וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתום לשחור: קולקציה נוספת לחיה ניר וסטורי

4.4.2013 / 12:25

מה שהחל בעונה הקודמת כשיתוף פעולה חד פעמי מתסמן כעת כחיבור לטווח ארוך. חיה ניר משיקה קולקציית קפסולה נוספת לרשת סטורי, ומבהירה שיש חיים יציבים גם אחרי כתומנטה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולקציית אביב 2013 של חיה ניר לרשת סטורי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה שהחל לפני כחצי שנה כשיתוף פעולה חד פעמי, ככל הנראה מתעתד להפוך למסורת קבועה – מעצבת האופנה המיתולוגית חיה ניר משחררת קולקציה שנייה לרשת הבוטיקים סטורי ומגלה שיש חיים אחרי הסגירה של המותג המיתולוגי שייסדה, כתומנטה.

כמעט שלוש שנים חלפו מאז שירד המסך על כתומנטה, בוטיק המעצבים ומותג האופנה בעיצובה ובבעלותה של ניר. בין השנים 1985 ל-2010 הספוט האופנתי ברחוב דיזנגוף 173 בתל אביב היה למוקד עלייה לרגל עבור טיפוסים עירוניים, סלבריטאים וסטייליסטים מעודכנים, אשר רצו לטעום מהאופנה המקורית שהציעה ניר, על הסקאלה שבין השאנטי לגלאם מרוכך. אלא שרחוב דיזנגוף שנודע בעבר כרחוב של חנויות מעצבים, עבר בחמש השנים האחרונות תהליך אבולוציוני לעבר תמהיל שכולל לא מעט חנויות ייבוא מחו"ל, בעיקר מהמזרח. ניר התקשתה להמשיך להחזיק בבוטיק שלה לנוכח כללי המשחק החדשים בשוק, ולאחר 25 שנות פעילות היא הודיעה על סגירה. ההודעה היכתה גלים, אך מעל לכל היא בעיקר סימנה את סופה של תקופה. את מקומה של כתומנטה תפסה החנות 'שורט סטורי', חנות הסאמפלים והעודפים של רשת הבוטיקים סטורי, אשר מאכלסת את אותו החלל מזה שנתיים וחצי.

התחלופה לא הייתה מקרית כלל. עם אורי רייז, הבעלים של חברת 911 אופנה – חברת האם של רשת סטורי, מנהלת ניר יחסי ידידות עמוקים כבר כ-15 שנה. ניר עוד זוכרת איך הכירו לראשונה, כשרייז היה רק בתחילת דרכו בתור יבואן אופנה וניסה לעניין אותה להכניס לבוטיק מותגי ייבוא אירופאיים. 15 שנה מאוחר יותר, נראה כי עבור השניים היה זה אך טבעי לשתף פעולה בצורה כזו או אחרת. שיתוף הפעולה הראשון נולד בעונה שעברה. בזמן שברשת (שמתמקדת במותגי אופנת רחוב וג'ינס אירופאיים) חיפשו קו ערב אורבני וקליל תוצרת הארץ, ניר עצמה חיפשה לעניין את רייז במשהו דומה. נראה כי מה שהחל כמעין פיילוט, מאיים כעת להפוך לליין קבוע ברשת תחת השם 'Near by', משחק מילים של שם משפחתה של המעצבת ושל משמעות הקרבה הגיאוגרפית בין הרשת לבין כתומנטה ז"ל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקולקציה החדשה, השנייה במספר כאמור, מצומצמת למדי ומונה 11 דגמים. היא מבוססת על שמלות ערב נונשלאנטיות ומאופיינת במראה נטול מאמץ ופרקטי. השמלות עשויות מבדי אריג נשפכים מהולים בסיבים טבעיים כמו כותנה ומשי, ומגובות בגזרות בסיסיות יחסית, או לפחות לא כאלו שזועקות "ערב". זהו גם סוד קסמן - שמלת ערב שחורה בגזרת מקסי מבד קרפ, חפה לחלוטין מדיטיילים באשר הם, למעט א-סימטריות קונטרסטית באזור הכתפיים. שמלה מוצלחת נוספת היא גרסה מעודכנת של השמלה השחורה הקטנה, המתכתבת עם שנות ה-60, וכך גם שמלת מקסי מכופתרת באותו הצבע, באינטרפרטציה נשית של הבויפרנד-שירט.

עם זאת, הקולקציה הצנומה לא רואה רק שחורות, וישנה גם נציגות של צבע והדפסים, למשל בשמלת קוקטייל בגזרת A מעוטרת בצווארון נזירי לבן ובהדפס ציפורים, או בשמלת מקסי מכופתרת בגוון לבנדר, המשולבת עם חגורה שחורה בקו המותניים. האוסף אמנם מתמקד בשמלות, אך ניתן למצוא גם מכנסיים, חולצות וחצאיות משלימים כחלק מטרנד הסטים וכיאה להפשטה הקזו'אלית של עולם הערב ,המאפיינים גם ניר וגם את רשת הבוטיקים.

המיני-קולקציה אמנם אינה חדשנית או מקורית מדי, בטח שלא בהשוואה לימי הזוהר של כתומנטה, אך ניכר כי ניר עדיין חוקרת את מקומה בתור מעצבת שפועלת בתוך גבולות של רשת אופנה. האספקט המרענן אם כן, טמון בהחלטה ללכת עד הסוף ולייצר שפה יומיומית למשעי בעולם שלפי התפיסה הרווחת אמור להיות האלטר-אגו הנוצץ של הקז'ואל.

"גם כתומנטה אף פעם לא הייתה fancy", מבדלת ניר את הבייבי החדש מהבייבי המיתולוגי. "פה יש משהו יותר סטריט-סטרייט. אם כתומנטה הייתה שטיח אדום שאנטי כמו שאהבתי לומר, אז זה שטיח רחוב".

בשונה משיתוף הפעולה הקודם עם הרשת, העונה ציוותה ניר לקולקציה גם קו שמלות מצומצם שמיועד לילדות עד גיל 5. ניר מדגישה כי הקולקציה הנוכחית היא קולקציית מעבר, וכי בקיץ מתוכננת לצאת קולקציה נרחבת יותר וצבעונית בהרבה.

"זה קשה. זה קשה בעיקר מבחינת השוני באינטנסיביות." מספרת ניר על השינוי באופי הפעילות. "אם אז הייתי קמה בבוקר ומתחילה להפציע אז עכשיו זה חסר. עכשיו אני עם סטופר. אני חושבת שמעצבים חולים באותה המחלה, יש לך רעיון ואתה ישר רוצה להוציא אותו לביצוע. בסוף של יום יכולת לראות שניים-שלושה רעיונות אצלי. החיים שלי נראים אחרת עכשיו, אני לא אתבכיין. הקיץ זה יהיה בדיוק שלוש שנים לסגירת המותג שלי. בהתחלה היה לי קשה, זה נראה לי אז כמו סוף העולם, אבל מתברר שיש חיים חדשים אחרי".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טווח מחירים: 549 - 999 שקלים; מחיר בגדי ילדות : 549 שקלים

NEAR BY ברשת הבוטיקים STORY: שנקין 60 תל אביב; דיזינגוף 246 תל אביב; קניון גבעתיים; קניון רמת אביב; קניון עזריאלי; Denim story – מתחם התחנה תל אביב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully