וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמנו לעצמכם: המעצבים שיעשו את 2015

1.1.2014 / 11:40

הם צעירים, הם מבטיחים, הם מוכשרים והם עומדים להפוך לאובססיות האופנה החדשות שלכם ושל עולם האופנה בכלל. ארבעה שמות עולים בשמי העיצוב שכדאי להתחיל לשנן

מרקוס אלמידה

צמד המעצבים מרתה מרקוס פאולו אלמידה. GettyImages
צמד המעצבים מרתה מרקוס פאולו אלמידה/GettyImages

אופנינג סרמוני, פרואנזה סקולר, דולצ'ה וגבאנה ועכשיו גם מרקוס אלמידה, הצמד שמסתמן כדואו האופנתי המדובר ביותר בתעשייה. מרתה מרקוס ופאולו אלמידה הכירו במהלך לימודי האופנה בפורטוגל ארץ מולדתם. בשנת 2009, שנתיים מתום הלימודים, עברו השניים להתגורר בלונדון שם השתפשפו אצל וויוויאן ווסטווד ו-Preen בהתאמה. רק לפני שלוש שנים פרצו לשוק עם מותג האופנה המשותף, כשלאחרונה נוצק הבאזז המזמזם לכדי גושפנקה רשמית עם זכייתם בקטגוריית מעצבי הנשים המבטיחים של השנה בטקס פרסי האופנה הבריטית. ואכן הבאזז לא לחינם: השילוב המרענן של אופנת רחוב בועטת עם רוך ונשיות, בדי דנים קשיחים לצד יריעות משי נוזליות, אלמנטים מתוכשטים של ערב עם גימורים גסים ופרומים לצד התגוששויות של צבעים בוהקים עם מונוכרומאטיות קודרת - כל אלו הובילו אפילו לשיתוף פעולה מרענן עם רשת טופשופ הבריטית, ולהייפ שרק הולך וגובר.

תומס טייט

מעצב האופנה תומס טייט. GettyImages
מעצב האופנה תומס טייט/GettyImages

הוא סיים את לימודיו במוסד לימודי האופנה הנחשב בעולם בגיל 22 בלבד, קטף את פרס מעצב האופנה הצעיר והמבטיח בתחרות של תאגיד LVMH בגיל 26 והשנה הוא השתתף לראשונה בשבוע האופנה בלונדון כשעיני כל עולם האופנה נשואות אליו. נעים מאוד, תומס טייט, המעצב המסקרן ביותר כיום בתעשייה. טייט, בוגר בית הספר הגבוה לאופנה סיינט מרטין שבלונדון (שאף נחשב לבוגר הצעיר ביותר בהיסטוריה של המוסד), מאופיין בסגנון גולמי עתיר בשכבות ובצלליות חדשניות. טייט ששייך למועדון המעריצים האלמותי של "באפי קוטלת הערפדים", נוהג לספר בראיונות כי בילדותו העביר את זמנו בשרטוט ואיור של גיבורי-על - מה שמתבטא גם בהבלחות המקוריות שבעיצוביו.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

סטלה ג'ין

מעצבת האופנה סטלה ג'ין. GettyImages
מעצבת האופנה סטלה ג'ין/GettyImages

אם טרם יצא לכם להכיר את בת טיפוחיו של ג'ורג'יו ארמני, כעת זהו העיתוי המושלם. סטלה ג'ין בת ה-35 צללה אל מימיה העמוקים של תעשיית האופנה כבר לפני שלוש שנים ממש כמו מרקוס אלמידה, ובדיוק כמוהם בשנה האחרונה הצליחה לסחוף אחריה את כל התעשייה. מבקרת האופנה האגדית סוזי מנקס תיארה את העיצובים שלה כממוססי לבבות, הדיילי טלגרף הכתיר אותה ככוכבת עולה, ומגזין ווג הבריטי סימן אותה כאחת מ-11 מעצבים ברחבי העולם ששווה לעקוב אחריהם. את הפילוסופיה העיצובית שלה מכנה ג'ין "ווקס ופסים", כאשר ה"פסים" מסמלים את שורשיה האיטלקיים מצד אביה שנהג ללבוש חולצות פסים במסגרת המלתחה האירופאית שלו, בעוד שה"ווקס" מרפרר לשורשיה של אמה בהאיטי המתבטאים בבדים אקזוטיים מבריקים. סוד הקסם האמיתי טמון בשילוב המדויק של ההדפסים המרהיבים והרקמות היפהפיות עם הגזרות הנשיות המתוחכמות.

סימון פורט ז'קמוס

סימון פורט ז'קמוס למותג Jacquemus. GettyImages
סימון פורט ז'קמוס למותג Jacquemus/GettyImages

סימון פורט ז'קמוס הוא עוף מוזר בתעשייה. הוא אוטודידקט, בן 24 בלבד, וכבר הספיק ללכוד את תשומת לבם של ריי קוואקובו ואדריאן ג'ופה מקום דה גרסון, לעורר רחשי סקרנות בתעשייה ולהתברג ברשימת ההבטחות של לא מעט מגזינים ואתרי אופנה מובילים. ז'קמוס יליד דרום-צרפת, הקים את המותג Jacquemus הקרוי על שמו בגיל 19 וסלל מאז את דרכו בצורה עצמאית לחלוטין. הסגנון הנאיבי והלא מלוטש של ז'קמוס לעתים נראה על פניו פשטני מדי עד אינפנטילי - מהקווים הא-סימטריים המוגזמים ועד הצורות הגיאומטריות המוקצנות, אך דווקא אותו חסך ברצינות תהומית שמאפיין אותו הוא זה שקונה לו עוד ועוד מעריצים מדי יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully