וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפואטיקה של הפירסינג: סיכום שבוע האופנה בפריז - חלק א'

10.3.2015 / 7:20

האסתטיקה הקודרת והמסקרנת של ז'יבנשי, החפירה בעולם המרקמים החייתיים של דיור, הקולקציה היפהפיה של המעצב הישראלי המצליח בעולם ואוצרות אופנתיים נוספים שהילכו על המסלולים בעיר האורות

ז'יבנשי שבוע האופנה בפריז סתיו-חורף 2015-16. AP
איי ווק אפ לייק דיס. ז'יבנשי בשבוע האופנה בפריז סתיו-חורף 2015-16/AP

ז'יבנשי

GettyImages

רומנטיקה אפלה אפפה את תצוגתו של ריקרדו טישי לז'יבנשי. אפלה ומסקרנת כל כך, באופן שסימן אותה בביטחון כאחת התצוגות המסקרנות בפריז נכון לעכשיו, אם לא המסקרנת שבהן.

על רקע צליליו האירוניים של "Flawless" בגרסת דאון-טמפו מעוותת להמנון ההעצמה הנשית של ביונסה, החלו לטפטף למסלול דוגמניות מעוטרות בכמו נשורת של פירסינג - בתנוכי האוזניים, הנחיריים, הסנטר, מורד הלחיים ומתחת לריסים. הסטיילינג המאסיבי לווה בתסרוקת ה-Kiss Curl שהפכה לפופולארית לאחרונה בתעשיית האופנה, בעיקר הודות לנסיכת הגרוב האופנתית FKA Twigs וחיבתה העזה לקצוות שיער מקורזלים על המצח.

העיוות האסתטי שיצר לכאורה טישי הוביל לרגע להעלאת זיכרונות מתצוגתו של ג'ון גליאנו למרג'יאלה שהתרחשה יומיים קודם לכן. אך בניגוד לגליאנו שהציג חזות כפופה וחבולה בדמותן של דוגמניות גיבנות, טישי השתמש באסתטיקה הקודרת והדוקרנית שיצר בכדי לשרטט נשיות עוצמתית כמו של מעין אמזונה ויקטוריאנית מתוחכמת. הגותיקה האהובה על טישי כל כך תורגמה לחליפות אריסטוקרטיות אדג'יות, משחקי שקיפויות, וולנים מטפסים, ולשמלות קטיפה מרושתות בשחור, כחול עמוק ואדום-דם. עיתוי התצוגה - יום האישה הבינלאומי, לא יכול היה להיות מתאים יותר למפגן הזה.

דיור

עיבוד תמונה, גטי

תמיד אפשר לסמוך על רף סימונס שיקח את המובן מאליו, יפשט אותו וינסה למצוא לו קונטקסט חדש. זה בדיוק מה שעשה המנהל האמנותי של דיור בקולקציה שהציג בשבוע האופנה בפריז, במסגרתה חקר וחפר בתוך עולם הפרינטים והמרקמים החייתיים - אלמנט שהתחבב על כריסטיאן דיור בימי שנות החמישים, אז נחשב חדשני יותר וטרנדי פחות כפי שכיום.

כך לקח סימונס לדוגמה את המנומר, פירק אותו ועשה בו מניפולציות עד שהגיע למרקמים חדשים, כמו במעיל צמרירי בעל מרקם מפורר-מפוקסל אשר ממבט מרוחק מצטייר כחייתי. פרפראזה נוספת נצפתה בז'קטים קוקטים ומעיל טוויד נטול שרוולים אשר חופו בגלי צבע אשר הזכירו בתנועתם מרקם טיגריס.

לנווין

עיבוד תמונה, גטי

תמיד משמח לשזוף עיניים ביצירותיו של מעצב האופנה הישראלי המצליח בעולם, במיוחד אם הן מתובלות בנוסטלגיה אישית. אלבר אלבז המנצח ביד רמה על ניהולו האמנותי של בית האופנה לנווין כבר כמעט 15 שנה, הציג את אחת הקולקציות היפות שידע הרזומה הענף שלו.

אלבז עלה לישראל ממרוקו אמנם בהיותו בן 8 חודשים בלבד, אך השורשיות כידוע חזקה מכל - כפי שניתן היה להתרשם מקולקציית החורף שהייתה קסומה כל כך, עד כי הצליחה אפילו להאפיל על הפריזורה החדשה והמחומצנת של נסיכת הטראש קים קרדשיאן אשר זעקה מעבר השורה הראשונה.

מעיל מעטפת שמיכתי בגוון אדום לוהט אשר אימרותיו מלאות גדילים כמו של מרבד, פרשנות דומה שהעלתה גם חצאית קומות חצויה ומתוחכמת בגוון נייבי מעוטרת בגדילי נוצות; מרקמים גראפיים אתניים וטקסטורות עשירות; סטיילינג גאוני רווי טוויסטים מודרניים; ונגיעות של זהב - כל אלו הפכו את הקולקציה של אלבז לקולאז' מופתי ומרענן של זיכרונות רחוקים.

בלנסיאגה

עיבוד תמונה, גטי

לפעמים קשה לדמיין את הקשר בין אלכסנדר וונג לבלנסיאגה. הרי מה לנסיך אופנת הרחוב האדג'ית והמטושטשת מגדרית לנשיות ולאלגנטיות המלכותית שטווה בזמנו כריסטובל בלנסיאגה? קולקציית החורף שהציג וונג מתוקף היותו המנהל האמנותי של בית האופנה הוותיק, הוכיחה מחדש כמה את כוחו של הקו העדין שמחבר ביניהם.

וונג כאילו שלה סילואטות מסורתיות היישר מארכיוני בלנסיאגה, כמו חצאיות בלון, מקטורנים קטנים ומעילי פקעת - והעניק להן פרשנויות מודרניות טבולות היטב בכתב ידו האישי, כשאת החספוס המתבקש הוסיף באמצעות צווארוני עור מחוררים דמויי חגורת אבזם קשוחה, קולרים מתכתיים אשר נראים מן המרחק כמו שרשרת יוקרה ומרקמי ז'קארד רטובים אשר הוסיפו מימד אדג'י יותר של מרקם דמוי עור.

קלואה

GettyImages

מכונת הזמן ממשיכה לעבוד שעות נוספות, וכפי שמסתמן טרנד שנות השבעים לא מתכוון להיעלם מהרדאר בקרוב. אך עבור בית האופנה קלואה מעולם לא היה מדובר במגמה חולפת, אלא בדי.אן.איי. הגישה הנשית ועתירת השיק הבוהמייני היא זו שהפכה את קלואה ליקיר לבן של פזורת יודעות הדבר ברחבי העולם, ולפיכך קולקציית החורף אינה חריגה בנוף היפה והמוכר של שמלות השיפון המתנפנפות בצבעי הפסטל השקפקפים. את אלו השלימו עליונית פונצ'ו צמרירית מלאת גדילים, סרבל קורדורוי בגוון לבנדר הנעטה מעל לחולצת שיפון לבנה מכופתרת ומעיל לוטף מרצפות בעל רכיסה כפולה העשוי צמר כבשים וזמש.

את האפיל הנשפך איזנה קונטרה מולטי-שיקית בניחוח רוקנרול של סבנטיז, אם בדמותם של מכנסונים מחויטים במרקם עור נחש צהבהב, שמלת סרפן תואמת בעלת קו מחשוף עמוק במיוחד שנועד לחשוף חולצה מתחת, או עליוניות וסט גבריות המסוככות מעל שמלות השיפון.

קלייר ווייט קלר המנצחת על החזון האמנותי של קלואה, אולי לא פרצה את הגבולות של הנוסח שלו כפי הקולגות מהפסקאות מעלה. היא פשוט המשיכה במה שהיא יודעת לעשות טוב כל כך: אופנה נשית איכותית ונחשקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully