וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כגודל הציפיות: מה חשבנו על קולקציית החורף של קסטרו?

אלינור דביר

10.8.2015 / 12:07

רגע השיא של הערב נרשם בתחילתו, כשהמנכ"לית אתי רוטר התייחסה לסערת המידות בעיניים דומעות ובקול מתנדנד. התצוגה עצמה, שלא כללה את הקאט-ווק המסורתי, הציגה ערבוב בין השפעות תקופתיות בניסיון ליצור שפה נוסטלגית-עכשווית, אך ברמת הביצוע נראו עיצובים ללא ערך מוסף

צילום: עידו שחם; עריכה: רן צימט

תצוגת קולקציית סתיו-חורף 2015/16 של קסטרו, שהתקיימה אמש בהאנגר 11 בתל אביב, נפתחה באווירה אפלה ומסתורית. בהזמנה נרמז כי לא מדובר בתצוגה רגילה ושמומלץ להתכונן לערב של "אירוע חווייתי המחבר בין אופנה, עיצוב וקולינריה, שיהיה מעט ארוך מהרגיל". את מסלול הקאט-ווק המוכר החליפה קונסטרוקציה המדמה בניין בין שתי קומות, מוגף תריסים שחורים. מאחורי כל תריס עמדו הדוגמניות והדוגמנים בפוזה, איפור ושיער של בובת חלון ראווה. אם ננתק לרגע את הבגדים מהסיפור כולו, חברת קסטרו נמצאת כיום בעמדה עוצמתית כמותג אופנה מקומי, עם פרזנטורית בעלת מעמד של כוכבת הוליוודית, פליטת פה מצערת של המנכ"לית שיצרה הדים רועמים בכל כלי התקשורת וגם לא מעט כותרות. הערך המוסף של כל אלו לצד השקת הקולקציה בקונספט חדשני בהפקה מורכבת ויקרה שנועדה לבדל אותה מהמתחרים שנושפים בעורפיה, הוא בל יתואר.

רגע השיא של הערב נרשם בתחילתו. אתי רוטר, שפותחת באופן קבוע את התצוגות עם נאום אישי, התייחסה הפעם לשערוריה שיצרה בשבוע שעבר בעת פגישה עם מאיה בנבנישתי, בעלת עמוד הפייסבוק "אין לי מה ללבוש: מלכוד 42". למי שלא מעודכנת: מנכ"לית המותג זיעזעה את בנבנישתי באמירות כמו "השמלה הזו לא יפה מעל מידה 44" ו"מידה 46 זה לא הטעם של קסטרו". בין אם דבריה הוצאו מהקשרם או בין אם לא, רוטר, בעיניים דומעות וקול מתנדנד ניסתה להסביר את עצמה, ספק להתנצל. "הפגישה עם הנשים במידות 42 פלוס נערכה ביוזמתי ונעשתה מתוך רצון כן ואמיתי להקשיב ולהבין את הצרכים שלהן", אמרה. "כל כוונתי הייתה טובה. אז כואב לי וצר לי אם אפילו מישהי אחת נפגעה. אנחנו מכבדים, מודים ומוקירים כל לקוח וכל לקוחה". הסערה מהשבוע האחרון ניכרה בשפת הגוף שלה ובכל הברה שיצאה לה מהפה.

קולקציית חורף 2015-16 של קסטרו. דודי חסון,
"אנחנו מכבדים, מודים ומוקירים כל לקוח וכל לקוחה". גל גדות בקולקציה החדשה/דודי חסון
כשמחברים את דבריה של רוטר עם המסתורין שליווה את האירוע והבילד-אפ להפתעה שצפויה לבוא, הייתה ציפייה למשב רוח רענן - כמו לדוגמא דוגמניות במידות 40-42

כשמחברים את דבריה של רוטר עם המסתורין שליווה את האירוע והבילד-אפ להפתעה שצפויה לבוא במהלכו, הייתה ציפייה ברורה למשב רוח רענן - כמו לדוגמא דוגמניות במידות 40-42. זהו אחד הנושאים החמים שמלווים את השיח האופנתי בשנה האחרונה ולאור ההתרחשויות הרלוונטיות זה היה אך מתבקש.

אבל זה לא קרה. בפועל בחרו בקסטרו לחזור למינימליזם ולפשטות. דוגמניות ודוגמנים מהסוג המוכר והידוע הציגו את אוסף הסתיו, שחלקו כבר תלוי על הקולבים בחנויות הרשת. ובניגוד לפעמים קודמות, הפריטים שהוצגו לא נכללים בקטגוריית מסלול נפרדת.

הרשתות המסחריות, מתוקף פועלן הכלכלי, רוצות לפנות לקהל הרחב (אבל לא יותר רחב מ-42 או 44). והקהל זה, למה הוא מצפה? לנגישות. במחיר, בקרבה לבית, בתרגום טרנדים באופן נוח לעיכול. נגישות לשמלה לחתונה לצד חולצת כפתורים למשרד, לג'ינס וטישירט שיעשו את העבודה או מעיל עור להעביר איתו את החורף. תחת הקונספט הנ"ל, פועלות המון רשתות מסחריות, חלקן בהצלחה רבה. השאלה היא, מהו הערך המוסף בעיצובים של קסטרו והאם קיים כזה בכלל?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
קולקציית חורף 2015-16 של קסטרו. דודי חסון,
שפה רכה ונשית/דודי חסון
חיבורים נכונים ערבבו בין הבוהו האתני והרומנטי עם הסטייל הגראנג'י, אך נשאלת השאלה האם לא כדאי להעלות את המחירים ב-20% ולתת לקהל מוצר איכותי יותר?

את המראות שהוצגו על הדוגמנים והדוגמניות ליוותה עבודת סטיילינג מעודנת אך מדויקת. קיפולים נכונים במכנסי הגבריות עם גרביים צבעוניות בסגנון סקנדינבי שנגלות במרווח שבין הנעל לקיפול, מטפחות מרושלות בחן קשורות על המכנסיים או כטורבן על הראש באוסף הנשי, מגפי ארמי שחורים עד אמצע השוק עם קורטוב של גרב לבנה מלמעלה, מעילים חצי רכוסים ומינונים מאוזנים של אוברסייז לצד חולצות בטן, מחשופים ושסעים. כטואטל לוקים שנראים לקהל מרחוק - זה היה נחמד מאוד. לא נרשמה התפעלות מיוחדת מפריט זה או אחר אמנם, אך הסך הכל היה באמת נעים ורלוונטי.

בקולקציה עצמה נתנו מעצבי הבית של קסטרו פרשנות לארבע תקופות בהיסטוריה של אופנת המאה ה-20: שנות השישים והמראה הנערי בצלליות A, בוהו-שיק מהסבנטיז, אופנת הפאנק והמראה הנשי החזק של שנות השמונים והגראנג' של הניינטיז. דרך התבוננות על ארבעת העשורים שחתמו את המאה ה-20, מפגישה הקולקציה בין נוסטלגיה לבין עולם חדש ומודרני.

חיבורים נכונים ערבבו בין מראה הבוהו האתני והרומנטי עם הסטייל הגראנג'י ושילובים של קרושה, רקמות ותחרות עם משבצות, דנים, עורות שחורים ומבריקים, חאקי צבאי וטקסטורה מנומרת. אחד הלוקים המוצלחים כלל מכנסי פעמון באורך 3/4, חולצת כוכבים ומעיל פרקה. ברמה הרעיונית הוא עבד יפה, בפועל רמת הביצוע הנמוכה האפילה על התוצאה הסופית והעלתה את השאלה האם לא כדאי להעלות את המחירים בעשרים אחוז, נניח, ולתת לקהל מוצר איכותי יותר?

עוד שילובים מוצלחים היוו פרשנות מודרנית למראה ה-Mods עם צלליות סיקסטיז קלאסיות ושילוב דיטיילים כגון צווארונים קטנים, שרוכי קשירה במחשוף, הדפסים גרפיים נקיים, ומשחקי שחור ולבן בטקסטורות של פסים ומשבצות יחד עם אלמנטים המושאלים מתוך המלתחה הגברית. יחד נוצרה שפה עכשווית חדשה, רכה ונשית.

טווח מחירים:
נשים 59.90- 1,599 שקלים
גברים: 39.90-599 שקלים

תצוגת חורף 2015-16 של קסטרו. נטלי זריקר,
פוזה, איפור ושיער של בובת חלון ראווה/נטלי זריקר
תצוגת חורף 2015-16 של קסטרו. נטלי זריקר,
עבודת סטיילינג מעודנת אך מדויקת/נטלי זריקר
תצוגת חורף 2015-16 של קסטרו. נטלי זריקר,
פרשנות לארבע תקופות בהיסטוריה של אופנת המאה ה-20/נטלי זריקר
תצוגת חורף 2015-16 של קסטרו. נטלי זריקר,
תצוגת חורף 2015-16 של קסטרו/נטלי זריקר
תצוגת חורף 2015-16 של קסטרו. נטלי זריקר,
תצוגת חורף 2015-16 של קסטרו/נטלי זריקר
תצוגת חורף 2015-16 של קסטרו. נטלי זריקר,
תצוגת חורף 2015-16 של קסטרו/נטלי זריקר
תצוגת חורף 2015-16 של קסטרו. נטלי זריקר,
תצוגת חורף 2015-16 של קסטרו/נטלי זריקר
תצוגת חורף 2015-16 של קסטרו. נטלי זריקר,
תצוגת חורף 2015-16 של קסטרו/נטלי זריקר
תצוגת חורף 2015-16 של קסטרו. נטלי זריקר,
תצוגת חורף 2015-16 של קסטרו/נטלי זריקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully