וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבן יהודה שיק: מסתבר שיש חיים אופנתיים מחוץ לתל אביב

22.4.2015 / 10:59

המעצב הכי צעיר ומסעיר עובד מסטודיו בבאר שבע, המעצבות הכי טרנדיות עושות כבוד לעיר התחתית של חיפה, כלות עתידיות מרחבי הארץ נוהרות עד לרמלה, ופריטי וינטג' נדירים מאירופה מסתתרים באבן יהודה. הכירו את אושיות הסטייל שיצאו לעצמאות והשתחררו מהרודנות התל אביבית

מעצבת שמלות הכלה שמציגה סקסאפיל רמלאי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זוהר הוליוודי של פעם. קולקציית קיץ 2015/מערכת וואלה!, צילום מסך
"אני אוהבת את מה שאני עושה ויודעת שאני עושה את זה מהמקום הנכון, תרתי משמע?

המגדל הלבן, בריכת הקשתות, השוק בימי רביעי, כדורסל, מועדונים, סמים, נפוליאון, מטודלה, אלנבי, מסגדים, מנזרים, ח'ליפים, צלבנים, בריטים ומיקי בוגנים. וזוהי רק רשימה חלקית ביותר של האטרקציות שנקשרו במהלך השנים לרמלה, העיר המעורבת העתיקה, מרחק של 20 דקות נסיעה מתל אביב. לרשימה המכובדת הזאת אפשר בהחלט להוסיף היום את ליז מרטינז, מעצבת שמלות כלה וערב. ילידת העיר, רווקה בת 25 בסך הכל, מחזיקה פה סטודיו שאליו נוהרות לקוחות מכל הארץ וממנו היא עצמה יוצאת לפרזנטציות ותצוגות בעולם. צמודות, תפוחות, שקופות (בדרגה כזו או אחרת), מחורזות, משובצות או חלקות - השמלות של מרטינז נודעות בעיצוב מלא השראה ותפירה גבוהה. הן מצטיינות בשיק סקסי לצד קלאסיקה, זוהר הוליוודי של פעם ואלמנטים נשיים. קוקו שאנל, לא פחות, היא מודל חיקוי עבורה. נטלי פורטמן היא שחקנית נערצת שהיא הייתה שמחה להלביש. שמלת הכלה של גרייס קלי היא אייקון בלתי נשכח עבורה. בעתיד היא מקווה להצליח לעמוד בסטנדרטים הגבוהים שהציבה לעצמה.

האם היא תגיע יום אחד לעיר הגדולה? "גדלתי, התחנכתי והתעצבתי ברמלה כאישה וכמעצבת. אני שואבת את ההשראות שלי מתוך הסביבה הביתית שלי ומרגישה את החום והאהבה סביבי וזה מרגיש נפלא. יש לי לקוחות שמגיעות אליי לרמלה מכל רחבי הארץ והעולם וזה מחמם את הלב. אני אוהבת את מה שאני עושה, ויודעת שאני עושה את זה מהמקום הנכון, תרתי משמע".
(נאוה סילוורה)

סטודיו ליז מרטינז, הרצל 144 רמלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעצב האופנה הצעיר בישראל מגיש הוט קוטור לוהט מבאר שבע

קולקציית שמלות הערב של מתן שקד לקיץ 2015. צילום: עמיר צוק,
הכל התחיל ממכונת התפירה של סבתא. קולקציית קיץ 2015/צילום: עמיר צוק
"האתגר הגדול ביצירה הרחק מתל אביב הוא בעצם היתרון הגדול שלי כאמן. אין לי תכתיבים או מתחרים ויש לי חופש יצירה מלא"

לפני כחמש שנים החליט מתן שקד מבאר שבע לנטוש את עולם המחול, שהיה כל עולמו מגיל חמש. שקד רקד בלהקת בת דור, כאשר מסביב ניבאו לו קריירה מצליחה בתחום. לאחר שהספיק לצאת בגיל 13 מהארון, ובזמן שחבריו רק התחילו לאכול סרטים של טינאייג'רים, הרגיש שקד כי הוא בשל להתחיל לטרוף את החיים האמיתיים. הוא החליט לממש אהבה נוספת – האופנה. "אני אימפולסיבי בהכל. האטרף לעוט על התחום יצא אצלי כל כך מוקדם, בגלל שכל כך מוקדם גיליתי את עצמי ועברתי דברים כל כך עמוקים", הוא מסביר. "אני נורא אמביציוזי ובוגר לגילי, והיה לי מאוד חשוב ללמוד את התחום על בוריו מוקדם ככל האפשר. לא רציתי לחכות, והכנסתי את נעלי הבלט שלי למגירה".

שקד לא בזבז שנייה. הוא החרים מסבתו את מכונת התפירה שלה והתחיל ללמוד באופן עצמאי את המלאכה. בהתחלה לקח בגדים מהארון של אמו ותפר אותם מחדש לשימוש עצמי. בשלב הבא הפך למעצב התחפושות הרשמי של חברותיו לספסל הלימודים. הפריצה המשמעותית לא איחרה להגיע. שקד, שהספיק לבסס את עצמו בתור אושיית אופנה באר-שבעית, הוזמן על ידי מועדון הפורום להציג תצוגת אופנה של בגדים בעיצובו. תוך חודש וחצי הרים תצוגה של 25 דגמים שתפר במיוחד. בין הנוכחים בקהל הייתה מימי, מעצבת שמלות ערב וכלה מפורסמת בדרום. בתום התצוגה היא ניגשה אליו והציעה לו לעבוד כאסיסטנט האישי שלה.

לפני כשנתיים החל לפרוש כנפיים כמעצב עצמאי. כיום, בגיל בלתי נתפס של 20 שנה, הוא משיק את קולקציית שמלות הערב השלישית למותג שנושא את שמו, עליה עבד מהסטודיו שלו בלב העיר העתיקה בבאר-שבע. "האתגר הגדול ביצירה הרחק מתל אביב הגדולה הוא בעצם היתרון הגדול שלי כאמן", מסביר שקד. "בדרום הארץ הקידמה היצירתית תמיד תגיע מאוחר - וכמעצב ניתנה לי האפשרות להיות ראשוני, ייחודי ואחר מהקיים כאן בדרום. אין לי תכתיבים או מתחרים איתם אני צריך להתכתב - יש לי חופש יצירה מלא ליצור את עצמי כפי שחלמתי כאמן אופנה".

את קולקציית קיץ 2015 המכונה "ציפור שחורה" החל לבנות שעתיים בלבד לאחר שנחת בישראל ממסע השראה בניו יורק, כשבידיו אוסף סקיצות מיום שמשי על ספסל בסנטרל פארק, שם להקות של ציפורים חיפשו את דרכן והפכו לקו ההשראה הראשי של הקולקציה.
(רוני ודנאי)

סטודיו מתן שקד, רחוב הדסה 46 באר-שבע.

קולקציית שמלות הערב של מתן שקד לקיץ 2015. צילום: עמיר צוק,
קולקציית שמלות הערב של מתן שקד לקיץ 2015/צילום: עמיר צוק

גירל-פאואר לוהט בעיר התחתית של חיפה

חנות הבגדים WORK AND SHOP בחיפה. ליר שטרן, מערכת וואלה! NEWS
חלל העבודה והחנות WORK AND SHOP "אנחנו מרגישות חלוצות"/מערכת וואלה! NEWS, ליר שטרן
"דווקא בחיפה יש צימאון מאוד גדול לסטודיו מהסגנון שלנו. מה גם שהעיר התחתית היא אזור מתפתח ומהמם ביופיו. כיף לנו להיות חלק מהשינוי העירוני המתרחש פה"

ידוע שהבחורות האיכותיות באמת מגיעות מחיפה. נראה כי העניין לא פסח על תחום הסטייל. שיטוט מקרי בדאונטון חיפה הוביל לחלל קסום הנקרא WORK AND SHOP. שלוש מעצבות צעירות ומוכשרות בעלות שלושה מותגים שונים חברו יחד הבינו שפורמט של טריו לוהט כנראה יעבוד יותר טוב.

חלל העבודה המשותף של ליר שטרן, קים דרור ושלי כלאודה, משמש ביומיום כחממה עיצובית וכחנות אשר פתוחה לקהל הרחב. הן אמנם חולקות ספקים, מידע, מכונות ובמת מכירה, ומוכרות את המוצרים של שלושתן באהבה, אך למעשה מתקיימות כשלושה עסקים נפרדים.

שטרן, בוגרת ויצ"ו חיפה ופאשניסטה מקומית, מזוהה עם החולצות בעלות הכיתוב "made in Haifa city" של המותג שלה things by lir. קים דרור, בוגרת ויצ"ו גם היא, בעלת המותג KimKa, מציגה קולקציה שמתמקדת בצביעה באינדיגו ובג'ינסים ומבוססת על טכניקות שלמדה ביפן. כלאכודה, בעלת המותג CUDA JEWELRY, בוגרת לימודי עיצוב תכשיטים בשנקר, מציגה קולקציית תכשיטי כסף עבודת יד וקולקציה נוספת שמורכבת משרשראות גורמט בציפוי זהב וכסף.

"לעבוד בחיפה כשכל עולם האופנה נמצא בתל אביב זה די נינוח", מספרת שטרן. "בואו לא נשכח שחיפה היא עיר בת 250,000 איש, זה לא היה מגניב אם לא היה פה לפחות סטודיו אחד של מעצבות. דווקא בחיפה יש צימאון מאוד גדול לסטודיו מהסגנון שלנו, מה גם שהעיר התחתית היא אזור מתפתח ומהמם ביופיו. כיף לנו להיות חלק מהשינוי העירוני המתרחש פה בשנים האחרונות, אנחנו מרגישות חלוצות".
(ליאת להב)

WORK AND SHOP, יפו 33, חיפה עיר תחתית.

חנות הבגדים WORK AND SHOP בחיפה. ליר שטרן, מערכת וואלה! NEWS
חנות הבגדים WORK AND SHOP בחיפה/מערכת וואלה! NEWS, ליר שטרן

דולצ'ה וגבאנה עושים את אבן יהודה

ניבה בוטיק – חנות וינטג' באבן יהודה. ניבה מרון, מערכת וואלה! NEWS
ניבה בוטיק – חנות וינטג' באבן יהודה/מערכת וואלה! NEWS, ניבה מרון
דמיינו חלל של צבעים, טקסטורות ובדים,מתקופות שנות בהיסטוריה וממקומות שונים בעולם. אסופה מרהיבה של סטייל. פלאות כבר אמרנו?

ניבה מרון היא אישה מיוחדת במינה, ואת אהבתה למה שהיא עושה מרגישים בשניה שנפתחת דלת הכניסה לביתה, שמזכיר קצת את הרגע שבו אליס מגיעה לארץ הפלאות. דמיינו חלל של צבעים, טקסטורות, בדים, שמלות, תיקים, נעליים, צעיפים ותכשיטים מתקופות שנות בהיסטוריה וממקומות שונים בעולם. אסופה מרהיבה של סטייל. פלאות כבר אמרנו?

חנות הווינטג' "ניבה בוטיק" נוסדה ב-2007 והיא ממוקמת בחצר מקסימה צמוד לביתה של ניבה באבן יהודה. אם בא לכם להתנתק קצת מהמציאות ולחפור בערימת הפתעות שיקית, זה המקום הנכון לנסוע אליו. ניבה עצמה יושבת מאחורי שולחן עתיק שעליו מוצגים תכשיטים שמעלים חיוך, ביניהם ניתן למצוא סיכות לבגדים בצורת חיות, חפתים נדירים, שרשראות בשילוב אבנים וצמידים צבעונים שמשלימים כל הופעה. את ההשראה שלה היא מקבלת בעיקר מצילום, ציור וקולנוע. הרבה הפקות אופנה נוסטלגיות צולמו בביתה. היא מאוד אוהבת את העיצובים של הצמד האיטלקי דולצה וגבאנה ומעידה על עצמה שהיא לא מושפעת מטרנדים, וזו בעצם העצמאות שלה.

לכל הפאשניסטות המעודכנות אל חשש. הפריטים בחנות, רובם אוצרות אופנתיים משנות השבעים (בהשראתן מורכבת למעשה אופנת אביב 2015 ממעצבי העל ועד הרשתות) ועד שנות התשעים התוססות, כולם במצב מצוין ונבחרובקפידה, מיובאים בעיקר מניו יורק ומרחבי אירופה. ניתן למצוא גם פריטי יד שניה ומותגים.
(איילת גלאור)

ניבה בוטיק וינטג', רחוב קיבוץ גלויות 55, אבן יהודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully