וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונות בנוגע לליהוקה של סופי בת ה-14 מחולון לבית האופנה דיור

26.7.2015 / 8:44

סדקים בסיפור סינדרלה בעקבות טענות נגד המנהל האמנותי רף סימונס, במחאה על שיקול דעת לא מוסרי: "תעשיית האופנה עבדה קשה מאוד בשנים האחרונות כדי לתקן את התדמית הנצלנית שנוצרה לה. זהו צעד מאכזב אחורה בזמן"

You tube

אחרי תצוגה מוצלחת במיוחד במוזיאון רודן בפריז, במסגרת שבוע אופנת הקוטור, נשמעים כעת קולות ראשונים של מחאה בנוגע לסופי מצ'טנר, דוגמנית ישראלית בת 14, הרכש הטרי והמדובר של בית האופנה היוקרתי.

"תעשיית האופנה עבדה קשה מאוד בשנים האחרונות כדי לתקן את התדמית הרעה שנוצרה לה", אמרה חברת הפרלמנט הבריטי קרוליין נוקס במסגרת דיון העוסק בדימוי גוף האישה, "קיימת חובה מוסרית להתנהל על פי תקנון ברור בכל הנוגע לדוגמניות קטינות, בכדי להגן על בחורות צעירות מפני גורמים נצלניים ומפני היקלעות תמימה לצילומים פרובוקטיביים", היא הוסיפה ותיארה את ליהוקה של סופי לפנים החדשות של דיור כשיקול דעת מוטעה וכ"צעד מאכזב אחורה בזמן".

אל חברת הפרלמנט מצטרפים פעילים נוספים, כשהדעות בנוגע לדוגמנית היפהפיה חלוקות. יש הטוענים כי היא נראית אפילו צעירה יותר מגילה, וזה עשוי להעצים את טרנד המראה הילדותי-אנדרוגיני הלא מציאותי - אותו טרנד שחלקים נרחבים בתעשיית האופנה העולמית מאדירים ומעצימים, כשבמקביל מתקיימים ניסיונות רבים וכושלים להציג מודל בריא של יופי נשי.

תצוגת דיור קוטור לעונת סתיו/חורף 2015/16 בשבוע האופנה של פריז, יולי 2015. AP
שאלת המוסר הנצחית. מצ'טנר פותחת את התצוגה במראה יפהפה ואלמותי/AP

כזכור, סופי מצ'טנר נחשפה לפני כשלושה שבועות בכתבה בחדשות 2 שהציגה את סיפור חייה המורכב (מעבר חד מניקוי מדרגות בחולון לשבוע האופנה בפריז) במעטפת של סיפור סינדרלה מרגש. הבחירה בנערה קטינה וחסרת כל ניסיון, החתמתה המהירה על חוזה דוגמנות בינלאומי והוצאתה מבית הספר לוותה בביקורות רבות. הצעירה, בת לאם חד-הורית, מתגוררת בדירת חדר וחצי עם אמה ואחיה הקטן. לאחרונה הצטרפה לסוכנות הדוגמנות של רוברטו בן שושן, ובעקבות היתקלות מקרית לכאורה ברחובות פריז עם רף סימונס, המעצב הראשי של דיור, היא נבחרה לפתוח את תצוגת האופנה של קולקציית הקוטור לחורף 2015/16. מצ'טנר סיפרה בראיון שהיא מתכננת להשתמש במשכורת הראשונה שלה - על סך 265,000 דולר, בעזרה במעבר לבית חדש עם משפחתה, והיא מתכננת לסיים את לימודיה בתיכון במקביל לעבודת הדוגמנות.

אבל דיור הוא לא בית האופנה היחיד שחוטא בסגידה לילדות, ומצ'טנר לא תיאלץ לעמוד לבדה בחזית הסערה שמתפתחת במחאה על שימוש בדוגמניות בגיל כה צעיר. רק לאחרונה דיווחנו כאן על לילי-רוז דפ, בתם של בני הזוג לשעבר ונסה פאראדי וג'וני דפ, שכבר בגיל 15 מתפקדת על תקן הפרזנטורית החדשה של שאנל. דפ, תוצאה של חגיגת גנטיקה משובחת, גנבה את ההצגה בתצוגת בית האופנה הצרפתי על מסלול שעוצב כמו קזינו בסגנון ארט דקו. בשבוע שעבר פורסם הקמפיין הראשון שלה ונראה כי זוהי תחילתה של קריירת דוגמנות עמוסה. גם קאיה ג'ורדן גרבר, בתה בת ה-13 בלבד של דוגמנית העל לשעבר סינדי קרופורד, מככבת בימים אלה בהפקת אופנה במגזין ווג איטליה, לאחר שהוחתמה על חוזה דוגמנות בסוכנות הבינלאומית IMG.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
סופי מצ'טנר בתצוגת דיור קוטור סתיו 2015, פריז, יולי 2015. AP
שאלת המוסר הנצחית. מצ'טנר פותחת את התצוגה במראה יפהפה ואלמותי/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לילי רוז דפ בת ה-15, בתם של ונסה פאראדי וג'וני דפ, בקמפיין הראשון לשאנל/מערכת וואלה!, צילום מסך
קאיה גרבר במגזין ווג איטליה, יולי 2015. Steven Meisel, סריקה
קאיה גרבר בת ה-13, בתה של סינדי קרופורד, בווג איטליה/סריקה, Steven Meisel

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully