וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוקרה נגישה: קיץ 2013 בפקטורי 54

לירוי שופן

19.2.2013 / 15:52

בעולם שבו כל אחד רוצה להיות עורכת אופנה, פקטורי 54 מרחיבים את ההיצע המוכר עם עיצובים נועזים מבעבר ועם קווי עילית של מעצבים יקרים במיוחד. גן עדן לפאשניסטה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמפוריו ארמני לפקטורי 54/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפעמים כשהולכים על גבוה, צריך לא לשכוח להבליט גם את הנמוך. "הפעם החלטנו לשלב יחד, בפרזנטציה לתקשורת ובחנויות, את כל המותגים של פקטורי 54", מציין סיימון אלמלם, המשמש כקניין ראשי וכסטייליסט של רשת חנויות היוקרה, ומראה כיצד שולבו על הבובות הרבות הפזורות בסניף קניון ארנה בהרצליה, מכנסי ג'ינס של מותגים מוכרים כליוויס ודיזל, פריטים של ג'וסי קוטור ב-500 שקלים וגם חליפת גברים איטלקית במחיר נקוב של כ-8,000 שקלים או תיק של אמפוריו ארמני בכ-4,000. "זו התרחבות לשני הצדדים. בפקטורי קצת התעלמו לאחרונה מחברות הג'ינס למשל", מגלה אלמלם. "הרעיון הוא ליצור בית של מותגים, מהנגיש ביותר ועד למעצבים הנמצאים בקצה העליון. אנחנו שואפים ליצור הרמוניה".

הרצון לאחוז בשני הקצוות, בזה שרואים בו בתעשיית האופנה קטגוריה נחותה המכונה 'יוקרה נגישה', מול זה שנחשב יוקרה אמיתית, על כל המשתמע מרמת הגימור ורף המחיר, הוא תוצאה של אסטרטגיה חדשה יחסית בפקטורי 54. בגדול, הוחלט שם לאחרונה על הרחבה מסיבית של ההיצע על ידי צעידה לכיוון הרף העליון של האופנה הבינלאומית המוכנה ללבישה. אולם סביר, שגם קברניטי הרשת מכירים בכך שזהו צעד שעשוי להביא לניכור, והם מנסים לרכך אותו על ידי קריצה לקהל שמלווה את הרשת עוד מהימים בהם התמחתה בפריטי לוגו פשוטים במראה עממי וחסר ייחוד. ובמילים אחרות – הסאבטקסט הוא שכמעט לכולם יש מקום בפקטורי 54 (גם אם על הכוונת יש את חוג הסילון).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרק ביי מרק ג'ייקובס/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולקציית קיץ 2013 של אמפוריו ארמני/מערכת וואלה!, צילום מסך

ובכל זאת, תמיד שואפים להשיג את האליטה. אם בעבר חנויות הרשת התמקדו בקווים משניים וספורטיביים של מותגים ומעצבים מוכרים, בעונה הנוכחית הוחלט כאמור להוסיף להיצע של שלושה סניפים (הרצליה, רמת אביב ואילת) גם קווים ראשיים של מעצבי על, שהם לרוב יקרים פי כמה, מוצגים בדרך כלל בשבועות האופנה הגדולים בעולם ונחשבים לכתב היד האמין ביותר של המותג. בין היתר – קולקציה לנשים ולגברים של המותג הקנדי דיסקוורד (שמיובא לארץ כבר מספר שנים על ידי 'בוטיק הלגה עיצובים'), קולקציית הגברים של בית האופנה האיטלקי ולנטינו ואת הקווים העיליים של ארמני ושל מרק ג'ייקובס לגברים. בקרוב, אף יצטרפו להיצע גם אביזרים של ורסצ'ה ופריטי לבוש נוספים.

אבל לא רק מנעד מחירים גדול יותר מאפיין את העונה הנוכחית, אלא גם פנייה מודעת לקובעי טעם. מלבד העובדה שבחורף הבא יצטרפו גם מספר מותגים שהפכו לקנון בקרב פאשניסטות מעודכנות, כמו Carven החביב כל כך על אלכסה צ'אנג (השמועה גם גורסת שבוחנים שם גם את קנזו), ניכר מאמץ לשלב על הקולבים גם פריטים בעלי אופי נוכח מכל מותג, מהסוג המתוקשר ללא הרף במגזיני האופנה הבולטים בתעשייה. מכל עבר מציצים פריטים משופעים בצבעי קיץ עזים שייכנסו בקלות לרשימות ה-Must Have של כל עורכת אופנה ממוצעת. למשל, מעיל פקעת מנוקד ואקסטרווגנטי של מרק ביי מרק ג'ייקובס, תיק נשיאה טרפזי של אמפוריו ארמני, או חולצת טי נינוחה של המותג T by Alexander Wang (תוספת חדשה גם כן לעונה).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כבר סולד-אאוט. נעלי הריצה של ולנטינו לגברים, 2,490 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצטרפות קווי היוקרה החדשים הופכת את קולקציית הקיץ של פקטורי 54 למשמעותית במיוחד עבור גברים. אמנם נעלי ריצה בטקסטורת קמפולאז', הנחשבות לאחד הלהיטים האדירים בקולקציית הגברים של ולנטינו, כבר קיבלו לדברי אלמלם את התואר הנחשק 'סולד אאוט', אך עדיין לצד שורה של חליפות קלאסיות, עם אפיל משרדי מובהק, הצליחו לנסח שם אלטרנטיביות ראויות למראה שמרני. חולצה מכופתרת שבצווארונה שתולים ניטים רבועים של ולנטינו, חליפת תכולה עם טלאים בהירים ומכנסיים מקוצרים של ג'ייקובס או מכנסי משי שחורים בצללית הידועה והתפוחה מעט של ארמני מוסיפים רבות להיצע המוגבל יחסית של האופנה בארץ.

מחירים לדוגמא (קווים ראשיים): ג'ורג'יו ארמני: 1,490-8,990 שקלים; מרק ג'ייקובס: 890-8,900 שקלים; ולנטינו: 1,290 – 7,990 שקלים.

מחירים דוגמא (קווים משניים): אמפוריו ארמני: 450-5,990 שקלים; קו הטי של אלכסנדר וונג: 350-2,990 שקלים; מרק ביי מרק ג'ייקובס: 55-4,990 שקלים.

קווי היוקרה של פקטורי 54 ניתנים להשגה בסניף קניון רמת אביב, סניף קניון ארנה בהרצליה, ובסניף טיילת נפטון באילת.

קולקציית קיץ 2013 של דיסקוורד במילאנו. AP
מתווסף לפקטורי. דיסקוורד לקיץ 2013/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אטרו לפקטורי 54, 1,990 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'מבטיסטה ואלי, 3,490 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רד ולנטינו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אטרו, 2,290 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully