וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק הצללים: כך תשיגי עצמות לחיים בולטות

5.8.2015 / 11:21

אם התבוננתן בקנאה בפנים המחוטבות של המפורסמות ותהיתן איך הן נראות כאילו פוסלו ביד אמן, אז כדאי שתדעו שלא תמיד מדובר במתנה אלוהית או בגנטיקה משובחת. הכירו את הקונטור, טכניקת איפור שתאפשר לכן להיראות כמו דוגמנית מסלול או לפחות כמו בת משבט הקרדשיאן

קארה דלווין העורכת החדשה של Love Magazine. סריקה
מסתבר שהכל זה עניין של הצללה והארה. קארה דלווין מציגה תווי פנים מושלמים/סריקה

בשנה האחרונה נראה שלכל השחקניות והדוגמניות יש עצמות לחיים מדהימות, אף מושלם וסנטר מחוטב. קים קרדשיאן, ג'ניפר לופז, ריטה אורה ואחרות נראות מושלמות בתמונות שבחשבונות האינסטגרם, במגזינים ובתצוגות האופנה – על המסלול או מאחורי הקלעים (ע"ע קארה דלווין).

אם שאלתן את עצמכן איך זה, לכל הרוחות, שהן נראות כאילו עברו ניתוח פלסטי (מוצלח כמובן) לפני דקה והפנים שלהן זוהרות, רזות ומפוסלות, אז יש לנו חדשות מרגיעות בשבילכן: למזלנו, בנות התמותה, לא תמיד מדובר במתנה אלוהית או גנטיקה משובחת אלא בטכניקת איפור שהפכה טרנד לוהט בקרב המאפרים ברחבי העולם, והיא נקראת קונטור, או בשבילכן, בישראלית מדוברת: הצללה והארה.

קים קרדשיאן. Ian Gavan, GettyImages
קים קרדשיאן. טכניקה או גנטיקה?/GettyImages, Ian Gavan

הקונטור, שהיה שמור בעבר לשחקניות ודוגמניות שאופרו על ידי מאפרים מקצועיים, הוא טכניקה שעושה שימוש באור ובצל והיא מעניקה לפנים עומק ומימד. בעזרתה ניתן לגרום לפנים להיראות רזות, מפוסלות ומעוצבות יותר.

לאחרונה הפכה הטכניקה להיות זמינה לכולן, וחלק משגרת האיפור היומית של נשים רבות במיוחד בזכות ערכות חדשות ויעילות שנמצאות על המדפים. מדובר בפלטות ובהן פודרות בכמה גוונים,מקצועיות, אך עם זאת קלות לשימוש ומאפשרות לכל אחת להראות מושלמת.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
פלטת איפור סמאשבוקס Contour Pallete. מחיר: 269 שקלים.
ערכת סמאשבוקס. ההצללה הנכונה

הכל אודות הקונטור

"הקונטור הינו טכניקת איפור שיוצרת תלת ממדיות בפנים על יד הארת אזורים מסוימים בעזרת גוונים בהירים, והצללת והעמקת אזורים אחרים בעזרת הגוונים הכהים". מסביר המאפר אסף באבו, "היא יוצרת מראה דרמתי תלת מימדי. כך היא מסוגלת להעניק תחושה של אף מחוטב, גבות גבוהות, עצמות לחיים בולטות יותר ובכלל מבנה פנים מודגש, רזה וקרוב יותר לצורה האובאלית".

במה זה שונה משימוש בברונזר, מייק אפ או פודרה?
השימוש בפלטת הקונטור מיועד כדי להקל על הנשים ועל המאפרים. היא מספקת את הצבעים המדויקים והנכונים במרקם הנכון.

ג'ניפר לופז לובשת אטלייה ורסצ'ה בגאלת המט, ניו יורק, 4 מאי 2015. GettyImages
ג'ניפר לופז. מראה השטיח האדום/GettyImages

רק אל תגזימו

"לא פעם אנו עדים למראות מוגזמים וכבדים", מציין באבו, (אין צורך להזכיר שוב את קים קרדשיאן נכון?) "לכן חשוב שהאיפור יראה טבעי ולא מוגזם. בפלטה החדשה של סמאשבוקס, למשל, הצבע החום-אפרפר, נותן לנו את ההצללה הנכונה בגוון הנכון כדי למנוע היוצרות פס כהה מידי וכתום מידי באזורים המוצללים".

"הצבע המרכזי, הברונזה, נותן חמימות מדויקת כדי ליצור בלנדינג (ערבוב) מדויק למראה אמיתי וטבעי של גוון העור ושיזוף נכון ולא מוגזם".

"הגוון הבהיר מספק לנו את ההארה הנכונה,מונע ממנה להראות בהירה מידי ומוגזמת. בזכות פלטת קונטור", מסכם באבו, "למעשה אנחנו לא מסתבכים עם הגוונים הלא נכונים ולא יוצרים לוק מסכתי ומוגזם".

סודות מחדר האיפור

ובכל זאת אי אפשר שלא לתהות מה גרם לקונטור להיות כל כך פופולארי ולתפוס מקום מרכזי בשגרת האיפור.
"הקונטור פופולארי ונחשק" אומר באבו "כי הוא חושף בפנינו את סוד המאפר המקצועי ונותן לנו יכולת לשנות ולשפר את צורת הפנים וחיטובם בעזרת איפור בלבד .חשוב לא פחות: הוא מאפשר לנו להיות פוטוגניים יותר בעידן האינסטגרם מכיוון שהפוטוגניות מושפעת מאוד מהסימטריה בפנים".

אתה יכול לתת דוגמה?
"בוודאי, אחד האפקטים המבוקשים ביותר בקרב נשים הוא חיטוב האף והקטנתו ע"י איפור. הקונטור מאפשר זאת בקלות: בעזרת מברשת מניחים בצידי האף, לאורך העצם את הגוון הראשון, האפרפר וזה מרזה את האף. על גשר האף מניחים את הגוון הבהיר כדי להעצים את ההבדלים בין הצבעים וליצור מראה ישר יותר ולבסוף מטשטשים את השילוב בעזרת הברונזה. התוצאה היא אף ישר יותר, רזה וסימטרי".

הקונטור מתאים לכל אחת?
"הפלטה עצמה מתאימה כמעט לכל אחת בגווני העור הבהיר עד מדיום כהה, היא פחות מתאימה לכהות עור מאחר וגוונים ייעלמו על עור כהה".

תווי פנים. מערכת וואלה! NEWS
אילוסטרציה: איך להתאים את הקונטור למבנה פניך/מערכת וואלה! NEWS

איך משתלבת הטכניקה בשגרת האיפור והטיפוח היומית?

"הערכה, כאמור, מקלה ומאפשר לכולן לצור את המראה במהירות ובקלות. הוא אידיאלי באיפור ערב, אבל בהחלט יראה טוב גם בשעות היום, כל עוד זוכרים להשתמש בו במידה הנכונה. אנחנו בשלהי הקיץ והסתיו ומתקרב ואיתו החגים, הרבה הזדמנויות להפגין מראה פנים מחוטב ורזה, ובכלל במזג אוויר אפור וקריר המראה המפוסל והדרמתי מככב".

משחק הצבעים

איך משיגים את האפקט הרצוי לכל אחת? איך משחקים עם הפודרות בפלטה כדי להשיג אותו?

"חשוב לאבחן את מבנה הפנים כדי לדעת היכן להצליל והיכן להאיר. הרעיון הכללי הוא להניח את הצבע הכהה במקומות אותם נרצה להצליל כמו צידי האף, עצם הלחי הרכות שבצידי המצח ועל הסנטר (לבעלות סנטר כפול זה יעיל במיוחד). את הצבע הבהיר נניח על גשר האף, במרכז המצח, מתחת לעיניים, על עצם הלחי עד קו השיער. ולבסוף, הצבע המשזף, אותו נעביר בקלילות בחיבור של שני הגוונים הבהיר והכהה כדי לטשטש וליצור מראה חלק ועדין יותר".

"כדי ליצור מראה דרמטי ומפוסל יותר יש לעבוד עם מברשת צפופה, אך כדי לצור מראה עדין כדי להשתמש במברשת רחבה ועדינה. רצוי לעבוד בתנועות סיבוביות ומלטפות כך המראה יהיה רך יותר. חשוב לזכור: תמיד מכיוון האוזן, קו השיער למרכז הפנים".

קייט מוס וקארה דלווין בקמפיין לבושם החדש של ברברי. מריו טסטינו,
קייט מוס וקארה דלווין. מלכת הפנים המפוסלות והיורשת שלה/מריו טסטינו

טיפ מנצח?

"הכי חשוב זה לא ליצור קווים חדים וברורים. הרעיון המרכזי ליצירת המראה המושלם הוא הבלנדינג - שילוב של כל הגוונים לאחד על ידי טשטוש. ככל שנטשטש את הגבולות המראה יהיה מושלם וטבעי. כאן ישנו יתרון לפלטה של סמאשבוקס שמציעה שלושה גוונים ולא רק שניים. מכיוון שהגוון המרכזי יוצר את הטשטוש, החמימות והחיבור בין ההצללה וההארה".

פנים אחרות

חשוב לזכור שלכל אחת יש מבנה פנים שונה, ושימוש בטכניקה כללית לא תביא לאותן תוצאות או למראה אצל כל אחת. פה חייבים לציין את הערכה של סמאשבוקס - אותה ניתן להשיג בבלעדיות ברשת אפריל - שעושה את החיים אפילו עוד יותר קלים מכיוון שמצורפת לה טבלה שמאפשרת לכל אחת לזהות את מבנה הפנים שלה והוראות כיצד להתאים לו את השימוש הנכון בטכניקה.

בהנחה שאתן מזהות את מבנה הפנים שלכן, עכשיו רק נשאר להתאפר, לצלם ולהעלות לאינסטוש. קים קרדשיאן תאכלי אבק.

למדי כיצד לעשות קונטור מושלם – תוך 60 שניות בלבד!

וואלה! NEWS בשיתוף סמאשבוקס
  • עוד באותו נושא:
  • סמאשבוקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully