וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאש אחד יותר מדי: טרי ריצ'רדסון הציע סקס בתמורה לצילומים למגזין ווג

22.4.2014 / 8:30

טרי ריצ'רדסון ממשיך להסתבך. דוגמנית צעירה הפיצה צילום מסך של הצעה מגונה במיוחד מטעם צלם האופנה הסורר - קיום יחסי מין תמורת צילומים לווג. דוברת המגזין: "אין לנו שום כוונות לעבוד עם ריצ'רדסון בעתיד". עולם האופנה כמרקחה

טרי ריצ'רדסון. GettyImages
ריצ'רדסון. פלאש מוב/GettyImages

חודש בלבד אחרי ששמו של טרי ריצ'רדסון נקשר לעוד פרשיית מין מפוקפקת, צלם האופנה הסורר מכה שוב בפעם המי יודע כמה. דוגמנית בריטית צעירה ואנונימית למדי בשם אמה אפלטון, מאשימה את ריצ'רדסון בכך שהציע לה לקיים עמו יחסי מין והוא בתמורה ידאג להכניס אותה למגזין ווג האמריקאי.

לא בפעם הראשונה: עצומת ענק ברשת להחרמת טרי ריצ'רדסון

את ההצעה האלגנטית שיגר ריצ'רדסון ביום ראשון האחרון אל אפלטון באמצעות המסנג'ר של פייסבוק. בזמן שמיליונים ברחבי העולם חגגו את חג הפסחא הנוצרי, צלם האופנה הטורדני דמיין חגיגות מסוג שונה לחלוטין. בניסוח החופשי והישיר, כתב ריצ'רדסון לאפלטון: "אם אוכל לדפוק אותך, אחתים אותך בניו יורק לצילומים בווג".

הדוגמנית ההמומה מיהרה לתעד את ההטרדה המינית הבוטה במכשיר הטלפון הנייד שלה. את צילום המסך של ההודעה הפיצה אפלטון בטוויטר ובאינסטגרם בתוספת התגובה כלשונה: "Um What". הסיפור צבר תאוצה אסטרונומית, במיוחד לאור תדמיתו המפוקפקת של צלם האופנה חובב העירום והפרובוקציות.

לדבריה של אפלטון, היא החליטה להיחשף בשאיפה להעניק לעולם הוכחה חותכת לסטיותיו של ריצ'רדסון שתעורר תהודה עוצמתית מספיק. מתקפת התגובות, שחלקן מפקפקות באמינות הסיפור, הובילו את הדוגמנית להסיר מהאינסטגרם את התמונה ואף למחוק לחלוטין את חשבון הטוויטר שלה.

אמש (שני) הביעה הדוגמנית חרטה עמוקה על חשיפת הסיפור, ופרסמה בחשבון האינסטגרם הפרטי שלה את ההודעה הבאה: "תנו לי להבהיר משהו - אני לא מעוניינת בתשומת הלב הזו, אין לי שום שאיפה לזכות בהכרה באופן הזה. אם חשבון המשתמש שממנו נשלחה אליי ההודעה הוא מזויף אז יש להסיר אותו, ואם הוא אמיתי אז פשוט מדובר באדם מזעזע. אני מתחרטת שפרסמתי את הסיפור בגלל מה שהוא גרם, אבל במקביל אם הסיפור אמיתי אסור לו להיות מטוייח. יש יותר מדי נערות צעירות ופגיעות שהתעשייה הזו יכולה לנצל...".

בתגובה להאשמות החדשות, טענה הדוברת של ריצ'רדסון בפני אתר באזפיד כי "אין ספק שמדובר בחשבון מזויף. טרי לא שלח את ההודעה הזו".

במקביל הגיבה מנהלת יחסי הציבור והתקשורת של מגזין ווג, הילדי קוריק, וטענה: "אין לנו שום כוונות לעבוד עם ריצ'רדסון בעתיד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קלאסה. ההצעה המדוברת של ריצ'רדסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

ריצ'רדסון בן ה-48, נולד בניו-יורק לצלם האופנה בוב ריצ'רדסון שסבל מסכיזופרניה ומהתמכרות לסמים, ולסטייליסטית נורמה ריצ'רדסון. בשנות התשעים החל ריצ'רדסון לעסוק בצילום אופנה מקצועי, וחתם את שמו על מגוון קמפיינים עבור בתי האופנה המובילים בעולם, דוגמת מיו מיו, איב סן לורן, טום פורד, מרק ג'ייקובס, ולנטינו וסיסלי, לצד רשתות אופנה פופולריות נוסח מנגו, אלדו ו-H&M.

עם כתב יד מזוהה במיוחד שמאופיין בסגנון פופ פרובוקטיבי ומתריס על גבול הפורנוגרפי, הצליח ריצ'רדסון להפוך לאחד הצלמים המפורסמים בעולם. כשאינספור הפקות אופנה, צילומי שער למגזינים הנחשבים בעולם, ו-13 ספרי צילום באמתחתו, החל להפוך ריצ'רדסון מיקיר תעשיית האופנה ליקירם של הסלבס.

כל סלב שהחשיב את עצמו ייחל לעבור תחת עדשת המצלמה של ריצ'רדסון, וכך אכן קרה - מדונה, ריהאנה, ליידי גאגא, קייט מוס, פריס הילטון, לינדזי לוהן, קרלה ברוני וסלינה גומז הן רק חלק מהרשימה המכובדת של סלבס איי-ליסט שנאותו לפלרטט עם מצלמתו. הרשימה הזו כוללת אפילו את בר רפאלי וברק אובמה (בנפרד כמובן).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
טרי ריצ'רדסון. GettyImages
סלפי עם ג'סטין טימברלייק, מינגלינג עם עורכת האופנה קארין רויטפלד. ריצ'רדסון יקיר האופנה והסלבס כאחד/GettyImages

ככל שגדל מעמדו של ריצ'רדסון בעולם האופנה, כך הצטברו השמועות על אופי בעייתי והתנהגות לא נאותה - סופרלטיבים מכובסים למסורת סדרתית של הטרדות וניצול בעלי אופן מיני מצד הצלם המדופלם, שנשמעו על ידי לא מעט דוגמניות.

במהלך שבוע האופנה בפריז במרץ 2010, התעמתה השחקנית הדנית ודוגמנית העבר ריי רסמוסן עם ריצ'רדסון והאשימה אותו בביזוי נשים ובניצול מיני של נערות תמימות. בעקבות המהומה שהתעוררה, החלו דוגמניות נוספות לצאת מהארון ולהעיד על הטרדות מיניות חוזרות ונשנות מצד הצלם. המוטיבים החוזרים בכל הסיפורים - דוגמניות צעירות עם חלומות גדולים, הקלישאה המוכרת של "עוד אעשה ממך כוכבת" וניצול מבחיל של הסיטואציה.

דוגמניות שונות העידו כי הצלם שכנע אותן להתפשט עבורו, לגעת בו, לתת לו לגעת בהן, ולהשתעשע עם אקססוריז פאליים תוך כדי תיעוד מצולם, כשהכל כמובן בשם האמנות. ריצ'רדסון התכחש כל אותה העת לטענות שהועלו נגדו, שאליהן נלוו גם שמועות בשרניות אודות אורח חיים שערורייתי על טהרת הסמים הקשים וקיתונות של אלכוהול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל מילה מיותרת. מאסטרפיס מהרזומה של ריצ'רדסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות גל השמועות העיקש, החלו לצוף קולות מחאה שקראו לכוכבות, למותגי אופנה ולמגזינים להחרים את ריצ'רדסון ולהפסיק לעבוד עמו. השיא נרשם באוקטובר האחרון, עם עצומת ענק מקוונת עליה חתמו עד כה למעלה מ-30 אלף גולשים. הטריגר העיקרי להתגברות המחאה למקרה שתהיתם היה הקליפ השערורייתי שביים ריצ'רדסון ללהיט "Wrecking Ball" של מיילי סיירוס, שכלל עירום מלא, רכיבה על כדור ברזל עצום וצילומי מייקינג-אוף שלא משאירים מקום לדמיון.

בחודש שעבר, דלף לרשת סיפורה של שרלוט וולטרס שטענה כי ריצ'רדסון ניצל אותה מינית חמש שנים קודם לכן. וולטרס שהייתה באותה העת סטודנטית לאמנות ודוגמנית עירום בת 19, סיפרה כי במהלך סשן הצילומים ריצ'רדסון החל לפתע לגעת בפניה, לתחוב את אצבעותיו לפיה, להתפשט בפניה תוך כדי מתן הוראות "אמנותיות" שונות. הסצנה המבעיתה הסתכמה בסשן אוננות של ריצ'רדסון על הדוגמנית המבוהלת, תוך כדי שהאסיסטנטית שלו מצלמת הכל.

שבוע לאחר מכן הגיב ריצ'רדסון ופרסם מכתב תגובה רשמי בעיתון ניו יורק פוסט, בו הוא מכחיש את כל המיוחס אליו בטענה כי מדובר בשמועות נקם אכזריות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טיזינג עם מיילי סיירוס/מערכת וואלה!, צילום מסך
טרי ריצ'רדסון. GettyImages
התפקיד מחייב. ריצ'רדסון שולף את כלי העבודה שלו בצילומי לוח השנה של פירלי, נובמבר 2009/GettyImages
הדוגמנית אניקו מיהליק והצלם טרי ריצ'רדסון במהלך צילומי לוח שנה פירלי 2010 שהושק ב-20 נובמבר 2009. GettyImages
על הדרך משתעשע בסשן של ניצול ציני-מיני על הסט/GettyImages
טרי ריצ'רדסון. GettyImages
ומקנח בשילוב הארטיסטי שבין שדיים חשופים לבוץ/GettyImages
בר רפאלי, טרי ריצ'רדסון. terrysdiary, צילום מסך
לא רוצים לדעת איפה היד הזאת הייתה קודם. Watch out בר/צילום מסך, terrysdiary
בר רפאלי, טרי ריצ'רדסון. terrysdiary, צילום מסך
בר מצטלמת לטרי/צילום מסך, terrysdiary
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצלם את קייט מוס בפוזה פתיינית לקמפיין עבר של מנגו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בלונד, ארנבות ונעליים בקמפיין עבר של אלדו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ליידי גאגא במפגש בשרים על השער של ווג/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully