וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולקציית סליחות: אושיות האופנה שלא יגיעו השנה לתצוגה של גוצ'י

קורין אברהם

22.9.2015 / 9:16

פתיחת שבוע האופנה במילאנו נופלת השנה על יום כיפור, ובכך נאלצות אושיות סטייל בכירות ששומרות על המסורת היהודית להדיר רגליהן מהאירוע, הכולל את התצוגה הנחשקת של בית האופנה גוצ'י לקיץ 2016. הכירו את אלה שיעדיפו לצום ולכפר מאשר לבהות ולרייר

גוצ'י – שבוע האופנה במילאנו אביב-קיץ 2015. GettyImages
תצוגת אביב-קיץ 2015 במילאנו בשנה שעברה. תזמון זה הכל, גם כשמדובר במותגי על/GettyImages

נראה שהשנה הדוגמניות שיציגו את קולקציית גוצ'י לקיץ 2016 והיהודים שומרי המצוות יחלקו את אותה כמיהה לארוחה דשנה. מסתבר שלא רק הערות אנטישמיות כמו אלה של מעצב העל ג'ון גליאנו הן אלה שמייצרות חיכוך בין היהדות לעולם האופנה הבינלאומי, אלא גם לוחות הזמנים של חגי תשרי והתנגשותם עם שבועות האופנה.

יומו הראשון והמאוד מרגש של שבוע האופנה במילאנו, הכולל את התצוגות של בתי האופנה גוצ'י, אלברטה פרטי ואחרים, נופל השנה על מועד יום הכיפורים, ובכך מאלץ אושיות סטייל בכירות ששומרות על המסורת היהודית להדיר רגליהן מהאירוע המדובר.

נשיא שבוע האופנה במילאנו, קרלו קפאסה, ציין בראיון לתקשורת האיטלקית כי אמנם השנה היה בלתי אפשרי לבטל את יום התצוגות הראשון לאור ריבוי התצוגות שיתקיימו במהלך השבוע, אך מתוך התחשבות בעם היהודי - באותו היום לא ייערכו אירועים חגיגיים נוספים מלבד התצוגות. הוא אף הפתיע ואמר שהוא יהיה הראשון לחתום על הסכם שיעגן את לוחות הזמנים של שבועות האופנה באופן שלא יחולו בשנים הבאות במהלך יום הכיפורים.

מבקרת האופנה סוזי מנקס. GettyImages
סוזי מנקס. למרות מעמדה הבכיר, נעדרה מהתצוגות שחלו ביום כיפור בשבוע האופנה בלונדון 2010/GettyImages

ההתנגשות בין חודש האופנה של עונת הקיץ, שחל בספטמבר, לבין חגי תשרי כבר קרתה בעבר, ואושיות אופנה בולטות שביקשו לחגוג את המועדים בקרב משפחותיהן הביעו לא אחת הסתייגות ופליאה ביחס לשיבוץ התצוגות החשובות במהלך החגים היהודיים, דבר אשר לעתים אף גרם לשינוי תאריכי התצוגות. כך למשל בשנת 2009, לאחר שגילו הצמד האיטלקי דולצ'ה וגבאנה שהתצוגה המתוכננת של בית האופנה שלהם מתנגשת עם יום כיפור, החליטו לדחות את מועד התצוגה. המעצב רוברטו קוואלי כינה בזמנו את הדחייה כשערורייתית וחסרת תקדים, ואילו נציג ארגון בני ברית הודה לצמד במכתב הערכה ששיגר בעקבות אותה דחייה.

ב-2010 נפל יומו הראשון של שבוע האופנה בלונדון גם כן על יום כיפור, והדבר עורר את חמתה של הגברת סוזי מנקס, ששימשה באותה תקופה כדירקטורית האופנה של המגזין הרלד טריביון בשלוחה הפריזאית, וכיום משמשת כעורכת הבינלאומית של המגזין ווג. היא החליטה להיעדר מהתצוגות והאירועים שחלו ביום כיפור במהלך אותו שבוע אופנה לונדוני. מנקס, שנחשבת לדמות ססגונית ודומיננטית ביותר בעולם האופנה העולמי, התגיירה לאחר שנישאה ליהודי, ומקיימת אורח חיים מסורתי ליברלי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ליאנדרה מדין, בעלת הבלוג מן רפלר. GettyImages
ליאנדרה מדין-כהן, MAN REPELLER. יהודיה/GettyImages

כמו מקנס, גם ליאנדרה מדין-כהן, הבלוגרית המצליחה והתוססת המוכרת לכם יותר בשם MAN REPELLER, הביעה הסתייגות וטענה ששיבוץ תצוגות במהלך שבוע האופנה בניו יורק בזמן ראש השנה וכיפור - שנחשבים לחגים החשובים של השבט השמי - הינו מהלך מגוחך. לדעתה הצטרף גם המעצב הישראלי יגאל עזרואל שביקש במהלך אותו שבוע האופנה בניו יורק לשנות את מועד התצוגה שלו באופן שלא יחול במהלך החגים.

חלק מהתגובות המופתעות אודות חוסר ההתחשבות בחגי העם היהודי נבעה מכך שמספר האושיות הבכירות בעולם האופנה בזירה הבינלאומית, כמו גם מעצבי העל היהודים, הוא משמעותי. השבט מונה שמות מוכרים כמו קלווין קליין, דונה קארן, ראלף לורן, מארק ג'ייקובס, דיאן פון פירסטנברג, זאק פוזן, סוניה ריקל, אלבר אלבז, עורכת ווג בריטניה אלכסנרה שולמן ורבים אחרים.

המעצבת דונה קארן. GettyImages
דונה קארן. חלק מחונטה נכבדת של מעצבי-על יהודים בזירה הבינלאומית/GettyImages

לאחרונה נצפו כמה שחקנים חדשים בזירה האופנתית הבינלאומית, שחלקם אף צפויים לבקר בקרוב בארץ הקודש. ביניהם ניתן למנות את אדם כץ, צלם אופנה ובעל הבלוג Le 21ème שמתמחה בצילומי אופנת רחוב וזכה השנה בבלוג אופנת הרחוב הנבחר על ידי BLOGLOVIN. הוא מתגורר פורמלית בברוקלין ניו יורק ולמעשה נע בין ערי בירה אופנתיות ושדות תעופה; נטשה גולדנברג, מעצבת אקססוריז לשיער, סטייליסטית, יועצת אופנה ואחת מהחברות הצמודות של אייקון האופנה מירה דומה, בעלת סטייל ספורטיבי ואקסקלוסיבי; ראקל צימרמן, דוגמנית-על ברזילאית שפוקדת את מסלולי האופנה והקמפיינים של מעצבי העל כבר עשר שנים וידועה בשל הרגליים הארוכות והחיוך הבלתי נשכח.
לאחרונה היא הקימה להקה בשם BORN BAD בה היא מנגנת בגיטרה, ובזמנה הפנוי עושה מדיטציה, לומדת בלט ופיתוח קול; רוזי אסולין, מעצבת אופנה עולה בסגנון של קווים נקיים ואוברסייז, ניו יורקרית בנשמה; רוני קובו, הבת של בבו ובעלת המותג TORN שנמכר בעיקר בארה"ב ואפילו בחנויות של האחיות קרדשיאן, ואומץ על ידי סלבריטאיות כמו לינדזי לוהן וכריסטינה אגילרה; אביגיל קלייר, סטייליסטית מובילה של המוזיקאים הכי חמים בשוק כמו ריהאנה, לורד ושאר המגניבים. תושבת הממלכה הבריטית שבזמנה הפנוי מעצבת הד פיסס יחד עם בעלה; ברט היימן, מעצבת אופנה שמגיעה ממשפחת אצולה יהודית מניו יורק. היא היתה היחצנית של אביזרי האופנה של גוצ'י ופתחה את מותג התיקים המצליח אידי פרקר.

לקישור הבלוג יא סלאם של קורין אברהם

ראקל זימרמן במגזין ווג ארצות הברית, אפריל 2011. Mert Alas and Marcus Piggott,
הדוגמנית הברזילאית ראקל צימרמן בווג ארה"ב, אפריל 2011. נציגת הדור היהודי הצעיר/Mert Alas and Marcus Piggott
אדם כץ, בלוגר וצלם אופנת רחוב. אינסטגרם, צילום מסך
הבלוגר והצלם אדם כץ, מתמחה באופנת רחוב/צילום מסך, אינסטגרם
אביגיל קלייר, סטייליסטית של מוזיקאים. אינסטגרם, צילום מסך
אביגייל קלייר, הסטייליסטית של המוזיקאים/צילום מסך, אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully