וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומן כושל: השמלה המכוערת ששברה את האינטרנט

28.2.2015 / 9:09

כמו כוכבי טיסת השוקולד, כך הפך המותג הבריטי "רומן אוריג'ינלס" ללהיט ויראלי ללא כל הכנה מוקדמת. השמלה הכחולה-שחורה שהפכה שלשום לסולד אאוט מוצעת כעת שוב באתר במחיר 77 דולר, ובעוד כחצי שנה תיוצר גם בגרסה הלבנה-זהובה. רק חבל שהיא כזאת מכוערת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אופציה חביבה לפורים הקרוב, בין תחפושת סיה לתחפושת שרה נתניהו גרסת "את"/מערכת וואלה!, צילום מסך

השמלה ששברה ביממה האחרונה את האינטרנט לא זכתה לאיזכור באתרי האופנה החשובים בעולם. מווג המסורתי דרך אתרי פאשניסטה וסטייל השיקים ועד מדורי האופנה של הטלגרף והגרדיאן השמלה המדוברת איננה נוכחת. גם בלוגריות האופנה המצליחות החליטו להימנע מלהגיב לפרשה הוויראלית. ואין זה מפתיע.

האם באמת משנה מה צבעה של השמלה, כשמדובר בדגם כה מכוער ומיותר? אחרי שנרגענו מהחוויה המטלטלת של איבוד האמונה והביטחון בראות עינינו, אפשר להסכים כי מדובר בשמלה שלא שווה התעכבות נוספת. דגם מיושן ומשעמם בגזרה צרה ומפוסלת מבד זול ולא מחמיא, עם עיטורי תחרה התורמים לשיק הדודתי. במקרה הטוב, אפשר ללבוש אותה כאופציה חביבה בפורים הקרוב, איפשהו בין תחפושת סיה לתחפושת שרה נתניהו גרסת "את".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לראות את האור. ההטעייה האופטית ששיגעה את הגולשים/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו כוכבי טיסת השוקולד, כך הפך המותג הבריטי "רומן אוריג'ינלס", בית היוצר של השמלה, ללהיט ויראלי ללא שום הכנה מוקדמת. שמלת המריבה הביאה לו באזז יותר מאשר כל שמלה שערורייתית על השטיח האדום של האוסקר. המותג כולל 32 סניפים ברחבי בריטניה ואתר למכירות און ליין. בחמישי האחרון, היום הראשון למריבה על הצבעים, עלה הטראפיק באתר ב-2000% והשמלה הפכה לסולד אאוט תוך 30 דקות. אנשי החברה מיהרו לאתר במחסנים כמה שיותר עותקים מהדגם המדובר. אתמול (שישי) כבר שונה עיצוב עמוד הבית של האתר, כשהתמונה של השמלה בצבעי כחול רויאל ושחור מעטרת את האתר ולצדה, למי שבכל זאת לא בטוח, נכתב בגדול ההאשטאג Thedress#. השמלה חזרה למכירה, ומוצעת כעת במחיר של 50 פאונד / 77 דולר ומגיעה גם בגרסה של שחור ולבן שבה צבעיה אינם שנויים במחלוקת. בחנויות תוכלו למצוא את השמלה גם בגרסה אדומה ובגרסה ורודה, מעוטרות שתיהן בתחרה שחורה.

בכדי לדהור על הבאזז עד הסוף ("זה הבלאק פריידי שלנו", אמר אחד העובדים ל-BBC) מציגים כעת אנשי רומן באתר את קולקציית האביב החדשה, ומציעים 70% הנחה על למעלה מ-200 פריטים. אופנת האביב של רומן מבוססת על שמלות מחבקות ומחמיאות בצבעים רכים ורומנטיים.

CNN ערך ראיון עם מישל בסטוק, מעצבת ראשית במותג, כשהיא לבושה בשמלה ונראית כמו כלה ללא סטייל ביום חתונתה. במהלך הראיון הבטיחה בסטוק לנשים שראו צבעי לבן וזהב/חרדל והתאכזבו לנוכח גרסת המציאות, שגם הגרסה הזאת תיוצר בעוד כחצי שנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיק דודתי. קולקציית האביב של רומן אוריג'ינלס/מערכת וואלה!, צילום מסך

תקציר האירועים הקודמים לאלה מכם שנמנעו מאינטרנט בשעות האחרונות: המוזיקאית הסקוטית והדי אלמונית קייטלין מקניל העלתה אתמול (חמישי) לעמוד הטוויטר שלה תמונה של השמלה מעוררת המחלוקת וביקשה את עזרת העוקבים: "האם השמלה היא בצבע לבן וזהב, או כחול ושחור? אני והחברים שלי מתווכחים על זה וזה משגע אותנו".מרגע זה קהילת האינטרנט נחלקה לשני מחנות: גולשים שראו שמלה בצבעי לבן וזהב, וגולשים שראו שמלה בצבעי כחול ושחור. המחלוקת הלכה והתגברה והגיעה לאתרים נוספים ונחשבים, כולל מאמר ב-TIME. בסקר שערך באזזפיד, התברר כי 75 אחוזים מהגולשים רואים לבן וזהב, והשאר - כחול ושחור. המלחמה העקובה מדם סחפה גם כמה מפורסמים וביניהם טיילור סוויפט וקים קרדשיאן. לבסוף התברר כי הצבעים הם אכן כחול ושחור, והסיבה לכך שגולשים שונים רואים צבעים שונים נעוצה באיכות הצילום המקורית, בסוג המסך שבו אנחנו צופים בה - ובאופן שבו המוח שלנו מפרש את הצבעים.

אפילו קים וקניה רבו על הצבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully