וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זום אין: כל הדרכים לשקם את השיער לאחר נזקי הקיץ

תמר מרקוביץ'

23.8.2015 / 8:02

לא כולנו נולדנו עם שיער שהוא שיר הלל לטקסטורה חלקה ומושלמת. לקראת סוף אוגוסט - אחרי הכלור של הבריכה, המליחות של הים והשמש הקופחת חסרת הרחמים על קרקפות כולנו - זה הזמן לשנס מתניים ולחשוב טוב טוב איך טווים שוב זהב מקש. הוראות שיקום שיצילו אותך מעצמך

זום אין – הוראות שיקום לשיער. אלון שפרנסקי
הדגשת הטקסטורה המחוספסת של השערה/אלון שפרנסקי
שיער חסר ברק, חסר לחות, צרוב ודהוי, הוא הדאון-גרייד הגדול ביותר שאפשר לעולל למראה שלנו

תמונת המדור השבוע מתפקדת קצת הפוך. כסטייליסטית בהפקות אופנה גיליתי שהרבה יותר משעמם ו"מסחרי" לצלם דוגמניות עם שיער מושלם. כשג'ני הגיעה בבוקר לסטודיו עם חוטי הזהב המושלמים שלה, לקח לנו לא מעט זמן ובפירוש הרבה מאמצים ומוצרים כדי לייצר את ההפך - להביא את הטקסטורה המחוספסת לפני השערה.

השבוע סיפרה לי חברה שלא ראיתי הרבה זמן על האהבה הגדולה בחייה בשנתיים האחרונות - שחייה. היא סיפרה איך שש פעמים בשבוע היא קופצת למים, צוללת לעולם של שקט מוחלט והתנתקות מכל טרדות היומיום, החום וזיהום האוויר. הדבר הראשון שעשיתי היה להביט על השיער שלה, להצביע עליו ולמולל אותו בידיי. "רק מישהי עם שיער כמו שלך יכולה לאמץ לעצמה תחביב כמו שחייה", קבעתי בנחרצות, והיא פערה עיניים ונראתה כמי שנפלו במוחה כמה אסימונים - "וואו, לא חשבתי על זה. את צודקת! לכל הבנות בנבחרת שלנו יש שיער ממש נוח".

שיער נוח = שיער מושלם, כשאין הנחתום מעיד על עיסתו. שיער מושלם = מתולתל או גלי או חלק, דק או עבה, אבל שופע בלחות טבעית מובנית בגוף השערה, כזו ההופכת את התוספת שעל פדחתנו למפוארת, נעימה ורכה, ובעיקר בעלת כוח פלאי לשדרג את המראה הכללי שלנו כבמטה קסם. בדיוק אותו כוח פלאי עובד גם הפוך, חוששתני. שיער חסר ברק, חסר לחות, צרוב ודהוי, הוא הדאון-גרייד הגדול ביותר שאפשר לעולל למראה שלנו.

לעומת חברתי היקרה, אני אחת כזו שלעולם לא היתה מאמצת שחייה כתחביב. לא יעזור בית דין, כמות ההשקעה שדורשת ערמת התאים המתים שעל ראשי בשביל לזכות במראה נאה ובריא היא לא כזו שמאפשרת קפיצה לבריכה שש פעמים בשבוע.

עם זאת, כשועלת קרבות שיער ותיקה כבר למדתי טריק או שניים על איך להוציא את הטוב ביותר מהשיער שלי, ולקראת סוף אוגוסט - אחרי חודשים של שמש קופחת חסרת רחמים על קרקפות כולנו, אחרי הכלור (בכל זאת, חופשה כוללת בריכה), אחרי הים, אחרי הקיץ הגדול והנורא - זה הזמן לשנס מותניים ולחשוב טוב טוב איך טווים שוב זהב מקש.

בר רפאלי בקמפיין להודיס קיץ 2015. אייל נבו,
יש נשים שיכולות לחפוף עם שמפו זול ואנונימי, ופשוט לצאת אל העולם אחרי המקלחת. בר רפאלי/אייל נבו

אם תהיתן מדוע השיער שלנו נראה כמו שהוא נראה בסוף אוגוסט, להלן ההסבר באדיבות מחלקת המחקר של לוריאל - נזק בשיער נגרם מהתנתקות קשקשי הקוטיקולה, ולכן הקוטיקולה לא יכולה לבצע את תפקידה ולהגן על הסיב הפנימי של השיער. התוצאה: הסיב מתייבש, מאבד את המרכיבים החיוניים לו, חיבורי הקרטין הופכים שבירים ומוחלשים והסיב מנוקב ומחורר עד הקורטקס - הליבה המרכזית של השיער נחשפת בעיקר בקצוות. חשיפת הקורטקס מעידה כי בנקודה זו השיער שברירי, חלש וחסר חיים.

החדשות הטובות: ניתן לשפר מרקם כל שערה באמצעות החומרים הנכונים. החדשות הפחות טובות: זה עולה, ולא מעט. למעשה בענייני שיער, כמו בלא מעט עניינים אחרים, בעלת גנים משובחים הרוויחה. בעלת גנים משובחים פחות או מי שהעבירה את השיער שלה התעללות אמיתית תצטרך לשלם יותר על מוצרי שיער איכותיים שלרוב נמכרים במספרות בלבד, אם כי יש גם הפתעות - כפי שנראה בהמשך. יש להניח שנשים כמו קייטי הולמס או בר רפאלי, שנולדו עם שיער שהוא שיר הלל לטקסטורה חלקה ומושלמת, יוכלו לחפוף עם שמפו זול ממותג אנונימי, ולצאת ישירות מהמקלחת לצילומי פרסומת שמפו. תמונות ילדות של השתיים מבהירות את הנקודה הזו היטב. עבור רוב הנשים, שלל מוצרי המדף שנמצאים בסופר מרקטים ובפרפומריות עשויים להספיק ברוב ימות השנה, אבל לפחות במצב השיער של סוף הקיץ כדאי מאוד להשקיע במוצר איכותי.

החדשות הטובות (היחידות) במקרה של שיער של סוף הקיץ הן שבעזרת התכשירים הנכונים אפשר לסחוט את לימוני הקיץ ללימונדה צוננת וליהנות מגווני שמש שצרבו באופן פוטוגני וטבעי להפליא את השיער. לרוב האנשים זה מחמיא, בייחוד עם השיזוף של סוף הקיץ. אז איך נשיג את מראה א-לה- ג'ניפר אניסטון?

מכירות את האפקט של השיער של אחרי המספרה? זה לא הכל בפן ובמגע של הספר- חלק גדול מהעניין הוא החפיפה המושקעת, העיסוי של השמפו לקרקפת והחומרים האיכותיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

סרום כפול של לוריאל פרופסיונל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיקום מקסימלי של הקצוות. מחיר: 135 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבסולוט ריפר ליפידום מבטיחה את שיקום השיער באמצעות סדרה הכוללת חמישה מוצרים, כאשר המוצר המוביל הוא סילינג ריפר ליפידום – שיקום מקסימלי של הקצוות. סרום כפול לסגירת קצוות מפוצלים, המשלב חומרים פעילים, כך שקצוות השיער מתחדשים. הסרום הכפול מורכב מ-2 ריכוזים משקמים ומתקנים רבי עוצמה, המוחזקים בשני תאים נפרדים. הליפידים המשקמים והסרמיד המצפה מחדש, אינם מתערבבים עד רגע המריחה על מנת לשלב את היעילות שלהם ולמקסם את הסגולות המשקמות שלהם. תכולה: 2X15, מחיר מומלץ לצרכן: 135 שקלים.

עוד בסדרת אבסולוט ריפר ליפידום: שמפו להתחדשות מיידית לשיער פגום מאוד- תכולה: 500 מ"ל מחיר מומלץ לצרכן: 139 שקלים; מסכה להתחדשות מיידית לשיער פגום - תכולה: 500 מ"ל מחיר מומלץ לצרכן: 207 שקלים; קרם הזנה והגנה לשימוש במייבש שיער לשיער פגום מאוד, ללא שטיפה - תכולה: 150 מ"ל מחיר מומלץ לצרכן: 110 שקלים.

מסכה של Aussie

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעניקה לשיער את המראה הנחשק של "אני? הרגע חזרתי מגלישה בים". מחיר: 45 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

התגלית החדשה שלי בתחום השיער היא חברה בשם Aussie שמבטיחה וגם מקיימת ביצועים, מחיר טוב ונגישות מוצרים. בחברה החמודה של מוצרי השיער הקרויה על שם החיבה לאוסטרלים, וגם ליבשת, הסיסמא היא "שיער מדהים זה לא הכל בחיים, אבל צריך להתחיל מאיפשהו…". ממש כמונו, גם האוסטרלים אוהבים לבלות כמה שיותר בים ובשמש, אבל הם לא נותנים לזה להרוס להם את השיער.

כלל הברזל של מוצרי החברה מיישר קו עם פילוסופיית החיים של האוזים - למה לעבוד קשה כשאפשר ליהנות מתוצאות מעולות, בקלות ומהירות? סדרת מוצרים של שמפו, מרכך ומסכת השיער החדשה והמוצלחת של "Aussie" מקיימים את ההבטחה ונוהגים יפה בשיער דהוי, עייף וצרוב שמש. "3 minute miracle shine deep treatment" מעניקה לשיער את המראה הנחשק של "אני? הרגע חזרתי מגלישה בים", אבל בלי כל הנזק, הדביקות והמלח שנלווים לזה בדרך כלל. עם מרכיבים אקזוטים כמו אבקת פנינים אמיתיות ובוהקות, ושורש הג'ינסנג שכל חובבי הבריאות נשבעים בסגולות הפלא שלו, המסכה אכן משקמת לעומק, ומחזירה ברק שמשי ובריא גם אם כבר התייאשתן מהשיער שלכן.

גם השמפו והמרכך פשוט נפלאים ואפילו בלי המסכה ניתן לראות שינוי משמעותי כבר מהשימוש הראשון. מחיר השמפו והמרכך 35 שקלים, ומחיר המסיכה 45 שקלים, אבל שווה לבדוק ולחפש מבצעים בסופר פארם, המשווקת העיקרית של המותג.

ספריי ברק של MOROCCANOIL

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יודע לרסס באופן מבוקר כמות מאוזנת של שמן. מחיר: 99 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

המותג MOROCCANOIL אהוב עליי במיוחד, גם בגלל שהוא מותג פרימיום כחול-לבן, וגם בגלל שהוא מבטיח ומקיים ועושה את זה עם ריח מושלם שנוטה לסחוט מחמאות. כפי שאנחנו יודעים, חשיפת יתר לשמש פוגעת בשכבת המגן הטבעית של סיב השיערה ובשומן הטבעי שמייצרת הקרקפת. השיער היבש נותר חלש ויבש ובחברה טוענים ששימוש יומיומי בשמן טיפולי מסדרת מוצרי MOROCCANOIL יסייע במילוי סדקים זעירים על השערה הנגרמים כתוצאה מיובש וגורמים לשיער להיראות מקורזל ומחוספס. ההבטחה לאחר השימוש בשמן היא לשיער רך, נעים ומלא ברק. למרות שהחברה מציעה מגוון מוצרים - שמפו, מרכך, מסכה ושמן טיפולי, המוצר שבעיניי עולה על כולם ופשוט חייבים להחזיק בקיץ אם סובלים משיער יבש וצמא להפליא הוא דווקא "ספריי ברק" של החברה, שיודע לרסס באופן מבוקר על כל השיער כמות מאוזנת של שמן, לייפות את השיער להפליא ולהציף אותו בריח המקסים והמזוהה עם החברה. הספריי והשמן הם למעשה סוג של סרום אשר אמורים בין היתר להגן על השיער מפני קרני השמש, מים מלוחים וכלור ולפי טענות החברה אין מניעה להשתמש בהם ולצאת אל תופת השמש הקופחת, להפך.
ספריי ברק לשיער: 99 שקלים.

שמן טיפולי של איב רושה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התוצאה: שיער ג'ניפר אניסטון של מיד אחרי הים אבל בריח משגע וחד פעמי. מחיר: 42 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טיפול 3 השמנים לשיער יבש מאוד – תשלובת מקצועית ומרוכזת של שמני חוחובה, אגוז המקדמיה ושמן דקל ברזילאי (באבאסו) המעניקה הזנה אינטנסיבית לשיער ומשווה לו מראה מחודש ובריא. החוחובה נקראת לעתים "זהב המדבר" ומייחסים לה תכונות מזינות ומגנות. שמן הבאבסו ואגוז המקדמיה הם בעלי תכונות משמרות להזנת הקרקפת. אופן השימוש - למרוח על שיער יבש לפני חפיפה, להשאיר 10 דקות, ולאחר מכן לחפוף היטב את השיער. עם זאת, אם כבר יש לכם את השמן בבית אולי תנסו טריק נוסף - שימון קצוות השיער עם השמן, מילול בין שתי אצבעות (כל שתי אצבעות) ועיצוב התסרוקת המעניינת אתכן- התוצאה: שיער ג'ניפר אניסטון של מיד אחרי הים אבל בריח משגע וחד פעמי.

קחו בחשבון כי אין זה הייעוד של התכשיר, ומאוד לא מומלץ לצאת עם שיער שעוצב באופן הזה אל השמש מאחר ומדובר בשמן (וככזה יש לו נטייה לשרוף את השערה אפילו יותר אם יבוא במגע עם השמש). מצד שני, בשעות הלילה אין סכנות, רק שיער שווה במיוחד. מחיר: 42 שקלים ל-150 מ"ל.



צילום: אלון שפרנסקי
איפור: נירית הירשמן
שיער: עדן ירושלמי
דוגמנית: ג'ני ליולי
סטיילינג והפקה: תמר מרקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully