וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואלוהים ברא את ג'יזל

19.3.2015 / 8:40

עד גיל 20 היא הצטלמה ל-600 שערים וזכתה בתואר דוגמנית המילניום. עד גיל 34, עם הון של 380 מיליון ד', נחשבה לסופרמודל המרוויחה בעולם ולאייקון נערץ. השבוע הודיעה ג'יזל על פרישתה מהמסלול. ציר הנסיקה של אישה שאין לה תחליף

ג'יזל בכיכר טיימס בהשקת חזייה חדשה של ויקטוריה סיקרט, ניו יורק, 1 מרץ 2005. Peter Kramer, GettyImages
אייקון נערץ. ג'יזל/GettyImages, Peter Kramer

השבוע הודיעה ג'יזל רשמית על פרישתה מדוגמנות מסלול. הודעתה הפתאומית של דוגמנית-העל היכתה בתדהמה את תעשיית האופנה ודיווחים על כך הופיעו בכל מקום, כולל במדורי חדשות. לא נמסר בדיוק מה הן הסיבות לפרישתה, אבל קשה שלא לחשוד שמדובר בחשש מצד הדוגמנית הוותיקה מתחרות מול צעירות לוהטות כמו קארה דלווין, קנדל ג'נר או סוקי ווטרהאוס. אבל מנגד, ייתכן מאוד שהמקום המצוין שבו היא נמצאת היום באמת מאפשר לה להאט את הקצב ולהקדיש זמן גם לעיסוקיה האחרים.

אבל השאלה היותר משמעותית פה היא מה הפך את ג'יזל לאייקון נערץ שהעיסוק בו חוצה את מדורי האופנה למדורי החדשות? ככל הנראה, במקרה שלה לא מדובר רק במי שהייתה במקום הנכון ובזמן הנכון, כמו שנהוג פעמים רבות לחשוב על הצלחתן של דוגמניות. במקרה שלה לא מדובר במקריות. מי שהיתה בילדותה החצי היותר זוהר בצמד תאומות, התגלתה בגיל 14, התנהלה בכל שלב בקריירה המקצועית ובחייה האישיים באופן מחוכם ומחושב, וכך הפכה להשראה ולמודל חיקוי ולא רק לדוגמניות בתחילת דרכן. יקירת המצלמה השווה היום יותר מ-380 מיליון דולר (רק בזכות עצמה), מנהלת חיי משפחה מאושרים עם כוכב הפוטבול טום בריידי ושני ילדיהם, מקדישה הרבה מזמנה למען מטרות פילנתרופיות, בעלת מותגי אופנה משגשגים משל עצמה ומעל הכל, ממשיכה להיות עסוקה ומבוקשת כדוגמנית.

בחינת הקריירה שלה מגלה רצף של החלטות טובות בכל אספקט של חייה. אז מה הפך את הסופרמודל בת ה-34 למה שהיא היום? להלן מיפוי כל הנקודות הבולטות בציר הנסיקה של ג'יזל קרוליני בונדשן.

ג'יזל על שער ווג בריטניה, אוגוסט 1998. Raymond Meier, סריקה
10 עד 12 שעות עבודה ביום. שער ווג בריטניה הראשון, אוגוסט 1998/סריקה, Raymond Meier
ג'יזל על שער ווג פריז, אוגוסט 1999. Jean Baptiste Mondino, סריקה
גזרה מעוררת קנאה, עור ברונזה ושיער מושלם. שער ווג פריז הראשון, אוגוסט 1999/סריקה, Jean Baptiste Mondino
דוגמניות על מכל הזמנים על שער ווג ארצות הברית, נובמבר 1999. Steven Meisel, צילום מסך
ג'יזל/צילום מסך, Steven Meisel

שובה של הדוגמנית הסקסית

בגיל 14 היא כבר כמעט 1.80 מ'. כמו התאומה שלה פטריסיה ושאר אחיותיה (אחת משש), ג'יזל קרוליני בונדשן נראית מצוין. הוריה, שעבדו כל הזמן, רושמים את בנותיהם לכל מיני חוגים ופעילויות, כולל קורס דוגמנות לג'יזל הדקיקה והגבוהה. בתום הקורס היא נוסעת עם החברות לסיור בסאו פאולו. כאן, בסניף מקדונלד בקניון גדול, מבחין בה מבין 50 נערות סוכן עלית מודלס. מי שכונתה בבית-הספר בלעג "אוליב" בגלל קומתה הגבוהה ורגליה הרזות, מתחילה להאמין שהיא באמת יפה. העיירה הקטנה שלה, הוריזונטינה אשר בדרום ברזיל, כבר ממש קטנה עליה. היא חותמת על חוזה דוגמנות. במחצית השניה של שנות ה-90, התעשייה מוכנה למראה חדש שאינו בהכרח זה של ההרואין שיק. המראה הבריא, האתלטי והשזוף שלה הופך להיות סמן לשובה של הדוגמנית הסקסית, כפי שקבע מגזין "ווג".

ג'יזל בקמפיין אביב/קיץ 2008 של ורסצ'ה. יחצ חול, Mario Testino,
בקמפיין אביב/קיץ 2008 של ורסצ'ה/יחצ חול, Mario Testino
ג'יזל בתצוגת ויקטוריה סיקרט, הוליווד, 16 נובמבר 2006. GettyImages
בתצוגת ויקטוריה סיקרט, 2006/GettyImages

קודם כל מקצוענית

יש לה גזרה מושלמת, עור ברונזה, שיער ארוך ובוהק בגוון דבש. היא מצטלמת נהדר והיא יודעת ללכת על עקבים. במקביל לעבודה אינטנסיבית, היא מקפידה על כושר ומפסיקה לעשן. עוד ועוד הצעות עבודה מגיעות אליה, היא נוסעת הרבה ועובדת בלי הפסקה, לפעמים 10 עד 12 שעות ביום. תוך כדי גם לומדת אנגלית ממעצבים ומאפרים. אולי יש לה אף לא קטן ואולי היא לא הכי יפה, אבל יש בה המון דברים אחרים. היא תמיד חמה, נדיבה, חייכנית וידידותית. מעל הכל, היא תמיד מקצועית. התעשייה מאמצת אותה אל לבה. היא הופכת רשמית לפניהם של בתי אופנת-על ומותגי טיפוח והיא גם מלאכית המותג החם ויקטוריה סיקרט. המראה שלה הוא "מראה המילניום" החדש שבפתח. שער ווג ראשון מגיע באוגוסט 1998. כשנה אחר-כך היא נבחרת לשער דוגמניות על של כל הזמנים של ווג ארצות הברית. ג'יזל לצד לורן האטון, נעמי קמפבל, כריסטי טרלינגטון, סטפני סימור, קלאודיה שיפר, ועוד. עד שנת 2000, היא תצטלם ל-600 שערים. שניה רק לנסיכה דיאנה.

בעשור השני של המילניום היא שוברת שיאים. שמה מופיע דרך קבע בראש רשימות נחשקות. היא הכי מרוויחה, הכי מבוקשת, הכי חמה, הכי סקסית והכי משפיעה. אנה וינטור מכנה אותה "דוגמנית המילניום", רולינג סטון הצהיר שהיא "הנערה הכי יפה בעולם", ואניטי פייר מפרסם כתבת פרופיל עליה עם הכותרת "ואלוהים ברא את ג'יזל". צילום שחור לבן שלה שצילם אירווינג פן נמכר פומבית ב- 193,000 דולר. עד 2012, מאחוריה כבר 120 שערי ווג. בשנה שעברה העריך מגזין פורבס שהיא הרוויחה במהלך הקריירה שלה כ-380 מיליון דולר.

ג'יזל וליאונרדו די קפריו בטקס האוסקר ה- 77, הוליווד, 27 פברואר 2005. GettyImages
הוא לא האמין שזה קרה לו, אבל היא זרקה אותו. ג'יזל וליאונרדו דיקפריו בטקס האוסקר 2005/GettyImages

כניסה רשמית להוליווד

בין 2000 ל- 2005 היא יוצאת עם ליאונרדו דיקפריו. הימים הם ימי "ליאו-מאניה" של אחרי ההצלחה הפנומנלית של "טיטאניק". כל צעד של הכוכב יפה התואר מרתק את התקשורת, ובמיוחד חייו הרומנטיים. ליאו וג'יזל הם זוג הורס המככב במדורי הרכילות דרך קבע. ב-2004 הם נכנסים לרשימת הזוגות הכי יפים של מגזין פיפל. אבל הם צעירים מאוד והוא נוטה לפזול לכיוון אחרות. חוסר נאמנות מצדו הוביל בסופו של דבר לפרידה מתוקשרת ואינספור דיווחים על שובר הלבבות שנזרק ומצא את עצמו שבור; ליאו לא מאמין שזרקו אותו, ליאו מתקשר שיכור רק כדי לשמוע את קולה, ליאו רוצה את הנוכחית שלו בר רפאלי על שער גליון בגדי הים של ספורטס אילוסטרייטד כדי להוכיח לעצמו שהוא לא התפשר. לא עזר לו. ג'יזל החליטה שהיא ממשיכה הלאה. במשך שנה היא מאושרת עם הרווקות וכלל לא מחפשת זוגיות. עד שיום אחד הרעם היכה.

ג'יזל וטום בריידי בגאלת המט, ניו יורק, 2 מאי 2011. GettyImages
פאוור-קאפל הורס. ג'יזל וטום בריידי/GettyImages
ג'יזל, בעלה טום בריידי, בנו ג'ק ובנם המשותף בנג'מין בדיסנילנד, קליפורניה, יולי 2013. GettyImages
ג'יזל, בריידי, בנו ג'ק/GettyImages
ג'יזל בונדשן. אינסטגרם, צילום מסך
היא גם מוצאת זמן להניק/צילום מסך, אינסטגרם

כוכב הפוטבול ומלכת הפרום

כשנה לאחר הפרידה מדיקפריו היא פוגשת את טום בריידי בתיווך חבר משותף. כוכב הפוטבול הנערץ מחייך אליה והיא חושבת שזה החיוך הכי יפה אי פעם. הם מדברים במשך שלוש שעות. מאז לא עבר יום מבלי שהם דיברו. גם התפתחות לא צפויה בתחילת יחסיהם לא שינתה דבר; הריונה המפתיע של ברידג'ט מוינאהן, האקסית של בריידי, היה מבחן זוגיות שהם עמדו בו בהצלחה. היום ג'יזל מרגישה שהוא גם שלה לא פחות מילדיה. לאחר זוגיות בת שנתיים, דוגמנית העל וכוכב הפוטבול נישאים בטקס פרטי על רקע דמדומי שקיעה בכנסייה קתולית בסנטה מוניקה. הכלה לובשת שמלת סטרפלס בגוון שנהב עם שובל ארוך וטול באורך הרצפה מעוטר בשושנות סאטן בעבודת יד. הכל בעיצוב החברים הטובים דולצ'ה וגבאנה. גם שלושת כלביה עונדים שולרי תחרה של צמד מעצבי העל האיטלקים. לאחר הטקס מתקיימת קבלת פנים בנוכחות חברים ובני משפחה בלבד בביתם של השניים בברנטווד, קליפורניה. מסורתיות ומשפחתיות לפני הכל. הספורטאי המצטיין ואליל הבנות מתחתן עם מלכת הפרום היפה. פאוור-קאפל נוסח אנג'לינה ובראד וג'יי.זי וביונסה נולד. בהמשך יוולדו עוד בן ובת חמודים, בנג'מין וליליאן. בעתיד היא אולי אפילו תאמץ ילד ממולדתה ברזיל. וכידוע, היא עוד מוצאת זמן להניק.

ג'יזל בקמפיין שמפו פנטן, 2014. יחצ חול,
בקמפיין שמפו פנטן, 2014/יחצ חול
ג'יזל בקמפיין תכשיטי דיויד יורמן, סתיו/חורף 2012/13. Peter Lindbergh,
בקמפיין סתיו/חורף 2012/13 של תכשיטי דיויד יורמן/Peter Lindbergh

בפרסומת לליין הלנז'רי שלה

מגע הזהב של ג'יזל

במהלך הקריירה שלה ג'יזל השיקה מותגים פרטיים משל עצמה. היא נזהרה במתן חסויות ושקלה בכובד ראש במה היא רוצה להשקיע. נכון להיום, בבעלותה מספר מותגים שזכו להצלחה עצומה כמו ליין 'כפכפי האצבע ג'יזל ביי איפנמה', ליין הלנז'רי 'ג'יזל בונדשן ברזיליאן אינטימייטס' וליין הקוסמטיקה האורגנית Sejaa. כשם שהקפיצה משמעותית את מכירות ויקטוריה סיקרט, שמפו פנטן, תכשיטי דיויד יורמן, ועוד מותגים ששכרו את שירותיה, כך גם מכירות המותגים הפרטיים שלה נסקו והיו מקור של רווחי עתק עבורה. קביעת ווג כי ג'יזל היא המלך מידאס של האופנה התגלתה כמדויקת.

ג'יזל בפרזנטציית מותג כפכפי האצבע שלה ג'יזל ביי איפנמה, מדריד, 22 אפריל 2009. GettyImages
משיקה קולקציה של מותג כפכפי האצבע שלה, מדריד, 2009/GettyImages
ג'יזל בגאלת ברית  במוזיאון האמריקאי להיסטוריה של הטבע, ניו יורק, 6 מאי 2009. GettyImages
תורמת מרווחי מותג כפכפי האצבע שלה לטובת יערות הגשם. ג'יזל בגאלת 'ברית יערות הגשם'/GettyImages

מחזירה בחזרה הרבה מכל הטוב

ג'יזל יודעת להחזיר בחזרה הרבה מכל הטוב בו זכתה. היא תורמת חלק נכבד מרווחי מותג כפכפי האצבע שלה למען שימור מקורות המים של יערות הגשם בברזיל, ייסדה את 'קרן לוז' המסייעת לנערות להתמודד עם בעיות הערכה עצמית, משמשת כשגרירת רצון טוב של האו"ם למען הסביבה, תורמת לארגוני רווחה וסיוע כמו הצילו את הילדים, רופאים ללא גבולות, הצלב האדום, מכון הסרטן דנה פרבר בבוסטון, ועוד. בביתה בלוס אנג'לס נעשה שימוש באנרגיה סולארית ובמערכות מים אפורים, מיחזור מי גשם ואשפה.

"בעלי לא פאקינג יכול לזרוק ולתפוס באותו זמן". לאחר הפסד קבוצתו של בריידי בסופרבול 2012

ולאחר הניצחון בסופרבול 2015

טום בריידי, רעייתו ג'יזל ובנם בנג'מין חוגגים את ניצחון ניו אינגלנד פטריוטס בסופרבול, פיניקס, 1 פברואר 2015. GettyImages
אושר. ג'יזל, בריידי ובנג'מין הקטן חוגגים את נצחון קבוצתו של בריידי בסופרבול השנה/GettyImages

אנושית ונורמלית

לאחר הפסד קבוצתה של בעלה, הניו אינגלנד פטריוטס לניו-יורק ג'יאנטס בסופרבול של שנת 2012, ג'יזל תועדה בווידאו בדרכה החוצה ממושבה באצטדיון אומרת בתגובה להתגרויות אוהדי ניו יורק: "אתה חייב לתפוס את הכדור כשאתה אמור לתפוס את הכדור...בעלי לא יכול פאקינג לזרוק ולתפוס באותו זמן...אני לא מאמינה שהם איבדו את הכדור כל-כך הרבה פעמים".

היא התכוונה כמובן למשחק החלש של חבריו לקבוצה של בריידי. השימוש שעשתה מי שנודעה בדימוי משפחתי ונקי במילת ה- F קצת הפתיע רבים, אך לא גרם לשום נזק תדמיתי או עסקי. לכל היותר, ג'יזל הצטיירה כאנושית ונורמלית ובעיקר כמי שתומכת לצד בעלה בכל מצב.

נצחון קבוצתו של בריידי בסופרבול האחרון בפברואר השנה היה כמובן פיצוי מושלם. תמונות השחקן הנרגש, רעייתו התומכת המאושרת ובנם המתוק היו התגלמות של משפחתיות למופת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully