וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה ג'ניפר לופז לא מזדקנת? חוקרים בהארוורד מצאו תשובה

11.8.2015 / 12:40

אף פעם לא הבנתם למה ג'ניפר לופז נראית כמו בתחילת דרכה, למה ג'ניפר אניסטון לא שונה בהרבה מרייצ'ל של 'חברים' בעונה ה-1 ולמה כריסטי ברינקלי נראית בערך מחצית מגילה? חוקרי בית הספר לרפואה של אוניברסיטת הארוורד מצאו את התשובה

אתר רשמי

בווידאו: ג'ניפר לופז מופיעה עם מבחר מלהיטיה בתוכנית אלן של אלן דג'נרס בחודש מאי השנה

כולנו מכירים את הבחורות האלו שלא מתבגרות. הן עשויות להיות חברות מהצבא שחמש עשרה שנה לאחר השחרור נראות פחות או יותר אותו דבר כמו בטירונות או כוכבות הוליוודיות שבטקס האוסקר הבא ייראו לא פחות טוב מזה של שנת 2000. נכון שלפעמים הסיבה היא איזשהו הליך פלסטי, או כמה. אבל לפעמים, בואו נודה על האמת, מדובר בנשים שניחנו במתנת טבע. מדוע יש נשים שזכו ומדוע יש כאלו שלא? האם מדובר בסגנון חיים מסוים, קרם פלא, איפור נכון?

בית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרוורד חבר לחברת הביוטכנולוגיה 23andMe לעריכת מחקר מעמיק המנסה למצוא תשובה. על פי ממצאי המחקר, קיים דמיון ביולוגי בין נשים שנראות צעירות מגילן. בנוסף, מצא המחקר כי קיימים גנים ספציפיים המשפיעים על תהליך ההזדקנות של העור בכל עשור בחייה של אישה.

ג'ניפר לופז. GettyImages
בכל הנוגע למראה הצעיר שלה, ג'ניפר לופז נשארה ג'ני מהבלוק/GettyImages

המחקר שהחל ב-2012 בחן כ- 60,000 נשים בעשורים שונים לחייהן - החל משנות העשרים ועד שנות השבעים ובקרב ארבע קבוצות אתניות שונות - לבנות, אפריקאיות, היספניות ואסייתיות. את המחקר הובילה ד"ר אלכסה קימבל, דרמטולוגית מומחית בבית הספר לרפואה בהרוורד ובבית-חולים הכללי מסצ'וסטס. המטרה היתה ברורה - מציאת תשובה לשאלה מדוע נשים מסוימות נראות הרבה יותר צעירות מגילן באופן טבעי?

באמצעות בדיקת כ- 20,000 גנים, זוהתה טביעת אצבע ייחודית בקרב אותן "נשים ללא גיל", המורכבת מ-2,000 גנים בערך. גנים אלו התגלו כאחראים להליכי מפתח ביוכימיים, כולל אלו המערבים הפקת אנרגיית תא, שכפול ותיקון DNA והליכי אנטי חמצון. המחקר מצא שלמרות שלכולנו יש את הגנים האלו, דרגת פעילותם משתנה בהתאם לגורמים סביבתיים, בחירות סגנון חיים וריטואלים של טיפוח. גורם משמעותי נוסף הוא גזע. נמצא שעורן של נשים כהות עור מזדקן בקצב איטי יותר ביחס לנשים לבנות. וליתר דיוק, עור כהה מזדקן עשר שנים לאט יותר מעור בהיר. זאת הסיבה, למי שתהה, מדוע ג'ניפר לופז נראית עשר שנים צעירה יותר מגילה האמיתי (45).

בהתאם לכך, ניתן להסביר את המראות הצעירים והרעננים של ידועניות כמו גווינת פלטרו (42), ג'ניפר אניסטון (45), כריסטי טרלינגטון (45), ג'וליאנה מרגוליס (49), שרה ג'סיקה פרקר (50), אל מקפירסון (51) או כריסטי ברינקלי (61). נכון שמדובר בנשים לבנות, אך גורם אורח החיים משחק פה תפקיד משמעותי. כולן לא מעשנות היום וכולן אימצו הרגלים טובים כמו שתיית מים מרובה, שמירה על כושר גופני ותזונה בריאה. נעמי קמפבל (45), סופיה ורגרה (41) וגונג לי (50), שלוש יפהפיות מדהימות, כהת עור, היספנית ואסייתית, מגלמות מצוין את השפעת גורם הגזע.

המחקר מומן על-ידי Olay, חברת טיפוח אמריקאית מבית פרוקטר אנד גמבל, והוא מחקר היופי הממושך ביותר שהחברה קיימה אי פעם. הם מתכננים להשתמש בממצאים לפיתוח מוצרי אנטי-אייג'ינג שיסייעו בתמרוץ פעילות 2,000 הגנים הייחודיים (טביעת אצבע הייחודית המשותפת ל"נשים ללא גיל") בקרב מי שלא זכה בכך באופן טבעי.

גווינת פלטרו בהקרנת הסרט I'll See You In My Dreams, מערב הוליווד, 7 מאי 2015. GettyImages
גווינת פלטרו/GettyImages
ג'ניפר אניסטון בטקס פרסי האוסקר, הוליווד, 22 פברואר 2015. GettyImages
ג'ניפר אניסטון/GettyImages
שרה ג'סיקה פרקר. GettyImages
שרה ג'סיקה פרקר/GettyImages
כריסטי ברינקלי באירוע 50 שנה לגיליון בגדי הים של מגזין ספורטס אילוסטרייטד, ניו יורק, פברואר 2014. GettyImages
כריסטי ברינקלי/GettyImages
אמי 2014, האישה הטובה, ג'וליאנה מרגוליס. GettyImages
ג'וליאנה מרגוליס/GettyImages
נעמי קמפבל בתערוכת אלכסנדר מקווין: יופי פראי במוזיאון ויקטוריה ואלברט, לונדון, מרץ 2015. GettyImages
נעמי קמפבל/GettyImages
סופיה ורגרה על השטיח האדום, 2013-14. GettyImages
סופיה ורגרה/GettyImages
כריסטי טרלינגטון בסיום מרתון לונדון, 26 אפריל 2015. GettyImages
כריסטי טרלינגטון/GettyImages
גונג לי בגאלת המט, ניו יורק, מאי 2015. GettyImages
גונג לי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully