וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שולפות ציפורניים: איך להתאים את צבע הלק לאורך הציפורן

לא כל צבע לק מתאים לכל סוג ואורך של ציפורן, ולא כל אורך של ציפורן מתאים לכל מבנה של יד - כל כללי המניקור שצריך להכיר לפני ששולפים בקבוקונים ופצירות

עד לפני כעשור אישה שרצתה להיראות נשית נהגה להאריך את ציפורניה ולשייף את קצוות הציפורן בצורה מעוגלת. בנוסף, מי שנחשבה לאישה מטופחת צבעה בדרך כלל את ציפורניה בצבע אדום נועז ודומיננטי על מנת ליצור מראה אלגנטי וסקסי.

עם השנים המגמה השתנתה. שוק הלק, בדגש על שלוש השנים האחרונות, החל לפרוח ולתפוס תאוצה, שאפשר להבחין בה בזכות המכונים שצצים בכל מקום, כמו גם ריבוי מותגי הלק הנמכרים ברשתות הפארם. בהתאם, המחשבה המקובעת שרק אדום הוא סקסי ואלגנטי כבר אינה רווחת יותר. מגוון צבעי הלק הוא רחב וכיום ניתן לרכוש לקים במגוון מרקמים וטקסטורות. בנוסף, גם הציפורניים התקצרו יחסית וכיום ניתן לראות יותר נשים עם ציפורניים באורך בינוני ולרוב אף עם ציפורניים קצרצרות, כאלו שעוברות במילימטר את סוף האצבע.

לעומת ארצות הברית, שם הנשים אוהבות את הכל בגדול ומתהדרות עדיין בציפורניים ארוכות ומקושטות, בארץ המגמה הולכת למראה הטבעי, והנטייה היא להמשיך לדבוק בציפורניים קצרות עד בינוניות, עם מבנה מרובע ועגול בצדדים.

ציפורניים ולק הם אחד הדברים הכיפיים בעולם האופנה והטיפוח. אפשר לשנות בקלות יחסית את אורך הציפורן, את צורתה ואת צבע הלק על פי צו הטרנד או נטיית הלב. כמובן, שבסופו של דבר לכל אחד יש את ההעדפה האישית שלו, ולכן כדאי להכיר מספר דגשים וכללים הקשורים בבחירת האורך והצבע הרצוי. אחרי הכול, צבע שמתאים לציפורניים ארוכות לדוגמא, לא יתאים לציפורניים קצרות ולהפך.

לק שחור על הציפורניים. ShutterStock
בארץ הנטייה היא לציפורניים קצרות עד בינוניות, עם מבנה מרובע ועגול בצדדים/ShutterStock

ציפורניים ארוכות

מי שמתהדרים בציפורניים ארוכות בצורה משמעותית, רצוי שימנעו ממריחת צבעים בולטים כמו אדום, ורוד פוקסיה, זהב וגוונים נועזים אחרים משום, שהמראה המתקבל יכול להיראות טראשי ובולט יתר על המידה.

לרית לוי, הבעלים של מכון פוקסי בתל אביב, מצטרפת לדברים וממליצה למרוח ציפורניים ארוכות בצבעים בהירים כמו אפור, ורוד בהיר, לבן אטום ואפילו בלק בגימור מטאלי, אך בגוון בהיר. עוד היא מוסיפה שכדאי להימנע מצבעים כמו אדום, שהוא גוון מיושן היוצר מראה פאם-פאטל ושחור, היוצר מראה גותי מידי.

ציפורניים ארוכות מתאימות לאצבעות עם מבנה צר או בינוני ברוחבו, משום שהן נותנות אשליה של אצבעות ארוכות. רצוי שקצוות הציפורן יהיו מעוגלים כדי לרכך את המראה הבולט של הציפורן הארוכה. מנגד, יש מי שאוהבים את טרנד הסטילטו- ציפורן ארוכה במיוחד ומחודדת- אך זאת בתנאי שהציפורניים ממש ארוכות, כדי שיתאפשר לשייף אותן בצורת משולש חד. ברוב המקרים נשים עושות בניה כדי להגיע לציפורן מאוד ארוכה.

על מנת לתחזק ציפורניים בכלל וציפורניים ארוכות בפרט, ממליצה לוי להימנע משימוש בציפורניים כמברג או כקיסם לשיניים, להזין אותן בשמנים, לשייף בעדינות, להמריץ את זרימת הדם תחת הציפורניים באמצעות בלוק שיוף ולהיעזר גם במחזק ציפורניים. מעל הכל - חשוב לדאוג לתזונה נכונה ואורח חיים בריא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מומלץ למרוח על ציפורניים ארוכות לקים צבעים בהירים. שיק, קולור קלאב, אורלי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ציפורניי סטילטו, ארוכות ומחודדות/מערכת וואלה!, צילום מסך

ציפורניים באורך בינוני

מכיוון שאורך ציפורן בינוני הוא ניאטרלי - לא ארוך ומצועצע ולא קצר ונערי - מסתמן שכמעט כל גוון לק יתאים להן.

ענבל סיטין שפריר, הבעלים של מכון שושקה בתל אביב, מוסיפה כי כשמדובר בציפורניים באורך בינוני מה שקובע הוא גוון העור. לגוון עור צהוב מתאימים יותר גוונים כמו: אדום, ובורדו ולבעלות עור ורדרד יתאימו יותר הגוונים הכתומים. אורך ציפורן בינוני יתאים לבעלי אצבעות ארוכות ודקות ומבנה הציפורן הרצוי הוא מרובע עם עיגול קל בצדדים. למי שיש אצבעות מגושמות, אורך ציפורן בינוני עם סיום מעוגל יעדן את המראה.

על מנת לתחזק את הציפורניים ולהזין אותן ממליצה סיטין שפריר לטבול פעם בשבוע את האצבעות בקערה עם שמן זית ומיץ לימון לרבע שעה, לעסות את העור סביב הציפורניים ולכסות במגבת לעוד רבע שעה. לסיום למרוח מחזק ציפורניים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לגוון עור צהבהב וציפורניים מעוגלות מתאימים גוונים אדומים. ciate/מערכת וואלה!, צילום מסך

ציפורניים קצרות

ציפורניים קצרות יכולות להיות מבחירה. נשים רבות אוהבות את המראה הקצר והשובב, איתו אפשר להתנהל ביתר קלות עם האצבעות. מנגד יש מי שלא יכולה להאריך את הציפורניים ונאלצת להישאר עם ציפורניים קצרות מחוסר ברירה.

כך או כך, על ציפורניים קצרות יתאימו בעיקר לקים בגוונים כהים, שידגישו את הציפורניים. מרינה מירזייב, מטפלת בכירה במכון LUCK בתל אביב, מוסיפה כי גם לק פרנץ' יכול מאוד להתאים לציפורניים קצרות משום שהוא נותן אשליה של ציפורן ארוכה.

למי שיש ציפורניים קצרות רצוי להתאים את צורת הציפורן למבנה הציפורן. למבנה ציפורן רחב מתאימה צורה עגולה ולמבנה ציפורן צר יותר מתאימה יותר צורה מרובעת. על מנת לשמור ולתחזק את הציפורניים, ממליצה מרזייב להשתמש בכפפות בזמן שטיפת הכלים או הריצפה. הכפפות יגנו גם על עור הידיים וגם על הציפורן מחומרי הניקוי והמים. בנוסף רצוי לשים פעם ביום שמן הזנה לציפורן, ואם הציפורניים חלשות יש לשים מחזק ציפורניים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על ציפורניים קצרות יתאימו בעיקר לקים בצבעים כהים, שידגישו את הציפורניים. ESSIE/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully