וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארמון שלי או באי שלך?

הוא נסיך מונקו והנכד של גרייס קלי. היא דוגמנית ועיתונאית, בת לשושלת איטלקית אריסטוקרטית. חתונת פייר וביאטריס שהתקיימה בסוף השבוע האחרון מיזגה בין שני בתי אצולה ותיקים, האוחזים בנכסים ובהון הנאמדים בסכומים שמעבר לדמיון. אז רק תארו לכם איך נראו השמלות

הנסיך פייר וארוסתו ביאטריס בורומיאו בגאלת קרן הנסיכה, מונטה קרלו, מונקו, מרץ 2015. GettyImages
כשכסף פוגש כסף. הנסיך פייר וביאטריס בורומאו בנשף צדקה במונקו במרץ השנה/GettyImages

מה לובשת כלה שמתחתנת עם נסיך בארמון ורוד? שמלה ורודה. ועוד שמלה. בעצם, שש שמלות כלה בסך הכל. ככה זה במונקו. הנסיכות הזערורית בין חוף הים התיכון לבין צרפת חגגה בסוף השבוע האחרון את נישואיו של הנסיך פייר לחברתו מזה שבע שנים, ביאטריס בורומאו.

פייר קסיראגי, 27, מספר שבע לכתר, הוא בנה הצעיר של נסיכת מונקו קרוליין ובעלה המנוח, איש העסקים האיטלקי סטפנו קסיראגו, שנהרג בתאונת סירת מנוע ב-1990 שהיה בן 30 בלבד. את שנותיו הראשונות, לאחר מות אביו, הוא העביר בבית הכפר של אמו בפרובנס, צרפת. בנעוריו הצטרף לפעילותה ההומניטרית של אמו באפריקה. לאחר לימודי כלכלה באוניברסיטת בוצ'וני במילאנו, החל לקחת חלק בניהול החברות של אביו. בדומה לכל בני משפחת המלוכה של מונקו, פייר רהוט גם באיטלקית ובאנגלית, בנוסף לצרפתית. הוא גם משמש כסגן נשיא מועדון היאכטות של מונקו ומנגן על סקסופון. באופן יוצא דופן, הוא היה מעורב ב-2012 בתגרה במועדון הטרנדי "דאבל סבן" בניו יורק. על פי הדיווחים בתקשורת, הוא ניגש לשולחן של איש העסקים אדם הוק והדוגמניות נטשה פולי ואניה רוביק, ולאחר חלופת מילים, התפתחה קטטה. קסיראגי אושפז לטיפול קצר, והוק - שנעצר באשמת תקיפה, הודה מאוחר יותר באלימות כדי לחמוק ממשפט. בזמן לימודיו פייר נקשר רומנטית למספר נשים, בעיקר דוגמניות. במאי 2008 החל לצאת עם ביאטריס בורומאו, כשהיתה בת 29.

הבלונדינית התמירה, נצר לבית בורומאו האריסטוקרטי, היא דוגמנית ואשת טלוויזיה ידועה במולדתה איטליה. אביה הוא דון הרוזן קרלו פרדיננדו בורומאו. מצד אביה היא קרובת משפחה של קרלו בורומאו, קרדינל בן המאה ה-16 וקדוש קתולי קאנוני. בבעלות המשפחה נכסים רבים במילאנו ובאזורי הכפר של לומברדיה ופיימונטה. כמו כן הם בעליהם של איי בורומאו - חמישה איים קטנים בחלק האיטלקי של אגם מאג'ורה בצפון איטליה, שהמשפחה החלה לרכוש במאה ה-16 והם כמובן קרויים על שמה. אחיה קרלו נשוי למעצבת האופנה האיטלקייה מרתה פרי, בתו של הצלם האיטלקי פבריציו פרי. יש לה גם שלוש אחיות למחצה מנישואיו הראשונים של אביה לדוגמנית הגרמניה סיביל זותה. דונה לוויניה, דונה איזבלה ודונה מתילדה. כל השלוש נשואות לאנשי תעשייה ואריסטוקרטיה בעלי השפעה. ביאטריס פגשה את הנסיך שלה ב-2008 בזמן לימודיהם באוניברסיטת בוצ'וני במילאנו. מאז היא לא רק הפכה ליקירת הטבלואידים באיטליה ובצרפת, אלא גם השלימה תואר שני בעיתונאות מאוניברסיטת קולומביה וניהלה קריירה כעיתונאית חדשות בעיתונות פרינט יומית, בטלוויזיה וברדיו באיטליה, כמו גם בניוזוויק ובאתר Daily Beast. בימים אלה, בין מדידות שמלות קוטור וגאלות נוצצות, היא עובדת על סרט תיעודי העוסק בנשות מאפיה.

שמלת מסיבת הטקס האזרחי - ולנטינו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

איור שתי השמלות מאת מעצבי ולנטינו

איור שמלת הכלה ושמלת גאלת הערב של ביאטריס בורומאו, יולי 15. טוויטר, צילום מסך
איור שמלת הכלה ושמלת גאלת הערב של ביאטריס בורומאו, יולי 15/צילום מסך, טוויטר

מאז חתונת הנסיך אלבר לשרלין ביולי 2011, לא היתה חתונה מפוארת כל כך במונקו. תיירים ותושבי קבע בנסיכות חגגו את האירוע המשמח שהתקיים במספר מוקדים ובמשך שלושה ימים. כנהוג בעיר המדינה העתיקה, נערכו שני טקסי חתונה. האחד, טקס אזרחי הנחוץ כדי שבני הזוג יוכרו כנשואים, והשני הוא טקס דתי הנערך באופן מסורתי כיוון שהדת הרשמית במונקו היא נצרות קתולית. אז בדומה לאבותיו במשך מאות שנים, הנסיך פייר נישא גם הוא בשני טקסים. אבל אילו טקסים.

הטקס הראשון, האזרחי, נערך בארמון מונקו, מקום מושבו הרשמי של נסיך מונקו מאז המאה ה-13. הארמון המכונה הארמון הוורוד בשל גוון הסלמון שלו, ממוקם על גבעה המתנשאת 60 מטר מעל מימי הים התיכון. לטקס זה בנוכחות כ-700 אורחים לבשה ביאטריס שמלה בעיצוב ולנטינו, בחירה לא מפתיעה לא רק בשל ניסיונו של בית האופנה בעיצוב שמלות כלה לכלות ידועות, אלא גם בשל קשריה ההדוקים של הכלה עמו; דודה של ביאטריס, הרוזן מתיאו מרצוטו, שימש כנשיא ומנהל בית האופנה ולנטינו בזמן שהיה בבעלות תאגיד הטקסטיל האיטלקי "קבוצת מרצוטו" (ולפני מכירתו לחברת ההשקעות מייהולה הנשלטת בידי בית המלוכה הקטארי).

על-פי הפרטים בעמוד האינסטגרם הרשמי של ולנטינו, שמלה התחרה והשיפון עוצבה על-ידי צמד מעצבי בית אופנת העל האיטלקי, מריה גרציה קיורי ופיירפאולו פיצ'יולי. השניים עיצבו גם את שמלת הכלולות של טטיאנה סנטה דומינגו, רעייתו של הנסיך אנדראה. עם שרוולי פרפר, מפתח צוואר V, חצאית מתרחבת ואפליקציות פרחים, השמלה בגווני ורוד רך וזהב העניקה לביאטריס מראה אביבי, רענן וקליל, שהתמזג מצוין לא רק עם הארמון הידוע, אלא גם עם העונה השמשית ושעת היום המוקדמת של האירוע. בערב לבשה ביאטריס שמלה שמיימית מקולקציית הקוטור של ולנטינו בגווני תכלת פסטלי וכסף. ללא ספק, הבחירה הכי נכונה לארוחת ערב במלון הפאר הוטל דה פריס במונטה קרלו.

הטקס הדתי התקיים יומיים מאוחר יותר ב"איון בלה", אחד מאיי בורמאו אשר, כאמור, בבעלות משפחת בורומאו. כאן ביאטריס הלכה על שמלת תחרה חובקת גוף עם שרוולי שלושה רבעים שקופים בגוון שנהב רך של ארמני. שובל ארוך ותסרוקת שיער אסוף השלימו מראה אלגנטי ונקי שהיה בו דמיון מסוים למראה האיקוני של גרייס קלי בפסטיבל קאן של 1955, עוד בטרם נישואיה המלכותיים.

מסיבת הערב של הטקס הדתי התקיימה בעיירה הציורית סטרזה, יעד תיירותי פופולרי בקרב בעלי אמצעים הודות למלונות המפוארים שנבנו כבר במאה ה-19 בסמוך לקו המים, גינות מרהיבות, גן בוטני גדול ואגם מאג'ורה על הגבול עם שווייץ. האגם, השני בגודלו באיטליה, עם נוף אלפיני בצפון וגבעות ומישור לומברדיה בדרום, משרה בסביבתו אקלים ים-תיכוני.

כמו כל האורחים, פייר וביאטריס הגיעו באמצעות סירות מונית נוסח ונציה. הכלה כמובן כבר לבשה את השמלה הבאה, גם היא של ארמני. צחורה וקלילה, חושפת כתפיים ועור שזוף, עם שובלי כתפיים אחוריים, השמלה ההלניסטית הייתה הדבר הכי נכון בסיומו של יום קייצי עמוס חוויות. סנדלי קשירה עם עקבים גבוהים, שיער אסוף גבוה עם צמה קלועה וצלליות עיניים תכולות השלימו חיזיון בלתי נשכח של הכלה על רקע המים הכחולים.

אורחי החתונה, או שתי החתונות ליתר דיוק, לא נותרו בצילם של הזוג הצעיר בכל הנוגע לאופנה. בני מלוכה, אנשי עסקים, אנשי תעשיות הבידור והאופנה לבשו את מיטב עבודותיהם של מעצבי העל, בעיקר צרפתים ואיטלקים. גוצ'י, שאנל, דולצ'ה וגבאנה כיכבו פה כמובן. כצפוי, אירועי האוויר הפתוח והאקלים הנוח הובילו לסגנון אביבי וקליל למדי. אבל כמיטב הקלישאות, מה שהפך את סוף השבוע החגיגי לבלתי נשכח, מלבד האופנה הסוחפת, היתה כנראה האהבה שבאוויר. והיא קיימת שם בין שני כוכבי האירוע המיוחסים.

מחווה? שמלת גרייס קלי בפסטיבל קאן, 1955

השחקנית גרייס קלי בפסטיבל קאן, מאי 1955. GettyImages
השחקנית גרייס קלי בפסטיבל קאן, מאי 1955/GettyImages

שמלת מסיבת הטקס הדתי - ארמני

הנסיך פייר קסיראגי וביאטריס בורומאו בחתונתם (הטקס הדתי), מילאנו, אוגוסט 2015. ספלאש
הנסיך פייר קסיראגי וביאטריס בורומאו בחתונתם (הטקס הדתי), מילאנו, אוגוסט 2015/ספלאש

איור השמלה על-ידי ארמני

איור שמלת הכלה של ביאטריס בורומאו מבית ארמני. איסטגרם, אתר רשמי
איור שמלת הכלה של ביאטריס בורומאו מבית ארמני/אתר רשמי, איסטגרם

פייר וביאטריס: אלבום חתונה

נסיכת מונקו סטפני ובתה פאולין דוקרה בחתונת הנסיך פייר קסיראגי וביאטריס בורומאו, מילאנו, אוגוסט 15. ספלאש
הנסיכה סטפני ובתה פאולין/ספלאש
נסיכת מונקו קרוליין בחתונת בנה הנסיך פייר קסיראגי, מילאנו, אוגוסט 15. splash
הנסיכה קרוליין/splash
הנסיכה שרלוט ובן זוגה השחקן גד אלמלח בחתונת הנסיך פייר, מילאנו, 1 אוגוסט 15. splash
הנסיכה שרלוט ובן זוגה השחקן היהודי-צרפתי גד אלמלח/splash
לנה דל ריי, בן זוגה פרנצ'סקו קרוזיני ואימו פרנקה סוזנה בחתונת נסיך מונקו פייר קסיראגי וביאטריס בורומאו, סטרזה, איטליה, אוגוסט 2015. ספלאש
עורכת ווג איטליה פרנקה סוזנה, בנה ובת זוגו לנה דל ריי/ספלאש
נסיך נורווגיה האקון ורעייתו מאטה מריט בחתונת הנסיך פייר קסיראגי וביאטריס בורומאו, אוגוסט 15. splash
נסיך נורווגיה האקון ורעייתו מאטה מריט/splash
אשת החברה והדוגמנית האיטלקייה ביאנקה ברדוליני ד'אדה בחתונת הנסיך פייר וביאטריס בורומאו, אוגוסט 15. splash
אשת החברה והדוגמנית האיטלקייה ביאנקה ברדוליני ד'אדה/splash
משפחת המלוכה של מונקו במרפסת ארמון בית המלוכה, 19 נובמבר 1996. AP
הנסיך פייר/AP
נסיך מונקו פייר קסיראגי בחתונתו לביאטריס בורומאו, קאן, צרפת, אוגוסט 2015. splash
הנסיך פייר קסיראגי/splash
פייר קסיראגי ושושביני חתונתו לביאטריס בורומאו, ורבניה, איטליה, אוגוסט 2015. splash
פייר קסיראגי/splash
ביאטריס בורומאו בחתונתה לנסיך פייר קסיראגי, מילאנו, יולי 2015. splash
ביאטריס במראה רטרו רומנטי במסיבת גן/splash
ביאטריס בורומאו יום למחרת חתונתה לנסיך מונקו פייר קסיראגי, אוגוסט 2015. splash
ביאטריס קז'ואלית בתום כל הטקסים/splash
ביאטריס בורומאו והנסיך פייר קסיראגי יום למחרת חתונתם, איטליה, אוגוסט 2015. splash
ביאטריס ופייר נשואים לכל דבר ועניין/splash
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על צוק הצופה על כל הנסיכות. ארמון מונקו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אירח את המוזמנים. מלון הוטל דה פריז במונטה קרלו/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully