וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרושה ילדה רעה מבית טוב: מי תיכנס לנעליה של קארה דלווין?

תמר מרקוביץ'

27.8.2015 / 8:07

בשנות ה-90 דוגמניות-העל התגלגלו למקצוע כמעט תמיד לגמרי במקרה. בשנות ה-2000 הן באו מבתים אמידים עם רקורד של התחככות בזוהר. אבל דוגמנית-העל הנכונה ב-2015 צריכה לעמוד במדד הרוקנ'רול ולספק סקנדלים מיניים, מיליוני עוקבים ברשתות החברתיות ואישיות מבעבעת

אתר רשמי

בווידיאו: ווג ארה"ב מצדיע לנערת השער קארה דלווין

דוגמניות-העל של שנות השמונים והתשעים התגלו כמעט תמיד במפתיע - במועדון (קלאודיה שיפר) או בקניון (ג'יזל) וחלקן אפילו ממש בחיי הרחוב (נינה ברוש), כאשר סוכן בעל חושים מחודדים איתר את הפוטנציאל המופלא שלהן והסיט את מסלול חייהן מחיי הוראה, עריכת דין או חשבונאות אליהם היו מתגלגלות אלמלא אותה תפנית מקרית כמעט. גם אלו שלא התגלגלו במקרה אל התחום אלא עבדו במרץ על קריירת דוגמנות - סינדי קרופורד, טיירה בנקס, קייט מוס ונעמי קמפבל - היו בנות המעמד הבינוני, בנות למשפחות צווארון כחול עד זעיר בורגניות, שהגשימו את החלום האמריקאי, ובזכות יופי, כריזמה, כישרון מול מצלמה ואישיות הן פרצו את גבולות המעמד שלהן וזכו לתהילה ולעושר.

אי שם בשלהי העשור הראשון של שנות ה-2000 קרה משהו. למרות שסיפורי סינדרלה נוסח סופיה מצ'טנר עדיין קורים לעתים רחוקות, ואולי אפילו בתשובה למגמה הרווחת היום - רוב דוגמניות העל המוחתמות על הקמפיינים הגדולים ביותר הן נסיכות אופנה המגיעות מבתים אמידים להפליא ועם רקורד עשיר של התחכחות בזוהר מינקות.

קשה להיזכר בזה היום, אבל לפני קצת יותר מעשור שתי נערות צעירות הנושאות את שם המשפחה הנוצץ "הילטון" שיגעו את עולם הבידור, וצעדו גם ללב תעשיית האופנהנ- ניקי כמעצבת, פריס כדוגמנית. ייתכן שאם היתה מתמקדת בדוגמנות גרידא היתה נהנית אפילו מהצלחה מקצועית, אבל פריס הפכה גם ליצרנית בשמים, זמרת, ובעיקר כוכבת ריאליטי ומדורי רכילות, ואיכשהו די מהר הפכה לבדיחה של התעשייה ולקריקטורה של עצמה ושל דור שלם.

לינדה אוונג'ליסה, סינדי קרופורד, נעמי קמפבל וכריסטי טרלינגטון. ווג, סריקה
בנות המעמד הבינוני שהגשימו את החלום האמריקאי. הסופרמודלס של הניינטיז/סריקה, ווג
המשמעות של שער ווג עם קים וקניה היתה ברורה לכל חוזה טרנדים - אופנה גבוהה, שהיתה בעבר סיפור של יופי מהפנט, הפכה לסיפור שמאחורי הדמות שאנו צורכים בעינינו

השנים חלפו, כוכבות בידור ודוגמנות התחלפו על שערי ווג, אנה וינטור שינתה את פני האופנה כשהחלה להעניק לשערי ווג האמריקאי את פניהן של שחקניות וסלבריטאיות על פני דוגמניות, ובעקבותיה גם הלקוחות הגדולים והקטנים של האופנה. אופנה ובידור הפכו לאחד, ואם בתחילת שנות ה-2000 היית צריכה להיות שחקנית או זמרת מוערכת וגם יפהפיה בשביל לעטר את שערי המגזינים, הרי שבשנת 2014 טרפה וינטור את הקלפים שוב וטישטשה את הגבולות בין אופנה ובידור אפילו יותר והעמידה שער מפואר ומוצלח ביותר של כוכבת הטראש מספר אחת קים קרדשיאן עם בעלה קניה ווסט. המשמעות של השער הזה היתה ברורה לכל חוזה טרנדים - אופנה גבוהה, שהיתה בעבר סיפור של יופי מהפנט ועוצר נשימה, הפכה בשנת 2015 לסיפור שמאחורי הדמות שאנו צורכים בעינינו. כשם שההילטוניות ריתקו אותנו בשנות ה-2000 המוקדמות ואיכזבו, כך קרדישאן הפיקו לקחים ועשו את המסלול ההפוך.

שאלת הביצה והתרנגולת אולי רלוונטית פחות אבל תמונת המצב ברורה: דוגמניות העל של היום הן כמעט כולן נערות עשירות מאוד, שגדלו בחיק התהילה, וקריירת הדוגמנות המפוארת שלהן היא נדבך נוסף בחיי הזוהר שאליהן נולדו מלכתחילה.

מי שנחשבת היום לדוגמנית העל העסוקה ביותר, קארה דלווין, היא דוגמא לאיט-גירל מסוג אחר לגמרי, ובכל זאת - בריטית עם שושלת מפוארת וחיים מרופדים. דלווין היא בת המעמד הגבוה - נולדה בלונדון, בתו של יזם הנדל"ן צ'ארלס האמר דלווין ואשת החברה הגבוהה פנדורה דלווין. היא למדה בבית ספר פרטי יוקרתי, הסנדקית שלה היא השחקנית ג'ואן קולינס, דודתה היתה ידידתו הטובה של צ'רצ'יל, סבה מצד אמה של דלווין הוא סיר ג'וסלין סטיבנס, לשעבר יושב הראש של המורשת האנגלית. סבתה מצד אמה הייתה העוזרת האישית של הנסיכה מרגרט. עוד ניים-דרופינג אניוואן? ובכן, כיאה למעמד ולדור, דלווין מסתובבת בכל המעגלים הנכונים היום והיא חברתן הקרובה של אמניות צעירות כמוה ומוכשרות כשם שהן מסוקרות כמו טיילור סוויפט, ריהאנה, ריטה אורה, והקרדשיאן הצעירה שעוד נגיע אליה - קנדל ג'נר. רוצים עוד? ובכן, חיי האהבה שלה מזגזגים בין הארי סטיילס מוואן דיירקשן ועד מישל רודריגז ויוצרת האינדי המאגניבה והמוערכת סט וינסנט.

קארה דלווין בתצוגת סתיו/חורף 2012 של ברברי בגני קנסינגטון, לונדון, פברואר 2012. Ian Gavan, GettyImages
מצהירה על פרישה בטרם עת. דלווין בתצוגה של ברברי בלונדון, פברואר 2012/GettyImages, Ian Gavan
לדבריה דלווין עולם האופנה גרם לה להרגיש "מבוגרת" (בת 23, כן?) ולסבול מדימוי עצמי נמוך והטרדות מיניות על הסט

מבחינה מקצועית השיאים של דלווין אינם משתווים לשום דוגמנית אחרת היום. בהתאם לאצולה הבריטית שהיא והמורשת העשירה בה היא מתהדרת, הפכה דלווין לפנים של מותג האופנה הבריטי החזק ביותר ברברי. מה שהתחיל ב-2010 כהשתתפות בקמפיין של החברה זינק תוך שנתיים לעמדת הפרזנטורית. ויקטוריה'ס סיקרט, טופשופ ו-H&M הם עוד שמות בולטים ברשימת הלקוחות של דלווין, שכל שם נוסף ואחר יתגמד לידם, ואין עוררין על כך שמאז ג'יזל בונדשן זוהי דוגמנית העל הבינלאומית המובילה והמבוקשת בעולם.

ואולם בריאיון מעורר הדים שהעניקה דלווין לטיימס הבריטי בשבוע שעבר, מפנה הדוגמנית בת ה-23 אצבע מאשימה אל עולם האופנה, ומצהירה באופן מפורש על פרישה. פרישה בטרם עת נאמר, בהתחשב בעובדה שקארה איתנו רק שש שנים לערך, וכל דוגמנית במעמדה בשלושים השנים האחרונות התפארה בקריירה ארוכת שנים וחולשת עשורים. קארה מצדה נטשה את עולם האופנה (אם אנחנו מתייחסים להצהרות אלו כאל המילה האחרונה בנושא) שגרם לה לדבריה להרגיש "מבוגרת" (בת 23, כן?) ולסבול מדימוי עצמי נמוך והטרדות מיניות על הסט. היעד הבא, אשר היא כבר צפויה להצליח בו לאור תשבוחות המבקרים, הוא עולם הקולנוע והמשחק.

ומי תיכנס אל משבצת דוגמנית העל, אל החלל הריק שהותירה דלווין הצעירה? אם נחזור אל תחילת דברינו, לשירטוט דמותה של דוגמנית העל הנכונה ב-2015, נצטרך לחפש מספר מאפיינים בולטים מעבר למראה מושלם את המדד העמום ביותר שקשה לשים עליו את האצבע אבל אי אפשר לפספס - מדד הרוקנ'רול - מעמד ומורשת, סקנדלים מיניים, סקנדלים חברתיים, מיליוני עוקבים ברשתות החברתיות ואישיות מבעבעת שעושה את כל מה שלא היית מצפה מדוגמנית על (שזה בגדול כל מה שהיית מצפה היום מדוגמנית על). במילים אחרות - דרושה ילדה רעה מבית טוב.

ואלה המועמדות:

ג'וזפין דה לה באום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נשואה למפיק המוזיקלי שנחשב לאגדה ונחשבת בעצמה לאיט-גירל איכותית/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעמד ומורשת: שחקנית צרפתייה, דוגמנית וזמרת בלהקת SINGTANK, שאותה ייסדה גם. היא נשואה למפיק המוזיקלי הבינלאומי שכמעט הופך לאגדה בחייו - מארק רונסון. דה לה באום נחשבת לאיט-גירל אירופאית ואיכותית, דוגמנית הלבשה תחתונה עם כוח מכובד ברשתות החברתיות ומעמד של מוזה עבור בתי אופנה עממיים יותר ופחות.
סקנדלים: סרטון מציצני במיוחד שבו נראית דה לה באום בביתה, מתפשטת ומסתובבת כמעט עירומה בבית, "הודלף" ליוטיוב כביכול על ידי מציצן אמיץ במיוחד. צפייה מענגת של שש דקות מלאות בסרטון מגלה שמדובר בתעלול יח"צני של מותג ההלבשה התחתונה הלוהט "אג'נט פרובוקטור".
וברמה המקצועית: הצטלמה למגזינים נחשבים כמו ווג ושיחקה בסרטים של ברטראן טברנייה ורומאיין גאוראס. היא משמשת כמוזה של המותג הצרפתי הנחשב זאדיג אנד וולטייר, מנגו וגם משמשת כפרזנטורית של ענקית הביוטי לוריאל פרופסונל.

ג'יג'י חדיד

ג'יג'י חדיד בגיליון ספטמבר 2015 של מגזין W. סטיבן מייזל, סריקה
דוהרת כמו שצריך עם קנדל וקיילי ג'נר. חדיד בגיליון ספטמבר של מגזין W/סריקה, סטיבן מייזל

מעמד ומורשת: בתם של טייקון הנדל"ן הפלסטיני מוחמד חדיד וכוכבת סדרת הריאליטי "עקרות הבית האמיתיות של בברלי הילס" יולנדה פוסטר, דוגמנית עבר ממוצא הולנדי. ג'יג'י עצמה נולדה וגדלה בברלי הילס.
פוטנציאל הסקנדל: חדיד מצוידת בבן זוג מוזיקלי, הזמר ג'ו ג'ונאס, ובחברות טובות כמו קנדל וקיילי ג'נר (שעם האחרונה, אגב, יצא האקס של ג'יג'י, קודי סימפסון). היא עצמה לוקחת חלק משני בסדרת הריאליטי שבה מככבת אמה, וטרם התוודענו לשערוריות של ממש אבל הקרקע בה מדשדשת חדד נראית פורייה ומבטיחה בתחום.
וברמה המקצועית: עד כה היא נחשבת למוזה של טום פורד, הפנים של "גס ג'ינס" ונחשבת לממשיכת דרכה של דוגמנית ההמונים הסקסית קייט אפטון, בגרסת הקוטור. לאחרונה כבשה שיא נוסף בדמות הובלת קמפיין טופשופ העולמי לסתיו חורף 2015-16, ובכך מילולית נכנסה לנעליה של דלווין תרתי משמע.

דילן פן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפזרת הצהרות שעולם הסלפי אוהב לאהוב. פן בהפקת אופנה של מגזין אסוס, אוגוסט 2015/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעמד ומורשת: הבת של שון פן ורובין רייט (הלא היא הנסיכה הקסומה וגם אשתו של קווין ספייסי בסדת המופת "בית הקלפים"), בת 22, ילידת הוליווד.
פוטנציאל הסקנדל: שמה נקשר עם שחקנים נחשקים כמו רוברט פטינסון וסטיבן ר. מקווין. ב-2014 היא הצטלמה בעירום מלא למגזין האביזרים היוקרתי treats! כאשר תיקים של פנדי ואחרים מסתירים את מבושיה, זאת לאחר שעל פי השמועות דחתה הזמנה להצטלם למגזין פלייבוי. בשנת 2014 נבחרה להופיע ברשימת 100 הנשים הסקסיות בעולם של מגזין מקסים.
וברמה המקצועית: צלם ההפקה טוני דורן השתפך על הכוכבת הצעירה ואמר "אני מרגיש שהייתי עד לרגע שבו מתחילה להיווצר אישה עוצמתית ואייקון ביוטי". היא מופיעה בשני סרטים שיצאו השנה לאקרנים. השבוע בחרה בה ענקית האופנה אסוס לככב בהפקת האופנה המרכזית ובתואר "נערת חודש ספטמבר של מגזין אסוס", שם הספיקה לפזר את ההצהרות שעולם הסלפי כל כך אוהב לאהוב "יש לי חשבון אינסטגרם פרטי ואחד רשמי, אז אני לא מתנגדת לרשתות החברתיות. אני אדם מאוד פרטי ואני לא מבינה את עניין הסלפי. זה חלק מאוד נכבד מהתרבות שלנו עכשיו, אין בושה להוציא את המצלמה ולהתחיל להצטלם מכל מיני זוויות מחמיאות. זה משונה בעיניי."

תילן בלונדו

תילן בלונדו, הילדה שהצטלמה להפקת בווג פריז. ric Guillemain, מגזין טין וו, סריקה
כבר בגיל 10 עוררה סקנדל. בלונדו במגזין טין ווג/סריקה, ric Guillemain, מגזין טין וו

מעמד ומורשת: תילן הצעירה בת ה-14, שכבר הספיקה לקחת טיים-אאוט ולבצע קאמבק (!!!) כמעט נטולת שורשים במעצמת גוגל - קשה להבין מאין הגיעה והאם נדחפה על ידי הורים שאפתניים או הסתובבה בחוגים הנכונים שלא יכלו שלא לשים לב לבריז'יט בארדו התינוקת המופלאה. ובכל זאת, אם להסתמך על עדויות ברשת, שמה המלא הוא ת'יליין לנה-רוז בלונדו והיא נולדה ב-2001 בחוף השנהב לאמא דוגמנית ואב כדורגלן עבר. לא ברור בדיוק היכן גדלה אם כי הדם הצרפתי הזורם בעורקיה ברור ומוחלט, והיא כנראה מחוברת מאוד לאליטת האופנה הפריזאית. בהתחשב בכך שהיא כיכבה בגיל 10 בהפקות אופנה של ווג פריז, והדים של הפקה זו כפי שניגע בה מיד, אפשר לומר שתילן הילדה כבר מתבססת על מורשת ומעמד שיצרה בכוחות עצמה.
סקנדלים: הו הו הסקנדל. בעל כורחה ובהיותה בת 10 כיכבה באותה הפקה מדוברת, שהואשמה בפדופיליות והביאה להתפטרותה של עורכת ווג צרפת המיתולוגית קארן רויטפלד.
וברמה המקצועית: קשה להאמין אבל בימים אלה היא כבר סוגרת עשור של עבודה כדוגמנית, ויודעי דבר כבר סימנו אותה כקייט מוס הבאה. מי שעשתה כבר בגיל ארבע את טבילת האש על המסלול של ז'אן פול גוטייה, הספיקה לחתום בסוכנות הדוגמנות היוקרתית IMG, להצטלם לקמפיינים שונים, בעיקר לילדים, וכאמור להוביל רעידת אדמה אחת לפחות. נראה שהציידים בראשי חברות האופנה הענקיות משחרים לטרף הלוליטה הצעירה ורק ממתינים לגיל הראוי שלא יסבך אותם בצרות.

לילי-רוז דפ

לילי רוז דפ במגזין Oyster, אפריל 2015. Oyster Magazine, אתר רשמי
קרל לגרפלד כבר הניח עיניו וידו. הפקת אופנה במגזין אויסטר, אפריל 2015/אתר רשמי, Oyster Magazine

מעמד ומורשת: בתם של הדוגמנית-זמרת-שחקנית ונסה פאראדי והשחקן ג'וני דפ. היא נולדה בפריז, אך עברה יחד עם הוריה ואחיה הצעיר, ג'ון כריסטופר בן ה-13 להוליווד, שם היא נעה בין ביתה של האם לביתו של האב במערב הוליווד.
סקנדלים: דפ האצילית והצעירה מאוד נשמרה בקפדנות מפני הפאפרצי עד כה על ידי הוריה. היוודעות התקשורת לקיומה של הפרח הצעיר. אפשר להמר על אורח החיים של הילדה לבית הכי בוהמייני בהוליווד, אבל כרגע נותר רק לנחש ולנבא אם תמשיך את דרכם של הוריה ששומרים על מסתורין ופרטיות או תלך בדרכן של בנות דורה ותפזר תמונות פאפארצי בלווית שקיות אבקה חשודה ותציג לראוות האינסטגרם את חיי המין שלה.
וברמה המקצועית: קרל לגרפלד כבר הניח עיניו וידו על לילי רוז העדינה ואפשר להמר שבקרוב נראה אותה עוברת ממושב ה-vip לקמפיינים, את קמפיין המשקפיים החדש של שאנל היא כבר קטפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully