וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כשאני מנגיש את עצמי חשוב לי להיות לארג' עד הסוף"

12.5.2015 / 11:29

בין ההכנות לשבוע האופנה בניו יורק לבין עיצוב שמלות בהתאמה אישית לביונסה וליידי גאגא, חוזר אלון ליבנה, מעצב האופנה הישראלי המבטיח ביותר מעבר לים, לשתף פעולה בשנית עם רשת קסטרו, ומציג קולקציה מוצלחת שתספק לכן גלאם לילי וקז'ואל בועט

קולקציית הקפסולה של אלון ליבנה לקסטרו אביב-קיץ 2015. דודי חסון,
בין האטיטוד הרוקנ'רולי של קייט מוס לנערה עם קעקוע דרקון וסטילטו. ליבנה לקסטרו/דודי חסון
"האתגר האמיתי היה בלתרגם את זה לבדים שהם יותר נמתחים אבל עדיין נראים גלאם ומשמרים את האווירה של שמלה יוקרתית ולא של שמלת לייקרה"

הוא מלביש את הנשים הזוהרות בעולם, קוצר שבחים בשבועות האופנה בניו יורק ובאופן כללי מסתמן כמעצב האופנה הישראלי המבטיח ביותר מעבר לים – אז מדוע בכלל צריך מעצב בסדר גודל של אלון ליבנה לחבור בשנית לרשת אופנה מסחרית מקומית? אם תשאלו אותו, ובמקרה שאלנו, התשובה היא במילה אחת: "בית". ארבע שנים חלפו מאז שיתוף הפעולה הראשון של מעצב האופנה המצליח עם רשת קסטרו. אז היה ליבנה טירון בזירת האופנה המקומית שקיבל לידיו הזדמנות מדהימה בעקבות זכייתו בגרסה המקומית הכושלת לריאליטי המעצבים "פרויקט מסלול". הבוקר (שלישי), מוסר לוט ההייפ בשנית עם חשיפתה של קולקציית הקפסולה החדשה שעיצב ליבנה לרשת.

בתפריט: שמלות ערב ושמלות קוקטייל רוויות חיתוכים ומתפרים מהזן הגיאומטרי-אדריכלי שמזוהה עם כתב היד של ליבנה, בגדי גוף וטי-שירטס עם ניואנסים דרמטיים, סנדלי גלדיאטור עם ים של אדג' ואפילו פריטי עור מושקעים וקז'ואליים יותר שנוסכים טאץ' אמיתי של קוליות מצדו השני של מתרס אופנת האירועים – בקיצור, איפשהו על התפר שבין האטיטוד הרוקנ'רולי של קייט מוס לנערה עם קעקוע דרקון, וסטילטו.

אז איך לוקחים אידיאולוגיה של קאסטום מייד ותפירה עילית ומנגישים אותה לקהל הרחב? "זה באמת היה אחד האתגרים", משיב ליבנה ומתייחס בראשונה אל שמלות הערב שבקולקציה, אותן תרגם מסחרית באמצעות בדים אלסטיים ומכילים יותר. "אם אצלי בסטודיו שמלות כאלה היו עשויות שיפון משי, אז פה בקסטרו זאת לא פריבילגיה שאפשר להרשות. הרעיון הוא לא שמישהי תקנה שמלת ערב ואז תלך לעשות שמונה תיקונים והתאמות אצל תופרת. האתגר האמיתי היה בלתרגם את זה לבדים שהם יותר נמתחים אבל עדיין נראים גלאם ומשמרים את האווירה של שמלה יוקרתית ולא של שמלת לייקרה. אז זה בא לידי ביטוי בחיתוכים הנכונים, במחטבים, בשקיפויות".

קולקציית הקפסולה של אלון ליבנה לקסטרו אביב-קיץ 2015. דודי חסון,
קולקציית הקפסולה של אלון ליבנה לקסטרו אביב-קיץ 2015/דודי חסון
"אני נורא התעקשתי שיהיה ג'ינס גבוה עם חיתוכים, וייאמר לזכותם של קסטרו שהם זרמו איתי על כל קפריזה גם אם זה עלה להם בבריאות"

אך לא רק גלאם לילי, אלא גם קז'ואל בועט ניתן למצוא בקולקציה, מהסוג שפחות ניתן לאתר בבית האופנה הפרטי הנושא את שמו של ליבנה. המעצב התעקש על יצירת פריטים כמו ז'קט עור עם פאץ' מעור שונה אשר נרקם במכונה ידנית ומדמה קעקוע, או לחילופין על מכנסוני עור גבוהי גזרה המשלבים דיטיילים של עור מבריק במראה ויניל. אך על יותר מכולם התעקש המעצב דווקא בכל הנוגע לפריט הבסיסי ביותר לכאורה בקולקציה – הסקיני ג'ינס.

"אני נורא התעקשתי שיהיה ג'ינס גבוה עם חיתוכים, וייאמר לזכותם של קסטרו שהם זרמו איתי על כל קפריזה גם אם זה עלה להם בבריאות", מספר ליבנה בטון מחויך שנע על הריינג' שבין השובבי לטראבלמייקר: "ואז אמרנו שלא באמת חייבים ג'ינס בקולקציה, הרי זה לא משהו שהוא ערב וכבר יש ג'ינסים בקסטרו - אבל לי היה חשוב שיהיה את הג'ינס עם הדיטיילים הקטנים שלו מעור שמקשרים אותו לקולקציה. ככה שאם מישהי בסוף תקנה מהקולקציה שלי רק את הג'ינס, תהיה לה אפשרות לעשות מיקס אנד מאץ' גם עם פריטים בחנות. זה בעצם מה שהופך קולקציה לקולקציה ולא לאוסף של דגמים מופרכים".

הדיטיילים של העור מככבים בקולקציה, אם בגרסה סינתטית המשולבת בפריטי בד שאמורים להיות כביסים ואם בגרסה האמיתית שאינה בהכרח הימור כלכלי בטוח בקולקציה שמיועדת לאקלים הים-תיכוני הלח. בכלל, ניכר כי ליבנה וקסטרו מצאו יחד את הדרך הנכונה והמאוזנת בין פוטנציאל מסחרי לניואנסים שמהווים גושפנקה רשמית לכך כי מאחורי כל שיתוף הפעולה הזה לא מתנוסס רק שם של מעצב, אלא הוא עצמו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
קולקציית הקפסולה של אלון ליבנה לקסטרו אביב-קיץ 2015. דודי חסון,
קולקציית הקפסולה של אלון ליבנה לקסטרו אביב-קיץ 2015/דודי חסון
בשלב הזה נקטעת השיחה בעקבות מעריצה נלהבת בעלת מבטא זר, המזהה את ליבנה בחנות. הוא מתגלה כג'נטלמן אמיתי כשהוא עוצר לעשות איתה סלפי

"בחטיבת פריטי העור - עור אמיתי ואיכותי כמובן - עברנו כמה וכמה תהליכים עד שהגענו לחומר המדויק, לעור עם הברק הנכון שישתלב עם המאט. זה תקף לכל חומרי הגלם, ובכלל לכמות הניואנסים שיש בכל פריט ופריט – המכנסונים שאין להם תפר צד, המתפר המיוחד בשמלה. כשחושבים על כל פריט באופן ספציפי אז כל עניין בחירת הבד, הכובד שלו, התנועה, הגזירה, המתפרים, זה אולי נשמע פחות מרשים. אפילו סביר להניח שהלקוחה בכלל לא תשים לב. אבל בשביל חברת אופנה מסחרית שעושה דבר כזה – זה ממש לא מובן מאליו ומבחינתי כמעצב הדברים הקטנים האלה הופכים את הבגד לבגד של מעצב. זה חישוב לא כלכלי בעליל אבל זה שווה את זה בסופו של דבר".

בשלב הזה נקטעת השיחה בעקבות מעריצה נלהבת בעלת מבטא זר, המזהה את ליבנה בחנות של קסטרו בדיזנגוף סנטר בתל אביב, שם מתקיים הראיון. ליבנה מתגלה כג'נטלמן אמיתי כשהוא עוצר לעשות איתה סלפי, וכאשר כמה דקות מאוחר יותר הוא נותן לה את האינפוט האישי שלו בעודה מודדת שמלה כחולה מהקולקציה שלשמה נתכנסנו. בין "איט לוקס גרייט און יו" אחד למשנהו מגיחות עוד שתי אוהדות חביבות בשנות העשרה לחייהן, שמבקשות בהתרגשות להצטלם עם ליבנה. ולא, לא היה מדובר בניצבות מושתלות של ההפקה. ליבנה נראה מובך ומוחמא בו זמנית.

קולקציית הקפסולה של אלון ליבנה לקסטרו אביב-קיץ 2015. דודי חסון,
קולקציית הקפסולה של אלון ליבנה לקסטרו אביב-קיץ 2015/דודי חסון
"עיצוב זה אחד המקצועות הבודדים שגם בגיל 50 אני אוכל עדיין למצוא את עצמי מתפתח בתוכו. כמו להיות ארכיטקט של בגד. אתה משתבח עם השנים, וצריך להמציא את עצמך מחדש בכל פעם"

תראה אותך, ממש מעצב-סלב.
"אני כאן בשביל העיצוב. אני יכול להגיד לך שכשעשינו את הפרסומת עם גל גדות די שהתעקשתי שהפרצוף שלי לא יהיה שם, שהקולקציה תדבר בעד עצמה - דווקא מהמקום ש"מעצב סלב" זה לא משהו שעושה לי את זה. אם זה תוצר לוואי של זה שאני מלביש מפורסמות אז סבבה אבל זה לא משהו שאני עובד עליו".

בסך הכל לא מעטים האנשים שזה היה מסנוור אותם או עולה להם לראש, במיוחד אם הם היו עובדים עם כוכבות איי-ליסט מהסוג שלך יצא לחוות - שזה פחות או יותר חלומו הרטוב של כל מעצב, לא?
"תלוי מה החלום שלך. אם החלום שלך הוא להיות מעצב אז אני מניח שזה פחות קריטי. אין ספק שיש בזה משהו נורא זוהר, בלהיות מעצב אופנה שעובד עם מפורסמים, אבל אני יודע שאני רוצה להיות מעצב אופנה כבר מגיל 14. כשדמיינתי את זה לא דמיינתי את עצמי מצטלם עם מעריצים. זה לא מה שעניין אותי. עניין אותי לגעת בחומר, להעמיק, לעשות את מה שאני אוהב. בניגוד לשחקנית, זמרת או דוגמנית, זה אחד המקצועות הבודדים שגם בגיל 50 אני אוכל עדיין למצוא את עצמי מתפתח בתוכו. זה על-זמני. מבחינתי זה כמו להיות ארכיטקט של בגד. ככל שאתה מתבגר אתה משתבח עם השנים. אתה מכיר יותר, יודע יותר, וצריך להמציא את עצמך מחדש בכל פעם".

אפשר לומר ששיתוף הפעולה שלך עם קסטרו הוא חלק מהנקודה הזו.
"נכון. הבנות שביקשו עכשיו להצטלם איתי, לא באו בשביל השמלה הזאת או השמלה הזאת. הם באו בשביל כתב היד של אלון ליבנה, ואני צריך להביא להן את זה ולא להיות אגואיסט. כשאני מנגיש את עצמי אז חשוב לי להיות לארג' עד הסוף ולתת את הדברים שלי במחירים שפויים לבנות האלה, התיכוניסטיות, שאני בטוח שהן לא יכולות להרשות לעצמן לקנות שמלה ב-5,000 שקל ביומיום".

ושהן לא בהכרח ביונסה או ליידי גאגא.
"תשמעי ביונסה זו ביונסה, היא לא בחורה רזה אבל היא מאוד מפוסלת. גם ליידי גאגא זו לא בחורה רזה, היא לא גבוהה ואין לה את הנתונים הקלאסיים אבל היא עובדת מאוד קשה. כשהיא הייתה פה בארץ, הייתי צריך לעשות לה את כל ההתאמות כאן, עליה. זה לא יש מאין".

קולקציית הקפסולה של אלון ליבנה לקסטרו אביב-קיץ 2015. דודי חסון,
קולקציית הקפסולה של אלון ליבנה לקסטרו אביב-קיץ 2015/דודי חסון
"ביונסה היא לא בחורה רזה אבל היא מאוד מפוסלת. גם לליידי גאגא אין את הנתונים הקלאסיים. כשהיא הייתה בארץ הייתי צריך לעשות לה את כל ההתאמות כאן, עליה. זה לא יש מאין"

ארבע שנים עברו מהקולקציה הקודמת שלך ושל קסטרו. בטח הפעם ניגשת לזה ממקום אחר.
"בטח. תראי, אחד הדברים שמזוהים עם קסטרו שזה כמו משפחה. זה ממש לא מרגיש כמו עבודה, נטו ביזנס. לחבור בשנית אחד לשני זה משהו שהוא מאוד ישראלי באיזשהו מקום. אם היה לנו כיף יחד, היה מוצלח, למה שלא נעשה את זה שוב? קסטרו יכלו לבחור בכל מעצב שהם רק היו רוצים והוא היה רץ לעשות איתם קולקציה. אבל דווקא לחזור למישהו שכבר עבדת איתו ולפתח איתו משהו שהוא מורכב יותר, מהודק יותר ונכון יותר עכשיו כשאני במקום אחר – זה סוג של ניסוי שהוא נורא מעניין בעיניי, והרבה יותר מאתגר באיזשהו מקום".

אז אפשר לומר שבין ההכנות לשבוע האופנה בניו יורק, לטור של ביונסה וליידי גאגא – שיתוף הפעולה עם קסטרו זה בעצם לחזור הביתה?
"לגמרי. ניו יורק ואל.איי, כמה שאני אצליח שם, זה לא הבית. זה לא. וכל מי שעובד בחו"ל, או גר בחו"ל ואומר שהוא מרגיש בבית – משקר. המנטליות היא שונה לחלוטין. והאנשים".

על אף שבארץ יותר מורכב לעסוק בעיצוב אופנה. כאן בכל זאת כל מעצב צריך להיות גם איש עסקים ומנהל חשבונות, עד שלא תמיד נשאר מקום ליצור.
"אני מתעסק נטו בעיצוב. אחת הבעיות בארץ היא שמעצבים מתעסקים גם בלנהל את עצמם ועושים הכל מהכל. אני לוקח צעד אחורה ומודה - אני פאקינג דפוק במספרים. אני כן עם הרגליים על הקרקע אבל עשיתי שלוש יחידות במתמטיקה, ואפילו את זה גירדתי – אז למה שאתעסק במספרים כשיש אנשים שיכולים לעשות את זה פי אלף יותר טוב ממני?".

קושי נוסף בשוק המקומי הוא בשוק אופנת הגברים. תחום שבטח כל הזמן שואלים אותך מתי כבר תחליט להיכנס אליו.
"וואו. אין לך מושג כמה את צודקת. אני חושב שבאמת אם אעצב לגברים זה יהיה רק תחת קונסטלציה כזו כמו שיתוף הפעולה עם קסטרו. לצערי המדינה שלנו קטנה והכל קטן. אפילו אני כשאני מתלבש אני נזהר. אבל אם הייתי מעצב לגברים הייתי עושה את זה מכיוון שונה לגמרי, של מה אני הייתי רוצה ללבוש – מכיוון של מה לי חסר בארון. ואני חושב שזה ההבדל בין מעצב גבר למעצבת אישה כשהם ניגשים לעצב בגד".

אצל נשים זה מגיע ממקום יותר יצרי, ואצל גברים אולי ממקום יותר פרקטי.
"אצל גברים זה יותר יצרי אני חושב ודווקא אצל נשים זה יותר פרקטי. תקני אותי אם אני טועה. לי לא אכפת אם זה יהיה לי נח או לא בבית שחי. זה לא מעניין אותי. בקולקציית בגדי ערב למשל הכי קל ליפול. בקלות זו יכולה להיות קולקציה משעממת, מעצבנת ולא אופנתית. בקולקציה הזו היה לי מאוד חשוב כבר מהרגע הראשון לא להגיע למקומות כאלה. בהתחלה היו לנו הרבה כיוונים, אחד מהם היה לקחת פריטים איקוניים שלי – בגד שביונסה לבשה, בגד של גאגא, בגד של נעמי קמפבל, ואמרתי 'קאם און', זה כזה לא קול לעשות רפליקות של בגדים של כוכבות. זה הרגיש לי מאוד המוני וזול. הרגיש לי הרבה יותר נכון לעצב קולקציה שלמה, שהיא העולם שלי".

טווח מחירים:
פריטי עור: 699-1,199 שקלים
שמלות: 399-499 שקלים
חולצות ובגדי גוף: 199-299 שקלים
ג'ינס: 299 שקלים
תיקים: 199 שקלים
נעליים: 299 שקלים
להשיג בחנויות קסטרו הנבחרות ובאתר החברה.

לקניית הקולקציה של אלון ליבנה באתר קסטרו לחצו כאן

קולקציית הקפסולה של אלון ליבנה לקסטרו אביב-קיץ 2015. דודי חסון,
קולקציית הקפסולה של אלון ליבנה לקסטרו אביב-קיץ 2015/דודי חסון
קולקציית הקפסולה של אלון ליבנה לקסטרו אביב-קיץ 2015. דודי חסון,
קולקציית הקפסולה של אלון ליבנה לקסטרו אביב-קיץ 2015/דודי חסון
קולקציית הקפסולה של אלון ליבנה לקסטרו אביב-קיץ 2015. דודי חסון,
קולקציית הקפסולה של אלון ליבנה לקסטרו אביב-קיץ 2015/דודי חסון
קולקציית הקפסולה של אלון ליבנה לקסטרו אביב-קיץ 2015. דודי חסון,
קולקציית הקפסולה של אלון ליבנה לקסטרו אביב-קיץ 2015/דודי חסון
קולקציית הקפסולה של אלון ליבנה לקסטרו אביב-קיץ 2015. דודי חסון,
קולקציית הקפסולה של אלון ליבנה לקסטרו אביב-קיץ 2015/דודי חסון
קולקציית הקפסולה של אלון ליבנה לקסטרו אביב-קיץ 2015. דודי חסון,
קולקציית הקפסולה של אלון ליבנה לקסטרו אביב-קיץ 2015/דודי חסון
קולקציית הקפסולה של אלון ליבנה לקסטרו אביב-קיץ 2015. דודי חסון,
קולקציית הקפסולה של אלון ליבנה לקסטרו אביב-קיץ 2015/דודי חסון
קולקציית הקפסולה של אלון ליבנה לקסטרו אביב-קיץ 2015. דודי חסון,
קולקציית הקפסולה של אלון ליבנה לקסטרו אביב-קיץ 2015/דודי חסון
קולקציית הקפסולה של אלון ליבנה לקסטרו אביב-קיץ 2015. דודי חסון,
קולקציית הקפסולה של אלון ליבנה לקסטרו אביב-קיץ 2015/דודי חסון
קולקציית הקפסולה של אלון ליבנה לקסטרו אביב-קיץ 2015. דודי חסון,
קולקציית הקפסולה של אלון ליבנה לקסטרו אביב-קיץ 2015/דודי חסון
קולקציית הקפסולה של אלון ליבנה לקסטרו אביב-קיץ 2015. דודי חסון,
קולקציית הקפסולה של אלון ליבנה לקסטרו אביב-קיץ 2015/דודי חסון
קולקציית הקפסולה של אלון ליבנה לקסטרו אביב-קיץ 2015. דודי חסון,
קולקציית הקפסולה של אלון ליבנה לקסטרו אביב-קיץ 2015/דודי חסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully