וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקפי שמש: מה מציעים מותגי היוקרה לקיץ הקרוב?

תערוכת האופטומטריה העולמית במילאנו אירחה את מותגי האופנה הגדולים וסיפקה הצצה לטרנדים שיתנוססו על פנינו בקיץ הקרוב: עדשות מראה מטאליות, מסגרות פלסטיק וצבעי פסטל. מה שבטוח, יהיה חם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מהמסלולים אל תערוכת ענק - משקפי שמש של גוצ'י/מערכת וואלה!, צילום מסך

בניגוד לבגדי מעצבים יקרים, משקפי שמש ממותגים הם פריט אופנה שרבים מאיתנו דווקא כן יכולים להרשות לעצמם. בתי האופנה והמעצבים הנחשבים בעולם הפנימו זאת כבר מזמן - קולקציות נרחבות של משקפיים שמוצגות מדי שנה בתערוכת האופטומטריה העולמית במילאנו עוברות הישר אל המדפים בחנויות.

הביתנים הענקיים של התערוכה, שהתקיימה לפני כחודש, הציגו אינספור דגמים חדשים של זוגות משקפיים מפתים. בתוך ערימת הסטייל האיטלקי הבלתי פוסק ניתן היה לקבל הצצה לטרנדים שיתנוססו על פנינו בקיץ הישראלי הרותח והקרוב.

"שוק משקפי השמש בארץ הוא קטן אך רווי תחרות שמביאה כל מותג לנסות להיות בכל קולקציה הכי חדשני שאפשר", מספר מייקל וולף, מנכ"ל ונשיא חברת אירוקה ומנציגי שוק משקפי השמש הישראלי שלקחו חלק בתערוכה באיטליה. "השוק הישראלי הוא שוק ייחודי בעולם משקפי השמש כי התחרות הגדולה והמלחמות בין המותגים הבינלאומיים על תשומת לבו של הצרכן גוררת תמחור נמוך יחסית לשאר העולם. התמחור הזה משתלם כי ישראל היא מדינה שפשוט מחייבת משקפי שמש".

כל מותג שמייצר משקפיים הציג בקולקציה שלו בתערוכה למעלה ממאתיים זוגות משקפי שמש וראייה, מהם מספר מצומצם בלבד שיגיע לשוק הישראלי ולקהל המקומי חובב המותגים. אז מה חידשו המותגים השנה ומהן המגמות החמות בעולם משקפי השמש?

משקפי שמש. מוטי פישביין,
משקפיים של מארק ביי מארק ג'ייקובס/מוטי פישביין

עדשות
עדשות ניאון / עדשות מראה היו הדבר החם ביותר בתערוכה. כמעט כל המותגים הציגו שימוש בעדשות מראה מטאליות. נראה כי ככל שהן יותר צבעוניות כך הן יותר נחשבות.

צורות
בשנה שעברה המעצבים נתנו דגש על צורת המשקפיים המעוגלת. לעומת זאת השנה, במסגרת מסגרות הרטרו, ניכר שימוש במסגרות חתוליות. אלמנט בולט העונה הוא גשר מתכתי בצבע זהב או כסף שמחבר בין שתי העדשות.

משקפי הטייסים הנצחיים כנראה לא ייצאו לעולם מהאופנה. השנה החליטו להפוך אותם לצבעוניים מאוד ואפילו נוצצים, בשילוב עדשות מראה צבעוניות. גם צורת הריי באן הקלאסית כאן כדי להישאר. אך גם פה מדובר במשקפיים בצבעים בוהקים עם עדשות מראה ושילובים של גוונים וצבעים שונים - בעדשות עצמן וגם בחלקים הפנימיים והחיצוניים של המסגרות.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

צבעים
הצבעים הבולטים ביותר העונה הם צבעי הפסטל. גם הצבע ירוק מט הופיע בדגמים רבים והוכרז על ידי נציגי המותגים בתערוכה כדומיננטי.

מסגרות
מסגרות פלסטיק נפוצות בהרבה ממסגרות מתכת כמעט בכל המותגים. חזית משקפיים שטוחה, שמזכירה מסכה (עדשה שלמה בחתיכה אחת), היא טרנדית מאוד השנה לגברים ולנשים כאחד וניתן היה לאתר אותה בזוגות משקפיים של מותגים רבים. משקפי המסכה מוצעים בשלל גוונים וצבעים, עם עדשות שקופות.

גוצ'י

גוצ'י משקפי שמש. ערן תורג'מן,
משקפיים עם גשר זהוב של גוצ'י/ערן תורג'מן

קולקציית קיץ 2014 של גוצ'י כוללת דגמים מאוד נשיים וקלאסיים בצורה ריבועית עם לוגו המותג חקוק באותיות מוזהבות. בדגמים נועזים יותר ניתן למצוא משקפיים עם מסגרות גדולות מפלסטיק, בצורה עגולה ובצבעי פסטל כמו סגול וורוד עם עדשות חצי שקופות. סוגים נוספים של משקפי גוצ'י שהוכרזו על ידי נציגת המותג בתערוכה כרב-מכר הם משקפי שמש עם מסגרת מרובעת מפלסטיק בצבעי פסטל רגועים.
אלמנטים נוספים שחזקים השנה הם עדשות עגולות ומסגרות עגולות עם גשר זהב שמחבר בין העדשות, עדשות מראה מטאליות וכמובן משקפיים עם מסגרות חתוליות. דגמי הגברים משלבים בעיקר עדשות מראה.

מארק ג'ייקובס ומארק ביי מארק ג'ייקובס

מארק ביי מארק ג'יקובס. מוטי פישביין,
צבעים בוהקים ושימוש באלמנטים כמו פסים ונקודות על זרועות המשקפיים- מארק ביי מארק ג'ייקובס/מוטי פישביין

המככבים בקולקציות של מארק ביי מארק ג'ייקובס היו דגמים נועזים יחסית של משקפי מסכה בצבעי פסטל עם עדשות שקופות לגברים ולנשים, משקפיים צבעוניים עם זרועות שבהן משולבים אלמנטים של גומי או מוטבעים פסים ונקודות. בנוסף הוצגו דגמים עם עדשות מראה בצבעים בוהקים ודגמים מתוחכמים יותר עם עדשה עגולה במסגרת ריבועית. בסדרת מארק ג'ייקובס היוקרתית יותר הוצגו משקפיים גדולים בצורת מסגרת חתולית בצבעים קלאסיים עם עדשות חצי שקופות וכן משקפי מסכה בצבעים, כמובן, מהתחום הפסטלי.

לקוסט

לקוסט משקפי שמש. ערן תורג'מן,
שימוש בלוגו, בשכבות צבעים במסגרת ובירוק מט - משקפי לקוסט/ערן תורג'מן

לקוסט יצאו בקולקציית משקפיים בצבעים זוהרים ובוהקים מאוד כמו ירוק, סגול וכתום זוהר. הצורות הנפוצות היו משקפי טייסים, משקפיים בצורת ריי באן קלאסיות או צורות עגולות בשימוש ניכר בעדשות מראה. בקולקציה הנוכחית שמו דגש על ליין משקפי השמש לילדים עם מסגרות ניאון שזוהרות בחושך ומשקפי שמש לילדים עם כוכבים שזוהרים בחושך. בדגמי המבוגרים של המותג דאגו להדגיש גם את גאדג'ט המגנט בזרועות המשקפיים שמתחבר למשקפי השמש או הראייה וניתן להרכיבו בעת פעילות גופנית. הפסים שאופיניים לחולצות הפולו של המותג לקוסט מופיעים בדגמים רבים של משקפי המותג.

פראדה

משקפי שמש פראדה. ערן תורג'מן,
קלאסי, נשי וחתולי- משקפי פראדה/ערן תורג'מן

בפראדה מציגים קולקציה רטרואית שמשלבת צבעים כמו לבן, שחור, זהב או מנומר במסגרות חתוליות. בנוסף מדגישים במותג אלמנטים כמו גשרים זהובים בדגמי העדשות העגולות וכן קישוטים שמאזכרים את קולקציית הבגדים והנעליים עם אבנים עדינות ועיטורים דמויי תחרה על צדי המסגרת. דגמים בולטים נוספים הם משקפיים עם מסגרות פלסטיק בצורה חתולית בצבעי כחול ואדום ועליהן אבנים עצומות שמתכתבות גם הן עם הבגדים והנעליים של פראדה העונה.

דולצ'ה וגבאנה

דולצ'ה גבנה. ערן תורג'מן,
דגמים חתוליים ומסגרות פלסטיק עם שכבות צבע צבעוניות- דולצ'ה גבאנה/ערן תורג'מן

המותג עושה שימוש רב במסגרות פלסטיק צבעוניות עם שילובים של צבעים שונים באותה המסגרת. גוון אחד בחלק הקדמי, גוון נוסף באמצע וגוון שלישי בחלק הפנימי. צורת המסגרות רטרואית עם שימוש בצורה החתולית. גם כאן משתמשים באלמנטים שמתכתבים עם הבגדים והנעליים של המותג שהוצגו בתצוגות האופנה השנה, כך שבהתאם לקולקציה ניתן לראות במשקפי השמש עיטורי זהב מסולסלים דמויי רקמת הזהב FILIGRINA, וכן שימוש בהדפסי פרחים ומסגרות עם אבני חן. המותג מציג גם משקפי טייסים משודרגות המשלבות ניטים, בווריאציה גמישה וקלה, בלוק ספורטיבי.

לקוסט משקפי שמש. ערן תורג'מן,
משקפי טייסים בירוק מט של לקוסט/ערן תורג'מן

איזה חידושים מציעים לנו המותגים הנוספים?

אנשי המותג קלווין קליין ניסו להוכיח שמשקפי שמש יכולים להיות פריט חסין ועמיד, והציגו בתערוכה דגם שלטענתם עבר שלל ניסיונות שבירה והתגלה כבלתי ניתן להריסה. ימים יגידו.
המותג אלכסנדר מקווין לא הראה מקוריות יתרה והציג דגמים חתוליים, ברובם בצבעים קלאסיים של שחור, לבן ומנומר.

בחברת איב סן לורן הלכו על הדגמים הקלאסיים שמזכירים את צורת הריי באן הפופולרית והשקיעו בצבעים סולידיים. לעומת זאת המותג ג'ימי צ'ו הציג דגמים עם עדשות גדולות מאוד, חצי שקופות, תוך שימוש בהמון צבעים פסטליים קייציים עם שילובים של נצנצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully