וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו איכרי המאה ה-14, אבל עם טוויסט סקסי: נעלי אספדריל

הלית וולברג

30.6.2013 / 16:30

הן שמרו על סטטוס טרנדי מאות שנים, הן ברות השגה והולמות נשים וגברים - נעלי האספדריל (הקרויות על שם העשב ממנו נעשות הסוליות) חוזרות הקיץ במגוון גזרות ומחירים

אספדריל. זה מתגלגל טוב על הלשון ונוח על הרגל, אבל חשוב מכך, אלו הנעליים הפופולריות של השעה. המקור שלהן מהרי הפירנאים בצרפת וספרד ושמן הנוכחי הצרפתי נגזר מהמילה "אספרדניה" (espardeña) בקטלנית, שזהו העשב ממנו עשוי החבל, ממנו היתה עשוייה הסוליה במאה ה-14. אז, נעלו אותן האיכרים ואף קשרו אותן בחבל על הקרסול כדי למנוע מהן ליפול מהרגל.

שנים חלפו מאז, ובטוח לומר שהעונה יותר פאשניסטות ופאשניסטים ינעלו את הנעליים הפשוטות האלה מאיכרים. ההצפה שלהן בחנויות התרחשה אמנם בהדרגה, עם שלטון נעלי הטומס שהחל לפני כשנתיים, אבל הפשטות שלהן ושל החומרים מהן הן עשויות, הופכות את האספדריל לנעל ברת השגה שהולמת גברים ונשים גם יחד.

הדוגמא הקלאסית ביותר כוללת את סוליית החבל עם מעטפת קנבס פשוטה. ההדפס הקלאסי ביותר הוא פסים בצבע דהוי. והנעליים השטוחות הן הצורה הפופולרית ביותר על אף שאספדריל יכולות לבוא גם על עקב גבוה.

אבל כמובן שבשל הטרנדיות הגוברת, חשוב שגם החומר וההדפס ייזכו לגיוון מבורך כדי לא לסבול מתופעת השכפול המעיקה שמוציאה את החשק לכולם. מעצבים רבים לקחו על עצמם לפרש את האספדריל המודרניות לפי האסתטיקה שלהם והמחיר, על אף השם שמגיע עם החבילה, לא קופץ לשחקים כמו בשאר הפריטים המעוצבים.

אך לפני שנציג את חמש האופציות שאספנו בחמישה טווחי מחיר שונים, חשוב לתקל את סוגיית הגרביים במקרה הנוכחי. נעליים ללא גרביים, במיוחד בקיץ שווה ריח רע. גרבי בובה במקרה הזה הן פריט חובה בכל מגירת גרביים אז חפשו את המונח no-show socks ב-ebay, במייסיז ובחנויות כלבו אחרות, כדי להצטייד בגרב הפלא האידיאלית עבורכם.

עד 100 שקלים: סנדלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סנדלי אספדריל: 92 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם שלל הגרסאות הסגורות שזמינות מסביב אין ספק שגרסת הסנדלים מספקת ייחוד בים של קונפורמיזם רגלי. אסוס שמרו על המסורת עם הקנבס והחבלים אבל גם סיפרו מגן נעים יותר לרגל על החלק העליון של הסולייה.

סנדלי אספדריל: 92 שקלים (להשיג ב - אסוס)

עד 200: הדפס איקט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אספדריל איקט של סולודו: 151 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

סולודוס היא החברה השנייה המוכרת אחרי הטומס בשוק האספדריל ועל פניו שני המותגים נראים אותו הדבר. ההבדל הוא בפרטים הקטנים כמו למשל החומר ממנה עשויה הסוליה. בעוד הסוליה של טומס היא מגומי, הסוליה של סולודוס היא מיוטה ומדמה יותר את האספדריל הכפריות הקלאסיות מפעם. זו גם הסיבה שהסולודוס הן מעוצבות פחות ונאמנות יותר לפשטות בעוד טומס מספקות טוויסט עיצוב סטייליסטי. לבחירתכם. כך או כך, הדפס האיקט באספדריל של סולודס הוא פשוט ונעים ביופיו.

אספדריל איקט של סולודוס" 151 שקלים (להשיג ב- שופבופ)

עד 300 שקלים: קרושה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אספדריל קרושה של טומס: 252 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנה דוגמא נהדרת לסטייל של טומס שלא תוכלו למצוא בגרסת החיקוי הזול. הקנבס הקלאסי הוחלף בקרושה בדוגמא פרחונית מושקעת באדום בוהק שנותנת לכפות הרגליים לנשום ומבדלת אתכם מהעדר עד כמה שאפשר.

אספדריל קרושה של טומס: 252 שקלים (להשיג ב- אופיס)

עד 400 שקלים: זמש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אספדריל זמש ועור של מייקל קורס: 337 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מייקל קורס מציג את הפרשנות שלו על הנעליים הכפריות עם סוליית גומי דמויית חבל, ריפוד עור פנימי וחלק עליון רך ונעים מזמש בחיתוך נמוך ומחמיא לרגל. תוסיפו לזה את הצבעים הנכונים לעונה: מנדרינה, וורוד לוהט ונייבי ואת העובדה שהנעליים נמכרות ב-50 אחוזי הנחה - ויש לכם עסק.

אספדריל זמש ועור של מייקל קורס: 337 שקלים (להשיג ב- סאקס פיפת' אווניו)

ללא גבולות: לואפרס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אספדריל ימיות של מארק ג'ייקובס: 704 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם האופציה ללא גבולות מוטב שלא תעבור את גבול הטעם הטוב בכל הנוגע לנעליים שחומרי הגלם שלהן זולים כל כך ומד השחיקה בהן גבוה. האופציה שמארק ג'ייקובס מספק היא ללא ספק בגבול העליון, אבל מציעה טוויסט של גזרה ולא של חומר עם קריצה למוקסינים והלואפרס באווירה ימית, בהדפס פסים כחול לבן ובחותם מארק ג'ייקובס. הקשירה (תרתי משמע) של הטרנד האספדרילי עם הטרנד הימי היא מתבקשת וג'ייקובס מוסיף עוד כמה סנטימטרים של גובה לאלו שלא נוח להם נמוך. זמינות גם בשחור לבן.

אספדריל ימיות של מארק ג'ייקובס: 704 שקלים (להשיג ב- סאקס פיפת אווניו)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully