וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניפ טאק: פטמות הן הטרנד הלוהט של הרגע

17.7.2014 / 16:20

עזבו אתכם מרצח עם, פליטים, טבעונות, זכויות אדם או איכות הסביבה. תכירו את הקמפיין הכי בוער כרגע ברשת: Free The Nipple. במסגרת המאבק לשחרור הפטמה, אושיות מעולמות הסטייל והתרבות מוחות על האפליה בין הפטמה הגברית לנשית ומשתמשות בחזה שלהן להעברת מסרים נוקבים

קארה דלווין בקמפיין Free The Nipple באינסטגרם. אינסטגרם, צילום מסך
קמפיין Free The Nipple מתוך האינסטגרם של קארה דלווין/צילום מסך, אינסטגרם

בזמן שבחוץ מתחוללת מלחמה פיזית ותודעתית, ברשת מתחוללת מלחמה שונה לחלוטין באותן הרמות בדיוק. מיילי סיירוס נרתמה למאבק, האחיות המיוחסות סקאוט ורומר וויליס תומכות בו בכל הזדמנות, לנה דנהאם נותנת חיזוק בגזרת הרשתות החברתיות ודוגמנית העל קארה דלווין כבר מזמן הפכה לפרזנטורית הבלתי רשמית שלו. עזבו אתכם מרצח עם, פליטים, טבעונות, זכויות אדם או איכות הסביבה. תכירו את הקמפיין הכי בוער כרגע ברשת: "Free The Nipple", או בתרגום חופשי: שחררו את הפטמה.

כבר בישרנו כאן בוואלה! אופנה על שובו של החזה הנשי לפרונט, אך נראה כי מהלך הפקעת החזה הנשי מהשליטה הגברית עולה שלב. החברה האנושית כבר התרגלה לכך שאותו איבר ממגנט טסטוסטרון מזוהה בדרך כלל עם מכוניות, בירה, בשמים חריפים ויתר מוצרי צריכה גבריים אשר משווקים על ידי גברים עבור גברים. אך לאחרונה, מתעורר גל של אושיות אופנה נשיות מליגת העל של התעשייה העולמית אשר משתמשות בחזה שלהן בשביל לשאת מסרים מסוג שונה לחלוטין.

לנה דנהאם תומכת במאבק Free The Nipple. אינסטגרם, צילום מסך
לנה דנהאם, תומכת נלהבת במאבק/צילום מסך, אינסטגרם

זרעי הטריגר למאבק השחרור הנשי נטמנו לפני ארבע שנים כאשר השחקנית, היוצרת והאקטיביסטית האמריקנית לינה אסקו החליטה שהיא רוצה ליצור סרט אודות הפטמה הנשית בראי החברה – מתוך מחאה חברתית כנגד בהלת החברה מחשיפת הפטמה הנשית, בעוד שהפטמה הגברית חופשית לחלוטין. היוזמה נרקמה במוחה של אסקו בזמן שהיא הצטלמה לסרט "LOL" לצד השחקנית דמי מור, אמה של רומר וויליס שלימים הפכה לחברתה של אסקו לתנועה לשחרור הפטמה.

לפני כשנתיים התחילה לעבוד אסקו על הסרט הנכסף, ובסתיו האחרון היא חשפה את הטריילר שהרטיט את הרשת. הסרט שאמור לראות אור במהלך השנה הקרובה עוסק בצבא הנשים האקטיביסטיות, ערב מהפכת Free The Nipple, על כל השדיים החשופים והחברה השמרנית שביניהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מתוך אירוע גיוס הכספים של תנועת Free The Nipple בלוס אנג'לס, יוני 2014. GettyImages
רומר וויליס ולינה אסקו באירוע גיוס הכספים של התנועה לשחרור הפטמה, יוני 2014/GettyImages

מי מפחד מהפטמה הנשית?

במקביל התרחשו שני אירועים שזעזעו את הרשת, או ליתר דיוק את האוכלוסיה הנשית, ותרמו לליבוי מדורת השבט המתהווה. הראשון – מדיניות רשת הפייסבוק משנת 2012 של צנזור תמונות בעלות אופן מיני, קטגוריה בה הוכללו גם תמונות הנקה; השני – מדיניות הצנזורה הבלתי שוויונית של אינסטגרם המאשרת פרסום צילומי פטמות גבריות מחד ואוסרת פרסום פטמות נשיות מאידך.

הזעזוע והזעם שהגיע בעקבותיו נבעו מהמציאות הציניקנית שמאפשרת לעומת זאת שיתוף תמונות, מודעות וסרטונים סמי-פורנוגרפיים המתארים החפצה נשית, בין אם באופן ישיר או עקיף, מכוון או לא בהכרח מודע.

"אין שום סיבה לכך שאנחנו נצונזר. בסופו של דבר, ההבדל היחיד בינינו הוא שלנו יש מתחת רקמת שומן ובלוטות חלב. זה הפאקינג הבדל היחיד", התקוממה רומר וויליס בפני מגזין ELLE בסוף חודש יוני, בעקבות האפליה בין הפטמה הגברית לנשית.

קארה דלווין בקמפיין Free The Nipple באינסטגרם. אינסטגרם, צילום מסך
קארה דלווין, הפרזנטורית הלא רשמית של המאבק/צילום מסך, אינסטגרם
קארה דלווין בקמפיין Free The Nipple באינסטגרם. אינסטגרם, צילום מסך
עוד מהאינסטגרם של דלווין. ביקיני באווירת השחרור/צילום מסך, אינסטגרם

התנועה לשחרור הפטמה הצליחה לסחוף אחריה כמעט 40,000 עוקבים באינסטגרם, למעלה מ-25,000 עוקבים בטוויטר ולמעלה מ-20,000 עוקבים בפייסבוק, אשר ביניהם אושיות מכתיבות אופנה מעולמות הסטייל והתרבות. בין הבולטות שבהן היא קארה דלווין, הסופרמודל הבריטית שלא נחה לרגע, שמגלה כל פעם מחדש דרכים יצירתיות לתמוך במאבק – החל מהביקיני בעל הפטמות המודפסות ועד הצילומים החשופים והמתריסים.

לאחרונה פייסבוק חזרה בה מהחלטתה, ומבלי לנקוט באקט יחצ"ני רועש, הרשת החברתית הפופולרית פשוט החלה לאפשר פרסום תמונות הנקה, תחת הגדרות הצנזורה החדשות והמנומקות: "אנחנו מסכימים שהנקה היא דבר טבעי ויפה, ואנחנו שמחים שלאמהות חשוב לשתף את החוויות שלהן עם פייסבוק".

באינסטגרם לעומת זאת עדיין חוששים מהמפגש הישיר עם הפטמה הנשית, כפי שיכולה להעיד לא אחרת מריהאנה. נסיכת הפופ חובבת ההתערטלות לקחה לאחרונה כזכור את מלאכת העירום שלה צעד אחד קדימה כשהצטלמה לשער המגזין הצרפתי Lui בחזה חשוף לחלוטין.

ריהאנה מגזין Lui. צילום מסך, אינסטגרם, צילום מסך
ריהאנה לוקחת את מלאכת העירום צעד אחד קדימה על שער המגזין הצרפתי Lui/צילום מסך, צילום מסך, אינסטגרם

רירי הנלהבת רצתה לשתף את הפריים המדובר בחשבון האינסטגרם הפרטי שלה, אך לצערה ולצער המוני גברים מריירים ברחבי העולם, עבור אינסטגרם זה היה טו מאץ' – ורירי התבקשה להסיר את התמונה אחרת רשת אינסטגרם תיאלץ לסגור את החשבון שלה.

ריהאנה, לא בחורה שאוהבת שמציבים לה אולטימטום, ובטח לא אחת שאוהבת להתלבש ולהתפשט לפי פקודה, שפכה אור פמיניסטי על הפרשה כאשר החליטה לגלות תמיכה במאבק של העמותה לשחרור הפטמה. רירי נקטה באמצעי נוסף לחידוד הצהרת הכוונות שלה בתחילת החודש שעבר, ונשאה ללא מילים וללא בדים אטומים את המסר שלה באמצעות השמלה השקופה שלבשה לטקס פרסי מועצת האופנה האמריקאית.

ריהאנה זוכה בפרס המתלבשת הטובה ביותר בטקס פרסי מועצת האופנה. GettyImages
ריהאנה מעבירה מסר נוקב בטקס פרסי מועצת האופנה האמריקאית/GettyImages

השד יוצא מהבקבוק

במקביל לתמונות החושפניות של ריהאנה, געש האינסנטגרם בעקבות פטמות נוספות - דוגמנית העל המצליחה ביותר בעולם, ג'יזל, הייתה הראשונה להשתמש ברשת החברתית כפלטפורמה לקידום אג'נדת תמיכה בהנקה. בדצמבר האחרון העלתה הסופרמודל לאינסטגרם תמונה שבה היא נראית מניקה על סט הצילומים תוך כדי שצוות ההפקה מכין אותה. ג'יזל ניצלה את השילוב העוצמתי שבין כוחה של הרשת החברתית לכוחם של שדיים חשופים (למרות שבפועל הפטמות שלה לא נראו בפריים), ויצאה בחירוף נפש נגד נשים שלא מוכנות להניק.

לפני חודש וחצי התעוררה סערה חדשה בעקבות צילום שהעלתה הדוגמנית הרוסיה נטליה ודיאנובה עם תינוקה החדש. התמונה הציגה את ודיאנובה בעירום מלא כשהיא מישירה מבט למצלמה ומניקה את הבייבי החדש, תוך כדי שהיא מכסה את הפטמות שלה בידיה. התמונה צולמה על ידי צלם האופנה הוותיק פאולו רוברסי, ואפילו במגזין ווג הבריטי הודו כי "לא מדובר בצילום רגיל, אפילו עבור חיילים וותיקים בתעשיית האופנה".

נטליה ואדינובה בצילום ההנקה שהסעיר את הרשת. אינסטגרם, צילום מסך
הדוגמנית נטליה ודיאנובה מקדמת את אג'נדה התמיכה בהנקה/צילום מסך, אינסטגרם
תמונת ההנקה של ג'יזל שהסעירה את הרשת. אינסטגרם, צילום מסך
ג'יזל בונדשן, הראשונה שהשכילה להשתמש ברשת החברתית כפלטפורמה/צילום מסך, אינסטגרם

אז לפני שמתחילים במלחמת זרמים ומחנות, רצוי לשאול – האם קיים פער גדול כל כך בין העירום של ריהאנה למשל למפגינות חשופות החזה באוקראינה המוחות נגד סחר בנשים? והאם זה משנה, כל עוד חשיפת הפטמות נעשית על ידי מי שנושאת אותן בגאווה, ולא על ידי יד גברית כוחנית? אין ספק שגם במקרה הזה המדיום הוא המסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully