפורניים קצרות ומעוצבות ונותן מראה סופר שיק. גם צבע הבורגונדי משמעותי החורף. הוא לא האדום הלוהט הרגיל של הקיץ ולא הבורדו המשעמם, אלא אדום עמוק מכוון לסגול, עם תת גוון דובדבני.

הלקים החמים לקיץ 2013
דבר הנסיינית: קרם פנים לעור בעייתי
קרם שהוא ראש ממשלה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אדום בורגונדי הוא מהצבעים הבולטים של החורף/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • קוסמטיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully