וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביבי התחיל את הכל: כל מה שרציתן לדעת על קרמי האלפאבית

23.6.2015 / 11:53

כשקרם ה-BB חדר לחיינו הסבירו לנו שהוא משלב את הכל יחד - לחות, פריימר, מסנן הגנה ובסיס בשפופרת אחת. אבל אחריו צץ ה-CC המתוחכם ולא איחר להגיע כמובן ה-DD המשוכלל וכעת מתברר ש-קרם ה-EE באמת קורה. אז מה לעזאזל ההבדל ביניהם? הגיע הזמן לספק לכן תשובות

BB - הראשון ששילב הכל ביחד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איב סן לורן: 252 שקלים; לה רוש פוזה: 145 שקלים; קלרינס: 252 שקלים; מאלו ווילז: 286 שקלים; בובי בראון: 195 שקלים; קילס': 155 שקלים; לנקסטר: 179 שקלים; פופה: 75 שקלים; גרנייה: 60 שקלים; ז'יבנשי: 195 שקלים; אליזבת ארדן: 188 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
כיום יש גם קרם EE. עם זאת, על המדפים בארץ ניתן למצוא בעיקר קרמי BB ו- CC (בעוד שנוכחות ה-DD וה-EE פחותה בהרבה). גליה תורן חן, מומחית יופי, עושה סדר

קרם ה- BB התחיל את הכל. הסבירו לנו שזהו קרם המשלב את הכל ביחד. לחות, פריימר, מסנן הגנה ובסיס, כולם בשפופרת אחת. נשמע מצוין. אבל אחריו צץ ה- CC שהוצג לא אחת כדור חדש ומשוכלל של ה- BB הכולל גם טיפול בבעיות גוון למיניהן. לא איחר להגיע כמובן ה- DD ואם הבנו נכון, הוא לקח את רעיון ה"הכל-ביחד" לדרגה מתקדמת של ממש והציע, בנוסף, גם רכיבי אנטי אייג'ינג. אבל טרילוגיית האלפאבית לא נותרה כזאת הרבה זמן. ואו-מיי-גאד, קרם EE באמת קורה! על המדפים בארץ עדיין ניתן למצוא בעיקר קרמי BB ו- CC (בעוד שנוכחות ה- DD וה- EE פחותה בהרבה), אבל עדיין, סדר צריך להיות. לבקשתינו, גליה תורן חן, מומחית יופי, מגישת טלוויזיה ועורכת אופנה מנוסה, עושה סדר.

האם קרמי האלפאבית הם חידוש?

"האיפור ההיברידי, זה שיודע לעשות כמה פעולות בשפופרת אחת, לא נולד בעשור שלנו, אלא הרבה לפני כן. כפי שהאישה המודרנית לא המציאה את המולטי טסקינג, רק שכללה אותו, כך מדעני העשור הנוכחי לא המציאו את הנוסחה המשולבת של הבסיס, אלא רק שדרגו אותה".

מה היה הרקע להמצאת קרמי האלפאבית?

"איפור האלפאבית שהתחיל ב-BB, CC, DD וכעת מאיים עלינו עם מבול של EE, הוא טרנד שיווקי, הרבה יותר ממהותי. ההבדלים בין הפורמולות אינם גדולים, אך היצרנים ממציאים שמות חדשים בשדרוגים קלים כדי לענות על הצורך וההתלהבות של קהל הצרכניות".

תארי את ההתחלה

"האמא והאבא של הקטגוריה הוא ה"דמי מייקאפ" של שנות השמונים והתשעים ששילב קרם לחות עם מייק אפ (קצת כמו שמפו וקונדישינר שחוסך לנו זמן, אך לא עושה כל פעולה במלואה). מהקונספט הזה צמחה הקטגוריה שזכתה לתמריץ בשנות ה-2000 דווקא מהכיוון של מדינות דרום מזרח אסיה שהן יצרניות ההמצאות החדשות. שימו לב, שכל מותג מרשה לעצמו חופש יצירתי באשר לשמות ולפורמולות שהוא משווק תחת אותו קונספט".

האם קרמי אלפאבית הם תחליף אמין למסנני הגנה?

"דרמטולוגים מזהירים מהסתמכות על מסנני הקרינה של מוצרים עם גוון כי ישנה נטייה לשים פחות מהם על הפנים. כמו כן, אין לשכוח שכל מסנן קרינה יש לחדש מדי כשעתיים, בהתאם לתנאי הסביבה וסוג העור".

אז מה מומלץ בפני הצרכנית הממוצעת?

"המלצתי היא פשוט להתנסות במרקמים ובכיסויים השונים עד שתימצא הנוסחה הנכונה עבורה. יש הרבה פטנטים נחמדים וחוסכי זמן בתחום. רצוי למשוח עם כריות האצבעות ולהשתמש לבד, מעל לסרום/קרם לחות או מתחת למייקאפ/ פודרה לפי סגנון החיים, הצרכים ורמת הכיסוי המבוקשים".

האם צפוי להיות בעתיד גם FF וכן הלאה?

"אני משוכנעת שחברות הקוסמטיקה לא אמרו את המילה האחרונה בקטגורית ה"טיפור" (טיפוח-איפור) וצפויות לנו אותיות נוספות בעתיד הקרוב".

כיצד היית מגדירה כל אחד מהקרמים ולמי הוא מומלץ?

BB CREAM - BLEMISH/ BEAUTY BALM

"נוסחה שמשלבת לפחות חמש פעולות ובחלק מן היצרנים גם עשר: לחות, גוון, זוהר, טשטוש פגמים, הגנה מהשמש ופגעי סביבה, ועוד. הנוסחה המקורית פותחה על ידי רופאה דרמטולוגית לצורך הרגעת העור של לקוחותיה לאחר ניתוחי לייזר, עוד בשנות החמישים. הדור החדש של ה- BB תפס תאוצה באסיה. מכל האותיות ל- BB יש לרוב כיסוי יותר גבוה וריכוז פיגמנט ולכן הוא יתאים גם כתחליף למייק אפ קל.

הוא מתאים למעדיפות כיסוי קל וטבעי, למתחילות בתחום האיפור או ל'עצלניות' שאין להן זמן בבוקר לכמה פעולות".

CC - שם דגש על תיקוני גוון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יובנה: 325 שקלים; סמאשבוקס: 139 שקלים; דארפן: 180 שקלים; לנקום: 195 שקלים; רבלון: 64.90 שקלים; לנקסטר: 370 שקלים; קליניק: 210 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

CC CREAM – COLOR CORRECTING

"קרם ה- CC שם דגש על תיקון גוון העור והוא מכיל לרוב פחות פיגמנט ויותר מפזרי אור אופטיים שעושים תיקון של התאורה לטשטוש עור בלתי אחיד או עור צהוב, אדום ואפור מדי. ישנן חברות שמשיקות CC (ואפילו BB) בגווני תיקון לעורכמו: ירוק או סגלגל. בכל מקרה קשת הגוונים בכל סוגי האיפור האלפא ביתי היא קטנה יותר מזה של מייקאפ בשל השקיפות הגבוהה והנטייה לכיוון הטיפוח.

מתאים למי שמעוניינת בתיקון גוון העור ביחד עם טיפוח, מניעת כתמים והגנה. עבור מאפרים מקצועיים ה- CC עשוי לשמש כפריימר מצוין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

DD - עם מקדם הגנה גבוה. נדיר בארץ, עד לא קיים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דרמדוקטור: 157 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

DD CREAM - DAILY DEFENSE/ DYNAMIC DO-ALL

"כפי שניתן להבין מריבוי השמות והפרשנויות גם יצרני האיפור לא סגורים על עצמם. ה-DD בכל חברה מעניק משהו אחר ולכן כדאי לחקור ולבדוק. באופן עקרוני דור זה אמור לשים דגש גדול יותר על הגנה למשך כל היום ולכן יכיל לרוב מסנני קרינה מעל 30 SPF.

מתאים למעוניינות בהגנה גבוהה ובתכשיר היברידי, דינמי משולב. לספורטאיות למשל.

EE - חדש על המדפים ו"מאיר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אסתי לאודר: 230 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

EE CREAM - EVEN EFFECT

"תכשירי ה- EE החדשים דומים לאח הצעיר - ה-DD, אך לפי הנמסר על-ידי מותגי האיפור, הם אמורים להיות "מוארים יותר". ו- ENLIGHTEN זה כמובן עם E. המוצרים החדשים בקטגוריה שמים דגש על אחידות העור ומתאימים למי שסובלות מכתמי עור, היפר פיגמנטציה וחוסר אחידות בגוון עם דגש על טשטוש פגמים בעזרת מפזרי אור ומינרליים בריכוז גבוה ולא על כיסוי מלא.

מתאים למעוניינות במראה קורן, מואר בפנים המעוניינות בעור אחיד ובטשטוש כתמי ופגמים. כמו כן, עשוי להתאים גם מתחת למייקאפ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully