וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוגמנית העבר פינצ'י מור הלכה לעולמה

21.5.2013 / 20:59

פינצ'י מור, מהדוגמניות הידועות של שנות ה-70 וה-80 בארץ, הלכה לעולמה לאחר מאבק במחלת הסרטן. נודעה ברוח נעורים, שיער זהוב ובכינוי "הרגליים של המדינה"

פינצ'י מור. אביב חופי
פינצ'י מור/אביב חופי

פנינה "פינצ'י" מור הלכה הערב לעולמה בגיל 62 לאחר מאבק במחלת הסרטן. כבלונדינית יפיפיה שניחנה בגזרה גבעולית מושלמת, מור הייתה מהדוגמניות המצליחות אי פעם בארץ.

בשנות ה-70 וה-80 מור נודעה בכינוי: "הרגליים של המדינה" והייתה לידוענית מבוקשת. היא הועסקה בתצוגות וצילומים ללא הפסק והפגינה נוכחות בכל אירוע חברתי נחשב. מדורי הרכילות אותם ימים, במיוחד זה של השבועון 'להיטון', עסקו בה דרך קבע. רק תמי בן עמי ושרונה מארש, דוגמניות בנות דורה, נחשבו כמי שהצליחו להדביק את הישגיה. כדוגמנית בגדי ים, היא תיזכר תמיד כחלק מתור הזהב של אופנת בגדי הים הישראלית.

גם בשנותיה האחרונות שמרה על גזרת סופרמודל אתלטית ואף קיבלה הצעות רבות לחזור לדגמן. לה ולבעלה לשעבר עמי מור, כלכל אל על, שלושה ילדים, ביניהם השחקן דן מור.

פינצ'י מור. אביב חופי
פינצ'י מור/אביב חופי

בראיון לגלי צה"ל, סיפר עמי מור בעלה לשעבר של פינצ'י מור: "היא הייתה משהו מיוחד. היום הדוגמניות טרודות בעיקר בלהיות כמה שיותר רזות. תמי בן עמי, שהיתה לה השפעה בגוטקס, לא הסכימה לדגמן בתצוגות בחו"ל אם פינצ'י לא היתה באה איתה. אתמול היא נכנעה למחלה הארורה. הייא ישבה בגן שהיא אהבה מאוד בדירתנו המשותפת לשעבר בתל אביב, קראה לילדיה וחיבקה אותם".

עוד סיפר מור על לידת בנם הבכור דן: "הוא נולד בלידת ואקום והיה תינוק מחוץ. לא הבנתי איך יצא לי תינוק מכוער כזה. אמרתי לה לאחר הלידה שהתינוק שלנו הכי מכוער במחלקה והיא אמרה לי: 'מה מכוער. הוא יהיה ילד מדהים'. והיא צדקה".

על הכינוי שדבק בה, "הרגליים של המדינה", גילה מור: "הוזמנו למסיבת נשיא מכון וייצמן מיכאל סלע שרעייתו שרה הייתה דיילת באל על וחברה טובה שלי. אורי אבנרי שנכח במסיבה הסתכל על פינצ'י, לקח אותה ואותי אל מיכאל סלע ואמר לו: 'תכיר, פינצ'י מור, הרגליים של המדינה'."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully