וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עדיין צריך לעבוד כאילו תוכנית הטלוויזיה הזו לא קרתה"

4.7.2013 / 16:00

רגע לפני שעונה חדשה מתחילה בארצות הברית, הזוכה בעונה ה-9 של 'פרויקט מסלול' מספרת בראיון מיוחד על המציאות שלאחר 15 דקות התהילה. סינדרום כוכב נולד?

קולקציית חורף 2013-14 של כריסטיאן סיריאנו בניו יורק. GettyImages
המעצב המצליח ביותר שיצא מפרויקט מסלול. מתוך תצוגת חורף 2013-14 של כריסטיאן סיריאנו בניו יורק/GettyImages

בעוד כשבועיים תחל בארצות הברית העונה ה-12 של ריאליטי האופנה פרויקט מסלול, שהפכה מתוכנית נישה קטנה להצלחה שזכתה לשורה של חיקויים וגרסאות במדינות שונות, כולל בישראל. אבל כמו תמיד בתוכניות מסוג הזה, אי אפשר שלא לתהות על סינדרום 'כוכב נולד' – מה קורה עם הזוכים, שהוכתרו כמובן כמעצבים הבאים של אמריקה, אחרי שהיידי קלום (המפיקה, המגישה ואחת השופטות) אומרת "אוף וידה-זין" בפעם האחרונה?

מבחן הזמן מצביע על זוכים ספורים שמינפו את הזכייה לקריירה משגשגת. כריסטיאן סיריאנו, זוכה העונה הרביעית, הוא בוודאי המוכר שבהם. סיריאנו היה בסך הכל בן 22 בזמן הזכייה ומאז הוא הפך למעצב מוערך ומצליח, הציג בשבוע האופנה בניו יורק ואף שיתף פעולה עם מותג הנעליים "Payless". זוכה נוספת שהפרויקט פתח לה דלתות היא זוכת העונה החמישית ליאן מרשל משתתפת באופן קבוע בשבוע האופנה של ניו יורק. מאז זכייתה, היא הפכה לאחת המעצבות האהובות על פאולה עבדול ואף עיצבה לקלום בתקופת ההיריון שלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך העונה ה-9 של פרויקט מסלול. אניה אוינג' צ'י עם דגמים בעיצובה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם זאת, השאלה מהו הפער בין ההתרגשות הטלוויזיוניות לקריירה בפועל, נדמית כמרחפת תמיד. אניה איונג צ'י, הזוכה בעונה ה-9 ששידורה הסתיים בארץ ב-HOT השבוע, משחזרת בשיחה טלפונית את המסלול של אחרי הפרויקט – מהזכייה ואוהל התצוגה בבראיינט פארק ועד למציאות הקופחת בתור מעצבת מתחילה במי אוקיינוס האופנה הקרים והעמוקים.

מי שעקב אחר העונה המדוברת, בוודאי היה ער לרכבת ההרים שהובילה את איונג' צ'י מעלה ומטה עד לרגע הזכייה הנכסף. בתחילת התוכנית היא התבלטה במיוחד בזכות יופייה האקזוטי, צלליתה הגבעולית והתספורת האדג'ית. תוך זמן קצר המתמודדת הענוגה החלה להתבלט בזכות עיצוביה, שהיו מאופיינים בריזורט שיק נונשלאנטי וזוהר קליל של שמלות חוף מודפסות ונוטפות נשיות. אבל לא תמיד הכל היה קאפירינייה ודבש. למרות הפרגון שקיבלה מהמתמודדים בתוכנית, היא גם זכתה לגילויי קנאה וזלזול לנוכח הרזומה הדל שלה בעסקי האופנה, לפחות בפן העיצובי.

איונג' צי (31) נולדה בניו יורק להורים ממוצא טרינידדי, ובגיל שנתיים היא עברה עם משפחתה להתגורר בטרינידד וטובאגו שבאיים הקאריביים. בשנת 2008 היא הוכתרה בתור מיס טרינידד וטובאגו, ואף ייצגה את מדינתה בתחרות היופי 'מיס אמריקה'. בעברה רקדה בלט ובבגרותה התמקצעה בעיצוב גראפי. במקביל המשיכה לדגמן ואף הנחתה תוכנית טלוויזיה על אופנה. את תורת התפירה רכשה המעצבת ארבעה חודשים בלבד לפני תחילת העונה. בקיצור, איונג צ'י הגיעה לתוכנית עם ניסיון מהצד השני של המסילה. בין הרגעים הזכורים בתוכנית, הוא רגע המרמור של פיינליסט אחר בתוכנית שהתאכזב כי "מלכת היופי" גנבה ממנו פרס בשווי 20,000 דולר באחד האתגרים שהתרחשו לקראת הגמר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
טים גאן והיידי קלום. GettyImages
המנטור והמפיקה, מגישה ושופטת. טים גאן והיידי קלום/GettyImages

מסתבר, שאפשר לנצל את 15 דקות התהילה. המתמודדת שעלתה לגמר בשן ועין (ובמקביל גם זכתה לחשיפה חיובית פחות בגלל קלטת מין שלה שדלפה לרשת), מימשה את כספי הזכייה שלה במהירות ותוך זמן קצר מתום התוכנית הקימה מותג עצמאי בניו יורק. כיום, כמעט שנתיים אחרי הרגע הגדול ההוא, המותג מורכב משני קווים, 'אניה' היוקרתי יותר, ו'פילאר' הנגיש יותר, אשר נקרא על שם אחיה שנהרג בתאונת דרכים טראגית לפני שש שנים. "ובכן, אני לחלוטין עדיין באמצע הדרך של התהליך הזה", מסבירה איונג' צ'י על המעבר מכוכבת תוכנית טלוויזיה למעצבת אופנה של ממש. "לא יודעת אם הייתי מצליחה להגיע לזה ללא 'פרויקט מסלול'. ההזדמנויות שנקרו ונקרות בדרכי בעקבות התוכנית נפלאות בכל כך הרבה אופנים, אבל במבחן המציאות אני עדיין צריכה להוכיח את עצמי ואין שום קסמים".

אז המציאות מאתגרת יותר מאשר האתגרים בתוכנית?
"בהרבה מובנים זה מאתגר אפילו יותר, בגלל שיש הרבה ציפיות כשאתה יוצא ככה מתוכנית כזאת. אלא אם יש לך תשתית מוכנה כבר, וזה לא המקרה בדרך כלל. עדיין צריך לעבוד כאילו התוכנית הזו לא קרתה בכלל. אני עדיין צריכה לבנות עסק וליצור משהו כמו כל מעצב אחר. בסופו של דבר כולנו צריכים לתת את אותה עבודה".

מתמודדי העונה ה-8 של פרויקט מסלול. GettyImages
מתמודדי העונה ה-8. בקרוב תפתח בארצות הברית העונה ה-12/GettyImages

מתי הבנת את שרוצה להיות מעצבת אופנה?
"הייתי מעצבת גראפית ועבדתי בניו יורק ואהבתי את זה, אבל אז אחי נפטר. בשנה הראשונה לפטירה שלו הייתה לי מעין התגלות, וכשהסתכלתי אחורה על דברים הבנתי שבעצם תמיד רציתי לעשות אופנה, פשוט השביל שהוביל אותי לשם היה אחר. רק אחרי שהוא נפטר החלטתי לקחת צ'אנס, ויצרתי קולקציה משל עצמי ואהבתי את זה. אני מניחה שבנקודה הזו פשוט רציתי לעשות משהו שיש לי תשוקה אליו, ופשוט לחיות את החיים שכל כך משמעותיים עבורי".

למדת לתפור בסך הכל ארבעה חודשים לפני שהתוכנית התחילה. מה היה הטריגר?
"האמת, שהרצון להשתתף בתוכנית. גיליתי על ההרשמה בטוויטר, פשוט ראיתי ציוץ על זה. זה היה בתחילת 2011 ואמרתי לעצמי "טוב נו, אני סתם אנסה להירשם". כשהבנתי שיש לי הזדמנות אמיתית, חשבתי על זה שאולי כדאי שאדע לתפור. אז בעצם פשוט החלטתי לקחת צ'אנס תוך כדי שחשבתי לעצמי - מה הדבר הכי נורא שיכול לקרות?"

דמיינת שבכלל תוכלי לזכות?
"לא", מצחקקת במבוכה מלבבת. "ממש לא הייתי יכולה לדמיין. זאת הייתה הפתעה גדולה, לא ציפיתי לזה בכלל".

מה היה הרגע הכי קשה עבורך בקריירה עד עכשיו?
"אני חושבת שזה לא רגע, כמו שזה התהליך היצרני וההפקתי שכרוך בבעלות על עסק אופנה. זה הפן הפחות מהנה עבורי. אני עדיין לומדת איך לגרום לתהליך העבודה לרוץ באופן הכי יעיל, וזה מה שהיה הכי מאתגר עבורי עד עכשיו".

ומה הלאה?
"כרגע אני עובדת על מיצוב הבגדים שלי. יש לי קו ריזורט שבעצם נועד לנשים שנוסעות ומטיילות או לנשים שחיות במקומות חמימים ויפים, לכן אני מתמקדת כרגע באיים ובאתרי נופש ובבוטיקים שמשרתים את אותו סוג של לקוחות. אני מתעסקת בעיקר בלהציג את הליין שלי באזורים שונים של העולם שמתאימים לכך. בחודשים הקרובים אני מתכננת להגיע לאיי הבתולה הבריטיים. חוץ מזה יש על הפרק את שבוע האופנה של ניו יורק כמובן ואת שבוע האופנה של דרום אפריקה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איונג' צ'י בשבוע האופנה בניו יורק/מערכת וואלה!, צילום מסך
היידי קלום, ויקטוריה בקהאם, מייקל קורס ונינה גרסייה - פרויקט מסלול. Peter Kramer, AP
תצוגת גמר של פרויקט מסלול. מייקל קורס לצד ויקטוריה בקהאם והיידי קלום/AP, Peter Kramer

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully