וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבים בשמי מנהטן: סיכום שבוע האופנה בניו יורק

זהר פורמן

16.2.2014 / 14:52

המעצב שגרם לכל העיתונאים והקניינים לעזוב את מנהטן, השלג שהרס את נעלי הסטילטו ולמה יש אפליקציה יורשת לאינסטגרם - הרגעים הגדולים של שבוע האופנה בניו יורק לחורף הבא

1. על שלג וסטילטו

שלג בשבוע האופנה בניו יורק חורך 2014-15. AP
שלג בשבוע האופנה בניו יורק חורך 2014-15/AP

פתיתי השלג הצחור שירדו על ניו יורק ימים ספורים לפני שבוע האופנה, כיסו את העיר במעטה לבן ובוהק כשולחן המתכסה במפה חגיגית לקראת מאורע מיוחד. אבל ממש כמו בעולם האופנה, כך גם מזג האויר - לא כל מה שנראה יפה הוא בהכרח גם הפרקטי ביותר, שהרי נעלי הלובוטן שפאשניסטות רבות אוהבות לאוורר מארונן במהלך ימי התצוגות, אינן חסינות מפני מים, סכנות החלקה או כוחות חיכוך ושחיקה. כך, מצאו את עצמן לא מעט אורחות מדדות בתוך שלוליות על עקבי הסטילטו שלהן במקרה הטוב, או נופלות על ישבנן היישר אל אדמתה הקרה של מנהטן, במקרה הרע.

2. עד לברוקלין בעקבות אלכסנדר וונג

תצוגת אלכסנדר וונג בברוקלין ניו יורק, שבוע האופנה לחורף 2014-15. GettyImages
תצוגת אלכסנדר וונג בברוקלין ניו יורק, שבוע האופנה לחורף 2014-15/GettyImages

אלכסנדר וונג, שממשיך לבסס את מעמדו כמעצב על אמיתי, הצליח לגרור לתצוגת האופנה שלו שהתקיימה בברוקלין הרחוקה כמה מאות אנשי אופנה. זהו השיג לא מבוטל אם לוקחים בחשבון שרבים מהם בטוחים כי היציאה מהשדרה החמישית דורשת ויזה תקפה ואישור של השלטונות.

אנה וינטור ויתר אצולת עולם האופנה, כיתתו רגליהם, מכוניותיהם ושאר כלי הרכב שהיו ברשותם, לרבות מעבורות ימיות ולמעט מטוסי סילון, והתייצבו בשבת שעברה על מנת לצפות בתצוגת אופנה נוצצת המחוז המחוספס. גזרות אוברסייז, מראה שכבות, צבעים עזים לצד גווני בסיס אפורים ושחורים אפיינו את הקולקציה שהוצגה בליווי מבחר נעליים ותיקים מוצלחים. גולת הכותרת של הקולקציה הייתה סדרת דגמים עשויים בדים רגישי חום שמשנים את צבעם משחור מט לסגול קורן, ירוק רעיל או כחול אלקטרי. למרות האפקט המרשים, ספק האם המעצב שאל את עצמו "האם תמצא האישה שתסכים לעטות על גופה בגד שמשנה את צבעו כאשר היא מזיעה?".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

3. מפלי שוקולד בתצוגה של אופנינג סרמוני

תצוגת אופנינג סרמוני בשבוע האופנה בניו יורק לחורף 2014-15. GettyImages
תצוגת אופנינג סרמוני בשבוע האופנה בניו יורק לחורף 2014-15/GettyImages

שוקולד ואופנה, לרוב אינם משתלבים יחד, אבל בתצוגת האופנה של אופנינג סרמוני, השוקולד זרם כמו מפל מים על קיר אחורי, לבן וגדול שניצב בתחילת המסלול תוך שהוא ממלא את החלל בריח נעים ומתוק.

לא פחות מטון שוקולד זלג באותה תצוגה בת כרבע שעה וזאת בזכות עבודתם הנאמנה של 26 אנשים שכל תפקידם היה לשפוך את השוקולד ולדאוג שהוא ימשיך לזרום. בסוף התצוגה, שעטו הפאשניסטות שישבו קודם בקהל אל עבר הקיר, גם במטרה לטבול אצבע בממתק עתיר הקלוריות, וגם על מנת לצלם "סלפי" על רקע הגימיק המצועצע.

4. דיאן פון פירסטנברג ודונה קארן חוגגות

דיאן פון פרסטנברג מציינת 40 שנים בשבוע האופנה בניו יורק חורף 2014-15. GettyImages
דיאן פון פרסטנברג מציינת 40 שנים בשבוע האופנה בניו יורק חורף 2014-15/GettyImages

דיאן פון פירסטנברג, המלכה האם של אופנה האמריקאית ונשיאת מועצת מעצבי האופנה של אמריקה, חגגה השבוע 40 שנים למותג הנושא את שמה. החגיגות כללו תערוכת רטרוספקטיבה חדשה בלוס אנג'לס (שהתקיימה בחודש שעבר), מינויו של מייקל הרץ למעצב הראשי החדש ופינאלה עוצרת נשימה של 15 שמלות זהובות בהשראת שמלת המעטפת שעיצבה פירסטנברג בשנות ה-70. אגב, מטר קונפטי זהוב צנח לרצפת האולם בשעה שהמעצבת צעדה על המסלול כחלק מהפינאלה של התצוגה.

מנגד, דונה קארן, אמנם מעצבת אמריקאית צעירה יותר אך בולטת וחשובה לא פחות, חגגה 30 שנה למותג המרכזי הנושא את שמה בתצוגה דרמטית, זוהרת, חושנית אך בו זמנית גם קלאסית, ממש כמו ניו יורק עצמה. עבור חגיגות 25 השנים לקו המשני הטרנדי, DKNY, שצויינו גם הם באותו השבוע, בחרה קארן להחליף את דוגמני האופנה באנשים רגילים מהשורה (אומנים, פיגורות מועדונים, אומני קעקוע, ושאר אושיות רב תרבותיות) ולהעביר בכך את האורבניות, ערכי הסובלנות, הרב גוניות והאותנטיות שעומדים מאחורי הקו האופנתי.

5. מרק ג'ייקובס אורח כבוד בתצוגה של עצמו

מרק ג'ייקובס וסופיה קופולה בשבוע האופנה ניו יורק חורף 2014-15. GettyImages
מרק ג'ייקובס וסופיה קופולה בשבוע האופנה ניו יורק חורף 2014-15/GettyImages

אורח הכבוד בתצוגת המותג "מרק ביי מרק", היה לא אחר ממרק ג'ייקובס בכבודו ובעצמו, שהתיישב בשורה הראשונה לצד סופיה קופולה (מוזה וחברה קרובה) ורוברט דופי (מנהל המותג), לאחר שקיבל את שאר אורחיו באולם.

בארשת פניו המוארת והמחויכת מהרגיל, ניתן היה ניתן להבחין מכל פינה באולם. אולי הייתה זו תשומת הלב התקשורתית שאליה זוכה מאז עזב את תפקיד המעצב הראשי בבית לואי ויטון ואולי מתיחת פנים פלוס הזרקות במקומות האסטרטגיים (כפי שדווחו הצהובונים) שגרמו לפניו לקרון כך משמחה.

ומדוע הוא ישב בקהל ולא עמל מאחורי הקלעים? ג'ייקובס, שהחליט להשקיע את מרצו בחברה ובמותגים הנושאים את שמו, מסר את המושכות לקו המשני המדובר לידי לואלה ברטלי (מעצבת בריטית שעד לפני חמש שנים הייתה בעלת מותג אופנה בעצמה) וקטי הילר (מעצבת האביזרים של ג'ייקובס, שעבדה בעבר גם עבור סטלה מקרטני וויקטוריה בקהם). השתיים הציגו את קולקציית הבכורה המתקדמת שלהן מבחינה אופנתית, רוויה בהשפעות מענפי ספורט (כדוגמת סקי, הוקי וגלישה), אופנת רחוב ותרבויות רחוקות (בעיקר אסיאתיות).

6. ג'ייקובס מציג: השקט שאחרי הסערה

מרק ג'ייקובס שבוע האופנה ניו יורק חורף 2014-15. AP
מרק ג'ייקובס שבוע האופנה ניו יורק חורף 2014-15/AP

עבור תצוגת הקולקציה הראשונה בעיצובו מאז נפרד מלואי ויטון בחר מרק ג'ייקובס במצב רוח שליו יותר. הדוגמניות, מאופרות בגוונים ניאטראליים ועם גבות מולבנות ופאות קארה בהירות, צעדו על המסלול לבושות בגדים פשוטים אך לא מינימליסטיים בגווני בז', תכלת ואפור. קולה של ג'סיקה לנג, מקריאה את מילות השיר Happy Days Are Here Again, והעננים האווריריים בגווני אפור ותכלת קריר שרחפו בתקרת האולם, העצימו את אווירת "בית ההבראה" ששררה באולם. בקיצור, השקט שלאחר הסערה.

7. הבכורה של ג'ייסון וו להוגו בוס

תצוגת ג'ייסון וו שבוע האופנה בניו יורק חורף 2014-15. GettyImages
תצוגת ג'ייסון וו שבוע האופנה בניו יורק חורף 2014-15/GettyImages

במסגרת שבוע האופנה, ג'ייסון וו הציג את קולקציית הבכורה שלו כמעצב הראשי של קו בגדי הנשים עבור המותג הגרמני הוגו בוס. בקהל ישבו מיטב הידוענים - ריס ווית'רספון, גווינת' פאלטרו, דיאן קרוגר, ג'רארד בטלר, בנדיקט קמברבנץ', סקוט איסטווד ואדל אקסרשופלוס. הקולקציה עצמה הייתה מחויטת וסולידית, עם נגיעות קלות של ברק שנשזר בין בדי החליפות ומעילי הצמר המחוייטים.

8. כשרודארטה פגשו את אובי וואן קנובי

רודארטה שבוע האופנה ניו יורק חורף 2014-15. GettyImages
רודארטה שבוע האופנה ניו יורק חורף 2014-15/GettyImages

הדפסי דמויות מסרט הקאלט "מלחמת הכוכבים" על שמלות ערב בעלות גזרות רומנטיות בסגנון שנות השמונים היו פריטי המפתח בקולקציה שעיצבו האחיות מולאווי לבית רודארטה. לא היה קשה לנחש שההשראה היא "זיכרונות ילדות". כעת, לא נותר לנו אלא לתהות בשאלה - האם יסכימו כוכבות כדוגמת קירסטן דאנסט, רוני מארה או קלואי סביני, הידועות כאוהדות המותג, לצעוד על השטיחים האדומים בעונת הפרסים הקרבה לבושות בדגמים המאתגרים הנושאים עליהם דמויות מסרטים ישנים?

9. האאוטפיט שעשה את שבוע האופנה

טיילור תומאסי היל בשבוע האופנה בניו יורק. GettyImages
טיילור תומאסי היל בשבוע האופנה בניו יורק/GettyImages

בין שלל ההופעות הקונבנציונליות יותר או פחות שנראו במהלך שבוע האופנה, בלט במיוחד ג'ינס אחד שמשך את תשומת ליבם ועדשת מצלמתם של מיטב צלמי אופנת הרחוב. את הג'ינס, שלבשה טיילור תומסי היל, המוזה של פרבל גרונג ועורכת האופנה והאביזרים של המגזין האמריקאי "מרי קלייר", תוכלו גם אתם לקנות באחת מנקודות המכירה של ג'ונייה וואטנבה. "הם בסייל עכשיו והם מגיעים גם בשחור", צעקה היל בקולי קולות אל עבר ליאנדרה מדין, הבלוגרית שמאחורי ה"מן ריפלר", בזמן שהשתיים המתינו להתחלת אחת מתצוגות השבוע.

10. אינסטגרם אאוט?

פריס הילטון ופרז הילטון בשבוע האופנה בניו יורק. GettyImages
פריס הילטון ופרז הילטון בשבוע האופנה בניו יורק/GettyImages

באופן מפתיע, האפליקציה הלוהטת עבור הדוגמניות במהלך שבוע האופנה לא הייתה אינסטגרם וגם לא "ווטסאפ". LINE היא כנראה הדבר החם הבא. מדובר באפליקציה המאפשרת להעביר תמונות ולהתקשר לכל אדם, בין אם משתמש בסמסונג גלקסי, אייפון או בלקברי. ולא, אתם לא צריכים להיות גבוהים ורזים על מנת להשתמש בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully