וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרגיל בהתעוררות: מה עומד מאחורי טרנד הנטורל?

24.7.2015 / 8:00

יותר ויותר כוכבות ואושיות אופנה משילות לאחרונה את המסכות והולכות על גרסת הנטורל נטולת השפכטל והפילטרים, כאשר השבוע הגיעה המגמה לנקודת רתיחה עם הצילום החושפני של קים קרדשיאן למגזין ווג. אותנטיות היא הטרנד החם בתעשיית האשליות

יוטיוב

בווידיאו: הקומיקאית איימי שומר מגיבה לנהייה הפרדוקסלית אחר היופי הטבעי

קרי בראדשו על שער מגזין ניו-יורק בעונה השנייה של "סקס והעיר הגדולה". יוטיוב, אתר רשמי
נטורל פורמולה? האייקון הבלתי מעורער קרי בראדשו על שער ניו יורק מגזין/אתר רשמי, יוטיוב

קרי בראדשו לא האמינה שזה קורה לה. הפאשסניטה הכי זוהרת שידע התפוח הגדול, מצאה את עצמה מככבת על שערו של מגזין נחשב, כשהיא אבוי, נטולת איפור לחלוטין. סינגל אנד פאביולס הייתה גולת הכותרת, אך במפתיע ללא התיבול המתבקש של בגדי מעצבים ושפכטל מהוקצע על תווי הפנים. בפועל העדיפו העוסקים במלאכה לקחת את הטסט-שוט המקדים, לעשות את הלא יעשה ולהציב על הקאבר את הרול-מודל במערומיה טרום שלב המייק-אפ.

עשור וחצי מאוחר יותר, אותה אותנטיות חלוצית מסתמנת כטרנד החם ביותר בתעשיית האשליות. לפתע עוד ועוד כוכבות הוליוודיות ואושיות אופנה משילות את המסכות והולכות על גרסת הנטורל. קייט מוס, סקרלט ג'והנסון וקרי וושינגטון הן רק חלק מה'אמיצות' שהסכימו להצטלם ללא מייק-אפ לשערי מגזינים, כאשר השבוע הגיעה המגמה לנקודת רתיחה עם צילום השער החושפני של קים קרדשיאן. מי שרגילה לחשוף את איברי גופה, בחרה הפעם לחשוף את תווי פניה ולנטוש לרגע את ערכת האיפור המאסיבית לטובת צילומי השער החדש של מגזין ווג הספרדי. הרשת נמלאה בשבחים והשתפכויות, לצד ניתוחים מקצועיים חמורי סבר מדוע זהו הצילום הטוב ביותר בהיסטוריה הצעקנית של נסיכת הטראש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
קים קרדשיאן ללא איפור במגזין ווג ספרד, אוגוסט 2015.
ניתוחים חמורי סבר הטוענים כי זה הצילום הטוב בהיסטוריה שלה. קים קרדשיאן נטולת איפור על שער ווג ספרד, אוגוסט 2015
המאפרת נטע סקלי מתארת דווקא התרחקות מהטרנד: "עכשיו מתחילים להגביר את הווליום ולחזור להדגשה של הפרטים"

מה שהופך את הלהיט החדש למסקרן במיוחד מבין שלל הטרנדים הפוקדים את עולם האופנה, הוא הדיסוננס שעומד בבסיסו. בשבוע הקוטור שהתקיים בפריז לפני כשבועיים, ציירה נטע סקלי המאפרת הראשית של חברת MAC, תמונה מעט שונה. מי שמתרועעת בעבודתה עם שני צדי המתרס – אופנת הרחוב והאופנה העילית, תיארה דווקא התרחקות מהטרנד: "אם לקחנו צעד אחורה, הפשטנו וחיפשנו את המהות של פנים יפות מבלי להשתמש במוצר – עכשיו מתחילים להגביר את הווליום ולחזור להדגשה של הפרטים".

אז אם מסתמנת מגמה הפוכה בעולם האמיתי שמחוץ לדפי הכרומו, מדוע בעולם המגזינים ממשיכים לנופף בגישה הנטורליסטית? אחת על כמה וכמה, כשאנשי מקצוע מצליחים לאתר עדויות המלמדות על שימוש בסיסי במייק-אפ באותם צילומים 'טבעיים' לכאורה. ובטח שבפוטושופ.

המאפרת ורד ספיבק מאמינה שהבסיס הוא יח"צני לחלוטין: "השער של קים קרדשיאן הפתיע אותי מאוד למען האמת. היא כל כך עמוסה תמיד ומתאפרת ברמה של דראג, שמבחינתה אני חושבת שזה היה בקטע של תעוזה. אני חושבת שמנסים למתג אותה מחדש, מרוב שהיא מזוהה עם כמויות של איפור וצילומי עירום. אולי התדמית כבר נהיית בעייתית מדי. והרי מה היא עוד יכולה לעשות שיעשה כזה הד אחרי שהיא הצטלמה עירומה עם כל התחת בחוץ? בכל אופן, היא כל כך הרבה יותר יפה בלי איפור".

המניעים התדמיתיים משותפים גם לשאר הקולגות של קרדשיאן, לפי דבריה של ספיבק שחושבת כי צילומי ה-NO מייק-אפ נועדו בעיקר לסתום את פי המלעיזים שמחפשים אותן בהזרקות הבוטוקס והשיפוצים.

ביונסה. complex.com, צילום מסך
הפנים האמיתיות של ביונסה. תמונת טרום-פוטשופ מתוך קמפיין לוריאל שדלפה לרשת/צילום מסך, complex.com
המאפרת ורד ספיבק: "כולנו רוצים לראות תמונות אמיתיות, אבל מצד שני העיניים נשואות אל מה שקורה על השטיח האדום. מצד אחד ריאליטי, מצד שני פוטושופ"

"כל הכוכבות האלה הרי דואגות לעור הפנים שלהן כל הזמן. זאת הפרנסה שלהן", אומרת המאפרת נטאשה דנונה, שמפקפקת באותנטיות של הטרנד האותנטי. היא נזכרת בצילומי הפרסומת הלא מרוטשים של ביונסה ללוריאל, שדלפו לרשת לפני חצי שנה ועשו הרבה רעש לנוכח 'הפנים האמיתיות'. דנונה לא הבינה על מה המהומה, הרי לדבריה "ככה נראית אישה במציאות".

דנונה קושרת את הטראומה הבינלאומית למציאות האינסטגרמית: "העין האנושית הרגילה מתרגלת למשהו מסוים, וזה יוצר תפיסה מסוימת. אני לצורך העניין בת 44, לא עשיתי שום טיפול וזה גורם לי להרגיש חריגה בגלל שאני נראית כמו שאשה בגילי אמורה להיראות. המציאות שבנינו לדור החדש היא מעוותת לחלוטין. הבנות שלי, בנות 16 ו-19 רוצות להיראות כמו באינסטגרם, שאמור להיות מאוד טבעי, ספונטני ואמיתי. אני מסבירה להן שזה לא ככה, שהכל מעובד. כמו שטרנד הרזון השפיע, עכשיו ילדות צעירות לא מסוגלות לצאת לרחוב בלי מייק-אפ. זה מוגזם, וזה עוד בא מפיה של מאפרת".

שערי דצמבר 2014 – ווג בריטניה, קייט מוס. סריקה
קייט מוס גרסת הנטורל בגיל 40. ווג בריטניה, דצמבר 2014/סריקה

הסתירות שעומדות בבסיס הטרנד הגיעו לרמה כזו שאף זיכתה אותה בסאטירה. הקומיקאית החדה והאהודה איימי שומר הקדישה מערכון שלם לנהייה הפרדוקסלית אחר היופי הטבעי. בסרטון האלמותי הנקרא Girl, You don't need makeup, היא מסירה את שכבות האיפור לנוכח הפצרות גברברי להקת הבנים הסכרינית שברקע. לאחר שהיא מורידה את כל המסכות, מבקשים ממנה הבנים המבועתים לעשות ג'סטה ולהחזיר הכל חזרה.

"אנחנו יכולות להיות דבוקות לטרנדים, אבל רובנו לא סקרלט ג'והנסון וגם לא קייט מוס. בסופו של דבר כולן מעדיפות לכסות את עצמן בשביל להרגיש יפות יותר", מוסיפה ספיבק. "כולנו דבוקים ל"אח הגדול" ורוצים לראות תמונות אמיתיות, אבל מצד שני העיניים של כולם נשואות אל מה שקורה על השטיח האדום. מצד אחד ריאליטי, מצד שני פוטושופ".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרי וושינגטון מדגמנת אומץ. מגזין אלור, נובמבר 2014/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסופו של דבר משוכנעת ספיבק כי הטרנד לא ישרוד, על אף שנעים להרגיש פה ושם טפטופים של התעוררות. גם המאפר יוני שיין מטיל ספק גדול בטרנד: "טרנד תופס כשהוא יותר מוחשי, כשאפשר להרגיש אותו – כמו שפתון בצבע ניוד או ורוד ניאון. NO מייק-אפ זה טרנד שנתפס בעיקר על ידי מאפרים מקצועיים ודוגמניות. על קנדל גנ'ר לדוגמה זה באמת מהמם, אבל אם ניקח את מזל כהן משדרות או את אביב פינקלשטיין משכונת ל' החדשה בצפון תל אביב נגלה שהטרנד הזה לא באמת קיים. זה חלק ממחלת הנפש של הגייז שרואים בעיניים את האישה הרזה, הנקייה, השטופה. אולי זאת בכלל קונספירציה".

שיין מתייחס אף הוא לטיפולים היקרים והאינטנסיביים שעושות כל אותן כוכבות על מנת שיוכלו להרשות לעצמן להצטלם ללא חומרי עזר, ומקביל את הטרנד עצמו למגמות אחרות בעולם האופנה: "העניין הוא כאילו לחזור למקורות, כמו שיש חזרה לחייטות, לאנשי מקצוע מפעם כמו סנדלרים ולבשמים בהתאמה אישית, אבל אנשים מתחילים להתפכח מהאשליה שמוכרים להם. גם כאן. הרי אם למישהי היה עור לא טוב, בחיים לא היו מצלמים אותה ככה טבעי. בריטני ספירס או מדונה לדוגמה – רבאק, בחיים לא היו מצלמים אותן ללא איפור. וגם קים קרדשיאן על השער של ווג – אני בטוח במיליון אחוז שיש שם איזה איפור בסיסי, אז שלא יעבדו עליכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully